![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
A major study done by the UK Transport Research Laboratory in 2000 found that drivers under the influence of cannabis were more cautious and less likely to drive dangerously. The study examined the effects of marijuana use on drivers through four weeks of tests on driving simulators. The study was commissioned specifically to show that marijuana was impairing, and the british government was embarrassed with the study's conclusion that "marijuana users drive more safely under the influence of cannabis." http://www.mapinc.org/newscc/v00/n1161/a02.html (....However, if the findings are less than frightening on the effects of marijuana, they may convince ministers to put more money into raising driver awareness of fatigue. Tiredness is now blamed for causing 10% of all fatal accidents, compared with 6% for alcohol and 3% for drugs...) ------------------------------------------------------------ ja, stel u voor
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar bedankt voor het exclusieve gebruik van het Engels, dat zou moeten vrij toegestaan worden in dit forum hier. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.cannaclopedia.be/STUDIETRL.htm enkele andere studies http://www.cannaclopedia.be/VERKEER1204.htm http://www.cannaclopedia.be/VERKEER1207.htm http://www.cannaclopedia.be/VERKEER1205.htm http://www.cannaclopedia.be/VERKEER1210.htm |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Niks bevragen zou pas triest zijn.
|
|
|
|
#106 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat wel opvalt is, mensen die problemen ervaren bij cannabis zijn meestal gebruikers die hierin vluchten. Same with alcohol. Waar leggen we het verschil? In een wetgeving dat niet consequent en doordacht is. Genesis 1:29. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banneling
|
Ik vroeg toch geen uitleg, alleen de naam van die dokter die raad gaf aan de Engelse regering en afgedankt werd
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 april 2011 om 17:51. |
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en krachtdadige (alternatieve) straffen. |
|||
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Burger
|
Citaat:
Op de cijfers die ik gepost hebt schrijft u "bedankt om aan te tonen dat het verbod niet werkt". Dit komt er dus op neer dat, indien een verbod overtreden wordt, het verbod niet werkt. Bij deze redenering heeft het geen belang of er (rechtstreekse) slachtoffers zijn of niet. De reacties van u en Ars Nova zijn wat dit betreft dan ook niet relevant. Verder schreef u ook nog "Het verbod zorgt voor meer problemen, dan cannabis potentieel zou kunnen veroorzaken." Zoals ik reeds eerder geschreven heb, zorgt het verbod helemaal niet voor problemen. Het is pas wanneer het verbod overtreden wordt dat er zich problemen (kunnen) stellen. Als je het verbod overtreedt, kan je bv. afhankelijk of verslaafd raken aan cannabis. Als je het verbod respecteert, loop je dit risico niet. Wat het laatste stukje van uw reactie betreft, kan ik mij wel vinden in ontrading. Alleen zullen er desondanks nog steeds jongeren, -18-jarigen, zijn die illegaal en illegale drugs gebruiken. Vandaar nog eens mijn vraag : wil je deze jongeren drugs aanbieden? |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Burger
|
Citaat:
Iedereen kan moe zijn en zeer veel mensen gebruiken alcohol. Illegale drugs daarentegen worden slechts door een kleine minderheid van de volwassen bevolking gebruikt. Hierdoor is het ook logisch is dat de percentages in verkeersongevallen lager zijn dan bij alcohol of moeheid. En ook nog: "In het verkeer heb je je centrale zenuwstelsel hard nodig. Hoe ingewikkelder je manier van verplaatsen is, hoe meer er van je hersenen en je lijf wordt gevraagd. De directe lichamelijke en geestelijke effecten van cannabis (zie ook elders op de site) maken deelname aan het verkeer onveilig. Een en ander hangt natuurlijk ook af van hoeveel je hebt gebruikt, of