Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2011, 06:17   #1921
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, Paulus, ik beschuldig niet. Ik stel vast.

Als u tegen mij zegt dat deze tekst blauw is en deze tekst groen, en ik stel op basis van die uitspraken vast dat u kleurenblind bent, dan is dat evenmin een beschuldiging. Het is een vaststelling van een feit.
Neen dat is niet zo. Ik maak een verantwoord onderscheid tussen homoseksualiteit en de homoseksuele mens. U gooit dat opzettelijk door elkaar om mij te kunnen beschuldigen.

Maar ik daag u uit om één homofobistische uitspraak van mij te vinden en deze te etaleren, desnoods in uw onderschrift.

De waarheid is dat u telkens weer -en u doet dat niet alleen bij mij- wanneer u in uw hemd staat en inhoudelijk niet meer verder kunt, als een slecht verliezend klein kind te keer gaat met valse beschuldigingen op vals gronden.

Het is echt typerend geworden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 06:17   #1922
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat, en dat uw hele betoog op drijfzand gebouwd is.
Wat houdt u tegen om dat eens aan te tonen?

De waarheid is anders Raf en dat weet je best.

Paulus.
Oud 10 april 2011, 06:17   #1923
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat onderscheid is er; maar dat wens je niet te maken in tal van situaties.

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Maar vind je dat we dit onderscheid moeten maken bij de aankoop/huur van een huis? Bij de het in dienst treden in het leger? Bij het maken van vrienden? Bij aanwerving? Bij het lidmaatschap van een club? Bij het toestaan van de toegang tot café, restaurant,...
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Neen. En er is ok geen enkele reden om dat te denken buiten valse en ongegeronde vooroordelen.

Paulus.
Voor het huwelijk wil je dat onderscheid wel maken.

Arti.....

Ik wens dat onderscheid helemaal niet te maken voor het huwelijk. Waarom zou ik? Ik ben radicaal tegen discriminatie op grond van seksuele gaardheid. Tenminste , als d�*t het onderscheid is die je bedoelt.

Ook in het huwelijk in zijn oorspronkeleijke vorm werd niet gediscrimineerd. Het was even toegankleijk voor iedereen. Er werd niet eens gevraagd naar seksuele geaardheid, laat staan dat het een grond van discriminatie zou geweest zijn.

Wat er in werkelijkheid gebeurd is, is dat men het huwelijk heeft aangepast voor meerdere relatievormen als tegemoetkoming aan homoseksuele relaties. Men wou homosekuele relaties dezelfde erkenning geven als gehuwden en daarom heeft men dan maar het huwelijk aangepast. Het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is nog altijd geen discriminatie.

Citaat:
Mag ik nu eindelijk eens weten wat het doel is om een onderscheid te maken voor het burgerlijk huwelijk?
Er wordt geen onderscheid gemaakt. De vraag naar het doel is dan ook niet relevant.

Citaat:
Je mag ook toegeven dat er helemaal geen doel is; dat je holebi's wenst te discrimineren.
Deze vraag beschouw ik als een belediging.

Paulus.
Oud 10 april 2011, 06:17   #1924
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat onderscheid is er; maar dat wens je niet te maken in tal van situaties.

Maar vind je dat we dit onderscheid moeten maken bij de aankoop/huur van een huis? Bij de het in dienst treden in het leger? Bij het maken van vrienden? Bij aanwerving? Bij het lidmaatschap van een club? Bij het toestaan van de toegang tot café, restaurant,...
Neen. En er is ok geen enkele reden om dat te denken buiten valse en ongegeronde vooroordelen.

Paulus.
Voor het huwelijk wil je dat onderscheid wel maken.

Arti.....

Ik wens dat onderscheid helemaal niet te maken voor het huwelijk. Waarom zou ik? Ik ben radicaal tegen discriminatie op grond van seksuele gaardheid. Tenminste , als d�*t het onderscheid is die je bedoelt.

Ook in het huwelijk in zijn oorspronkeleijke vorm werd niet gediscrimineerd. Het was even toegankleijk voor iedereen. Er werd niet eens gevraagd naar seksuele geaardheid, laat staan dat het een grond van discriminatie zou geweest zijn.

Wat er in werkelijkheid gebeurd is, is dat men het huwelijk heeft aangepast voor meerdere relatievormen als tegemoetkoming aan homoseksuele relaties. Men wou homosekuele relaties dezelfde erkenning geven als gehuwden en daarom heeft men dan maar het huwelijk aangepast. Het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is nog altijd geen discriminatie.

