Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2011, 17:32   #3041
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Maddox, ik aanzie jou als een ernstig persoon.
Internet, blogs, twitter, facebook, enz...
bestonden niet in die tijd.
Spijtig genoeg heb ik niet bv krantenknipsels hierover gemaakt.
Dat is gewoon een FEIT. Jammer.
JET heeft non-stop gedraaid tussen 1982 en 1999. Dat allemaal met een kapotte reactor? De eerste grote shutdown (voor onderhoud en upgrades) was in 2004. Bestond er toen ook nog geen internet?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 17:35   #3042
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Die in Engeland is een LABORATORIUM geval, inderdaad. Volledig kapot door de enorme temperatuur !
Die in Frankrijk is ook een laboratorium geval. Ze hopen daar 510.000.000 °
te bereiken. Anders gezegd, een waterstofbom die ze willen in toom houden !
Daar zal veel volk komen naar kijken, vanop grote afstand...Hun ganse reaktor zal ook volledig naar de vaantjes zijn, net zoals die in Engeland.

Ok, U beweerd dus dat de JET kan ontploft zijn als een kleine waterstofbom.

laat ons veronderstellen dat de EU dit wil verborgen houden.

Dan moet de "EU"
1) die explosie vermommen als iets anders. Misschien de vuurwerkramp van Enschede?
2) Alle betrokkenen afmaken of op 1 of andere manier incommunicado maken.(probeer dat maar eens, er moet er maar eentje zijn met een walkie talkie en je hebt al een lek)
3) Alle radioactief materiaal verspreid door die ontploffing op de site houden. En dat in een tijd dat een soortgelijke kern-situatie gemeten kan worden een halve aardbol verder, en door het soort van isotoop te kennen, al een redelijk scenario van ontstaan kunnen schetsen. Om maar een voorbeeld de geven, het waren de Zweden die aan de alarmbel gingen hangen over Tjernobyl.
Oud 5 april 2011, 17:40   #3043
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je liegt dus. Easy as that.
Flauwtjes, typisch voor "redeneringen" als die je hier en nu tentoonspreidt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 17:44   #3044
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ok, U beweerd dus dat de JET kan ontploft zijn als een kleine waterstofbom.

laat ons veronderstellen dat de EU dit wil verborgen houden.

Dan moet de "EU"
1) die explosie vermommen als iets anders. Misschien de vuurwerkramp van Enschede?
2) Alle betrokkenen afmaken of op 1 of andere manier incommunicado maken.(probeer dat maar eens, er moet er maar eentje zijn met een walkie talkie en je hebt al een lek)
3) Alle radioactief materiaal verspreid door die ontploffing op de site houden. En dat in een tijd dat een soortgelijke kern-situatie gemeten kan worden een halve aardbol verder, en door het soort van isotoop te kennen, al een redelijk scenario van ontstaan kunnen schetsen. Om maar een voorbeeld de geven, het waren de Zweden die aan de alarmbel gingen hangen over Tjernobyl.
Steve M verklaart dat JET draaide vanaf 1982.
Toen bestond de EU als zodanig nog niet.
Het was de "Europese Gemeenschap"

Laatst gewijzigd door Boduo : 5 april 2011 om 17:47.
Oud 5 april 2011, 17:46   #3045
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steve M verklaart dat JET draaide vanaf 1982.
Toen bestond de EU als zodanig nog niet.
Gelieve Steve_M zijn uitspraken niet uit de context te rukken. Ik schreef ook dat JET tussen 1982 en 1999 doorlopend gebruikt werd, wat mij moeilijk lijkt met een kapotte reactor. Het zou misschien helpen als je ruwweg zou kunnen vertellen wanneer die reactor is stukgegaan en wanneer ze hem hebben hersteld.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 17:49   #3046
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
PatrickV heeft een paar posts terug gezegd dat hij niet zeker wist hoe groot de dodentol van tsjernobyl was, is dat dan goochelen met de nummers?

