![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen gestorven door dat positieve effect van jou. Ik weet wel dat je problemen niet mag vergelijken, en dat doodgaan geen belangrijk kriterium is...
![]() |
![]() |
#3642 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het niet cynisch om van een "geluk bij een ongeluk" te spreken, toch zeker niet wanneer dat als "het enige positieve" wordt omschreven. Zijn er mensen gestorven door een gebrek aan energie? Kan zijn, maar het is duidelijk dat Edina niet dat aspect toejuicht, wel de ontdekking, bij velen (dus hij/zij heeft het niet over allen, inclusief de doden) dat het zuiniger kan.
Ik vind dat standpunt volkomen verzoenbaar met de essentie van wat Patrick hier betoogt, namelijk dat kernenergie minder schade aanricht dan andere vormen van elektriciteitsopwekking. Patrick, ik kan wel begrijpen dat je het met je grote technische deskundigheid wel eens op je heupen krijgt van mensen die ongehinderd door enige kennis van zaken de expert gaan uithangen en uit ecologisme de wellicht minder ecologische keuze maken, maar dit is een punt waarover jullie het eens kunnen zijn.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de ene browers toont dat anders dan de andere browers, die grafiek is nogal groot en hindert een beetje ik zal hem uit de handtekening halen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3644 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de tegenstanders van Kernenergie.
Bhopal 1984. * 2000 rechtstreekse doden * 600.000 mensen wiens gezondheid is achteruitgegaan na de ramp. * 6000 zijn er achteraf nog aan bezweken. * heel het gebied is besmet, zelfs drinkwater. Dit door een simpele insecticide. Het toont aan dat niet alleen kernenergie dramatische gevolgen kan hebben maar ook niet-nucleaire industriëen. Deze ramp is een pak erger dan de meeste nucleaire accidenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans is het duidelijk. Jullie "deskundigen" vragen steeds achter het aantal slachtoffers van straling ...in ontruimde gebieden. En vermits er in ontruimde gebieden dus geen mensen bestraald worden komen jullie steeds opnieuw af dat straling relatief ongevaarlijk is. Dus de echte vraag zou moeten zijn, hoeveel slachtoffers kan een dergelijke ramp veroorzaken in een bewoond gebied...Tokyo bv?
![]() |
![]() |
#3646 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Factoren die tot de ramp leidden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3647 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in tokyo leven 30 miljoen inwoners en in heel japan ca 120 miljoeN bij 3% betekent dat dus ca 1 miljoen inwoners uit tokyo en ca 3 miljoen in heel japan quasi zeker kanker zullen krijgen. zijn dit acceptabele cijfers en gaan we hun verzorging meetellen bij de nucleaire kost? heb net gekeken voor oukraine en levensverwachting is (2003) daar nauwelijks 55 (m) en 64 (f) terwijl dit in belgie ca 75 en 80 is. maar oorzakelijke verbanden met chernobyl zullen er uiteraard niet zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3648 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan krijg je dus de discussie over hoeveel energie we willen en mogen verbruiken. De huidige Westerse niveaus liggen heel hoog. Begin daar eens de hele mensheid aan te verslaven! Het ophanden zijnde financiële bankroet van het Westen zal daar wel iets aan doen: we zullen binnenkort veel minder energie kunnen betalen. Zal het gestegen verbruik in China, India en Brazilië daar ruimschoots tegen opwegen? Gezien de bevolkingsaantallen waarschijnlijk wel. Van de milieuproblemen zijn we nog niet af. Voor leken is er maar één gemakkelijk te trekken logische conclusie: wat zeker het beste is voor het milieu, is zuinig omspringen met ALLE vormen van energie, zelfs hernieuwbare energie. Dit plaatst het argument dat sommige energievormen, bij voorbeeld windenergie, de totale kostprijs van energie verhogen, in een ander perspectief: ook de wind verlaagt de vraag naar brandstof, wat het verbruik stimuleert, maar de noodzakelijke "backup-centrales" die windenergie zo duur maken, hebben het omgekeerde effect: verbruik wordt ontmoedigd door een hogere prijs.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3649 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3650 | |
Banneling
|
![]() Voor de tegenstanders van Kernenergie.
