![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik daag u uit om één homofobistische uitspraak van mij te vinden en deze te etaleren, desnoods in uw onderschrift. De waarheid is dat u telkens weer -en u doet dat niet alleen bij mij- wanneer u in uw hemd staat en inhoudelijk niet meer verder kunt, als een slecht verliezend klein kind te keer gaat met valse beschuldigingen op vals gronden. Het is echt typerend geworden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1922 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1923 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arti..... Ik wens dat onderscheid helemaal niet te maken voor het huwelijk. Waarom zou ik? Ik ben radicaal tegen discriminatie op grond van seksuele gaardheid. Tenminste , als d�*t het onderscheid is die je bedoelt. Ook in het huwelijk in zijn oorspronkeleijke vorm werd niet gediscrimineerd. Het was even toegankleijk voor iedereen. Er werd niet eens gevraagd naar seksuele geaardheid, laat staan dat het een grond van discriminatie zou geweest zijn. Wat er in werkelijkheid gebeurd is, is dat men het huwelijk heeft aangepast voor meerdere relatievormen als tegemoetkoming aan homoseksuele relaties. Men wou homosekuele relaties dezelfde erkenning geven als gehuwden en daarom heeft men dan maar het huwelijk aangepast. Het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is nog altijd geen discriminatie. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1924 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arti..... Ik wens dat onderscheid helemaal niet te maken voor het huwelijk. Waarom zou ik? Ik ben radicaal tegen discriminatie op grond van seksuele gaardheid. Tenminste , als d�*t het onderscheid is die je bedoelt. Ook in het huwelijk in zijn oorspronkeleijke vorm werd niet gediscrimineerd. Het was even toegankleijk voor iedereen. Er werd niet eens gevraagd naar seksuele geaardheid, laat staan dat het een grond van discriminatie zou geweest zijn. Wat er in werkelijkheid gebeurd is, is dat men het huwelijk heeft aangepast voor meerdere relatievormen als tegemoetkoming aan homoseksuele relaties. Men wou homosekuele relaties dezelfde erkenning geven als gehuwden en daarom heeft men dan maar het huwelijk aangepast. Het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is nog altijd geen discriminatie. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1925 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie denkt u eigenlijk zand in de ogen te strooien met uw woordspelletjes? Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 10 april 2011 om 06:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1926 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij geen onderscheid wenst te maken; waarover discussiëren we dan al 4 weken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1927 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Paulus, dat is de waarheid en ze werd al meermaals en door meerdere mensen in dit topic aangetoond.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg -nu al verschillende keren- expliciet dat ik voortplanting niet als criterium handhaaf als voorwaarde om te mogen trouwen. Maar u schijnt, belachelijk genoeg, beter te weten dan ikzelf wat ik zeg. Ja, zo kunnen we bezig blijen natuurlijk. Ik hoop voor u dat u dat in het echte leven niet doet. Want dingen in de mond leggen van iemand andere om hen dan valselijk te kunnen beschuldigen, als was het een argument,... ... dat zie ik -in alle eerlijkheid- niet bij veel mensen. Wat jammer dat u dat blijkbaar nodig vindt. Niet als "slip off the tongue", maar als voortdurend wederkerende schertsvertoning. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1929 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1931 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is dus een pleidooi voor gelijke behandeling slimme. Bent u daar nu ook al tegen? Is dat ook al homofobistisch? Enfin, je hebt dus niks. Zo veel is duidelijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 06:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het niet? Ik stel voor dat als je echt niks meer inhoudelijks hebt, dat je dan andere conclusies trekt dan mensen vals te beschuldigen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1933 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij wil koppels van hetzelfde geslacht uitsluiten voor het huwelijk. Kan je nu eindelijk vertellen met welk doel? Zo niet; dan discrimineer je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Koppels van hetzelfde geslacht" is een relatievorm die niet binnen het kader van het huwelijk te plaatsen valt. Het huwelijk is een relatievorm die de maatschappij beschermt en koestert omdat zij van deze relatievorm procreatie van de gemeenschap verwacht. Koppels van hetzelfde geslacht zijn relatievormen van een hele andere orde en horen alsdusdaning niet in het huwelijk thuis. Paulus Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1936 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een pleidooi voor dezelfde behandeling van homo's en hetero's homofobistisch is in uw ogen, dan ben je dat zelf ook hé Raf. Ik hoop dat je het beseft. Als je wil praten we daar in de desbetreffende thread wat verder over. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 07:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi. Dan kunnen we het element voortplanting volledig uit deze discussie schrappen. Het heeft immers niets met het huwelijk te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1939 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vind je dat we dit onderscheid moeten maken bij de aankoop/huur van een huis? Bij de het in dienst treden in het leger? Bij het maken van vrienden? Bij aanwerving? Bij het lidmaatschap van een club? Bij het toestaan van de toegang tot café, restaurant,...Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Neen. En er is ok geen enkele reden om dat te denken buiten valse en ongegeronde vooroordelen.Wat is nu je doel om dit onderscheid te maken voor het huwelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om nu te zeggen dat het er niks me te maken heeft, is dan weer een Raffiaanse conclusie die nergens op slaat. Mag ik je wat vragen? Hoe verklaart u dat het huwelijk overal en door alle tijden en culturen heen (dus ook daar waar homoseksualiteit een verheven status was), een relatie betreft tussen man en vrouw, als het volgens jou niks met kinderen te maken heeft? Paulus. |
|
![]() |
![]() |