Dus u bent iemand die de gevolgen op lange termijn bekijkt? Waarom bent u dan ook niet even anti-transport, anti-kolen, anti-gas, etc. het fijn stof veroorzaakt bij duizenden mensen gezondheidsproblemen en de CO² bedreigt de hele mensheid. Meer nog de gewone uitbating van kolencentrales zorgt al voor een dodental, bij de gewone uitbating van een kerncentrale vallen geen doden.
Wie zegt dat ik dat goed vind ? Ik ben tegen vervuiling van de planeet. Ik ben voor duurzame en propere energie, en vind dat we vooral d�*�*r in moeten investeren.
Ik besef ook wel dat we niet van de éne dag op de andere alle kerncentrales kunnen toedoen, maar er moet wel achter andere oplossingen gezocht worden, en écht gezocht, niet halfzegat, en ondertussen nieuwe kerncentrales bijbouwen.
Hopelijk heb je nu een beter zicht op mijn standpunt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 17:49   #3047
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gelieve Steve_M zijn uitspraken niet uit de context te rukken. Ik schreef ook dat JET tussen 1982 en 1999 doorlopend gebruikt werd, wat mij moeilijk lijkt met een kapotte reactor. Het zou misschien helpen als je ruwweg zou kunnen vertellen wanneer die reactor is stukgegaan en wanneer ze hem hebben hersteld.
Spijtig, maar het JUISTE jaar weet ik niet meer. Ik waag me niet aan veronderstellingen.
Ik heb het al gezegd: het is jammer dat ik hierover niets heb uitgeknipt in kranten of tijdschriften.
Oud 5 april 2011, 17:50   #3048
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
JET heeft non-stop gedraaid tussen 1982 en 1999. Dat allemaal met een kapotte reactor? De eerste grote shutdown (voor onderhoud en upgrades) was in 2004. Bestond er toen ook nog geen internet?
Hoe komt dat hij in 1999 ophield met werken ?
Oud 5 april 2011, 18:00   #3049
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Maar ik kan u wel zeggen dat bvb in de Franse Alpen de paddestoelen nog steeds te radioactief zijn om opgegeten te mogen worden, en dat dan in een land waar de Tsjernobyl-gifwolk zogezegd niet eens over gevlogen was...Dat maakte hun regering destijds aan de Franse bevolking wijs in ieder geval. Dit zijn nu van die typische zaken in verband met radioactieve vergiftigingen, het word stelselmatig ontkend of in het beste geval geminimaliseerd...
Het je hier een referentie? Want ik heb de indruk dat je hier weer wat uit je duim aan het zuigen bent.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 18:06   #3050
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die in Engeland is een LABORATORIUM geval, inderdaad. Volledig kapot door de enorme temperatuur !
Die in Frankrijk is ook een laboratorium geval. Ze hopen daar 510.000.000 °
te bereiken. Anders gezegd, een waterstofbom die ze willen in toom houden !
Daar zal veel volk komen naar kijken, vanop grote afstand...Hun ganse reaktor zal ook volledig naar de vaantjes zijn, net zoals die in Engeland.

Mja, wat moet ge daar nu op zeggen zonder de hoffelijkheidsregels van het forum te overtreden, he
Oud 5 april 2011, 18:32   #3051
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 18:42   #3052
Amon_Re

Standaard

Citaat:
2 liter per seconde.

Ter vergelijking, de Deepwater Horizon olieramp blies officieel 55 liter vieze smurrie per seconde in de zee
En dat 3 maanden lang:
55*60*60*24*30*3 = 427 680 000 liter, da's al geen klein bier meer eh.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 5 april 2011, 18:45   #3053
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk, als die gast met zijn bacterien erin slaagt om zijn experiment op te schalen (en daar zal hij wel op een of andere manier subsidies voor vangen) zul je zien dat zijn experiment vroeg of laat zal eindigen met ofwel een shot in de roos ofwel een afgang.
Momenteel zijn ze al heel goed op weg om alle "alle dus" start en andere batterijen al op die manier te lanceren. Snel, veilig en zonder aansluiting op het elektriciteitsnet.

Dus die zijn aardig op weg zeg maar.
Oud 5 april 2011, 18:48   #3054
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoe kan dat toch, die grafiek blijft maar zakken, hij heeft zelfs een dipje naar beneden gemaakt sedert ze alles flushen naar de zee..

Raar hé als je weet dat de straling zakt terwijl het water minstens 10'000 keer boven de toegelaten waarden uitstijgen. Of was het 100'000 keer?
Oud 5 april 2011, 18:56   #3055
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet goed genoeg als leraar.

Voor zover ik weet is het biervat een paar dozijn keer groter dan het wiskeyvat , namelijk de reactorgebouwen tegenover de hele Fukushima site. En het Aquarium alle oceanen ter wereld.