Citaat:
Laten we de board van Tepco ook zoek maken. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 april 2011 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3651 |
Banneling
|
![]() Ik heb niets tegen propere kernenergie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja, je zou dus bvb 0.1miljoen te behandelen kankers krijgen moest die kerncentrale in TOKYO ZELF als een vulkaan zoals in Chernobyl radioactiviteit zitten braken. En daarvan zou dan 4.000 sterven... Dus de wiksunde is dat je per verdubbeling van diameter zie je een quadratische vermindering van kankers, je moet denken dat de cirkel altijd groter wordt en de intensiteit zakt altijd maar voort. Dus op 1km afstand van de poort van fukushima heb je 4mSv, op 2km 2mSv op 4km 1mSv op 8km 0.5mSv op 16km 0.25mSv Tweede moet je kijken daar de grafiek zie in mijn handtekening tweede link. Ten derde moet je weten dat Tokyo op 200km ligt En ten vierde gans het eiland Japas van links naar rechts is 1000km, dus neem van mij maar aan dat op 1000km is die straling achtergrondstraling. Ten vijfde is 3% verhoogde kans wanneer je 10% kans hebt op kanker, 10.3% Dus in die evacuatie zone van 20km waar dan bvb 100.000 mensen laten leven en van niets gebaren, zou je 300 meer kankers krijgen... Waarvan dan terug 95% geneest, of heb je 15 meer doden.. Samengevat: uw wiskunde zit er gigantisch naast.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 april 2011 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en ja, ik heb een bericht gezien van iemand die aan een ademapparaat lag, dat zonder stroom is gevallen, en die persoon is gestorven)
![]() |
![]() |
#3654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tokyo heeft ongeveer een 14000 inwoners per km² Oppervlakte cirkel is pi x straal x straal Dat is dus al gans wat anders wat betreft aantal mensen en straling ziekten.
![]() |
![]() |
#3655 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er staan dan ook geen grote kerncentrales in het midden van een grote stad, en dat zou inderdaad niet heel intelligent zijn. Zoals er ook geen grote raffinaderijen, gas opslagplaatsen of dergelijke meer zijn in het midden van grote steden (of wel misschien ? Eigenaardig genoeg is het grootste gevaar in de stad waar ik woon: 1) een chemische fabriek aan de rand van de stad van type "Seveso", en een grote stuwdam die een golf van iets van een 20 meter zou jagen door de stad als die het begeeft). Maar ik snap uw kriterium niet. Maw, het kriterium is nu de potentiele doden die er hadden kunnen zijn had men in accidentele situaties geen maatregelen genomen en had men die installaties in het midden van grote steden geplaatst ? Dan wilt dat zeggen dat geen enkele veiligheidsmaatregel zin heeft voor jou, want jouw criterium van gevaarlijkheid is wat de gevolgen zouden zijn mochten we die veiligheidsmaatregelen niet nemen ![]() ALS een zeker industrieel proces het toelaat om in geval van zwaar ongeluk, de mensen op tijd te evacueren zodat er geen (of niet veel) slachtoffers vallen, dan is dat toch wel een voordeel van dat proces ? Bijvoorbeeld in vergelijking met, zeg maar, een gigantische explosie die alles in een keer vernietigt, of een aanstormende tsunami die de tijd niet laat om gaan te lopen ? BTW, het is een van de grote verschillen tussen Fukushima en Chernobyl, die ervoor zullen zorgen dat Fukushima nooit zoveel slachtoffers zal hebben, wat er ginder ook gebeure, dan Chernobyl, he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2011 om 12:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jullie weten dat ook wel en daarom zetten jullie de centrales nogal veraf gelegen ...dat is goed natuurlijk...maar je moet dan ook niet afkomen met cijfers van slachtoffers in lege gebieden.
![]() |
![]() |
#3657 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of in Geleen (Nederland). Laatst gewijzigd door Tejokus : 9 april 2011 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() typo: browser
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak dan een cirkel 1km, dan heb je op 1Km 14000mensen wonen Tweede cirkel kwadratisch groter en kwadratisch minder zieke Dus je komt op zeg maar 10km op 140000 100mSev bestraalde mensen en dan via de Jodium gaan daar 1% een schildklierbehandeling nodig hebben Dus je hebt 1400 behandelingen en daarvan gaan er 4% sterven, dus 56 doden. Dat is een vorm van wiskunde die je zou zien. Dat is zeg maarFukushima staat in de haven van TOKYO, en hetzelfde ongeval kom je dus op 56doden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3660 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is meer dan de arbeiders op de site zelf hebben opgedaan tot nu toe (gelimiteerd tot 250 mSv), dat is meer dan de inwoners van het nabije en veel te laat geevacueerde stadje Prypriat nabij Chernobyl. Indien de gemiddelde japanner door dit ongeluk 700 mSv opdoet, dan herzie ik mijn mening over kernenergie. Want dan is kernenergie ongeveer even gevaarlijk geworden als autorijden, wereldwijd. Inderdaad, dan zal kernenergie dit jaar wereldwijd, als ELKE Japanner een dosis van 700 mSv opdoet, en dit het enige zware kernenergie ongeluk is dit jaar, evenveel slachtoffers gemaakt hebben als 3 jaar autorijden. Als we zo een ongeluk om de 3 jaar hebben, dan is kernenergie dus op deze manier even gevaarlijk, op wereldvlak gezien, als autorijden. Ik heb ergens anders uitgerekend dat als de gemiddelde inwoner van Tokyo 60 mSv opdoet door dit ongeluk, zijn kans om in de komende 30 jaar aan een autoongeluk te sterven even groot is als zijn kans om door dit ongeluk om te komen. DAT is voor mij ongeveer het keerpunt: dat kernenergie in een grote agglomeratie ervoor gezorgd heeft dat het kernenergie risico even groot geworden is, voor de individuele inwoner, als autorijden. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2011 om 12:52. |
|||
![]() |
![]() |