Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 april 2011, 15:53   #501
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En... een Vlaming die de Ronde van Vlaanderen wint...
(H)eerlijk...
Natuurlijk is dat fijn. Het is altijd fijn wanneer een Vlaming of een Nederlandstalige Belg (is een meer accurate term) de Ronde wint.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 15:55.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 15:55   #502
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja... tijdens onze nationale voetbalwedstrijden probeer ik toch met geen geel vlagje te wapperen...
Pas maar op dat het de vlag niet is van de Paus. Daar zit ook nogal wat geel in.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 16:19.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 16:10   #503
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... tijdens onze nationale voetbalwedstrijden probeer ik toch met geen geel vlagje te wapperen...
Dus de volgende keer dat de Ronde van Frankrijk passeert zal de VVB Franse vlaggen uitdelen?
solidarnosc is offline  
Oud 3 april 2011, 16:20   #504
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg wat is. Het is niet omdat het de Ronde van Vlaanderen is dat ik geen Limburgse of Belgische vlaggen of eender welke vlag mag uitdelen op het parcours. Niemand kan me dat verbieden. Als u denkt dat de Ronde van Vlaanderen alleen maar toebehoort aan flaminganten, dan zit u er volledig naast.

Trouwens in de Ronde van Vlaanderen heeft het woord 'Vlaanderen' eindelijk en precies de juiste betekenis: het is dus een ronde die de Vlaanders aandoet.
Juist, niemand kan u dat verbieden, maar dat wordt ook nergens in het bewuste artikel beweerd laat staan gesuggereerd? Dat is nu net mijn punt.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 april 2011 om 16:22.
Jakko is offline  
Oud 3 april 2011, 16:24   #505
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DE VVB en de Ronde van Vlaanderen.

De VVB (Vlaamse Volksbeweging) heeft zich alweer van haar schabouwelijke kant laten zien in de Ronde van Vlaanderen. Zij fulmineerde tegen het uitdelen van Belgische vlagjes op een gedeelte van het parcours van de Ronde (de supporters van Stijn Devolder wilde hun Belgische kampioen eren door Belgische vlagjes uit te delen) Alleen Vlaamse leeuwenvlagjes mochten uitgedeeld worden. Politieke recuperatie van een sportevenement door de VVB.

Gevaarlijke kornuiten die VVB-ers. Ze zijn alweer bezig deze Vlaams-nationalisten: eerst proberen ze vlaggen te verbieden en daarna boeken.
Ik heb nochtans op tv de supportersclub van Stijn Devolder Belgische vodjes zien ronddelen. En ze werden, in tegenstelling tot wat jij beweert of op zijn minst insoinueert - daarbij door niemand daarin gehinderd. Als jij problemen hebt met de Vlaamse leeuw bewijst dit alleen dat je bij de weinig kleinzieligen die nog overblijven behoort, die de Vlaamse leeuw niet als officieel symbool erkennen. Heb jij ook zo veel problemen met de Waalse haan of de Brusselse iris?
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 april 2011, 16:27   #506
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De VVB (Vlaamse Volksbeweging) heeft zich alweer van haar schabouwelijke kant laten zien in de Ronde van Vlaanderen. Zij fulmineerde tegen het uitdelen van Belgische vlagjes op een gedeelte van het parcours van de Ronde (de supporters van Stijn Devolder wilde hun Belgische kampioen eren door Belgische vlagjes uit te delen) Alleen Vlaamse leeuwenvlagjes mochten uitgedeeld worden. Politieke recuperatie van een sportevenement door de VVB. Gevaarlijke kornuiten die VVB-ers. Ze zijn alweer bezig deze Vlaams-nationalisten: eerst proberen ze vlaggen te verbieden en daarna boeken.
Zegt de man die al een hele week op dit forum de wedstrijden van de Rode Duivels en ook de Ronde van Vlaanderen politiek recupereert. De pot verwijt de ketel.
stropdrager is offline  
Oud 3 april 2011, 16:30   #507
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg wat is. Het is niet omdat het de Ronde van Vlaanderen is dat ik geen Limburgse of Belgische vlaggen of eender welke vlag mag uitdelen op het parcours. Niemand kan me dat verbieden. Als u denkt dat de Ronde van Vlaanderen alleen maar toebehoort aan flaminganten, dan zit u er volledig naast.