je andere drugs (alcohol) hebt genomen, hoe je je voelt en van je omgeving. Er is Nederlands onderzoek gedaan naar de effecten van marihuana op autorijgedrag. Daaruit blijkt onder meer dat het koershouden op de weg verslechtert. Koershouden is typisch zo'n automatisch proces dat zonder bewuste controle verloopt maar erg gevoelig is voor processen die de informatieverwerking in je hoofd vertragen. Dat doet cannabis dus. De reactiesnelheid vermindert eveneens, net als de hand-stabiliteit (Bron: Robbe, H., Influence of marijhuana on driving, Universiteit van Limburg, Maastricht). Verder beïnvloedt hasj je concentratie- en coördinatievermogen. Het beïnvloedt ook je waarneming. Je beleving van kleur, geluid en tijd wordt anders. Het is moeilijker om afstanden in te schatten en om geluiden en signalen op de weg te interpreteren. Cannabis vermindert ook het vermogen een bewegend object (zoals een tennisbal) te volgen en veroorzaakt het verschijnsel dat je een na-beeld van een bewegend voorwerp ziet. Al deze effecten worden extra dramatisch in noodsituaties, bij langdurig rijden op een saaie weg, of in combinatie met andere stoffen. Dramatisch voor de bestuurder maar nog het meest voor anderen. (…) Link Laatst gewijzigd door T-101 : 18 april 2011 om 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#113 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik haalde enkele andere oorzaken aan die dit verschil (kunnen) verklaren. Mogelijke oorzaken die je negeert. Citaat:
Vertel me dan of het doel bereikt wordt. Citaat:
Heb je enig idee wat de nefaste gevolgen van het verbod zijn voor de maatschappij? Citaat:
Als je op de link geklikt hebt; lees je dat het meer is dan ontraden. |
||||
|
|
|
|
|
#114 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door T-101 : 18 april 2011 om 19:39. |
||
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
't probleem is niet moe worden, 't probleem is verplicht worden om moe te rijden. En het groter probleem is dat deze grotere problemen genegeerd worden ifv de heksenjacht.
|
|
|
|
#116 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In Nederland is wiet vrij verkrijgbaar. Toch word het daar ook minder gebruikt dan drank. Dus waarom nog verbieden? Waarom het ene roesmiddel dat belange zo straf niet is marginaliseren, en het andere vergif toelaten? Zijn ze bang dat ons derde oog opent en dat we zien hoe we voor de zot gehouden worden? |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Minister
|
Wat versta je onder "jongeren"? Als men ergens een grens gaat moeten trekken, say, 16 of 18 jaar, dan zeg ik "nee". Jongeren hebben nog effectief grenzen nodig en moeten daarmee leren omgaan. Ze gaan het natuurlijk toch doen, maar het is anders dan een volwassene die verondersteld is voor zichzelf te kunnen beslissen.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Minister
|
Citaat:
TROUWENS: wist je dat het aantal organische moleculen wiskundig ontelbaar is? Een begrensde deelverzameling nemen uit die ontelbare verzameling is... NOG ALTIJD ONTELBAAR! Ergo er gaan altijd, tot in de oneindigheid, véél meer drugs legaal zijn dan er illegaal zijn. Het enige wat een verbod op lange termijn bereikt, is dat de drugsmarkt altijd maar innoveert naar nieuwe, onbekende en dus méér risicovolle drugs, en een altijd maar groeiende lijst van verboden middelen. Ik daag u uit om te zeggen of je volgende drugs kent die nu aan een enorme opmars bezig zijn: 3-MeO-PCE, 4-MeO-PCP, MDAI, 25C-NBOMe, DMMC, MeOPP, MDPV, alpha-PPP, 5-APB, 6-APB, 2-FMC, 3-FMC, 4-MEC, JWH-122, JWH-073, 3-FA, 4-FA, methedrone, IAP, 4-fluorococaïne, 4-fluorotropacocaïne, DMC, … Dus allemaal stoffen waar nagenoeg niks over bekend is hé, maar die wel verkocht worden. Ga je deze dan ook maar verbieden? Geen probleem → binnen het jaar zijn er weer evenveel nieuwe. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laat staan dat zij het risico op psychosen verhogen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|