![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3441 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tepco heeft trouwens een lange geschiedenis, zie Wikipedia: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Joepie! Het gaat warmer worden in België en de rest van de wereld! Pech voor Holland, die moeten maar verhuizen, ik zie alvast uit naar mijn kustwoning.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3443 | ||
|
![]() Citaat:
Of kunnen enkel 'freaks' zoiets?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij de sukkels. Dus alle wetenschappelijke uitleg mag van jullie komen. Dat is nu eenmaal het schoentje dat men aantrekt. Dus vraag; wat is gevaarlijker en waarom: een atoombom of een meltdown die airborn is?
![]() |
![]() |
#3445 | ||
|
![]() Citaat:
Nu, ik heb enkel beelden gezien en kan me de speech niet herinneren, dus nogmaals, een linkje zou leuk zijn, want het enige die ik vond is dit: http://www.youtube.com/watch?v=-W7uGvW8xvY Gezien de vertaling daar nogal gebrekkig is ben ik niet zeker dat het het juiste filmke is.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3446 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3447 | |
|
![]() Tuurlijk jongen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed ik zal u verlichten. 1 kg. Voor gans de wereld!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 april 2011 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3449 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allez, ik zal u dan maar de educatie geven die je blijkbaar mist.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3450 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alles samengevat: waarom zou ik kernenergie vertrouwen als het onomstotelijk bewezen is dat de nucleaire producenten, juist diegenen die de hoogste standaarden zouden moeten naleven, en DE ENIGEN die ons afschermen van de gevaren van kernenergie, een BEWEZEN trackrecord hebben van nalatigheid (zie de genegeerde waarschuwingen), incompetentie (zie de laatste 3 weken) en zelf misdadige corruptie (zie de vervalste rapporten).
Als zij het niet doen, wie gaan het dan wel doen? En lul u daar nu maar eens uit. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 7 april 2011 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3451 | |||
|
![]() Citaat:
2) Ik heb nooit beweerd dat ik een nucleair fysicus ben 3) Ik heb de cijfers opgezocht voor je én je uitgelegd waarom je het niet kunt berekenen (moest men dat kunnen berekenen, dan kon men perfecte weersvoorspellingen maken) 4) In tegenstelling tot U ben ik bereid zaken op te zoeken en nieuwe dingen te leren Citaat:
![]() Nu mag jij eens uitleggen hoe je daar aankomt ![]()
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal ik doen voor u, ook copy/past natuurlijk. De vraagsteller koos dit antwoord als beste: bastanovum bastanovum (10219) Gouden medaille In Tsjernobyl zagen we wat een echte meltdown veroorzaakt. De kernmassa wordt heter en heter en is letterlijk NERGENS mee te blussen omdat het geen chemische reactie is. In het minst ongunstige geval smelt het door de aardkorst heen zonder water tegen te komen en gaat dan richting aarde door de hoge dichtheid van splijtingmateriaal. Komt het echter onderweg een waterlaag tegen dan reageert de kernmassa die ontstellend radioactief is met water zowel in chemische zin (een metaal-water brand ) en een fysische reactie, water vormt stoom. Het os dus letterlijk een onblusbare brand. In Tsjernobyl is de hele kern (althans wat niet met soom reageerde en in de atmosfeer belandde vrijwel volledig verdwenen. Helaas loopt de temperatuur van de radioactieve smelt zo heet dat een deel daarvan gasvormig wordt. Als men een kerncentrale bouwt die passief veilig is (dat kan met grafietbollen) kan er geen meltdown plaatsvinden omdat hitte de afstand van de bollen beïnvloeden de reactie zichzelf reduceert. Bij de conventionele centrales met een kleine kern zou een meltdown minder gevaarlijk zijn als er geen waterlaag in de aarde onder