Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2011, 16:04   #3001
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die in Engeland is een LABORATORIUM geval, inderdaad. Volledig kapot door de enorme temperatuur !
Die in Frankrijk is ook een laboratorium geval. Ze hopen daar 510.000.000 °
te bereiken. Anders gezegd, een waterstofbom die ze willen in toom houden !
Daar zal veel volk komen naar kijken, vanop grote afstand...Hun ganse reaktor zal ook volledig naar de vaantjes zijn, net zoals die in Engeland.

Waar zie jij dat die helemaal kapot is?
Oud 5 april 2011, 16:06   #3002
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het perverse met kernongelukken is nu net dat de doden pas een tijdje later komen. Mensen die op slag dood zijn van de straling zijn er niet veel. En met die cijfers goochelen de pro kernenergie freaks dan. " Ziedet nu ? Er zijn toch geen doden ! " zeggen die dan.
Maar !!...Die doden komen er nog. Mensen die binnen enkele jaren kanker krijgen, of abnormale kinderen op de wereld zetten, zulke geintjes, groenten en fruit, melk en eieren uit besmette streken, die binnen j�*�*�*�*�*ren nog steeds te radioactief zijn, DAT is mijn maatstaf.
En je hebt gelijk, ik kan daar geen cijfers van geven, vermits dit nog moet gebeuren.
Maar ik kan u wel zeggen dat bvb in de Franse Alpen de paddestoelen nog steeds te radioactief zijn om opgegeten te mogen worden, en dat dan in een land waar de Tsjernobyl-gifwolk zogezegd niet eens over gevlogen was...Dat maakte hun regering destijds aan de Franse bevolking wijs in ieder geval. Dit zijn nu van die typische zaken in verband met radioactieve vergiftigingen, het word stelselmatig ontkend of in het beste geval geminimaliseerd...
Da's een schot in de stralende roos ! ! !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 16:08   #3003
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En waar klampt gij U aan vast ?

Waar wacht gij op om een handje toe te steken bij dat half miljoen daklozen ? Ah, nee, een goed excuus, ge wilt natuurlijk niet bestraald worden he, maar anders waard ge al onderweg zekers ?
Ik heb geen excuus nodig om niet naar Japan te gaan, ik heb hier zo mijn verplichtigingen. Maar om die mensen jouw onbetaalbare hulp te laten ontberen, daar is geen enkel excuus voor. Als de beste zou jij aan de slachtoffers ginder kunnen gaan uitleggen dat het allemaal zo erg niet is, zoiets zou ik niet aankunnen. IK ben namelijk eerlijk.
En euh...Ik heb inderdaad geen zin om bestraald te worden, zelfs indien men mij betaald ga ik niet naar Fukushima. IK ben niet gek.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 16:08   #3004
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Waar zie jij dat die helemaal kapot is?
Daarvan werden geen foto's gepubliceerd, voor zover ik weet.
Wetenschappers stelden wel een verslag op v.h. experiment.

Oud 5 april 2011, 16:10   #3005
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Die in Engeland is een LABORATORIUM geval, inderdaad. Volledig kapot door de enorme temperatuur !
Daar zal veel volk komen naar kijken, vanop grote afstand...Hun ganse reaktor zal ook volledig naar de vaantjes zijn, net zoals die in Engeland.

U kan nu ook uw eigen Fusie reactor hebben.
Eigenlijk, ik wil er ook eentje. Om naast mijn Tesla Coil en Jacobs Ladder te zetten.
Oud 5 april 2011, 16:11   #3006
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvan werden geen foto's gepubliceerd, voor zover ik weet.
Wetenschappers stelden wel een verslag op v.h. experiment.

Linkje graag, want voor zover ik weet zijn er op dit moment gewoon onderhoudswerken bezig aan de JET. Onder meer om de capaciteit te verhogen. Wel raar, met een verwoeste reactor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 16:12   #3007
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het perverse met kernongelukken is nu net dat de doden pas een tijdje later komen. Mensen die op slag dood zijn van de straling zijn er niet veel. En met die cijfers goochelen de pro kernenergie freaks dan. " Ziedet nu ? Er zijn toch geen doden ! " zeggen die dan.
Maar !!...Die doden komen er nog. Mensen die binnen enkele jaren kanker krijgen, of abnormale kinderen op de wereld zetten, zulke geintjes, groenten en fruit, melk en eieren uit besmette streken, die binnen j�*�*�*�*�*ren nog steeds te radioactief zijn, DAT is mijn maatstaf.
En je hebt gelijk, ik kan daar geen cijfers van geven, vermits dit nog moet gebeuren.
Maar ik kan u wel zeggen dat bvb in de Franse Alpen de paddestoelen nog steeds te radioactief zijn om opgegeten te mogen worden, en dat dan in een land waar de Tsjernobyl-gifwolk zogezegd niet eens over gevlogen was...Dat maakte hun regering destijds aan de Franse bevolking wijs in ieder geval. Dit zijn nu van die typische zaken in verband met radioactieve vergiftigingen, het word stelselmatig ontkend of in het beste geval geminimaliseerd...
PatrickV heeft een paar posts terug gezegd dat hij niet zeker wist hoe groot de dodentol van tsjernobyl was, is dat dan goochelen met de nummers?

