Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2011, 11:51   #21
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ik ben serieus aan het nadenken over een business plan voor prive-onderwijs in Vlaanderen. Hoe meer men de mensen de multicrimi....euh multiculturele waanzin door de strot ramt, hoe meer het niveau omlaag gaat.

Ik denk dat onze meer gefortuneerde medeburgers bereid zullen zijn substantiele bedragen te betalen voor een prive-witte-concentratieschool.

Voorwaarden: IQ van minstens 110. Perfect Nederlands beheersen.

1 Leraar per 15 leerlingen.

12.000 euro collegegeld per annum all-in.

Daar is toekomst voor !
Bestaat al zéér lang. "De Jezuieten" noemen ze dat.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 april 2011 om 11:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 11:52   #22
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Subtiel? Zou zo van Stormfront kunnen gekopiëerd zijn.
Een probleem met stormfront?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 12:10   #23
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Subtiel? Zou zo van Stormfront kunnen gecopiëerd zijn.
In nederland is het de gebruikelijke norm om van "witte" en "zwarte" scholen te spreken. Wat is uw probleem met Nederlandse uitdrukkingen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 12:37   #24
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet me niet aansporen om wel of niet iets te geloven. Ik ben niet blind ...

maar mijn opmerking hierboven was, als je ze goed leest, mijn idee daarover:

ik ben geen voorstander van dergelijk 'gescheiden' privé-onderwijs,
ik hoop dat wij onze diep-Vlaamse onderwijscultuur kunnen beweren (namelijk zowel de kleine van dokter, notaris, ingenieur gaan naar dezelfde kleuterklas, lagere school, middelbaar en zelfs unif, als de kleine van hun poetsvrouwen -- wel inbegrepen dat vanaf het middelbaar richtingen gekozen moeten worden),
..kunnen bewaren door tijdig de juiste maatregelen te kunnen/durven nemen.
Sja, dat komt ervan als je onderwijs gaat inrichten aan het tempo van de traagste en het "niet mee kunnen" van een aantal gaat socializeren over de rest.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 15:10   #25
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het grote drama is inderdaad dat deze maatschappij slimmere kinderen dwingt om op hetzelfde niveau te blijven als de rest.

Ik wil mijn kinderen later liever ook niet naar een gemengde of bruine school sturen omdat dat ten koste van de kwaliteit zal gaan. Dat is nu eenmaal een feit: je werkt met kinderen waarin taal nog steeds een probleem is en je niet op de stof kan focussen.
Zo denk ik en vele van mijn hoogopgeleide kennissen/vrienden er ook over ...

Allen zouden we onze kinderen dan nog liever privé-onderwijs geven dan ze naar een school te laten gaan waar ze a) af te rekenen krijgen met het onaangepaste gedrag van allochtonen b) de storende gebrekkige kennis van allochtonen.
Dat is niet hetgeen wat ik mijn kind zou willen meegeven.
Ik had gehoopt dat mijn kind in een heel andere samenleving zou kunnen opgroeien dan de 'alles wat vreemd is, verwelkomen en bepamperen' die we nu hebben gecreëerd.

Als het zo blijft verder evolueren, denk ik dat België te maken zal krijgen met een witte brain drain ...
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2011 om 15:11.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 15:21   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zo denk ik en vele van mijn hoogopgeleide kennissen/vrienden er ook over ...

Allen zouden we onze kinderen dan nog liever privé-onderwijs geven dan ze naar een school te laten gaan waar ze a) af te rekenen krijgen met het onaangepaste gedrag van allochtonen b) de storende gebrekkige kennis van allochtonen.
Dat is niet hetgeen wat ik mijn kind zou willen meegeven.
Ik had gehoopt dat mijn kind in een heel andere samenleving zou kunnen opgroeien dan de 'alles wat vreemd is, verwelkomen en bepamperen' die we nu hebben gecreëerd.

Als het zo blijft verder evolueren, denk ik dat België te maken zal krijgen met een witte brain drain ...
Ze hebben nu eenmaal een compleet andere visie op opvoeding als wij.

Wij helpen onze kinderen met huiswerk, voeden ze op in het nederlands, sturen ze naar de kleuterklas, sturen ze naar de muziekschool/kunstacademie, etc....we doen er alles aan om hun kansen te maximaliseren.

Bij veel alloctone ouders is dat nu eenmaal niet aanwezig. Nederlands is al niet de ouderlijke taal, hulp met huiswerk is vaak onmogelijk of niet gewenst, en op kunstacademies en muziekscholen ga je niet snel veel allochtone kinderen tegenkomen. Met als gevolg dat de betere universitaire richtingen bijna helemaal wit zijn.

