Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2011, 12:39   #1321
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zie daar geen bewijs voor "wanneer drugs niet langer verboden worden, het gebruik en het aantal verbruikers twintig tot vijfentwintig percent stijgen"
Zo'n beweringen zijn eerder een kwestie van geloof.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1297
Zou het sigarettenverbruik dalen, stijgen of hetzelfde blijven als men gratis sigaretten zou uitdelen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 13:12   #1322
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee,die zijn een kwestie van sociologisch en criminologisch academisch onderzoek

The US Drug Enforcement Administration claims:

Crime, violence and drug use go hand in hand. Six times as many homicides are committed by people under the influence of drugs, as by those who are looking for money to buy drugs. Most drug crimes aren’t committed by people trying to pay for drugs; they’re committed by people on drugs.

—US Drug Enforcement Administration (2003). "Speaking Out Against Drug Legalization"[28]
Die claimen dat wel, maar mogen we nu a.u.b. de link naar het onderzoek; het bewijs hebben.
Die claimen zoveel; dat onwaarheid blijkt te zijn. Die moeten voor hun winkel zorgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 13:13   #1323
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zou het sigarettenverbruik dalen, stijgen of hetzelfde blijven als men gratis sigaretten zou uitdelen?
Waar jij mee afkomt, gratis uitdelen!
Is er iemand die daarvoor pleit?
Oud 8 april 2011, 13:29   #1324
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
De Nederlanders zijn het gedoogbeleid helemaal niet zat.

Ze zijn het zat dat hun buurlanden na al die jaren nog steeds geen eigen gedoogbeleid hebben, wat drugstoerisme en de daarbij horende overlast veroorzaakt.
Nederland beïndigt het gedoogbeleid van softdrugs, sjoeke, de waarheid heeft zo zijn rechten....

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/m...softdrugs.html
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 13:31   #1325
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die claimen dat wel, maar mogen we nu a.u.b. de link naar het onderzoek; het bewijs hebben.
Die claimen zoveel; dat onwaarheid blijkt te zijn. Die moeten voor hun winkel zorgen.
Ik werk niet voor jou, bovendien heb ik hier al genoeg links gezet, sla zelf de onderzoeken en de berichtgeving eens na
Oud 8 april 2011, 13:38   #1326
VLJ
Burger

Standaard

Citaat:
"Red het land, sta drugs toe
Het verbod op drugs kost miljarden: het leidt tot misdaad en is slecht voor de volksgezonhdeid. Hef het op."

Onder deze titel verscheen in de Nederlandse krant NRC Handelsblad een opiniestuk getekend door Bolkestein, Borst-Eilers, d'Ancona, en meerdere experts op het gebied van drugs, drugsbeleid en wetgeving.

"In het kader van de ‘brede heroverwegingen’ hebben ambtelijke werkgroepen onderzocht hoe de rijksoverheid zo’n 30 miljard euro kan bezuinigen. Alle onderzochte opties doen pijn. Maar er is één optie die een weldadige opluchting zou zijn: regulering van drugs. Onder regulering van drugs verstaan wij het toestaan van productie en verkoop onder voorwaarden, gericht op een zo gering en veilig mogelijk gebruik.

Regulering is echter een kolossaal taboe, en hoewel het kabinet had verklaard dat voor de heroverwegingen geen taboes zouden gelden, heeft de desbetreffende werkgroep ‘veiligheid’ zijn vingers er nauwelijks aan durven branden. Hij heeft alleen gekeken naar regulering van softdrugs. Dat zou, met allerlei slagen om de arm, wellicht 183 miljoen euro aan uitgaven voor politie, justitie en bestuur besparen, en 260 miljoen euro aan belasting opleveren. Over de andere drugs zwijgt men.

Al ruim veertig jaar zijn drugs verboden. Maar het gebruik is groter dan ooit en niets wijst er op dat het verbod werkt. Wél staat als een paal boven water dat het verbod schade veroorzaakt. De ongehoorde omvang daarvan dringt echter nauwelijks tot de publieke opinie door. Minstens de helft van alle criminaliteit in ons land is er direct of indirect het gevolg ervan.

....

Deze – ook letterlijk – ongehoorde feiten zijn de grote afwezige in het drugsdebat. En, even verbijsterend, in het debat over veiligheid. Iedereen die zich zorgen maakt over veiligheid zou zich moeten afvragen of er geen alternatief is voor het drugsverbod. Het verbazingwekkende is echter dat juist crimefighters verbeten vasthouden aan het verbod. Beseffen zij niet dat ze zich tot steunpilaren van de drugsmaffia maken?

.....

