![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4161 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Loodsolduur is wel degelijk een grote vervuiler (en de dampen zijn toxisch), maar inderdaad, electronica zorgt ook voor een berg aan (soms zeer toxisch) afval.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#4162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op 25 jaar Tjernobyl TMI Fukushima Uiteraard in het laatste geval staat er meer dan 1 tegelijk in de problemen, 3 dus dat maakt 5 in totaal. + alle kleine incidenten Feitelijk telt hier maar één statistiek. Dewelke nog niet is verongelukt is degene die nog moet verongelukken.
|
|
|
|
#4163 |
|
Staatssecretaris
|
Ik heb vandaag een reportage bekeken die U allemaal eens kunt bekijken.
Reactor 4 is nu momenteel het grootste gevaar op de site en zit dus met een hoop plutonium en uranium dat nog redelijk 'vers' is. Heel heet. Daarenboven zijn er scheuren, zodat de koeling heel zeker ook zal weglopen enz. Maar wat opmerkelijk is in de reportage is het feit dat men verklaart dat de energiebeheerder weken lang verkeerde gegevens heeft doorgegeven aan de regering zodat de regering niet krachtdadig en vlug kon ingrijpen. Dit alles om met zo weinig kleerscheuren uit het verhaal te komen. En nu blijkt dat men drie weken te laat is met heel veel zaken, zoals evacuatie. We leren daaruit bepaalde zaken. a) Zou Electrabel, Essent of enig welk andere energieleverancier dat centrales bezit, dergelijk probleem hebben, zouden ze eveneens net hetzelfde doen en ons voorliegen. b) Dat minimalisering, bagatelliseren wat onder meer hier ook een pak van het proteam doet, bijzonder gevaarlijk en onverantwoordelijk is inzake deze materie. Ik heb het voorspeld dat het einde nog niet in zicht is. Er is nu ook 30 km van de kerncentrales, radioactieve stront(-ium) gevonden. Deze ramp zal veel ergere gevolgen hebben dan Tjernobyl. En mensen die het nu niet inzien zijn ofwel bevooroordeeld, hebben geen doorzicht en visie of hebben een andere agenda dan de waarheid te verdedigen. Wat er in Japan gebeurd is een grote les voor Europa. Want ook hier zijn we dichtbevolkt. Men kan zo maar niet een groot gedeelte van de bevolking verhuizen. De economische impact is enorm. Het schadeloos stellen zal enorm zijn. En op politiek vlak zal men de regering aansprakelijk stellen, alsook het bedrijf in kwestie zal heel grote kans maken op een failliet. Dat de regering en de electriciteitsleveranciers daar eens bij stilstaan. Dat het hun kop kan kosten. Daarom is er maar één oplossing en dat is overschakelen naar volstrekt groene energie, voordat wij ook getroffen worden door het noodlot. Hetzij door toedoen van een natuurramp, hetzij door een menselijke fout of een terroristische aanslag. Men moet maar zorgen dat ze het kunnen betalen. Laatst gewijzigd door JurgenD : 13 april 2011 om 23:49. |
|
|
|
|
|
#4164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lood komt overal in de natuur voor. De nieuwe generatie lood is zelfs zo samen gesteld dat het feitelijk geen kwaad meer kan. Solduur kan op 2 manieren. 1 lood met lood 2 lood met tin 40/60 of 50/50 De dampen bij het solderen zijn niet zo aan te raden, echter zo dramatisch is het nu ook weer niet. Afzuiging of met de rug in de wind is aan te raden en voldoende. Occasioneel inademen is geen probleem. Lood is niet geschikt om aan te likken of orale of andere seks mee te doen. Loodziekte bestaat en is een enge ziekte, echter doorgaans veroorzaakt bij bv (oudere) schilders met loodverf (veelvuldig gebruik). Heden niet meer in de handel. ps; alle elektronica solduren hebben een lood/tin verhouding.
|
|
|
|
#4165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was een groot bedrijf dat zeer optimistisch was (behalve de tegenwerking van alle regeringen) en die dus nog 8 miljard nodig heeft om in productie te gaan. Misschien eens het tv programma van 12 april uitpluizen?
|
|
|
|
#4166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
|
#4167 |
|
|
Het enige dat je met deze kartoon bewijst is dat er kartoonisten zijn die hun gebrek aan fijnziggeheid compenseren door een loopje te nemen met de feiten.