Trouwens in de Ronde van Vlaanderen heeft het woord 'Vlaanderen' eindelijk en precies de juiste betekenis: het is dus een ronde die de Vlaanders aandoet.
De Vlaamse Leeuw is evenzeer uw vlag. Het is bovendien een wettig gesanctioneerd symbool van de Vlaamse Gemeenschap. U hoort er dus respect voor op te brengen. Het geeft bijgevolg geen pas dat u kritiek zit te geven op het uitdelen van Vlaamse vlagjes tijdens de Ronde van Vlaanderen.
Oud 3 april 2011, 16:41   #508
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Zoals op eerder welke betoging of manifestatie.

Hoeveel mensen waren er alweer op de witte marsen 300.000? Maw, slecht 0.03% ban de Belgische bevolking had problemen met de aanpak van politie, justitie of met kindermishandeling op zich. Rare conclusies hier over opkomsten bij manifestaties.

Eens benieuwd wat de opkomst zou zijn als er geen kiesplicht moest bestaan.
Beste George,

volgens mij klopt er iets niet met dat percentage.

Eén procent (1%) van '10 miljoen' is namelijk al 100.000.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 3 april 2011, 16:44   #509
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De VVB (Vlaamse Volksbeweging) heeft zich alweer van haar schabouwelijke kant laten zien in de Ronde van Vlaanderen. Zij fulmineerde tegen het uitdelen van Belgische vlagjes op een gedeelte van het parcours van de Ronde (de supporters van Stijn Devolder wilde hun Belgische kampioen eren door Belgische vlagjes uit te delen) Alleen Vlaamse leeuwenvlagjes mochten uitgedeeld worden. Politieke recuperatie van een sportevenement door de VVB.

Gevaarlijke kornuiten die VVB-ers. Ze zijn alweer bezig deze Vlaams-nationalisten: eerst proberen ze vlaggen te verbieden en daarna boeken.
Normaal doet de VVB dit niet.
Oud 3 april 2011, 16:53   #510
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Vlaamse Leeuw is evenzeer uw vlag. Het is bovendien een wettig gesanctioneerd symbool van de Vlaamse Gemeenschap. U hoort er dus respect voor op te brengen. Het geeft bijgevolg geen pas dat u kritiek zit te geven op het uitdelen van Vlaamse vlagjes tijdens de Ronde van Vlaanderen.
Ik stel zonder ook maar de minste verwondering vast dat u uzelf trouw blijft door weer eens naast de kwestie te antwoorden.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 16:55.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 17:01   #511
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel zonder ook maar de minste verwondering vast dat u uzelf trouw blijft door weer eens naast de kwestie te antwoorden.
Volstrekt niet. "De kwestie" is dat het u geweldig irriteert dat Vlaamse vlagjes werden uitgedeeld. Mijn antwoord is bijgevolg gepast.
Oud 3 april 2011, 17:04   #512
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Volstrekt niet. "De kwestie" is dat het u geweldig irriteert dat Vlaamse vlagjes werden uitgedeeld. Mijn antwoord is bijgevolg gepast.
Neen, u zit er weer naast. In dit aspect van de discussie irriteert het mij niet zozeer dat er Vlaamse vlaggetjes uitgedeeld worden. Wel, dat men (VVB) druk uitoefent om te beletten dat andere vlaggetjes worden uitgedeeld.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 17:05.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 17:21   #513
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, u zit er weer naast. In dit aspect van de discussie irriteert het mij niet zozeer dat er Vlaamse vlaggetjes uitgedeeld worden. Wel, dat men (VVB) druk uitoefent om te beletten dat andere vlaggetjes worden uitgedeeld.
Druk uitoefenen? Ik dacht dat het verboden werd?

Bron?

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 april 2011 om 17:23.
Jakko is offline  
Oud 3 april 2011, 17:32   #514
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Druk uitoefenen? Ik dacht dat het verboden werd?

Bron?
Het was vandaag op de TV. Ik geloof in 'De zevende dag'.

