Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen?
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. 32 36,78%
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. 29 33,33%
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. 21 24,14%
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. 5 5,75%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2011, 19:39   #1061
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lap, en ik maar denken dat er in Olland doorgecijpeld zeewater uit de kraan kwam.

Zou alvast zuinig geweest zijn, aardappelen koken zonder bijkomende toevoeging van zout ?
je kennis ter zake is inderdaad weid en zijd bekend.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 17:45   #1062
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Brussel IS onze hoofdstad, er is geen enkele reden om die stad, die gewoon ontvolkt moet worden om hem leefbaar te houden, als een enclave aan de Franstalige wereld cadeau te doen. ten andere, Brussel is sinds enige jaren meer en meer een Afrikaanse stad, zelfs de blanke Franstalige autochtoon wordt een minderheid.

En wat die ontvolking betreft:
1. de Magrebijnen en negers en masse terug naar hun landen van oorsprong, samen met het overgrote deel van de andere niet-Europese vreemdelingen.
2. Buitengooien van de NAVO-bezettingsmacht met haar kantoren en haar personeel.
3. Buitengooien van de EU.

Tot we op een leefbare stad van maximaal 400000 inwoners uitkomen, met véél minder verkeersproblemen, véél minder milieuproblemen, vééééééél minder onveiligheid en geweld, véél minder armoede, véél minder druk op de immobiliënmarkt,...

Bovendien kan Brussel niet op zichzelf of in een verband met Wallonië leven omdat de stad een enclave in Vlaanderen vormt en voor alles van Vlaanderen afhankelijk is, niet enkel financieel maar ook fysiek via toegang ertoe door spoor, weggennet en luchthaven.
Hoe wou u die "ontvolking" aanpakken? Dus graag een concreet en gedetailleerd stappenplan mét alle ethische, politieke, logistieke... aspecten, voor elk van die 3 ambitieuze puntjes die u in al uw jeugdige naïviteit opsomt. (Nota bene: wat punt 1 betreft, de overgrote meerderheid van die Maghrebijnen en "negers" zijn in Brussel geboren. Die wonen dus al in hun land van herkomst, wat uw plan van aanpak enigszins vereenvoudigt)

Ik ben benieuwd naar uw antwoord.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 18:41   #1063
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Brussel IS onze hoofdstad, er is geen enkele reden om die stad, die gewoon ontvolkt moet worden om hem leefbaar te houden,
Zeg Jo, zou je dit soort geblaat uit een draad willen houden die 'Nederlandse identiteit' heet? Bij voorbaat dank.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 19:24   #1064
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zeg Jo, zou je dit soort geblaat uit een draad willen houden die 'Nederlandse identiteit' heet? Bij voorbaat dank.
De 'Nederlandse' identiteit? Hoek komt u daar nu bij.

De Hollandse 'identiteit' zult u wellicht bedoelen. Want dat leert ons de feitelijke geschiedenis van uw land.

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2011 om 19:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 20:28   #1065
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

De Hollandse 'identiteit' zult u wellicht bedoelen. Want dat leert ons de feitelijke geschiedenis van uw land.
Zegt degene die uit een land komt waar 40% van een bevolkingsgroep op een separatistische partij stemt.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 20:31   #1066
Hollander

Standaard

Citaat:

Je berichten worden steeds slechter. De enige rode draad is nog wel dat ze altijd afkerig van Nederland zijn. Zelfs als dat niet op zijn plaats is.

ga rustig verder, mij stoort het inmiddels niet meer. Ik lach daar om.

de draad hier gaat inderdaad over 'Nederlandse identiteit'. Ik heb het niet bedacht, en u hoeft het niet leuk te vinden. Maar he is de wens van de starter.
Oud 5 april 2011, 20:49   #1067
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je berichten worden steeds slechter. De enige rode draad is nog wel dat ze altijd afkerig van Nederland zijn. Zelfs als dat niet op zijn plaats is.

de draad hier gaat inderdaad over 'Nederlandse identiteit'. Ik heb het niet bedacht, en u hoeft het niet leuk te vinden. Maar he is de wens van de starter.
Kom eens tot bezinning! Het wordt anders wel tijd. Het is Holland dat altijd de toon heeft gezet in uw land. En niet alleen Holland, maar meer bepaald het calvinistisch Holland. En dat soort Holland bepaalde uiteindelijk de waarden in normen van Nederland.

