![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3041 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
JET heeft non-stop gedraaid tussen 1982 en 1999. Dat allemaal met een kapotte reactor? De eerste grote shutdown (voor onderhoud en upgrades) was in 2004. Bestond er toen ook nog geen internet?
|
|
|
|
|
|
#3042 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
laat ons veronderstellen dat de EU dit wil verborgen houden. Dan moet de "EU" 1) die explosie vermommen als iets anders. Misschien de vuurwerkramp van Enschede? 2) Alle betrokkenen afmaken of op 1 of andere manier incommunicado maken.(probeer dat maar eens, er moet er maar eentje zijn met een walkie talkie en je hebt al een lek) 3) Alle radioactief materiaal verspreid door die ontploffing op de site houden. En dat in een tijd dat een soortgelijke kern-situatie gemeten kan worden een halve aardbol verder, en door het soort van isotoop te kennen, al een redelijk scenario van ontstaan kunnen schetsen. Om maar een voorbeeld de geven, het waren de Zweden die aan de alarmbel gingen hangen over Tjernobyl.
|
|
|
|
#3043 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3044 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen bestond de EU als zodanig nog niet. Het was de "Europese Gemeenschap" Laatst gewijzigd door Boduo : 5 april 2011 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#3045 |
|
|
Gelieve Steve_M zijn uitspraken niet uit de context te rukken. Ik schreef ook dat JET tussen 1982 en 1999 doorlopend gebruikt werd, wat mij moeilijk lijkt met een kapotte reactor. Het zou misschien helpen als je ruwweg zou kunnen vertellen wanneer die reactor is stukgegaan en wanneer ze hem hebben hersteld.
|
|
|
|
|
|
#3046 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik besef ook wel dat we niet van de éne dag op de andere alle kerncentrales kunnen toedoen, maar er moet wel achter andere oplossingen gezocht worden, en écht gezocht, niet halfzegat, en ondertussen nieuwe kerncentrales bijbouwen. Hopelijk heb je nu een beter zicht op mijn standpunt. |
|
|
|
|
|
|
#3047 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb het al gezegd: het is jammer dat ik hierover niets heb uitgeknipt in kranten of tijdschriften. |
|
|
|
|
|
|
#3048 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3049 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#3050 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3051 | |
|
|
Bron?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#3052 | ||
|
|
Citaat:
55*60*60*24*30*3 = 427 680 000 liter, da's al geen klein bier meer eh.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#3053 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus die zijn aardig op weg zeg maar.
|
|
|
|
#3054 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Raar hé als je weet dat de straling zakt terwijl het water minstens 10'000 keer boven de toegelaten waarden uitstijgen. Of was het 100'000 keer?
|
|
|
#3055 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het mag ook een drupje wat anders zijn. Maar goed dat iemand die wat radio actief materiaal uit een kerncentrale eens in sea life te blankenberge gaat gaan smijten en we wachten af wat er gaat gebeuren. Volgens verhouding van wat er nu bezig is uiteraard. Iemand voorstander voor dit onschuldig experimentje?
|
|
|
|
#3056 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kot zou te klein zijn moest je dat doen ! |
|
|
|
|
|
|
#3057 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Conclussie: Als dit reeds gekend is en reeds op internet verschijnt, dan gaat een ramp ook op internet staan. Bij dit vliegtuig hebben immers minder mensen belang bij om het bestaan ervan te kennen. (dit vliegtuig is reeds meer dan twintig jaar geleden gespot voor alle duidelijkheid |
|
|
|
|
|
|
#3058 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders zijn ze wel snel genoeg om te zeggen dat alles verdunt en verdwijnt en noem maar op. Allemaal zever zeg ik. Mocht het waar zijn dan heffen ze die reactoren er uit met kranen en dumpen ze het gans in de zee.
|
|
|
|
#3059 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Hypocriet. [quote$En je hebt gelijk, ik kan daar geen cijfers van geven, vermits dit nog moet gebeuren. [/quote] Zelfs nadien blijft het moeilijk, zowat alles is kankerverwekkend, om nadien met zekerheid te gaan stellen welk element de oorzaak is voor een kanker is haast onmogelijk. Het beste dat je kan doen is kijken naar omliggende streken wat daar het kankerpercentage is, en zien wat de verschillen zijn in de omgeving en de vervuiling. En kankerverwekkende zaken zijn talrijk, zitten in je voeding, je kledij, je laptop, je auto, je drinken,.... Als je dan rekening houdt met het feit dat de achtergrondstraling ook niet consistent is (er zijn natuurlijke bronnen van straling die sowieso al de 'aanbevolen hoeveelheid' overschrijdt) dan wordt het nog leuker. Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#3060 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar jij het dus over hebt is de kwantificatie van die lange termijn doden en je wil de studies hierover dus niet geloven. Nu moet ge U eens afvragen hoeveel land er verloren zal gaan en hoeveel agrarische produktie naar de knoppen gaat als we veel te veel CO2 in de lucht blijven pompen, he. Enneuh, van die champignons in de Alpen, dat is juist voor enkele plekken. Niet dat ze niet eetbaar zijn, zulle, maar er zijn een paar plekken in de Chartreuse, hier op enkele km van waar ik woon waar naar 't schijnt de dosissen ietske over de "wettelijke normen" zitten. Nochtans zijn er champignon plukkers genoeg de zondag, met hun zakske. Maar elke maandag morgen om 5 uur gaat er een opruimwagen alle lijken in Grenoble ophalen, die dan door de Franse geheime dienst gekremeerd worden. Nee, eerlijk gezegd, de meeste lijken hier in Grenoble vallen in de slechte buurten waar er weeral cultuurverrijkende diversifierende bendes het tegen elkaar opnemen....
|
|