![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() De nederlandse stichting BREIN doet vanalles om websites die links naar websites waar je illegaal films kan downloaden te verbieden
zoals onlangs FTD- waar geen illegaal materiaal te downloaden valt - maar welk links verspreid worden naar een aanbod films en games enz .... Maar geen week na de uitslag vh Proces tegen Ftd is er plots een wildgroei op nederlandse websites van varianten op Ftd waarvan de eigenaars enkele euros lidgeld durven vragen ![]() Hoe zit dat nu hier in Belgie, waar de providers steeds duurder en sneller internet met een groter download limiet aanbieden ??? Hoe staan telenet en belgacom hier tegenover Als downloaden diefstal is,zijn die providers dan niet degenen die de koevoet aan de dief leveren Of is de verkoop prijs van nieuwe films, software en games gewoon veel te hoog ?? Mijn zoon koopt regelmatig nieuwe spellen voor 30 euro maar de meeste games gaan rondom het dubbele ?? Uw idee hierover en enkele richtlijnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Downloaden is illegaal in België maar gerechtelijke vervolging is schaars tenzij je het echt gaat zoeken of op grote schaal verkoopt. Prijzen liggen idd véél te hoog, zeker voor recurrente games betaal je makkelijk 100-150 eur/jaar.
De meeste games die uitkomen (geldt voor sommige films en series soms ook) zijn halfafgewerkte producten die geen volle prijs waard zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat al even erg als iemand die een illegaal handeltje opzet De jeugd word door Firmas als Ubisoft , Ea games enz constant bewerkt met reclame van nieuwe games als zouden ze * het spel van het jaar* zijn en die gemakkelijk 60 euro kosten Om nog maar niet te spreken wat een Adobe cs5 pakketje kost ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En die spellen zijn niet compleet, bv COD krijg je 4-6 maps om multiplayer te kunnen spelen en voor het tegoei uit is staan er al mappacks klaar. Ik vind niet dat dergelijke content optioneel is. Vroeger kon je je eigen maps modden en resultaat is dat die firma's kunnen uitgroeien zijn tot inhalige giganten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien omdat dat hun (T&B) verantwoordelijkheid niet is? Hun verantwoordelijkheid is immers het aanbieden van een communicatienetwerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Concreet. Wat ik uiteindelijk bedoelde was dat de verdedigers van de auteursrechten, via de overheid, zouden willen dat internetproviders hun klanten de toegang ontzeggen tot bepaalde sites, zoals bv thepiratebay.org (het is maar een voorbeeld, maar wel een goei). De discussie hieromtrent duurt al enige tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets met gebrek aan talent te maken. In uw citaat zeg je het trouwens zelf. Je beschouwt talent als iets in functie van podiumactiviteit. Niets is minder waar. Moeten schrijvers dan leven van lezingen ? The Beatles, en ABBA, zijn steenrijk geworden door platenverkoop. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 april 2011 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() De mogelijkheden om inkomsten te vergaren zijn voor goede schrijvers - dankzij het net - eindeloos. Men kan via het net rechtstreeks bij het producerende label of artiest aankloppen. Men heeft niet noodzakelijk nog een marketingduw nodig, artiesten ontstaan "spontaan" en verdienen daar ook behoorlijk mee : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._personalities. Er zijn meer creatieve jobs en mogelijkheden als ooit ervoor. En men verdient sneller en meer als ooit ervoor.