Laat ons veronderstellen dat de reactoren/spend fuel bassins 25% van de hele site beslagen. En die is volgens google earth 1000*600 meter, met kelders en bovengronds tesamen 45 meter. Dat geeft ons dan een biervat volume 20 250 000 ton, en een wiskeyvat volume van 6 750 000 ton
Het Aquarium volume is 1 080 000 000 000 000 ton

Zelfs al tellen we wiskey en biervat samen, 27 000 000 ton, dan is dat met moeite 0.0000025% van het aquarium.
Als je een grote aquarium met vissen hebt en je doet er een beetje teveel eten in dan zijn ze allemaal dood de volgende dag.

Het mag ook een drupje wat anders zijn.
Maar goed dat iemand die wat radio actief materiaal uit een kerncentrale eens in sea life te blankenberge gaat gaan smijten en we wachten af wat er gaat gebeuren.
Volgens verhouding van wat er nu bezig is uiteraard.

Iemand voorstander voor dit onschuldig experimentje?
Oud 5 april 2011, 19:02   #3056
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je een grote aquarium met vissen hebt en je doet er een beetje teveel eten in dan zijn ze allemaal dood de volgende dag.

Het mag ook een drupje wat anders zijn.
Maar goed dat iemand die wat radio actief materiaal uit een kerncentrale eens in sea life te blankenberge gaat gaan smijten en we wachten af wat er gaat gebeuren.
Volgens verhouding van wat er nu bezig is uiteraard.

Iemand voorstander voor dit onschuldig experimentje?
Je zal hierop geen enkel ernstig antwoord krijgen !
Het kot zou te klein zijn moest je dat doen !
Oud 5 april 2011, 19:04   #3057
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maddox, ik aanzie jou als een ernstig persoon.
Internet, blogs, twitter, facebook, enz...
bestonden niet in die tijd.
Spijtig genoeg heb ik niet bv krantenknipsels hierover gemaakt.
Dat is gewoon een FEIT. Jammer.
Je bent serieus aan het zeveren,.... ken je nog de ontwikkeling van de F117? De B2 stealth, de blackbird? Hier waren reeds fotos van 11 jaar voor ze aan het publiek bekend gemaakt zijn. Nochtans zijn de oefenterreinen rond area 21 groot genoeg om een vliegtuig onopgemerkt te laten rondvliegen. Zo kan ik momenteel zeggen dat er binnen dit en tien jaar de opvolger ervan zal kenbaar gemaakt worden namelijk de aurora. Het kan ook nog langer duren naargelang hoe snel men in andere landen vooruit gaat. Zolang de Amerikanen voor het publiek de sterkste wereldmacht zijn gaan ze hun nieuwste technieken ook niet kenbaar maken aangezien dit contraproductief is. Een bevolking gaat nooit voor nieuwe uitgaven zijn in de wapenindustrie wanneer men toch al veruit de sterkste wereldmacht is.

Conclussie:
Als dit reeds gekend is en reeds op internet verschijnt, dan gaat een ramp ook op internet staan. Bij dit vliegtuig hebben immers minder mensen belang bij om het bestaan ervan te kennen. (dit vliegtuig is reeds meer dan twintig jaar geleden gespot voor alle duidelijkheid )
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 19:09   #3058
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zal hierop geen enkel ernstig antwoord krijgen !
Het kot zou te klein zijn moest je dat doen !
Idd dat zouden ze dus zeker niet doen.
Anders zijn ze wel snel genoeg om te zeggen dat alles verdunt en verdwijnt en noem maar op.

Allemaal zever zeg ik. Mocht het waar zijn dan heffen ze die reactoren er uit met kranen en dumpen ze het gans in de zee.
Oud 5 april 2011, 19:10   #3059
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het perverse met kernongelukken is nu net dat de doden pas een tijdje later komen. Mensen die op slag dood zijn van de straling zijn er niet veel. En met die cijfers goochelen de pro kernenergie freaks dan. " Ziedet nu ? Er zijn toch geen doden ! " zeggen die dan.
Maar !!...Die doden komen er nog. Mensen die binnen enkele jaren kanker krijgen, of abnormale kinderen op de wereld zetten, zulke geintjes, groenten en fruit, melk en eieren uit besmette streken, die binnen j�*�*�*�*�*ren nog steeds te radioactief zijn, DAT is mijn maatstaf.
Als dat je maatstaf is, ga je dan even hard te keer tegen kool & olie? Wist je dat één van de bijproducten van een koolcentrale kwik is?

Citaat:
The consumption of fish is by far the most significant source of ingestion-related mercury exposure in humans and animals, although plants and livestock also contain mercury due to bioaccumulation of mercury from soil, water and atmosphere, and due to biomagnification by ingesting other mercury-containing organisms. Exposure to mercury can occur from breathing contaminated air, from eating foods which have acquired mercury residues during processing, from exposure to mercury vapor in mercury amalgam dental restorations, and from improper use or disposal of mercury and mercury-containing objects, for example, after spills of elemental mercury or improper disposal of fluorescent lamps.

