![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3161 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Er zou nogal wat paniek uitbreken denk ik, van mijn directe omgeving weet haast niemand dat er zoiets is als achtergrondstraling
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#3162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vermoed dat je een willekeurig persoon een moderne , instelbare , digitale geigerteller zou geven die op maximale gevoeligheid ingesteld staat, dat je in 999 gevallen op de 1000 een paniekreactie gaat zien.
Met dank aan onze milieuactivisten om iedereen zonder enige kennis een angstpsychose aan te smeren.
|
|
|
#3163 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#3164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hangt er van af eigenlijk.
Ik zie het al voor me Iemand geeft een geigerteller aan een willekeurig persoon. De uitleg als volgt " deze radioactiviteitsmeter geeft aan hoeveel radioactiviteit er in de omgeving hangt, en als de meter meer dan 0,1 aangeeft ga je dood." Met de meter ingesteld om µSievert...
|
|
|
#3166 | |
|
Minister
|
Citaat:
Trouwens, het reeds verglaasde afval is inderdaad moeilijk verder te verwerken, maar veel van het afval is dus nog NIET verglaasd en kan perfect gerecycleerd worden in een Gen. IV Centrale. (Foto komt uit Annals of Nuclear Energy 37 (2010) 915–922). Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 6 april 2011 om 12:44. |
|
|
|
|
|
|
#3167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn twee manieren van doen: "once-through cycle" en daar verglaast men niks: men beschouwt de ingepakte brandstofstaven zelf als "afval". Dat is nogal verspilzuchtig, maar verschillende landen gaan hier voor. "recycling" en daar scheidt men eerst, in een opwerkingsfabriek, het uranium en plutonium van de rest (fissieprodukten en kleine actiniden). Het is enkel dat laatste dat verglaasd wordt. De rest wordt opgeslagen als Gen-IV brandstof, OF wordt hermengd als MOX. Nu is het wel zo dat men nu ook begint te denken aan het scheiden van de kleine aktiniden van de fissieprodukten om die in een transmutatie installatie te verbranden. In mijn boek leg ik uit waarom ik daar niet heel warm voor loop. Maar qua toekomstige brandstof zit er dus niks of toch niet veel in dat verglaasde afval dat geen echt afval is.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2011 om 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#3168 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.vandaag.be/wetenschap/641...t-bij-zee.html Citaat:
Kerncentrales uitbaten is net als Russische Roulette spelen tegen geld...Zo lang het schot niet afgaat brengt het goed op, maar als je pech hebt, dan heb je écht pech ! Laatst gewijzigd door den dinges : 6 april 2011 om 14:48. |
||
|
|
|
|
|
#3169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Persoonlijk zou ik wel een ander soort maatschappij willen dan ééntje waarin wij niet meer of minder als consumenten zijn, ik vraag mij zelfs af waarom niet meer mensen dit wensen, en OF meer mensen dit wensen...? Moeten we dan �*lles opofferen aan consumptie, aan de vrije markteconomie, aan de tyrannie van het Gouden Kalf ? |
|
|
|
|
|
|
#3170 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou erop willen wijzen dat aardbevingen van 9 op de schaal van richter, en tsunami's van 14 meter hoog, niet zo heel erg vaak voorkomen. Maar men moet er wel rekening mee houden. En waarschijnlijk gaat men uit dit ongeluk wel de lessen trekken. Want het ongeluk is wel in gang gezet door de Tsunami, maar indien men de eerste 2 dagen sneller had gereageerd van buitenaf, dan was er nu geen probleem ginder. De echte fout zat hem in het treuzelen om kordaat op te treden vanaf de eerste dag. De centrales zelf hebben het goed uitgehouden. Daarentegen, dit ongeluk legt eigenlijk een heel andere problematiek bloot. Wat het ongeluk echt veroorzaakt heeft, is niet de natuurramp: die heeft enkel de condities gecreeerd om tot de ongelukssituatie te komen. Wat het ongeluk echt heeft veroorzaakt, is van een kerncentrale verschillende dagen zonder stroom en koeling te zetten, samen met een designfout die veel waterstofaccumulatie toeliet. Dat had ook in andere omstandigheden kunnen gebeuren, en dat had dus ook vermeden kunnen worden zelfs na een tsunami. Citaat:
|
|
|
|
#3171 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2011 om 15:00. |
||
|
|
|
|
|
#3172 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3173 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als ge verongelukt voor ge uw nageslacht hebt gemaakt (zoals je lijkt te suggereren dat je bestraald zou zijn voor je je nageslacht hebt gemaakt)... wel dan hebt ge geen nageslacht. Die kunnen dan ook niet ziek worden want die zijn er gewoon niet. Maar om nog eens te herhalen: waarom is genetische "verminking" door straling zo dramatisch, maar genetische verminking door chemicalien niet ? Het "effect voor het nageslacht" is hetzelfde zulle.
|
|
|
|
#3175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de keuze van iedereen om te consumeren, bepaalt wat er geconsumeerd, en dus geproduceerd zal worden, en wie daar rijk van wordt.
|
|
|
|
#3176 | |||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
10 Tsunami's per jaar. Hiervan zijn er 4 die lager dan 0.5m hoog zijn. Fukushima was voorzien op golven tot 5.7m. De Tsunami bereikte echter een hoogte van 14 meter (meer dan het dubbele), de studie van Maplecroft vermeldt niet wat de frequentie is van zulke Tsunami's (enkel dat ze zeer zelfdzaam zijn) en vermeldt ook niet op wat de desbetreffende centrales berekend zijn. Ze baseren zich hierop: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#3177 |
|
Banneling
|
Ik wil niet sterven van honger en kou, maar ik kan niet beslissen over wat er voor goederen aangeboden worden, over wat in de winkels ligt. En wat er ook te koop is, het zijn altijd dezelfden die er rijk van worden. Want ze bezitten alles.
|
|
|
|
|
|
#3178 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#3179 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#3180 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar JIJ bent dus blijkbaar zo éne die zegt " aprés moi le déluge ", " het zal mijnen tijd wel duren " , en " ikke ikke en de rest kan stikke "... JIJ mag dus gerust zijn, en het is dan ook logisch dat je pro kernenergie bent... |
|
|
|
|