Dat Vlaams-nationalistische groeperingen de Ronde van Vlaanderen politiek proberen te recupereren is natuurlijk niet nieuw. Dat is al lang aan de gang. Eén voorbeeld.

2008
Citaat:
"Voorpost-Gent organiseert samen met de NSV een actieweekend tijdens het sportevenement 'de Ronde van Vlaanderen'. Ze verzamelen al zaterdagavond op de camping op de Bosberg in Galmaarden. Daar wordt 's avonds een 'braai' gegeven met zangavond. De volgende dag zullen ze duizenden Vlaamse Leeuwenvlaggetjes uitdelen aan het publiek en zelf de Bosberg innemen om zo de Vlaamse symbolen via de massaal aanwezige media te verspreiden."
Met er nog zand zijn? Neen.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 17:33.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 17:35   #515
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Je ziet in je grootheidswaanzin zelfs spoken. De VVB heeft geen enkele druk op anderen uitgeoefend en kan zelfs niets in die zin verbieden. En ga jij ze verbieden om leeuwenvlaggen uit te delen waar men ook tricolores verspreid. Ik sta er zelfs verwonderd over dat in je ziekelijk brein nog geen kritiek gekomen is op die vendelzwaaiers die ergens langs het pacours een staaltje van hun kunnen ten beste gaven. Het is nochtans zo dat rabiate belgicisten vendelzwaaien als een incivieke daad aanzien omdat ze geen gevoel voor cultuur hebben.
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 april 2011, 17:40   #516
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Dat Vlaams-nationalistische groeperingen de Ronde van Vlaanderen politiek proberen te recupereren is natuurlijk niet nieuw. Dat is al lang aan de gang. Eén voorbeeld.

2008

Eerst verboden ze, dan oefenden ze druk uit en ten slotte recupereerden ze nog enkel? Weet je echt wel wat je beweert eigenlijk? Zie je zelf de desinforatie van je eigen schrijfsels niet in? De rest van de forumleden zzeker wel. Je komt in ieder geval compleet belachelijk over doordat je jezelf voortdurend zelf moet corrigeren. Ik denk dat je in je volgende post het nog enkel over ' vlaggetjes uitdelen' zult/ kunt hebben (vermits dat de juiste weergave van de feiten is).
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 april 2011, 17:43   #517
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

2008

Probeer me nu eens uit te leggen wat er in je 'voorbeeld' zo 'misdadig' is. Jij kunt met je belgicistjes ook iets dergelijks organiseren. Alleen volk ervoor vinden zal een probleem zijn.
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 april 2011, 17:45   #518
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen vriendje, jij poogt je werkelijke ergernis wat te verdoezelen. En die ergernis is de Vlaamse vlag. Dat is voor iedereen hier reeds lang duidelijk.
Oud 3 april 2011, 18:09   #519
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

2008

Wrijf het maar eerst uit uw ogen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 april 2011 om 18:09.
Jakko is offline  
Oud 3 april 2011, 18:15   #520
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Eerst verboden ze, dan oefenden ze druk uit en ten slotte recupereerden ze nog enkel? Weet je echt wel wat je beweert eigenlijk? Zie je zelf de desinforatie van je eigen schrijfsels niet in? De rest van de forumleden zzeker wel. Je komt in ieder geval compleet belachelijk over doordat je jezelf voortdurend zelf moet corrigeren. Ik denk dat je in je volgende post het nog enkel over ' vlaggetjes uitdelen' zult/ kunt hebben (vermits dat de juiste weergave van de feiten is).
U moet goed inhoudelijk leren lezen. Want dat schijnt nogal een zwak punt bij u te zijn.

Ik heb gesteld dat de VVB fulmineerde tegen het feit de de supportersclub van Stijn Devolder Belgische vlagjes uitdeelden. En dat dit niet kon in een Ronde van Vlaanderen. D�*t heb ik gezegd.

En wees er maar zeker van. Als ze het kon en de VVB het voor het zeggen had, het zou het vlug verboden worden. Maar gelukkig heeft de VVB het niet voor het zeggen en han ze niets verbieden. En zo moeten we het houden!

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 18:17.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be