Consumption of whale and dolphin meat, as is the practice in Japan, is a source of high-levels of mercury poisoning. Tetsuya Endo, a professor at the Health Sciences University of Hokkaido, has tested whale meat purchased in the whaling town of Taiji and found mercury levels that are more than 20 times acceptable Japanese standards.

Human-generated sources such as coal plants emit approximately half of atmospheric mercury, with natural sources such as volcanoes responsible for the remainder. An estimated two-thirds of human-generated mercury comes from stationary combustion, mostly of coal. Other important human-generated sources include gold production, non-ferrous metal production, cement production, waste disposal, human crematoria, caustic soda production, pig iron and steel production, mercury production (mostly for batteries), and biomass burning
Maar uiteraard is enkel radioactiviteit een probleem, nietwaar?
Hypocriet.

[quote$En je hebt gelijk, ik kan daar geen cijfers van geven, vermits dit nog moet gebeuren. [/quote]

Zelfs nadien blijft het moeilijk, zowat alles is kankerverwekkend, om nadien met zekerheid te gaan stellen welk element de oorzaak is voor een kanker is haast onmogelijk. Het beste dat je kan doen is kijken naar omliggende streken wat daar het kankerpercentage is, en zien wat de verschillen zijn in de omgeving en de vervuiling. En kankerverwekkende zaken zijn talrijk, zitten in je voeding, je kledij, je laptop, je auto, je drinken,....

Als je dan rekening houdt met het feit dat de achtergrondstraling ook niet consistent is (er zijn natuurlijke bronnen van straling die sowieso al de 'aanbevolen hoeveelheid' overschrijdt) dan wordt het nog leuker.

Citaat:
Maar ik kan u wel zeggen dat bvb in de Franse Alpen de paddestoelen nog steeds te radioactief zijn om opgegeten te mogen worden, en dat dan in een land waar de Tsjernobyl-gifwolk zogezegd niet eens over gevlogen was...
Bron?

Citaat:
Dit zijn nu van die typische zaken in verband met radioactieve vergiftigingen, het word stelselmatig ontkend of in het beste geval geminimaliseerd...
Wat zijn de typische zaken? Héél veel zaken doden over lange tijdspannes, fijn stof bv veroorzaakt ook kanker, hoe leg je het oorzakelijk verband? De wereld is complexer en gevaarlijker dan jij lijkt te beseffen, of je bent hypocriet.
Oud 5 april 2011, 19:11   #3060
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het perverse met kernongelukken is nu net dat de doden pas een tijdje later komen. Mensen die op slag dood zijn van de straling zijn er niet veel. En met die cijfers goochelen de pro kernenergie freaks dan. " Ziedet nu ? Er zijn toch geen doden ! " zeggen die dan.
Maar !!...Die doden komen er nog. Mensen die binnen enkele jaren kanker krijgen, of abnormale kinderen op de wereld zetten, zulke geintjes, groenten en fruit, melk en eieren uit besmette streken, die binnen j�*�*�*�*�*ren nog steeds te radioactief zijn, DAT is mijn maatstaf.
Dus jouw maatstaf is WEL DEGELIJK het aantal lange-termijn doden, evenals de agrarische produktie op lange termijn.

Waar jij het dus over hebt is de kwantificatie van die lange termijn doden en je wil de studies hierover dus niet geloven.

Nu moet ge U eens afvragen hoeveel land er verloren zal gaan en hoeveel agrarische produktie naar de knoppen gaat als we veel te veel CO2 in de lucht blijven pompen, he.

Enneuh, van die champignons in de Alpen, dat is juist voor enkele plekken. Niet dat ze niet eetbaar zijn, zulle, maar er zijn een paar plekken in de Chartreuse, hier op enkele km van waar ik woon waar naar 't schijnt de dosissen ietske over de "wettelijke normen" zitten. Nochtans zijn er champignon plukkers genoeg de zondag, met hun zakske.

Maar elke maandag morgen om 5 uur gaat er een opruimwagen alle lijken in Grenoble ophalen, die dan door de Franse geheime dienst gekremeerd worden. Nee, eerlijk gezegd, de meeste lijken hier in Grenoble vallen in de slechte buurten waar er weeral cultuurverrijkende diversifierende bendes het tegen elkaar opnemen....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be