![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3561 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3562 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 april 2011 om 13:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zolang er dus nog 1 steenkoolcentrale draait, zal ELK substituut (wind, zon, zelfs gas hoewel het ook fossiel is) en zal elke vorm van (hypothetische want nog nooit vastgestelde) besparing dat gebruikt wordt om een kerncentrale te vervangen, die steenkoolcentrale dus NIET vervangen, wat er de facto op neerkomt dat steenkool de substituut is van kernenergie. Dat is niet meer waar op het ogenblik dat de laatste steenkoolcentrale vervangen is door iets anders. Het is vanaf dat ogenblik dat elke vervanging van een kerncentrale NIET meer in de plaats zal komen van een vervanging van een steenkoolcentrale. Ben je het niet eens met die redenering ? Leg dat dan maar eens heeel goed uit...
![]() |
![]() |
#3564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ben ik het liefste ? Mijn huis kwijt, moeten verhuizen, moeten van land veranderen zelfs, of dood ? Ik ken het antwoord zulle ![]()
![]() |
![]() |
#3565 | |
|
![]() Bijna 200 blazijden...
Én jongens...hoe zit het hier ondertussen?...heeft geitenwollensokken linkiewinkieworld ondertussen (behalve een paar verbrande voeten) in tijd en in ruimte al een slachtoffer gevonden? Of zitten ze nog in het stadium van "vroeg of laat hé...let op mijn woorden...mijn gedacht kameraad" Citaat:
![]() |
![]() |
#3566 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nee, serieus nu, ik ben idd niet zo naïef te denken dat China - indien ze zouden besluiten om minder centrales dan gepland te bouwen - propere technologieën gaat gebruiken voor energieproductie... Maar dat betekent nog niet dat ten eerste er geen andere opties zijn, zoals sommigen willen doen geloven, en al evenmin dat kernenergie proper is, zoals diezelfden ons willen doen geloven. Het probleem van kernenergie zit niet alleen in het risico van ongelukken, maar ook en vooral in het kernafval. Ik begrijp trouwens ook niet goed dat de voorstanders van kernenergie landen als China vertrouwen in de productie van kernenergie. Als je al ziet hoe het er in Japan aan toegaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3567 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is gewoon als je kan kiezen tussen een energievorm waarvoor 1,2 miljoen mensen permanent moeten opkrassen en een waarvoor een paar honderduizend tijdelijk voor moeten opkrassen, wat kies je dan logischerwijs? Of doe je dan alsof de keus plotseling tussen iets heel anders gaat?
![]() |
![]() |
#3568 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3569 |
|
![]() Meer nog, ik verwacht dat in de komende 100 jaar ze allemaal zullen sterven...
![]() |
#3570 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En toch is het zo, kijk maar naar Duitsland. In hun ijver om zich te ontdoen van kernenergie werd nog meer ingezet op bruinkool (grote smeerlapperij als je 't mij vraagt), met nieuwe centrales, nieuwe mijnconcessies of verlenging van bestaande concessies tot 2050, tot gevolg. Zo werd de Garzweiler 2 concessie(goed voor de verwoesting van 48 km² aardoppervlak, en een kleine 2.2 miljard ton CO2 de lucht in) goedgekeurd door de groenen die destijds in de regering zaten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3571 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3572 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3573 |
Banneling
|
![]() Gaan de Japanners nu van geel naar blauw in het spectrum van de kleurenuitstraling?
Nu ja, ze hebben ervaring met het verwerken van overdosissen atoomstraling, maar het is de eerste keer, dat ze die zichzelf toedienden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3574 |
Banneling
|
![]() Zolang wij er hier in het Binnenland maar niets van merken...
Merkel, die heeft het wel al gemerkt. Geen atoomcentralea meer. En toch de verkiezingen verloren in haar geboortestreek, die helemaal als bij toverslag Groen geworden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3575 |
Banneling
|
![]() Liever geitenwollen sokken dan radio-actieve brokken.
Veel liever! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
liever geitewollensokken dan een slag van de windmolen, liever geitewollensokken dan een snok van de PV-installatie, en Liever geitewollensokken en een goeie vloerverwarming dan wintertenen door de koude en Liever geitewollensokken dan een blackout en 1 minuut zonder internet. en liever geitewollensokken dan tekort aan energie op de markt die de prijzen omhoogdrijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je ziet wat democratie denkt hé: beter goedkopen electriek, dan blackouts
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3578 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag jou expliciet of je dat wil weerleggen (dus dat het aantal doden van een ramp NIET een van de belangrijkste kriteria is van een ramp, maar bijvoorbeeld, weet ik veel, het aantal versleten schoenen of zoiets ![]() Citaat:
Het argument waar je rond de pot blijft draaien, is het volgende: met al zijn problemen is kernenergie nog altijd veel minder problematisch (behalve misschien als je problematisch herdefinieert als "aantal versleten schoenen") dan steenkool: reeds in gewoon gebruik en VOORAL als je ook maar een grijntje rekening wil houden met klimaatsveranderingen. Ik krijg altijd maar als opmerking dat die vergelijking niet opgaat, maar die gaat WEL op: zolang er steenkoolcentrales zijn die niet vervangen zijn door "iets propers", is het vervangen "door iets propers" van een kerncentrale het EFFECTIEF VERVANGEN VAN EEN KERNCENTRALE DOOR EEN STEENKOOLCENTRALE in het eindbilan. Bijgevolg is het dus wel DEGELIJK relevant van kernenergie met steenkool te vergelijken. Dat is dus helemaal geen stroman. Zolang je niet alle steenkool vervangen hebt door, zeg maar, windmolens en dergelijke, is elke windmolen die je gebruikt om een kerncentrale te vervangen, er een die je niet gebruikt om een steenkoolcentrale te vervangen en wil dat dus zeggen dat je meer steenkool hebt dan indien je die kerncentrale niet had vervangen maar wel die steenkoolcentrale. Citaat:
Zelfs al hebben de Chinezen 5 Chernobyls, dat gaat voor ons weinig uitmaken. Maar indien je rekening houdt met klimaatstoestanden, is de CO2 voor iedereen. Dat is geen regionaal probleem.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2011 om 15:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of over welke veronderstelling heb je het ?
![]() |
![]() |
#3580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Graag eens antwoorden op basis van die grafiek: leg nog eens uit hoeveel doden er gevallen zijn in Chernobyl en dat fukushima een groter nucleair ongeval is dan Chernobyl??? Probeer dat nu nog eens uit te leggen, en kun je een nieuwe grafiek tekenen die de gradatie van ergheid ten volle illustreert. Want blijkbaar snappen wij iets niet, of kijken wij naar vervalste gegevens en hebben jullie betere informatie ? Dus kunnen jullie bronnen geven op internet met betere informatie die aantoont dat daar niet 10tal doden maar 1miljoen doden gaan vallen ?? |
|
![]() |
![]() |