Zelfs in het ludieke haalde Holland zijn slag thuis. Tot in 2011!!! Tot in onze tijd!! Alleen, u beseft het nog steeds niet en u blijft uw kop in het zand steken. Het is anders wel duidelijk:

http://www.youtube.com/watch?v=TiqyV...eature=related

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2011 om 20:55.
Oud 5 april 2011, 21:05   #1068
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom eens tot bezinning! Het wordt anders wel tijd. Het is Holland dat altijd de toon heeft gezet in uw land. En niet alleen Holland, maar meer bepaald het calvinistisch Holland. En dat soort Holland bepaalde uiteindelijk de waarden in normen van Nederland.
Kunt u dat ook eens onderbouwen? In het bijzonder dat we wat u schrijft over dat calvinistische Holland dat de toon zou aangeven in heel Nederland.

Ik ben echt wel benieuwd, want ik volg toch al een tijdje de orthodoxe protestanten in Nederland. Dus zie ik er wel naar uit hoe uw visie geplaatst kan worden tegen mijn informatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 21:10   #1069
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfs in het ludieke haalde Holland zijn slag thuis. Tot in 2011!!! Tot in onze tijd!! Alleen, u beseft het nog steeds niet en u blijft uw kop in het zand steken. Het is anders wel duidelijk:

Je bedoelt met Holland de Randstad ?
Noord-Brabant is de opkomende tweede economie en echt niet alleen om Philips Eindhoven.
Verder is het Calvinisme zo goed als dood.
Nog even en we stevenen af op de Islamitische Republiek der Nederlanden.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 21:19   #1070
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Mag ik hieruit concluderen dat u het met hem eens bent voor wat betreft het ontvolken van Brussel?

Of zal het u een zorg zijn waarop u reageert zolang het maar anti-Nederlands is?
Oud 5 april 2011, 21:20   #1071
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je bedoelt met Holland de Randstad ?
Noord-Brabant is de opkomende tweede economie en echt niet alleen om Philips Eindhoven.
Verder is het Calvinisme zo goed als dood.
Nog even en we stevenen af op de Islamitische Republiek der Nederlanden.
Hij bedoelt met Holland de Randstad, hij bedoelt met Holland Nederland. Je moet er maar naar raden.
Oud 5 april 2011, 21:31   #1072
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hij bedoelt met Holland de Randstad, hij bedoelt met Holland Nederland. Je moet er maar naar raden.
En hij schakelt moeiteloos over van Willem van Oranje op Willem 1 en vice versa.
Oud 6 april 2011, 07:43   #1073
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En hij schakelt moeiteloos over van Willem van Oranje op Willem 1 en vice versa.
Om nog maar te zwijgen van tolerantie en intolerantie door de eeuwen heen.
Oud 6 april 2011, 08:13   #1074
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is best dat Shadowke lege plastieke waterflessen vult in België voordat hij vertrekt. En die zorvuldig opstapelt in zijn Scheveningse caravan. Onder zijn bed of zo. Zodanig dat hij volkomen onafhankelijk is van Nederlands flessenwater. Dat is veel te duur.
Hopla! Nog een Limburgse vrek.
Oud 6 april 2011, 08:32   #1075
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zie écht niet in wat je hier bereikt met je onafgebroken boertige en lompe aanvallen op alles wat met Nederland te maken heeft. Het resultaat is dat je bij heel veel mensen op dit forum overkomt als een chagrijnig en hatelijk typetje, een loense trol. Zelfs Vlamingen die tot op heden tegenover Nederland eerder neutraal stonden worden door jouw discours volkomen gedegouteerd. Het Belgicisme dat je hier onafgebroken rondklaroent wordt door dergelijke hatespeech zeker niet gepromoot, integendeel. Doe zo verder.
Oud 6 april 2011, 08:56   #1076
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is bij U precies nog niet doorgedrongen waarom Wilders zo succesvol is in Ned. Limburg.