Citaat:
Mag ik nu eindelijk eens weten wat het doel is om een onderscheid te maken voor het burgerlijk huwelijk?
Er wordt geen onderscheid gemaakt. De vraag naar het doel is dan ook niet relevant.

Citaat:
Je mag ook toegeven dat er helemaal geen doel is; dat je holebi's wenst te discrimineren.

Paulus.
Oud 10 april 2011, 06:24   #1925
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen dat is niet zo. Ik maak een verantwoord onderscheid tussen homoseksualiteit en de homoseksuele mens. U gooit dat opzettelijk door elkaar om mij te kunnen beschuldigen.
Juist ja... En in uw pleidooi voor afzonderlijke douches voor homoseksuelen, is het natuurlijk de homoseksualiteit die u uit de douches wil en niet de homoseksuelen...

Wie denkt u eigenlijk zand in de ogen te strooien met uw woordspelletjes?

Citaat:
Maar ik daag u uit om één homofobistische uitspraak van mij te vinden en deze te etaleren, desnoods in uw onderschrift.
U vraagt, wij draaien. In een door u opgestart topic, Homodouches in bedrijven, pleitte u zelfs ongegeneerd voor segregatie van homoseksuelen en heteroseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 10 april 2011 om 06:24.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 06:25   #1926
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Arti.....

Paulus.
Ach, nu gaan we weer de toer op van "we maken geen onderscheid".
Als jij geen onderscheid wenst te maken; waarover discussiëren we dan al 4 weken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 06:25   #1927
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat houdt u tegen om dat eens aan te tonen?

De waarheid is anders Raf en dat weet je best.

Paulus.
Nee, Paulus, dat is de waarheid en ze werd al meermaals en door meerdere mensen in dit topic aangetoond.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 april 2011, 06:26   #1928
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het ook, Paulus. U stelt voortplanting als criterium om mensen uit te sluiten van iets wat hoegenaamd niets met voortplanting te maken heeft. U heeft al allerlei nepargumenten uit de kast gehaald - zoals het "belang van de kinderen" bijvoorbeeld - om het onderscheid dat u wil maken te rechtvaardigen, maar die werden stuk voor stuk binnen de kortste keren doorprikt. Het enige wat uiteindelijk overeind blijft, is de vaststelling dat u er ronduit homofobe stellingen op nahoudt.
Onzin van de bovenste plank.

Ik zeg -nu al verschillende keren- expliciet dat ik voortplanting niet als criterium handhaaf als voorwaarde om te mogen trouwen.

Maar u schijnt, belachelijk genoeg, beter te weten dan ikzelf wat ik zeg. Ja, zo kunnen we bezig blijen natuurlijk.

Ik hoop voor u dat u dat in het echte leven niet doet. Want dingen in de mond leggen van iemand andere om hen dan valselijk te kunnen beschuldigen, als was het een argument,...

... dat zie ik -in alle eerlijkheid- niet bij veel mensen.

Wat jammer dat u dat blijkbaar nodig vindt. Niet als "slip off the tongue", maar als voortdurend wederkerende schertsvertoning.

Paulus.
Oud 10 april 2011, 06:26   #1929
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Paulus, dat is de waarheid en ze werd al meermaals en door meerdere mensen in dit topic aangetoond.
Zeggende woorden...

Niet eens een linkje erbij...

Paulus.
Oud 10 april 2011, 06:28   #1930
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, nu gaan we weer de toer op van "we maken geen onderscheid".
Als jij geen onderscheid wenst te maken; waarover discussiëren we dan al 4 weken?
Leg eens uit welk onderscheid jij nu precies bedoelt. Het onderscheid tussen huwelijksvormen of het onderscheid tussen geaardheden. Want volgens mij sla je deze door elkaar.

Paulus.
Oud 10 april 2011, 06:31   #1931
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja... En in uw pleidooi voor afzonderlijke douches voor homoseksuelen, is het natuurlijk de homoseksualiteit die u uit de douches wil en niet de homoseksuelen...

Wie denkt u eigenlijk zand in de ogen te strooien met uw woordspelletjes?
U vergeet er bij te zeggen dat het gevraagd werd om dezelfde reden als de reden waarom mannen en vrouwen apart moeten douchen.

Citaat:
U vraagt, wij draaien. In een door u opgestart topic, Homodouches in bedrijven, pleitte u zelfs ongegeneerd voor segregatie van homoseksuelen en heteroseksuelen.
U vergeet er bij te zeggen dat het gevraagd werd om dezelfde reden, als de reden waarom mannen en vrouwen apart moeten douchen.

Het is dus een pleidooi voor gelijke behandeling slimme. Bent u daar nu ook al tegen?