De witte brain drain komt er aan, naar landen waar hersenen nog worden geapprecieerd. De socialisten blijven hier achter met hun allochtonen die ze hebben beknuffeld.

Ohja, op de zeldzame uitzondering, de allochtoon die het wel ver schopt op school, heb ik niks als respect. Diep respect.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 22:15   #27
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

wij vs zij

hoksjesdenken

wat een ranzige geur heeft deze draad

maar laat dat de pret niet bederven
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 22:50   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Uit recent onderzoek van de KUL komt als opmerkelijkste conclusie dit:
Nogal logisch als het niveau naar beneden wordt gezogen door allochtone leerlingen met leerachterstand.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 23:04   #29
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wij vs zij

hoksjesdenken

wat een ranzige geur heeft deze draad

maar laat dat de pret niet bederven
Ranzig inderdaad.

Ik zal het nog maar eens moeten herhalen: Arm Vlaanderen!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 23:24   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Een probleem met stormfront?
Jij niet?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 23:26   #31
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wij vs zij

hoksjesdenken

wat een ranzige geur heeft deze draad

maar laat dat de pret niet bederven
een geur van ongewassen oksels, sigarettenpeuken en verschaald bier.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 april 2011 om 23:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 23:33   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Eerder ZAVENTEM of SCHIPHOL.
Is er in Schiphol ook een concentratiekamp, zals de 127bis?

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 april 2011 om 23:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 00:00   #33
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wij vs zij

hoksjesdenken

wat een ranzige geur heeft deze draad

maar laat dat de pret niet bederven
Ik weet niet in welke mate jij daar weet van hebt, maar op alle niveaus van het onderwijs houdt men zich momenteel noodgedwongen bezig met de vraag wat we moeten doen met Nederlandstalig onkundige kinderen en hun totaal andere gewoontes, gebruiken en afwezige (Belgische/Vlaamse) culturele kennis.
Dit ten opzichte van de kinderen die Nederlands kunnen, allen ongeveer dezelfde gewoonten hebben en deze Belgische/Vlaamse culturele kennis wel bezitten.
Ook onze minister van onderwijs heeft naar een oplossing gezocht en er eentje voorgesteld, namelijk verdeel de allochtone kinderen over de verschillende scholen want er is laatst een school gesloten moeten worden omdat alle kinderen allochtoon waren en er niets meer mee kon gebeuren ...
Er waren geen autochtone kinderen meer die die kinderen konden meetrekken in hun Nederlands of waar ze iets van konden leren ...

Smets pleit voor een verspreiding van die kinderen over verschillende scholen, met quota. De scholen zijn dus verplicht de kinderen op te nemen, al komen ze uit een volledig andere buurt bv.

Ik vind persoonlijk dat het gewoon droppen van deze kinderen in een klas met Nederlandstalige kinderen geen optie is, daar je de leerkrachten en Nederlandstalige kinderen dan opzadelt met een ontiegelijk probleem en de niet-Nederlandstaligen

Het is toch niet zo'n gekke redenering dat een 11-jarige die enkel Chinees kan niet meteen mee zal kunnen met de Nederlandstalige les natuurkunde, het wetenschappelijk onderwijs / wereld oriëntatie of hoe die vakken tegenwoordig ook heten. Zelfs met een gewone instructie zal dit kind niet meekunnen, want hij begrijpt ze niet.

Ik weet waartoe dit soort beleid geleid heeft in Genk. Een volledige generatie groeit daar op, al jarenlang. Iedereen, zowel Italiaan, Griek, Marokkaan, Turk, als alle andere nationaliteiten die er in die stad aanwezig zijn (zowat eenvierde of eenderde is er allochtoon) spreken eenzelfde taaltje indien ze Nederlands spreken. Het probleem is dat dit taaltje niet de naam Nederlands waardig is ...
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 april 2011 om 00:03.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 08:15   #34
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wij vs zij

