Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 april 2011, 12:26   #101
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ga eens met Franstalige Brusselaars spreken en u zal heel vlug zien dat ze in hun grote meerderheid helemaal niet met Vlaanderen zich verbonden voelen. Een zekere Vlaanderen heeft het gewoon moeilijk met het feit dat het Frans zo belangrijk in Brussel is maar dat is enkel en alleen het probleem van die zekere Vlaanderen, de Franstalige Brusselaars spreken nog steeds in het Frans in Brussel.
correctie.

Een gewone Franstalige Brusselaar kijkt neer op zowel Vlaanderen als Wallonië en is daarmee de oorzaak van de meeste problemen in België.
Oud 18 april 2011, 12:43   #102
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Brussel ligt niet in Vlaanderen, het is een apart Gewest net als Vlaanderen en Wallonië.
En wat méér is:

Brussel is één van de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en dat Hoofdstedelijk Gewest is - tot nader order - nog steeds het Hoofdstedelijk Gewest van zowél 'de Vlamingen' als 'de Walen' (en ja, zelfs van 'de Brusselaars': de Nederlandstalige, de Franstalige, de twee- of meertalige én de anderstalige). Hoe dan ook wordt dat Hoofdstedelijk Gewest aan alle kanten 'begrensd' door het Vlaams Gewest.

Mocht dat allemaal niet het geval zijn, zou er niet zo gekeeld en gekrijst worden om dat Hoofdstedelijk Gewest toch maar zijn 'vraie dimension' en zijn 'corridor' te geven.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 18 april 2011, 13:28   #103
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat kan het u eigenlijk schelen?

Als Luikenaar zult u immers andere katten te geselen krijgen.
Correct ware het niet dat sommige van die katten uit hetzelfde nest komen.
Oud 18 april 2011, 13:44   #104
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
correctie.

Een gewone Franstalige Brusselaar kijkt neer op zowel Vlaanderen als Wallonië en is daarmee de oorzaak van de meeste problemen in België.
Antwerpenaars kijken ook neer op de rest van de wereld nu we toch zo bezig zijn. Toen ik naar Brugge naar school ging waren wij ook de boertjes uit de rand van Brugge. Ik heb daar geen trauma aan overgehouden en ik heb er geen wrok tegen Bruggelingen door gekregen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 april 2011 om 13:46.
solidarnosc is offline  
Oud 18 april 2011, 13:47   #105
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Antwerpenaars kijken ook neer op de rest van de wereld nu we toch zo bezig zijn. Toen ik naar Brugge naar school ging waren wij ook de boertjes uit de rand van Brugge. Ik heb daar geen trauma aan overgehouden en ik heb er geen wrok tegen Bruggelingen door gekregen.
Vooral op Pajotten, West-Fluten en Limburgers, eigenlijk, sommige kleine Waalse dorpkens niet te na gekeken.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2011 om 13:48.
Scarabaeida is offline  
Oud 18 april 2011, 13:50   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
stedelingen kijken idd over het algemeen neer op het platteland, dat is waar.

maar het probleem met Brussel is toch iets anders, Brussel als stad moet helemaal niet weten van Vlamingen en Walen, ze willen er zelf niet mee samenwerken, ook niet na een splitsing. Ze willen er wel macht over uitoefenen, uiteraard.
Oud 18 april 2011, 13:53   #107
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
stedelingen kijken idd over het algemeen neer op het platteland, dat is waar.

maar het probleem met Brussel is toch iets anders, Brussel als stad moet helemaal niet weten van Vlamingen en Walen, ze willen er zelf niet mee samenwerken, ook niet na een splitsing. Ze willen er wel macht over uitoefenen, uiteraard.
En dan. Parijzenaars moeten ook niet weten van de rest van Frankrijk. Londenaars vinden de rest van VK ook maar een stel boeren. Het is eigen aan hoofdstedelingen en wannebe hoofdstedelingen (Antwerpen) om te denken dat het universum rond hen is gebouwd.
solidarnosc is offline  
Oud 18 april 2011, 13:58   #108
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan. Parijzenaars moeten ook niet weten van de rest van Frankrijk. Londenaars vinden de rest van VK ook maar een stel boeren. Het is eigen aan hoofdstedelingen en wannebe hoofdstedelingen (Antwerpen) om te denken dat het universum rond hen is gebouwd.
blijft het feit dat als Brussel Nederlandstalig was of in Wallonië lag, België al gesplitst was.
Oud 18 april 2011, 14:05   #109
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En terecht!
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 18 april 2011, 14:18   #110
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blijft het feit dat als Brussel Nederlandstalig was of in Wallonië lag, België al gesplitst was.
Dat is één manier om naar het probleem te kijken. Een andere manier is zeggen van kijk dan bestonden 99% van de communautaire problemen niet eens en dan was er geen reden om te splitsen.
solidarnosc is offline  
Oud 18 april 2011, 14:23   #111
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Of Brussel nu in Vlaanderen ligt of niet maakt niets uit. Alleen nog maar een handje vol idealisten gelooft in een Vlaams Brussel. Dat we het deels zullen moeten loslaten staat ondertussen al even in de sterren geschreven. Men zou beter eens nadenken over wat men er in ruil voor zou kunnen vragen.