Dus u bent iemand die de gevolgen op lange termijn bekijkt? Waarom bent u dan ook niet even anti-transport, anti-kolen, anti-gas, etc. het fijn stof veroorzaakt bij duizenden mensen gezondheidsproblemen en de CO² bedreigt de hele mensheid. Meer nog de gewone uitbating van kolencentrales zorgt al voor een dodental, bij de gewone uitbating van een kerncentrale vallen geen doden.
Oud 5 april 2011, 16:13   #3008
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
PatrickV heeft een paar posts terug gezegd dat hij niet zeker wist hoe groot de dodentol van tsjernobyl was, is dat dan goochelen met de nummers?

Dus u bent iemand die de gevolgen op lange termijn bekijkt? Waarom bent u dan ook niet even anti-transport, anti-kolen, anti-gas, etc. het fijn stof veroorzaakt bij duizenden mensen gezondheidsproblemen en de CO² bedreigt de hele mensheid. Meer nog de gewone uitbating van kolencentrales zorgt al voor een dodental, bij de gewone uitbating van een kerncentrale vallen geen doden.
Omdat daar niets over geschreven staat in HLN.
Oud 5 april 2011, 16:16   #3009
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Linkje graag, want voor zover ik weet zijn er op dit moment gewoon onderhoudswerken bezig aan de JET. Onder meer om de capaciteit te verhogen. Wel raar, met een verwoeste reactor.
"Onderhoudswerken" Wat is dat ? Konkreet ? Graag een linkje...
Oud 5 april 2011, 16:17   #3010
Steve_M

Standaard

Citaat:
Jij claimt dat de reactor verwoest is, dus mag jij eerst. Zo gaan die zaken.
Oud 5 april 2011, 16:31   #3011
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb even wat Google Fu losgelaten op het "JET" vraagstuk.

De officiele website geeft niks aan van waterstofbom explosies of gesmolten test fusie reactors.

Ik vind ook geen enkele verwijzing in enige internet vindbare media informatie specifiek over de JET die stuk zou zijn.
Oud 5 april 2011, 16:34   #3012
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb even wat Google Fu losgelaten op het "JET" vraagstuk.

De officiele website geeft niks aan van waterstofbom explosies of gesmolten test fusie reactors.

Ik vind ook geen enkele verwijzing in enige internet vindbare media informatie specifiek over de JET die stuk zou zijn.
Daarom vroeg ik ook waar hij gezien had dat JET naar de vaantjes is. Hij zegt dat er een rapport of verslag is, ik kan het niet vinden.
Oud 5 april 2011, 16:35   #3013
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het lijkt erop dat je geen link vindt voor je bewering. Ik zal dan de mijne maar geven:

In October 2009, a 15 month shutdown period was started to improve the tokamak (including replacing carbon components in the vacuum vessel for ones fashioned from tungsten and beryllium, for the divertor and first wall respectively). This brings the components more in line with those planned for ITER. Heating power will also be increased by 50% (bringing neutral beam power available to the plasma up to 34MW) and diagnostic and control capabilities will be improved. Over 86,000 components will be changed in the torus during these 15 months.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_European_Torus
Oud 5 april 2011, 16:40   #3014
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig kapot? Waar dan?

Citaat:
Ja en? Omdat jij het niet kan begrijpen is het onmogelijk of zo?