hoksjesdenken

wat een ranzige geur heeft deze draad

maar laat dat de pret niet bederven
Niemand weerhoudt U er toch van om je kinderen school te laten lopen in een klas waar de toren van Babel bij in het niet valt? Niemand die je kind verstaat, geen vriendjes (die klitten in hùn hokjes bijeen), en enkel de juf die geen tijd heeft om met uw kind te praten.
Maar het gaat écht leren omgaan met diversiteit hoor. en het LEUK vinden ! man man man!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 08:17   #35
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij niet?
Er zijn ergere groepen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 08:39   #36
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik weet niet in welke mate jij daar weet van hebt, maar op alle niveaus van het onderwijs houdt men zich momenteel noodgedwongen bezig met de vraag wat we moeten doen met Nederlandstalig onkundige kinderen en hun totaal andere gewoontes, gebruiken en afwezige (Belgische/Vlaamse) culturele kennis.
Dit ten opzichte van de kinderen die Nederlands kunnen, allen ongeveer dezelfde gewoonten hebben en deze Belgische/Vlaamse culturele kennis wel bezitten.
Ook onze minister van onderwijs heeft naar een oplossing gezocht en er eentje voorgesteld, namelijk verdeel de allochtone kinderen over de verschillende scholen want er is laatst een school gesloten moeten worden omdat alle kinderen allochtoon waren en er niets meer mee kon gebeuren ...
Er waren geen autochtone kinderen meer die die kinderen konden meetrekken in hun Nederlands of waar ze iets van konden leren ...

Smets pleit voor een verspreiding van die kinderen over verschillende scholen, met quota. De scholen zijn dus verplicht de kinderen op te nemen, al komen ze uit een volledig andere buurt bv.

Ik vind persoonlijk dat het gewoon droppen van deze kinderen in een klas met Nederlandstalige kinderen geen optie is, daar je de leerkrachten en Nederlandstalige kinderen dan opzadelt met een ontiegelijk probleem en de niet-Nederlandstaligen

Het is toch niet zo'n gekke redenering dat een 11-jarige die enkel Chinees kan niet meteen mee zal kunnen met de Nederlandstalige les natuurkunde, het wetenschappelijk onderwijs / wereld oriëntatie of hoe die vakken tegenwoordig ook heten. Zelfs met een gewone instructie zal dit kind niet meekunnen, want hij begrijpt ze niet.

Ik weet waartoe dit soort beleid geleid heeft in Genk. Een volledige generatie groeit daar op, al jarenlang. Iedereen, zowel Italiaan, Griek, Marokkaan, Turk, als alle andere nationaliteiten die er in die stad aanwezig zijn (zowat eenvierde of eenderde is er allochtoon) spreken eenzelfde taaltje indien ze Nederlands spreken. Het probleem is dat dit taaltje niet de naam Nederlands waardig is ...
ik ben een kind van de cité groentje, ik zat op zo'n bruine school met 11 nationaliteiten op een klas van 28, waarvan maar 7 echte witten (beide ouders vlaming). In een tijd waarin er nog geen sprake was van extra middelen, integratiebeleid, laat staan een visie. Maar wel een aantal ideologen en een directeur die inzagen dat zo'n diversiteit op een andere manier moest aangepakt worden. En dus werden er extra lessen nederlands voorzien voor zij die het thuis niet spraken, extra begeleiding bij rekenen, etc.
Het handige aan faceboek is dat ge terug in contact komt met die mensen. Iedereen, uitgezonderd 2, is aan het werk, heeft een gezin, ambieren hetzelfde als de doorsnee vlaming. Alle witten, en een aantal bruinen, hebben minstens hoger onderwijs genoten. Eentje zit in de bak (en dat is gene bruine), eentje is getrouwd op haar 18 en speelt al meer dan 20 jaar huismoeder. Diegene die het het verst gebracht heeft is een turkse die ondertussen VP is in een corporate HQ in de VS.
Spreiding hoeft niet slecht te zijn. Een mengeling van wit en bruin is niet slecht. Zolang er een duidelijk beleid is, met visie en (financiele) ondersteuning, en zolang er van onder uit (de school) naar boven wordt overlegd. En niet van boven naar onder wordt opgelegd, zoals nu het geval is.
Een vriend is schooldirecteur in Halle. Hij ervaart veel problemen met de groep franstaligen die jaar na jaar groter wordt. Hij weet hoe hij het zou aanpakken (hij heeft dat al met succes op veel kleinere schaal gedaan), maar botst op een muur om dat beleid te mogen voeren. Van onder naar boven, en niet,zoals zo vaak in het onderwijs, van boven opgelegd.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 08:44   #37
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Niemand weerhoudt U er toch van om je kinderen school te laten lopen in een klas waar de toren van Babel bij in het niet valt? Niemand die je kind verstaat, geen vriendjes (die klitten in hùn hokjes bijeen), en enkel de juf die geen tijd heeft om met uw kind te praten.
Maar het gaat écht leren omgaan met diversiteit hoor. en het LEUK vinden ! man man man!
mijn kinderen zitten in Brussel op school. Diversiteit is niet echt een probleem.
Een geengageerde school waar ouders bij betrokken worden in het schoolproject, dat was de uitdaging. En die hebben we gevonden.