http://nos.nl/video/204386-pvv-wil-l...imburgers.html
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 09:05   #1077
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zie écht niet in wat je hier bereikt met je onafgebroken boertige en lompe aanvallen op alles wat met Nederland te maken heeft. Het resultaat is dat je bij heel veel mensen op dit forum overkomt als een chagrijnig en hatelijk typetje, een loense trol. Zelfs Vlamingen die tot op heden tegenover Nederland eerder neutraal stonden worden door jouw discours volkomen gedegouteerd. Het Belgicisme dat je hier onafgebroken rondklaroent wordt door dergelijke hatespeech zeker niet gepromoot, integendeel. Doe zo verder.
Ik zeg gewoon hetgeen historisch de waarheid is. Dat mag, neen, dat moet worden gezegd. Edoch, dat iemand zoals u, die constant zit te zwaaien met de 'prinsenvlag' van de Oranjes, ja dat u dus deze bevindingen niet zo apprecieert, daar kan ik inkomen. Maar zoals u weet, ik trek me daar maar weinig van aan.

Laatst gewijzigd door system : 6 april 2011 om 09:07.
Oud 6 april 2011, 09:18   #1078
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon hetgeen historisch de waarheid is. Dat mag, neen, dat moet worden gezegd. Edoch, dat iemand zoals u, die constant zit te zwaaien met de 'prinsenvlag' van de Oranjes, ja dat u dus deze bevindingen niet zo apprecieert, daar kan ik inkomen. Maar zoals u weet, ik trek me daar maar weinig van aan.
Neen, jouw waarheid. Die je dan voortdurend "op smaak" brengt met een zeer gekleurde haat-terminologie. Je bent al even geloofwaardig als die andere trol die zich Henri1 noemt.
Ik verwacht dat je discours er niet op zal verbeteren, integendeel. Het zal nog koortsiger worden ingevolge de snelle achteruitgang van het Belgicisme in Vlaanderen.
Oud 7 april 2011, 10:36   #1079
Hollander

Standaard Eberhard wordt op zijn wenken bediend

http://www.vandaag.be/entertainment/...vrtradios.html
Citaat:
Met de VRT wordt nog voor de start van de zomer een nieuwe beheersovereenkomst gesloten. N-VA wil dat daarin wordt opgenomen dat de radiostations en televisiezenders Vlaamser moeten worden.

Wilfried Vandaele zegt dat VRT een publieke zender moet blijven, maar het Vlaams parlementslid meent dat de klemtoon momenteel net iets te veel op ontspanning ligt en te weinig op andere kerntaken als informatie en educatie.

Volgens de oude deal moest één radiozender (Radio 2) een uitgesproken Vlaams muziekprofiel hebben. Het aanbod van de andere zenders moest uit 20 procent Vlaamse producties bestaan. N-VA wil daar nu 25 procent van maken.

De partij wil dat het gewaarborgde aanbod wekelijks wordt gemeten zodat de VRT de Nederlandstalige producties niet in de nachtprogrammatie kan stoppen.
Ondertiteling

Op televisie zou er dan weer afgerekend moeten worden met "het tussentaaltje" dat in opmars is. N-VA pleit voor het gebruik van een helder standaardnederlands, ook in het fictie-aanbod.

"Algemeen Nederlands kan onze programma's ook beter verkoopbaar maken in Nederland", aldus Vandaele in een krant van Corelio. "En voor inburgerende migranten kan algemeen Nederlands op de VRT voor houvast zorgen".

VRT krijgt nu elk jaar 290 miljoen toegestopt. N-VA meent dat dit bedrag niet verhoogd mag worden. De partij verzet zich ook tegen de komst van een derde kanaal, dat geen meerwaarde zou kunnen bieden.

De openbare omroep zou hitradio MNM - die slecht scoort - ook niet moeten dumpen, zoals Carl Decaluwé (CD&V) dat vraagt.

N-VA wil eveneens dat het aantal ondertitelde programma's wordt opgetrokken tot 100 procent.
Oud 7 april 2011, 11:37   #1080
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het dus totaal niet begrepen.

De 'Vlaamse' tv en radio hééft al een bloed & bodem profiel. Om haar racisme-profiel nog eens te benadrukken misschien?

Zie alle Engelstalige Vlaamse (blanke) artiesten die ad nauseum worden gepromoot.

Lachwekkend.

Liever Engelstalig of Franstalig van Vlaamse bodem dan Nederlandstalig van daarbuiten.

De NVA wil een neo-liberaal mini Vlaanderen, en dit is weer een voorbeeld.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be