de kern zou zitten en de mantel van de centrale de kerngassen af zou sluiten. De meltdown kan dan relatief minder kwaad, de centrale is dan wel aan de binnenkant erg radioactief maar de kernmassa die richting centrum aarde gaat kan verder relatief weinig schade veroorzaken. De moderne techniek die de meltdown onmogelijk maakt zou versneld doorgevoerd moeten worden. Dat vergt ombouw maar een meltdown die deels airborne raakt is zelfs veel gevaarlijker dan een atoombom, omdat de splijtmassa veel groter is dan in een nucleaire bom. Het gloeien ,oxideren of anderszins chemisch of fysisch bewerken van radioactief materiaal, zoals in een vulkaan dumpen heeft geen effect op de afgegeven straling. Dergelijke behandelingen doen wel wat met de electronen van de radioactieve stof maar NIETS met de kern van de atomen waar de straling vandaan komt. Het is wel een zekere methode om de atmosfeer te verzengen met radioactief materiaal en mogelijk vrijwel alle leven te verwoesten. Met EEN kilo plutonium, tot zeer fijn poeder vermalen in de atmosfeer gebracht kun je ALLE mensen op de hele wereld longkanker bezorgen. De hoeveelheden radioactief afval die we bezitten overscheiden deze zowel in straling als in hoeveelheid duizenden malen. We kunnen niet zekerder zijn van onze zelfvernietiging dan met dit proces. Via subductie de rommel in de aarde laten verdwijnen is ook een probleem, veel van het materiaal zal opgelost worden/ reageren met oceaanwater, waardoor het weliswaar niet airborn wordt, maar wel via het ecosysteem in ons lichaam raakt en aldaar, zoals alle zware metalen een opslag in on lichaamsvet veroorzaakt. Kom je boven de max. bodyburden dan ga je er aan. Dan komt het dus ook in onze hersenen, waar veel vet is. In de zon schieten is veilig, als dat tenminste lukt. Nu weten we uit ondervinding dat niet iedere lancering gelukt, krijgen we die troep dus alsnog over ons heen. Herverwerken, kweekreactorsystemen ed. zijn de enige serieuze wijze, waarbij de kernreactie doorgezet zou moeten worden totdat uiteindelijk lood ontstaat. Helaas is daar nog veel kennis en ervaring voor nodig. Totdat het zover is, het radioactieve afval opslaan en bewaren tot het zover is. Niet in zoutlagen stoppen, stel dat je in de toekomst een zoutlaag aanprikt die in verbinding staat met een opgevulde radioactieve laag. Zo krijg je glow in the dark pekel op de straten….. Daarnaast kan een aardbeving/verschuiving het materiaal weer aan de oppervlakte brengen en/of kan het via een grondwaterlaag in je Brandbiertje belanden. En dan maar hopen dat die druppel door de hond gevangen wordt….....
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 april 2011 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3454 | |
|
![]() Hindsight is always 20/20. Tecpo was overtuigd dat hun voorzorgen voldoende waren, blijkt dat ze fout waren. De schade die we nu zien is echter wel degelijk het gevolg van de tsunami. (Technisch is de schade het gevolg van het wegvallen én wegblijven van de koeling, en hier hebben ze zwaar geflaterd)
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3455 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3456 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 7 april 2011 om 23:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3457 | |
|
![]() Moest ik dat weten ik zou op de lotto spelen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3458 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vervolgens blijft het mis gaan.
![]() |
#3460 | |
|
![]() Citaat:
We hebben hier een oude, versleten centrale, beheerde door een incompetent bedrijf. Deze centrale werde getroffen door een natuurramp die zijn ontwerp parameters ruimschoots overtrof. De operators klungelen nu al drie weken. (En als het je nog niet opgevallen is, de pros zijn niet bepaald mals voor Tepco in deze draad). En ondanks deze samenloop van natuurgeweld en incompetentie is er nog niet een stralingsdode gevallen. Zeg me eens, waarom zou ik dan eigenlijk bang van kernenergie moeten zijn?
![]() |