Maar de tussenstap verdwijnt. En die mensen zijn er natuurlijk niet mee opgezet dat de enorme sommen die ze "vrij konden beheren" nu verdwijnen. En geld = macht dus men blijft conservatief. Er is ENORM veel media beschikbaar, té duur om volgens huidige normen in grote getale te kunnen verorberen. En dat is belangrijk voor jeugd vind ik. De vrijheid om een genre te vinden of de vloek mogelijk cultureel beperkt blijven. De kans om te kunnen zwemmen in dit overaanbod. Ik zou gerust 10€ meer aan telenet om vrij te mogen downloaden. Ze mogen zelfs mijn history laten gebruiken om royalties uit te berekenen. Quasi heel de internetafdeling van SABAM kan dan vervangen worden door een simpele functies ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vroeger zat ik een week je wachten op de hitparade op de radio (Hilversum, want StuBru bestond nog niet). Eerst een hele week de Joepie (ja, toen werd dat ook nog door puber-jongens gelezen) uitpluizen, wanneer je favoriet liedje aan de beurt kwam. Je concentreren om dat ene liedje zo optimaal op te nemen. Niks willen missen van het begin van het liedje, niks willen missen van het einde van het liedje. Je zat er bij te trillen met bevende vingers op de 'on'-toets en de 'record'-toets en dan maar hopen dat Ad Visser of één van zijn collega's het begin van het liedje niet bezoedelde met een of ander intro-tekst, zodat je liedje niet 'maagdelijk' opgenomen werd. Anders was het wéér een week wachten om (hopelijk deze keer wel,) dat liedje op te nemen. Illegaal opnemen natuurlijk op je cassetterecordertje. Legaal aankopen was immers niet voorzien in het wekelijkse zakgeld. Dan maar illegaal. En nu gebeurt dit nog. Niks mis mee. Vroeger bestond het, nu nog steeds, en later nog altijd. Je hebt de mogelijkheden. Gebruik ze. Zorg alleen dat je ze (deze illegale opnames) niet verder verkoopt. Want dat zou, in tegenstelling tot downloaden louter voor eigen gebruik, wél vervolgd worden.
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar ondertussen kan iedereen op beide oren slapen want auteursrechten worden verdedigd door Sabam in ons land.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Softwareproducenten evenmin. De grootste publiciteit is nu eenmaal het illegaal kopiëren. Idem voor de muzieksector. Wie fan is van onsterfelijke muziek, is ook bereid er wat voor te betalen. Mijn toegansticket kost meer dan de prijs van een CD. Vroeg of laat zal ik mij toch de CD of DVD aankopen. Niets beter dan het origineel. Maar. Wee je gebeente als je werkgever een sinterklaasfeestje organiseert. Vooral binnen de overheid. Die overheid wordt gebruikt als melkkoe. Ooit een factuur gezien van SABAM voor een feestje van pakweg 50 man omdat er toevallig wat muziek wordt gedraaid ? De toelage kost meer dan een paar tournekes op café, en dan heb je nog niets geconsumeerd. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 april 2011 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe lost ge dat op? Gaat ge zaken zoals de Hubo en Brico sluiten omdat ge daar ongestraft een koevoet kunt kopen? Wilt ge de verkoop van koevoeten reglementeren en alleen de houders van een koevoetenvergunning toestaan daar te winkelen?
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Het hele doel van internet is delen, de kennis samenvoegen, hergebruiken, combineren en nieuwe content te creeëren en dan oppnieuw deze cirkel te herbeginnen. Copyright in een gedeeld "bewustzijn" is gewoon ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Bah het internet kan je niet stoppen iedere mens met kennis van zaken weet dat.
Je kan ook via een minieme betaling jaarlijks, via encryptie downloaden, volledig anoniem, maar zelfs zonder zo een service is illegaal downloaden redelijk doenbaar. Je kan u hele pc in encryptie houden als udat wil. Dat moet kunnen, je moet de kwaliteit kennen en ze zijn toch veel te duur. Is me dat een zorg zeg.. (niet). Trouwens echte kwaliteit zal altijd wel steun vinden bij de gebruiker. Wat ik wel denk, wat er over is , is aan distributie doen. Bv iemand die 1000 films en games zal downloaden om dan te verkopen ja dat is volgens mij crimineel. Maar zelf iets binnenhalen nee zeker niet en trouwens onstopbaar ook, dat weet je als je iets van IT weet. Hier in Belgïe beginnen ze meer te vervolgen ivm distributie en dat is maar goed ook, maar de gewone downloader niet echt. Daarstraks was ik nog een filmpje aan het binnenhalen en als het ooit tot een probleem komt doe ik het nog, met wat extra maatregelen. Stuur nu maar uw hypocriete(cdv?) moraalridders. |
![]() |
![]() |