En het grappige is, cynara, mijn kinderen spreken thuis niet de taal waarin ze onderwijs krijgen. In combinatie met hun kleurtje, zou wit vlaanderen hen met graagte indelen bij de allochtonen die het nivo naar beneden zouden halen.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 09:21   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je de juf niet verstaat, dan zit je niet op je plaats.

Misschien moet er naast de BLO nog iets anders voorzien worden ?
Neen. Er moet niets anders worden voorzien.

Een verlaging van de leerplichtleeftijd zou al kunnen helpen. Doorgaans gaan de meeste kinderen naar de kleuterschool. En toch zijn er nog heel wat ouders die wachten tot hun kind leerplichtig is. Rijkelijk te laat als er nog moet gesleuteld worden aan de taalachterstand.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 09:36   #39
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
mijn kinderen zitten in Brussel op school. Diversiteit is niet echt een probleem.
Een geengageerde school waar ouders bij betrokken worden in het schoolproject, dat was de uitdaging. En die hebben we gevonden.

En het grappige is, cynara, mijn kinderen spreken thuis niet de taal waarin ze onderwijs krijgen. In combinatie met hun kleurtje, zou wit vlaanderen hen met graagte indelen bij de allochtonen die het nivo naar beneden zouden halen.
Ik heb niet de gewoonte om taalvereisten onder huidskleuren onder te brengen. Die racistische opmerking is dus volledig voor uw eigen rekening.
Nergens werd hier verwezen naar "wit" in de zin van "huidskleur" maar dat is u vast ontgaan. Onder niet-nederlandstaligen vallen namelijk ook de "witte" Oosteuropeanen. Maar dat past misschien niet goed in uw straatje?

En inderdaad, indien uw kinderen het Nederlands (of de taal van de lessen) niet machtig zijn, en thuis geen praktijk leren in die taal, dan halen ze het niveau van de klas effektief naar beneden. Of ze nu geel dan wel rood of groen met witte bollekes zijn.

Een klasje met nederlandstaligen kan één of twee anderstalige kinderen met gemak mee opkrikken. Eenmaal méér dan 10% nederlandsonkundigen (groen, gele, rode, blauwe én witte!) dan d�*�*lt het niveau zienderogen.

Mijn kinderen dienen nu eenmaal niet om uw anderstalige kinderen bij te staan in hun onderricht. Zij gaan naar school om ZELF dingen te leren.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 09:40.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 11:00   #40
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik heb niet de gewoonte om taalvereisten onder huidskleuren onder te brengen. Die racistische opmerking is dus volledig voor uw eigen rekening.
Nergens werd hier verwezen naar "wit" in de zin van "huidskleur" maar dat is u vast ontgaan. Onder niet-nederlandstaligen vallen namelijk ook de "witte" Oosteuropeanen. Maar dat past misschien niet goed in uw straatje?
het zal de ranzige geur geweest zijn, gevoed door dergelijke suggesties die niets aan de verbeelding overlaten over wie er nu weer geviseerd wordt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dewelke? degenen die eerst een uur hebben moeten vingerdraaien omdat Mohammed Mustafa en Karima de juf niet verstaan?
hoeveel oosteuropeanen ken je die mustafa en mohammed noemen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En inderdaad, indien uw kinderen het Nederlands (of de taal van de lessen) niet machtig zijn, en thuis geen praktijk leren in die taal, dan halen ze het niveau van de klas effektief naar beneden. Of ze nu geel dan wel rood of groen met witte bollekes zijn.
exact een half jaar heeft dat geduurd, mits gerichte en leerlingspecifieke ondersteuning van de school uit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Een klasje met nederlandstaligen kan één of twee anderstalige kinderen met gemak mee opkrikken. Eenmaal méér dan 10% nederlandsonkundigen (groen, gele, rode, blauwe én witte!) dan d�*�*lt het niveau zienderogen.
iedereen kan percentages uit zijn duim zuigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Mijn kinderen dienen nu eenmaal niet om uw anderstalige kinderen bij te staan in hun onderricht. Zij gaan naar school om ZELF dingen te leren.
ik betwijfel of uw kinderen die van mij iets zouden kunnen bijbrengen.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be