Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2011, 11:29   #21
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik vraag me of af er geen wettelijk kader voor is?
Al vrees ik van niet, want moest dat bestaan èn worden toegepast op bv. het dagelijks leven of op internet, dan raakten heel veel mensen plots hun inkomsten kwijt èn kregen de internetservers plots de helft van hun capaciteit extra...

Toch is er iets als:

Bron: http://www.europa-nu.nl/id/vgm7mnouk...e_vrijheid_van

M�*�*r:

http://www.europa-nu.nl/id/vgm7mnouk...e_vrijheid_van

Of interpreteer ik dat verkeerd?
idioten mogen verkondigen wat ze willen, hoe stupied die mening ook is. Het is aan ons om daar tegenin te gaan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 11:33   #22
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is volgens mij wel bij wet geregeld:

Keuzes over gezondheid e.d.m. over minderjarigen (wilsonbekwamen) worden door zijn wettelijke vertegenwoordiger gemaakt, maar die mag geen keuezes maken die strijdig zijn met de belangen van de wilsonbekwame!
waar gemakkijksheidshalve het maatschappelijk belang over het hoofd gezien wordt.
Oud 8 april 2011, 16:20   #23
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
waar gemakkijksheidshalve het maatschappelijk belang over het hoofd gezien wordt.
Daarin heb je gelijk ...

Dat is allicht bijna niet definiëerbaar. Maar het belang van de wilsonbekwame zelf vind ik ook al van toepassing op dit geval.
De vraag is: wie gaat die ouders voor een rechter brengen? Al weet ik niet of dit altijd juridisch moet worden afgedwongen. Soms lijkt me dat zelfs zinloos: bv. wachten op een rechtszaak terwijl een kind zich in een levensgevaarlijke situatie bevindt en de ouders hulp weigeren.
Oud 8 april 2011, 16:21   #24
Groentje-18

Standaard

Citaat:
idioten mogen verkondigen wat ze willen, hoe stupied die mening ook is. Het is aan ons om daar tegenin te gaan
Is er in België geen enkele beperking op die vrijheid van meningsuiting omtrent het zeggen van dingen die anderen schade kunnen berokkenen? (Al kan dat in de praktijk heel ver gaan...)

Als je hoort wat er soms verkondigt wordt, moet het zijn van niet.

Om op je openingsvraag te antwoorden:
ik vind dat de overheid dit vaccin moet verplichten. Als het met polio kan, waarom dan niet met deze ziekte? Voor mijn part mogen alle preventie-vaccins verplicht gemaakt worden. Er is niets wenselijker dan het achterwege blijven van een ziekte. Als we de middelen daarvoor hebben, waarom niet?
Als je kwaadwillig was, zou je zelfs kunnen stellen dat de overheid de toegang tot gezondheidszorg beperkt, voor mensen met geringe(re) verstandelijke/rationele of financiële vermogens. (Dat laatst bv. bij het vaccin tegen baarmoederhalskanker.)

Iedere migrant zou tevens op de ziekte of afweerstoffen moeten getest worden en indien men niet voldoet ingeënt moeten worden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 april 2011 om 16:25.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 23:28   #25

Karma's schermafbeelding

Standaard

Het beste wapen tegen mazelen is het eerst eens krijgen. Als ik kind was heeft zowat iedereen (van mijn leeftijd) eens de mazelen gehad. Daarna is men er immuun tegen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 00:35   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u gevaccineerd tegen mazelen? En in orde met uw herhalingsvaccin? En uw kinderen?
Vind u dat de overheid het recht heeft om dit vaccin te verplichten, als dat inhoudt dat we op die manier de ziekte zelf kunnen uitroeien?
Ben zelf gevaccineerd maar vind niet dat de overheid dat mag verplichten aan iedereen. Dat gaat in tegen fundamentele vrijheidsprincipes van het individu.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 17:32   #27
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Het beste wapen tegen mazelen is het eerst eens krijgen. Als ik kind was heeft zowat iedereen (van mijn leeftijd) eens de mazelen gehad. Daarna is men er immuun tegen.
en dat tot 1 op 5 moet gehospitaliseerd worden, en 1 op 5000 eraan sterft, is dan maar pech gehad.

Begin jaren 80 waren er rond de 100.000 mazelengevallen per jaar in Belgie. Gij wilt daar dus terug naar toe. Dat betekent grof geschat 20.000 hospitalisaties en, als we pech hebben, 50 doden. Aan een ziekte die gewoonweg uit te roeien is. Daar pas ik voor

Laatst gewijzigd door Pieke : 11 april 2011 om 17:33.
Oud 11 april 2011, 17:57   #28
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben zelf gevaccineerd maar vind niet dat de overheid dat mag verplichten aan iedereen. Dat gaat in tegen fundamentele vrijheidsprincipes van het individu.
fundamentele vrijheidsprincipes om anderen hun leven in gevaar te brengen. Lichamelijke integribullshit, dat bedoel je?