Ook is de volksgezondheid ermee gediend. Door het wegvallen van de zwarte markt is met name de jeugd veel beter beschermd. De kwaliteit van de drugs is gewaarborgd, ze zijn voorzien van bijsluiters, en voorlichting wordt geloofwaardig.

Drugs laten zich niet wég-verbieden, ze zullen er altijd zijn. Een minderheid van de gebruikers zal erdoor in de problemen raken. De gevaren van drugs zijn echter véél kleiner dan die van alcohol en tabak: ons land kent dertien keer meer alcoholisten, vijftien keer meer alcoholdoden en 333 keer meer tabaksdoden. Maar juist omdat drugs gezondheidsrisico’s meebrengen, is regulering noodzakelijk. De drugscriminaliteit kunnen we echter missen. "
http://www.nrc.nl/opinie/article2546259.ece
http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussi...ft-bolkestein/

Is de tijd rijp om dit taboe te doorbreken?
De drugmarkt moet volledig worden gelegaliseerd. Vrije teelt, vrije invoer en uitvoer en vrij gebruik. De prijzen vallen als bakstenen, samen met hun gewelddadige maffia.

Laatst gewijzigd door VLJ : 8 april 2011 om 13:38.
VLJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 13:42   #1327
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VLJ Bekijk bericht
De drugmarkt moet volledig worden gelegaliseerd. Vrije teelt, vrije invoer en uitvoer en vrij gebruik. De prijzen vallen als bakstenen, samen met hun gewelddadige maffia.
Je bent aan het dromen.

De mensen die willen/kunnen/durven/telen die zijn al bezig.

En er worden alle dagen containers in en uitgevoerd.

En de mensen die willen gebruiken die doen dat al, die hebben lak aan de wet.

En de prijs is nog nooit gedaald en zal dat ook nooit doen.
Oud 8 april 2011, 13:44   #1328
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik werk niet voor jou, bovendien heb ik hier al genoeg links gezet, sla zelf de onderzoeken en de berichtgeving eens na
Neen, jij werkt niet voor mij. Ik dacht dat we een discussie voerden.

Dat doe ik al jaar en dag; de onderzoeken en de berichtgeving er op naslaan.
Daarom was ik verwonderd dat jij weet had van een bewijs dat "wanneer drugs niet langer verboden worden, het gebruik en het aantal verbruikers twintig tot vijfentwintig percent stijgen"
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1297
Oud 8 april 2011, 13:52   #1329
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De Nederlanders zijn hun gedoogbeleid anders goed zat, en dat was de standaard van het gedoogbeleid, de mascotte, het referentiepunt,het breekijzer, de vaandeldrager, etc...
Citaat:
Nederland beïndigt het gedoogbeleid van softdrugs, sjoeke, de waarheid heeft zo zijn rechten....

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/m...softdrugs.html
De Nederlanders?
Welke "DE Nederlanders"?

Uit jouw link
De kabinetten Balkenende zijn al jaren bezig het vuur op te stoken onder de pan van het gedoogbeleid. De regering weet als geen ander, dat je dit soort maatregelen, die eigenlijk niet worden gedragen door de burger, met hele kleine stapjes moet invoeren.
Oud 8 april 2011, 14:32   #1330
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen installeer ik een adobe-reader voor de documenten.
Oud 8 april 2011, 14:34   #1331
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VLJ Bekijk bericht
Zijn de prijzen van de vrije markten ook als bakstenen gevallen?
Is er geen witteboordcriminaliteit op de reguliere markten? Geen criminaliteit?
De vrije gedrogeerde samenleving is onaanvaardbaar want onleefbaar.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2011 om 14:36.
Oud 8 april 2011, 14:37   #1332
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De Nederlanders?
Welke "DE Nederlanders"?

Uit jouw link
De kabinetten Balkenende zijn al jaren bezig het vuur op te stoken onder de pan van het gedoogbeleid. De regering weet als geen ander, dat je dit soort maatregelen, die eigenlijk niet worden gedragen door de burger, met hele kleine stapjes moet invoeren.
Jaja het schrijvertje van die link maakt zich net als jou razend over het verdwijnen van het gedoogbeleid.
Oud 8 april 2011, 14:40   #1333
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen installeer ik een adobe-reader voor de documenten.
Hiervoor heb je geen adobe-reader nodig.
Tussen het laagste ooit cannabisgebruik in Europa, zo’n 7% van de bevolking in Portugal, tot zo’n 30% in het VK zit een factor 4.11 Niemand weet waardoor dat komt. Niemand weet welke de determinanten van die gebruikscijfers zijn, dan wel of die te beïnvloeden zijn, en zo ja, door wat. Bij een gewoon probleem zouden dit soort vragen boven aan de lijst van onderzoeksverlangens staan, maar bij het cannabisverbod is dat niet het geval. Niemand wil weten waarom de Portugezen zo weinig en de Engelsen zo veel blowen. Niemand wil weten waarom de Nederlanders relatief weinig blowen-tussen de portugezen en engelsen in- ondanks ruim 30 jaar cannabiswinkels en ongehinderde toegang tot hasj en wiet. In Nederland mocht elke 16 jarige wiet kopen, later verhoogd tot elke 18 jarige. Iedereen boven de 18 mag altijd wiet kopen, net zoveel als ie wil. Een situatie die volgens de Engelsen, en de Fransen, en de Zweden, tot rampen dan wel tenminste tot zeer hoge gebruikscijfers moet leiden, doet dat niet!!