(Trouwens, dat loslaten geldt voor beide zijden, zowel voor Vlaanderen als voor Wallonië)
captain jack is offline  
Oud 18 april 2011, 14:32   #112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Wat klets jij uit je nek ?
Ik bedoel hiemee te zeggen dan Brussel zich meer verbonden voelt met Wallonië dan met Vlaanderen. Cfr. de recente federatie 'Wallonie-Bruxelles'.
Het Oosten is offline  
Oud 18 april 2011, 14:33   #113
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik bedoel hiemee te zeggen dan Brussel zich meer verbonden voelt met Wallonië dan met Vlaanderen. Cfr. de recente federatie 'Wallonie-Bruxelles'.
Correctie -> Wallonië voelt zich meer verbonden met Brussel, niet omgekeerd.
Cyperken is offline  
Oud 18 april 2011, 14:34   #114
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk juist van niet.
Het Oosten is offline  
Oud 18 april 2011, 14:36   #115
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Of Brussel nu in Vlaanderen ligt of niet maakt niets uit. Alleen nog maar een handje vol idealisten gelooft in een Vlaams Brussel. Dat we het deels zullen moeten loslaten staat ondertussen al even in de sterren geschreven. Men zou beter eens nadenken over wat men er in ruil voor zou kunnen vragen.

(Trouwens, dat loslaten geldt voor beide zijden, zowel voor Vlaanderen als voor Wallonië)
Brussel en Vlaanderen volledig van elkaar scheiden zal voor Vlaanderen op lange termijn de grootste ramp uit zijn geschiedenis betekenen na de scheidingen van 1585 en 1830. Het enige wat die scheiding enigzins zal kunnen compenseren is het opheffen van de vorige scheiding.
SDG is offline  
Oud 18 april 2011, 14:40   #116
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken Bekijk bericht
Correctie -> Wallonië voelt zich meer verbonden met Brussel, niet omgekeerd.
Dat is wel correct wat u stelt , maar toch voelen de Brusselaars zich meer verbonden met Wallonie want anders hadden ze een federatie aangegaan met Vlaanderen.
Het Oosten is offline  
Oud 18 april 2011, 14:49   #117
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel correct wat u stelt , maar toch voelen de Brusselaars zich meer verbonden met Wallonie want anders hadden ze een federatie aangegaan met Vlaanderen.
De vraag is ... wie zijn die Brusselaars ? (Vlamingen noch Walen) Gezien buiten de communautaire contouren van dit manoeuvre van Wallonië vind ik het alles behalve netjes dat de Brusselaars zomaar in een bepaalde politieke hoek worden geduwd. Ik woon in Brussel, dus plots moet ik mij dan maar verbonden voelen met Wallonië? Die federatie is niks meer dan een lege doos.
Cyperken is offline  
Oud 18 april 2011, 14:52   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahah, alsof die fantasiefederatie echt bestaat in Belgie.

In de imperialistische denkwereld misschien, maar in de realiteit dus niet.
Oud 18 april 2011, 16:32   #119
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hahah, alsof die fantasiefederatie echt bestaat in Belgie.

In de imperialistische denkwereld misschien, maar in de realiteit dus niet.
Het feit blijft dat de Brusselaars een duidelijke voorkeur hebben voor Wallonië.
Het Oosten is offline  
Oud 18 april 2011, 16:33   #120
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het feit blijft dat de Brusselaars een duidelijke voorkeur hebben voor Wallonië.
nu nog een bron geven waaruit dat blijkt dat de hele Brusselse bevolking (allochtoon en autochtoon), en dus niet enkel de franstalige politici, daar voorstander van zijn.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be