![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3001 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3002 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3003 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En euh...Ik heb inderdaad geen zin om bestraald te worden, zelfs indien men mij betaald ga ik niet naar Fukushima. IK ben niet gek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3004 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3005 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk, ik wil er ook eentje. Om naast mijn Tesla Coil en Jacobs Ladder te zetten.
![]() |
![]() |
#3006 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Linkje graag, want voor zover ik weet zijn er op dit moment gewoon onderhoudswerken bezig aan de JET. Onder meer om de capaciteit te verhogen. Wel raar, met een verwoeste reactor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3007 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus u bent iemand die de gevolgen op lange termijn bekijkt? Waarom bent u dan ook niet even anti-transport, anti-kolen, anti-gas, etc. het fijn stof veroorzaakt bij duizenden mensen gezondheidsproblemen en de CO² bedreigt de hele mensheid. Meer nog de gewone uitbating van kolencentrales zorgt al voor een dodental, bij de gewone uitbating van een kerncentrale vallen geen doden.
![]() |
![]() |
#3008 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3009 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3010 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3011 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb even wat Google Fu losgelaten op het "JET" vraagstuk.
De officiele website geeft niks aan van waterstofbom explosies of gesmolten test fusie reactors. Ik vind ook geen enkele verwijzing in enige internet vindbare media informatie specifiek over de JET die stuk zou zijn.
![]() |
#3012 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3013 | |
|
![]() Citaat:
In October 2009, a 15 month shutdown period was started to improve the tokamak (including replacing carbon components in the vacuum vessel for ones fashioned from tungsten and beryllium, for the divertor and first wall respectively). This brings the components more in line with those planned for ITER. Heating power will also be increased by 50% (bringing neutral beam power available to the plasma up to 34MW) and diagnostic and control capabilities will be improved. Over 86,000 components will be changed in the torus during these 15 months. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_European_Torus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3014 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3015 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel vond: in Julich, aan de Duits-Nederlandse grens, werken Duitse, Belgische en Nederlandse ingenieurs aan de "Fusie TEST reaktor" Het is, zoals de Britse en Franse konstrukties een labo-geval Volgens het SNELSTE scenario ZOU de eerste commerciële fusie-reaktor werken (?) over 40 �* 45 jaar... Graag zou ik Madame Blanche hierover raadplegen. Maar: pech: ze is gaan helpen in Fukushima. Een goed mens. F. Van Eeden schreef ooit: "Het is een schoon ding een goed mens te zijn"Een stralende uitspraak, voor eeuwig ! Laatst gewijzigd door Boduo : 5 april 2011 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3016 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3017 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 april 2011 om 16:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3018 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En die link zal je ook niet vinden omdat die niet bestaat.
![]() |
![]() |
#3019 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2011 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3020 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is achteraf, na lang beraad begonnen met zgn. "onderhoudswerken." Het materiaal met het hoogste smeltpunt is wolfraam: 3370 ° Duizenden keren te laag om overeind te blijven bij zo'n fusie ! ![]() |
|
![]() |
![]() |