Vertel me eens savatage, als zo'n idioot die volgens dat fundamenteel egoisme mijne kleine van 9 maanden infecteert, en zij is daardoor permanent doof, en als ze een beetje pech heeft, loopt ze een beetje hersenschade op, of erger, ze sterft, mag ik die idioot aan zijn 2 fundamentelen omhooghangen en em langzaaam maar zeker doen bloeden voor zijn egoisme? Of moet ik dan maar voor het gerecht trekken? Of, kweetetnie, gewoon effe slikken en zeggen "doeme, bad luck, maar diene meneer zijn fundamentele vrijheidsprincipes primeren boven die van mijn dochter"?
Oud 11 april 2011, 22:44   #29

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dat tot 1 op 5 moet gehospitaliseerd worden, en 1 op 5000 eraan sterft, is dan maar pech gehad.

Begin jaren 80 waren er rond de 100.000 mazelengevallen per jaar in Belgie. Gij wilt daar dus terug naar toe. Dat betekent grof geschat 20.000 hospitalisaties en, als we pech hebben, 50 doden. Aan een ziekte die gewoonweg uit te roeien is. Daar pas ik voor
Toen ik een jaar of zes was (of zo) heb ik ook de mazelen gehad. Dat was in de jaren zestig (1963). Ook mijn broers hebben dit gehad en niemand is er van doodgegaan. Toen bleven we nog gewoon een paar dagen thuis in bed en daarna terug naar school. Geen sprake van hospitalisatie.
Oud 11 april 2011, 22:51   #30
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Toen ik een jaar of zes was (of zo) heb ik ook de mazelen gehad. Dat was in de jaren zestig (1963). Ook mijn broers hebben dit gehad en niemand is er van doodgegaan. Toen bleven we nog gewoon een paar dagen thuis in bed en daarna terug naar school. Geen sprake van hospitalisatie.
Dat zal 'goed karma' geweest zijn.

Ik kreeg als kind de mazelen en als 'extraatje' een longontsteking. Ik zweefde drie weken tussen leven en dood.

Nu wil ik mijn geval ook weer niet extrapoleren om die statistieken te bevestigen.
Oud 12 april 2011, 00:07   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fundamentele vrijheidsprincipes om anderen hun leven in gevaar te brengen. Lichamelijke integribullshit, dat bedoel je?

Vertel me eens savatage, als zo'n idioot die volgens dat fundamenteel egoisme mijne kleine van 9 maanden infecteert, en zij is daardoor permanent doof, en als ze een beetje pech heeft, loopt ze een beetje hersenschade op, of erger, ze sterft, mag ik die idioot aan zijn 2 fundamentelen omhooghangen en em langzaaam maar zeker doen bloeden voor zijn egoisme? Of moet ik dan maar voor het gerecht trekken? Of, kweetetnie, gewoon effe slikken en zeggen "doeme, bad luck, maar diene meneer zijn fundamentele vrijheidsprincipes primeren boven die van mijn dochter"?
Andere mensen zijn niet uw poppen om mee te spelen. Gelieve ze dan niet als dusdanig te behandelen. Dankbij voorbaat.

Wat ik lees is dat gij nen slechte ouder zijt die zijn falen projecteert.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 08:11   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang bestaat er eigenlijk al een vaccin tegen de mazelen? Alé, ik ken daar dus helemaal niks van hé, maar ik dacht dat bijna iedereen dat vroeger wel eens kreeg toen hij klein was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 08:18   #33
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoe lang bestaat er eigenlijk al een vaccin tegen de mazelen? Alé, ik ken daar dus helemaal niks van hé, maar ik dacht dat bijna iedereen dat vroeger wel eens kreeg toen hij klein was.
eind jaren 60 op de markt gebracht door Merck.

Tot eind jaren 90 was de vaccinatiegraad relatief hoog, tot er ne kwast een volledige studie uit zijn duim zoog waarin er zogezegd een verband werd aangetoond tussen het vaccin en autisme. Antivaccinatie-nutcases grijpen die door de lancet teruggetrokken studie (wegens vervalsen van studieresultaten, uit de duim zuigen van patienten en een rits andere dingen) nog steeds aan om leugens omtrent vaccinaties de wereld in te sturen.
Oud 12 april 2011, 08:25   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Bij een kennis is net TBC vastgesteld. Was wel even schrikken zeg. Ik ken dat enkel maar van de in bloedzakdoekjes resulterende hoestbuien in televisieseries over de 19de eeuw...