(Kan je mij namelijk een voorbeeld geven van iemand van Tepco die beweert heeft dat er uit de centrale geen straling gekomen is?)
|
|
|
#4168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#4169 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#4170 | |
|
|
Citaat:
Het probleem is een beetje dat bepaalde types ongevallen nogal weinig voorkomen, en dat het dus voor het berekenen van deze soort statistiek belangrijk is welke tijdsruimte en welk landen je beschouwt. Kijk je naar België bijvoorbeeld dan is Kernenergie oneindig veel veiliger dan zonnenergie. Op het moment dat je echter Rusland (Chernobyl) en China (Banquiao) er bij betrekt dan veranderen je cijfers voor kernenergie, resp hydro ook nogal. In sommige studies eindigt zo kernenergie boven wind en zonnenergie, op andere weer er onder. Vandaar dat ik het er doorgaans op hou dat de tol van kernenergie en wind en zonne energie zo ongeveer dezelfde grootte orde hebben.
|
|
|
|
#4171 | |
|
|
Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 14 april 2011 om 07:00. |
|
|
|
|
|
|
#4172 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 14 april 2011 om 07:11. |
||
|
|
|
|
|
#4173 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee, in dat aantal slachtoffers zitten NATUURLIJK de Chernobyl slachtoffers "op lange termijn" (maar natuurlijk een redelijke schatting - ik weet niet hoeveel ze genomen hebben, maar 10 000 is de grootte-orde). Citaat:
|
|
|
|
#4174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik maak mij meer zorgen van mensen die van het dak vallen als ze hun panelen willen kuisen
|
|
|
|
|
|
#4175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4176 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
10 000 slachtoffers + ~ 1 slachtoffer + ~500 slachtoffers(*) over 25 jaar, wat dus neerkomt op een kleine 500 doden per jaar. (*) mijn lange-termijn schatting voor Fukushima als het ginder niet serieus gaat verkeren maar gewoon nog wat verder lekt. Als je dat wil tegenspreken, moet je eens met een preciezere schatting en staving naar voren komen: dosissen, aantallen mensen. Maw, die "ongelukken om de 8 a 9 jaar" stellen dan niet zo dramatisch veel voor. Ga nu overdrijven, en doe x 10, dan komen we op 5000 doden per jaar wereldwijd. Dat is evenveel als het aantal verkeersslachtoffers in Frankrijk alleen al per jaar. Citaat:
Citaat:
En uiteindelijk gaat iedereen dood ook he.
|
|
|
|
#4177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, we moeten niet overdrijven, wind en zon zijn ook wel redelijk veilig, he. Wat vooral gevaarlijk is, is kolen, en dan gas en olie. En het zijn toevallig ook de lastige klanten in de klimaatsproblematiek, in de mate dat je daarmee wil rekening houden (*) (*) daar kunnen 2 totaal verschillende redenen voor zijn: - je *gelooft* de wetenschappelijke consensus niet (harde denier) - je gelooft dat dan wel, maar aangezien de gevolgen niet voor jou of jouw naasten zullen zijn, vind je niet dat je daar veel moeite voor wil doen De derde reden is dat je schizofreen bent, en enerzijds staat te roepen als een gek dat we dringend iets aan het klimaatsprobleem willen doen, BEHALVE als we over kernenergie praten
|
|
|
|
#4178 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
jij ontkent uiteraard alle causaliteiten en de enige slachtoffers zijn dan diegenen die direct doodvallen. Citaat:
men zoekt daar nu miljarden voor een nieuwe sarcofaag en die zal op zijn beurt binnen 60 �* 70j opnieuw vervangen moeten worden. |
||
|
|
|
|
|
#4179 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
als je cijfers hoort dat in die regio, naar westerse normen, amper 20% gezonde kinderen geboren worden dan betekent dit dat de andere 80% slachtoffers van chernobyl zijn. jou terwille wil ik dat cijfer afzwakken naar 60�* 70%. in oekraine leven ca 40 miljoen mensen en het geboortecijfer ligt, als ik goed gezien heb, rond 10 op 1000. reken nu eens uit hoeveel er jaarlijks geboren worden, pak daar 60% van en beschouw die mee als chernobyl slachtoffer. je komt er echt niet met 10 000 slachtoffers. trek dezelfde redenering op voor kosten en dan is nucleaire energie echt een heel dure grap. correct maar dat betekent niet dat je het recht hebt mensen genetisch kapot te maken als het compleet mis gaat. Laatst gewijzigd door 1207 : 14 april 2011 om 07:51. |
|
|
|
|
|
|
#4180 | |
|
|
Citaat:
Het is niet mogelijk dat _alle_ gezondheidsproblemen op een enkele oorzaak terug te voeren zijn. Alleen al omdat we _weten_ dat er nog een hoop andere dingen zijn die gezondheidsproblemen veroorzaken. Kan je mij uitleggen waarom Chernobyl er plots voor zou zorgen dat alkohol gebruik, of verkeerd eten, of onveilige seks opeens geen gezondheidsgevolgen meer zouden hebben. Voor Chernobyl kregen mensen in de Oekraïne ook kanker. En na Chernobyl krijgen ze plotseling enkel nog maar als gevolg van Chernobyl Kanker? Kom nau. We geloofd dat?
|
|