Niemand wil weten waarom niet. Men wil dat niet weten omdat het voor de sacrale natuur van het cannabisverbod niet van belang is. In de cultuur van het cannabisverbod zit geen bühne voor het wetenschappelijk argument. Het politiek theater van het cannabisverbod wordt niet gemaakt voor een kritisch publiek.
Een kwestie van geloof
Oud 8 april 2011, 14:41   #1334
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja het schrijvertje van die link maakt zich net als jou razend over het verdwijnen van het gedoogbeleid.
Eno2, zou jij je willen beperken tot argumenten a.u.b.
Persoonlijke aanvallen zijn niet nodig.
Oud 8 april 2011, 14:48   #1335
freelancer
Banneling

Standaard

Sommige 'gebruikers' zijn wel heel snel op hun tenen getrapt...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 16:13   #1336
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Sommige 'gebruikers' zijn wel heel snel op hun tenen getrapt...
Enige argumentatie is jou ook vreemd.
Oud 9 april 2011, 10:28   #1337
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Nederlanders zijn hun gedoogbeleid anders goed zat, en dat was de standaard van het gedoogbeleid, de mascotte, het referentiepunt,het breekijzer, de vaandeldrager, etc...
Hun coffeeshops ja, voor de rest zit dat wereldwijd verspreid hoor, zowel de kweek als het verbruik, de nederlanders zijn drugstoeristen zat (terecht) en dit komt omdat hun buurlanden te hypocriet zijn! Dachten de heren en dames politiekers die nog niet eens herverkozen raken ook maar iets te zeggen te hebben over een plantje dat al veel langer bestaat dan het woordje wetgeving ?
Wat ik mezelf allang afvraag is bijvoorbeeld hoeveel aandelen Schouppe heeft in de firma die liktesten maakt... geen journalist die dat eens gaat uitvissen?
Oud 9 april 2011, 11:40   #1338
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hiervoor heb je geen adobe-reader nodig.
Tussen het laagste ooit cannabisgebruik in Europa, zo’n 7% van de bevolking in Portugal, tot zo’n 30% in het VK zit een factor 4.11 Niemand weet waardoor dat komt. Niemand weet welke de determinanten van die gebruikscijfers zijn, dan wel of die te beïnvloeden zijn, en zo ja, door wat. Bij een gewoon probleem zouden dit soort vragen boven aan de lijst van onderzoeksverlangens staan, maar bij het cannabisverbod is dat niet het geval. Niemand wil weten waarom de Portugezen zo weinig en de Engelsen zo veel blowen. Niemand wil weten waarom de Nederlanders relatief weinig blowen-tussen de portugezen en engelsen in- ondanks ruim 30 jaar cannabiswinkels en ongehinderde toegang tot hasj en wiet. In Nederland mocht elke 16 jarige wiet kopen, later verhoogd tot elke 18 jarige. Iedereen boven de 18 mag altijd wiet kopen, net zoveel als ie wil. Een situatie die volgens de Engelsen, en de Fransen, en de Zweden, tot rampen dan wel tenminste tot zeer hoge gebruikscijfers moet leiden, doet dat niet!!

Niemand wil weten waarom niet. Men wil dat niet weten omdat het voor de sacrale natuur van het cannabisverbod niet van belang is. In de cultuur van het cannabisverbod zit geen bühne voor het wetenschappelijk argument. Het politiek theater van het cannabisverbod wordt niet gemaakt voor een kritisch publiek.
Een kwestie van geloof
Ik heb je het hele debat voor en tegen al gegeven in een wiki-document
Oud 9 april 2011, 12:14   #1339
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb je het hele debat voor en tegen al gegeven in een wiki-document
Dat is het hele debat.
Dan kunnen we deze discussie afsluiten?
Oud 10 april 2011, 06:52   #1340
69kk
Partijlid

Standaard Red het land, sta drugs toe

Als je alle drugverkopers aan de bomen hangt zal het er hier toch wel gezonder uitzien. Vooral onze jeugd.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be