Net zo met mazelen, polio en whatnot. Schrikwekkend.
Oud 12 april 2011, 08:27   #35
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Beste Adrian,

moest ik werkelijk geïnteresseerd zijn in wat ge bij te dragen hebt tot deze discussie, dan zou ik je van mijn negeerlijst halen. Aangezien de kans relatief groot is dat het arrogante onelinerkwatsj is, ideaal en nuttig om indruk te maken bij 14-jarige grietjes die al nat worden als ze de naam Justin Bieber nog maar horen, bespaar ik het me.

Ik geef je dit mee omdat ik bezorgd ben dat je je o zo kostbare tijd verdoet om je "wijsheid" en "intelligentie" te verspillen aan het uitwerken van reacties die toch niet gelezen worden. Tijd die je beter spendeert aan 14-jarige grietjes die je gedrag geweldig en cool zullen vinden.

Graag gedaan!

Laatst gewijzigd door Pieke : 12 april 2011 om 08:33.
Oud 12 april 2011, 08:27   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²
Oud 12 april 2011, 09:53   #37

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt ... mazelen was een kinderziekte net zoals windpokken. Ook de bof (dikoor) kwam relatief veel voor. Dat laatste kon je beter krijgen als je nog kind was want als je het als man op latere leeftijd kreeg dan zat de kans er in dat je nadien onvruchtbaar was.
Oud 12 april 2011, 10:04   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan inderdaad maar pech gehad ja. Uiteraard moeten gasten die niet gevaccineerd zijn en de mazelen krijgen zelf maar volledig opdraaien voor de kosten. Dat lijkt me evident. Ze hebben de kans gehad om zich gratis te laten vaccineren en dus moeten ze later maar niet klagen als het kostenplaatje van hun ziekte wat hoog uitvalt.

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat het zo een vaart niet zal lopen hoor. Het aantal anti vaccinatie nutcases is nu ook weer niet zo hoog dat ze hun kind niet willen laten vaccineren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 10:17   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Adrian,

moest ik werkelijk geïnteresseerd zijn in wat ge bij te dragen hebt tot deze discussie, dan zou ik je van mijn negeerlijst halen. Aangezien de kans relatief groot is dat het arrogante onelinerkwatsj is, ideaal en nuttig om indruk te maken bij 14-jarige grietjes die al nat worden als ze de naam Justin Bieber nog maar horen, bespaar ik het me.

Ik geef je dit mee omdat ik bezorgd ben dat je je o zo kostbare tijd verdoet om je "wijsheid" en "intelligentie" te verspillen aan het uitwerken van reacties die toch niet gelezen worden. Tijd die je beter spendeert aan 14-jarige grietjes die je gedrag geweldig en cool zullen vinden.

Graag gedaan!
De typische houding van mensen die worden geconfronteerd met het idee dat andere mensen niet hun bezit zijn waarmee zij kunnen doen wat zij willen.

Leer ervan, mensen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 10:59   #40
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan inderdaad maar pech gehad ja. Uiteraard moeten gasten die niet gevaccineerd zijn en de mazelen krijgen zelf maar volledig opdraaien voor de kosten. Dat lijkt me evident. Ze hebben de kans gehad om zich gratis te laten vaccineren en dus moeten ze later maar niet klagen als het kostenplaatje van hun ziekte wat hoog uitvalt.
die idioten doen zichzelf dat niet aan, wel hun kinderen (die zelf natuurlijk geen inspraak hebben), en anderen hun kinderen die nog niet gevaccineerd zijn. Het vaccin wordt gezet op de leeftijd van 1 jaar, en voor die leeftijd loopt de baby het risico om besmet te worden. De enige manier om dergelijke babies te beschermen is via kudde-immuniteit, en dat is slechts doeltreffend mits de vaccinatiegraag 95% bedraagt. In België ligt die vaccinatiegraad tussen de 80 en de 85%.

Maar de eigenlijke vraag blijft onbeantwoord. We zijn in staat om de mazelen uit te roeien, net zoals we dat gedaan hebben voor polio. Alleen de politieke wil ontbreekt.

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat het zo een vaart niet zal lopen hoor. Het aantal anti vaccinatie nutcases is nu ook weer niet zo hoog dat ze hun kind niet willen laten vaccineren.
het zijn niet enkel antivac-nutcases, het is vooral de "onschuldige kinderziekte" stempel dat bestreden moet worden. Karma's reactie spreekt boekdelen. De cijfers en de studies die het tegendeel bewijzen zijn er.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be