Citaat:

Wishfull thinking ja...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 16:40   #3015
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt erop dat je geen link vindt voor je bewering. Ik zal dan de mijne maar geven:

In October 2009, a 15 month shutdown period was started to improve the tokamak (including replacing carbon components in the vacuum vessel for ones fashioned from tungsten and beryllium, for the divertor and first wall respectively). This brings the components more in line with those planned for ITER. Heating power will also be increased by 50% (bringing neutral beam power available to the plasma up to 34MW) and diagnostic and control capabilities will be improved. Over 86,000 components will be changed in the torus during these 15 months.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_European_Torus
Die link is waarschijnlijk niet tevinden omdat het al enkele jaren geleden is.
Wat ik wel vond: in Julich, aan de Duits-Nederlandse grens, werken Duitse, Belgische en Nederlandse ingenieurs aan de "Fusie TEST reaktor"
Het is, zoals de Britse en Franse konstrukties een labo-geval
Volgens het SNELSTE scenario ZOU de eerste commerciële fusie-reaktor werken (?) over 40 �* 45 jaar...
Graag zou ik Madame Blanche hierover raadplegen. Maar: pech: ze is gaan helpen in Fukushima.
Een goed mens. F. Van Eeden schreef ooit: "Het is een schoon ding een goed mens te zijn"Een stralende uitspraak, voor eeuwig !

Laatst gewijzigd door Boduo : 5 april 2011 om 16:49.
Oud 5 april 2011, 16:43   #3016
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die link niet te vinden is omdat die reactor helemaal niet kapot is.

Citaat:
Wat ik wel vond: in Julich, aan de Duits-Nederlanse grens, werken Duitsers, Belgen en Nederlanse ingenieurs aan de "Fusie TEST reaktor"
En? Is die reactor dan wel kapot? Want daar ging het wel over.
Oud 5 april 2011, 16:49   #3017
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt erop dat U een dikke duim hebt.

Citaat:
te bereiken.
° wat, Farenheit, Kelvin ,Celsius of Rankine, Rømer of Réaumur?

Citaat:
Anders gezegd, een waterstofbom die ze willen in toom houden !
Grappig feitje, in een waterstofbom zit geen waterstof, deuterium of tritium als fusiemateriaal. Dit in tegenstelling tot de "brandstof" voor een fusiereactor, die een Tritium/Deuterium mengels gebruikt.
Citaat:

Bof, vanop heel grote afstand en via webcams dan toch.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 april 2011 om 16:52.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 16:49   #3018
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat ik wel vond: in Julich, aan de Duits-Nederlandse grens, werken Duitse, Belgische en Nederlandse ingenieurs aan de "Fusie TEST reaktor"
Het is, zoals de Britse en Franse konstrukties een labo-geval
Volgens het SNELSTE scenario ZOU de eerste commerciële fusie-reaktor werken (?) over 40 �* 45 jaar...
Graag zou ik Madame Blanche hierover raadplegen. Maar: pech: ze is gaan helpen in Fukushima.
Een goed mens. F. Van Eeden schreef ooit: "Het is een schoon ding een goed mens te zijn"
Wat is er mis met een TEST reactor? Had je liever dat ze meteen volledige fusiecentrales bouwen?

En die link zal je ook niet vinden omdat die niet bestaat.
Oud 5 april 2011, 16:53   #3019
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer zo'n vergelijking: olie t.o.v. zwaar radio-aktief water...
Pfff...
Hoe "zwaar" ttz hoelang hoe "zwaar radioactief" ?

Citaat:
Radioactief materiaal wordt overal in de natuur gevonden. Het komt voor in de bodem, in lucht, water en planten. De belangrijkste veroorzaker van aardse straling zijn de natuurlijk voorkomende isotopen van uranium en zijn vervalproducten, zoals thorium, radium, en radon. Kleine hoeveelheden van uranium, thorium, en hun vervalproducten worden overal gevonden. Sommige van deze materialen worden door het lichaam opgenomen via voedsel en water, terwijl materialen zoals radon kunnen worden opgenomen door inademing. De hoeveelheid van aardse bronnen verschilt met de plaats op aarde. Gebieden met hogere concentraties uranium of thorium in de bodem hebben een hogere achtergrondstraling. Radon kan zich ophopen in kelders of kruipruimtes van huizen, en kan voor een aanzienlijke blootstelling aan straling zorgen.

Naast de kosmische en aardse straling, hebben alle mensen vanaf hun geboorte radioactieve Kalium-40, Koolstof-14, Lood-210 en andere radioactieve isotopen in hun lichaam. Hierin zijn de verschillen tussen mensen niet zo groot als de variatie in belasting door kosmische en aardse stralingsbronnen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Straling

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2011 om 16:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 16:55   #3020
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die link niet te vinden is omdat die reactor helemaal niet kapot is.

En? Is die reactor dan wel kapot? Want daar ging het wel over.
Die "reaktor" was gesmolten !
Men is achteraf, na lang beraad begonnen met zgn. "onderhoudswerken."
Het materiaal met het hoogste smeltpunt is wolfraam: 3370 °
Duizenden keren te laag om overeind te blijven bij zo'n fusie !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be