Is dat ook al homofobistisch?

Enfin, je hebt dus niks. Zo veel is duidelijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 06:48.
Oud 10 april 2011, 06:33   #1932
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja, maar u wil alleen niet zeggen waar, want u bent mijn meid niet...

Is het niet?

Ik stel voor dat als je echt niks meer inhoudelijks hebt, dat je dan andere conclusies trekt dan mensen vals te beschuldigen.

Paulus.
Oud 10 april 2011, 06:43   #1933
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg eens uit welk onderscheid jij nu precies bedoelt. Het onderscheid tussen huwelijksvormen of het onderscheid tussen geaardheden. Want volgens mij sla je deze door elkaar.

Paulus.
Neen, dank je Paulus. Die toer hebben we al gehad.

Jij wil koppels van hetzelfde geslacht uitsluiten voor het huwelijk.
Kan je nu eindelijk vertellen met welk doel?

Zo niet; dan discrimineer je.
Oud 10 april 2011, 06:51   #1934
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dank je Paulus. Die toer hebben we al gehad.

Jij wil koppels van hetzelfde geslacht uitsluiten voor het huwelijk.
Kan je nu eindelijk vertellen met welk doel?

Zo niet; dan discrimineer je.
Arti....

"Koppels van hetzelfde geslacht" is een relatievorm die niet binnen het kader van het huwelijk te plaatsen valt.

Het huwelijk is een relatievorm die de maatschappij beschermt en koestert omdat zij van deze relatievorm procreatie van de gemeenschap verwacht.

Koppels van hetzelfde geslacht zijn relatievormen van een hele andere orde en horen alsdusdaning niet in het huwelijk thuis.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 07:01.
Oud 10 april 2011, 06:56   #1935
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergeet er bij te zeggen dat het gevraagd werd om dezelfde reden als de reden waarom mannen en vrouwen apart moeten douchen.

U vergeet er bij te zeggen dat het gevraagd werd om voor dezelfde reden ,als de reden waarom, mannen en vrouwen apart moeten douchen.

Het is dus een pleidooi voor gelijke behandeling slimme.

Is dat ook al homofobistisch?

Paulus.
Ja, dat is homofobisch.

Citaat:
Oud 10 april 2011, 06:57   #1936
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is homofobisch.

Als een pleidooi voor dezelfde behandeling van homo's en hetero's homofobistisch is in uw ogen, dan ben je dat zelf ook hé Raf.

Ik hoop dat je het beseft.

Als je wil praten we daar in de desbetreffende thread wat verder over.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 07:02.
Oud 10 april 2011, 07:03   #1937
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin van de bovenste plank.

Ik zeg -nu al verschillende keren- expliciet dat ik voortplanting niet als criterium handhaaf als voorwaarde om te mogen trouwen.
Mooi. Dan kunnen we het element voortplanting volledig uit deze discussie schrappen. Het heeft immers niets met het huwelijk te maken.

Citaat:
Oud 10 april 2011, 07:04   #1938
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is homofobisch.
Volgens wie of wat? Alvast niet volgens de definitie je jij gaf.

Bedankt om nog maar eens in de kijker te zetten hoe onzinning en vals je beschuldigingen wel zijn.

Totaal ongegrond dus.

Paulus.
Oud 10 april 2011, 07:04   #1939
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Arti....

"Koppels van hetzelfde geslacht" is een relatievorm die niet binnen het kader van het huwelijk te plaatsen valt.

Het huwelijk is een relatievorm die de maatschappij beschermt en koestert omdat zij van deze relatievorm procreatie van de gemeenschap verwacht.

Koppels van hetzelfde geslacht zijn relatievormen van een hele andere orde en horen alsdusdaning niet in het huwelijk thuis.

Paulus

Paulus.
Wat is nu je doel om dit onderscheid te maken voor het huwelijk?
Oud 10 april 2011, 07:10   #1940
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi. Dan kunnen we het element voortplanting volledig uit deze discussie schrappen. Het heeft immers niets met het huwelijk te maken.
Als voorwaarde kan het geschrap worden, ja. Bij u toch. Bij mij is het nooit een voorwaarde geweest.

Maar om nu te zeggen dat het er niks me te maken heeft, is dan weer een Raffiaanse conclusie die nergens op slaat.

Mag ik je wat vragen?

Hoe verklaart u dat het huwelijk overal en door alle tijden en culturen heen (dus ook daar waar homoseksualiteit een verheven status was), een relatie betreft tussen man en vrouw, als het volgens jou niks met kinderen te maken heeft?

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be