![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#14621 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14622 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14623 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta wantrouwig tegenover mensen die geschiedkundige feiten proberen te verdraaien opdat het maar zou passen in hun eng politiek denken. En van dit laatste heeft u soms een handje weg. Laatst gewijzigd door system : 16 april 2011 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14624 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de spelling van Prinsenvlag moeten we in historische context beschouwen en dus tegen toenmalige spellingsnormen spellen als Princevlag. de lading van het woord tolerantie moeten we niet in historische context beschouwen maar tegen hedendaagse normen toetsen. ik weet genoeg hoor, ik heb weer iets bijgeleerd. Zo ziet u maar, als je er open voor staat zoals ik kan je elke dag iets leren.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 16 april 2011 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens ja, over tolerantie en het door system zo verfoeide calvinisme gesproken. Verleden zomer vertoefde ik in Zuid-Frankrijk (regio Carcassonne en Toulouse). Daar heb ik een rustig mooi dorpje bezocht Carla-Bayle genaamd. Het was het geboortedorp van een grote Franse filosoof uit de 17e eeuw, Pierre Bayle. Zeer gekend werken van hem zijn "De la Tolérance" en de " Dictionnaire Historique et Critique" uitgegeven destijds in ... Nederland. Daar was Pierre Bayle naartoe gevlucht. Hij was overtuigd Huguenot en dat was een doorn in het oog van de zeer schijnheilige en brutale Louis XIV. Sa Majesté catholique had immers het religie-vredesverdrag van Henri IV doodleuk opgezegd en was de vervolging opnieuw begonnen. De broer van Pierre Bayle was een predikant, werd door "einsatzgruppen" van Louis XIV gearresteerd en is van ellende gestorven in de gevangenis.
![]() |
#14626 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 april 2011 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14628 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .
Laatst gewijzigd door SDG : 16 april 2011 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Strikt genomen is dit trouwens niet altijd zo. Calvijn zelf veroordeelde de (Franse) Hugenoten overigens en distancieerde zich van hen omdat ze zich teveel met politiek bezighielden en zich niet hielden aan wat hij had 'gepredikt'. Laatst gewijzigd door system : 16 april 2011 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... dan had hij wellicht nooit "De La Tolérance" en "Dictionnaire Historique et Critique" geschreven, en had hij dus rustig in het Frankrijk van le roi soleil kunnen blijven.
Maar Bayle wás geen katholiek, en schreef wel degelijk de reeds vernoemde werken. Hij deed er dan ook goed aan om op te krassen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14631 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 april 2011 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14632 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zodra jij een vrouw vindt wordt het stil op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14633 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Troost u, heel wat theorieën van Freud zelf stoelen ook nergens op. Daar zijn we nu ondertussen wel achter gekomen. Laatst gewijzigd door system : 17 april 2011 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14634 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zij?
![]() |
#14635 |
Banneling
|
![]() Oud-Nederlands spreken brengt ons ook niet dichter bij de oplossing.
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 april 2011 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14636 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben daar al achter vanaf mijn dertiende, toen ik, onder aansporing van de lektuur van Freud, vruchteloos probeerde mijn moeder te versieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben daar al achter vanaf mijn dertiende, toen ik, onder aansporing van de lektuur van Freud, vruchteloos probeerde mijn moeder te versieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14638 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 14.637 posts waarin cliché op cliché wordt gestapeld.
Een uiterst vermakelijke topic.
![]() |
#14639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg zal de heer Bayle ons daaromtrent niet veel wijzer meer kunnen maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |