Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2011, 14:55   #4901
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
0.06 microsievert/uur = 0.06*24*365= 0.526 millisievert op een jaar. Meer dan 10 keer toelaatbare jaardosis voor een A classe nucleair werker, ergo reactorpersoneel en technici die in de warme zone werken.

0.12 microsievert/u= 1.051 sievert. 100 rad.... woha, waar woont die kwispel....

1.051 Sievert/jaar hier in België is niet te verklaren door de miserie in Fukusima.
Dan moet je al een ferm probleem hebben in een kerncentrale in de buurt. En een paniekreactie van elke Europese overheid.

Of U Corse hebt een dikke duim,
Of uw "Belgische Burger" heeft een dikke duim.
Of uw "Belgische Burger" kan geen geigerteller aflezen.
Dan moeten ze, een groot aantal “anonieme burgers” verspreid over het Belgische grondgebied de geigertellers leren aflezen, met een zeer neutrale en degelijke controle, en straffen met zeer zware boetes en gevangenisstraf indien er fraude is.
Er is met deze atoomcentrales zo immens veel geld te verdienen dat corruptie bijna onmogelijk uit te sluiten is.

Vrijheid is goed, controle is beter!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 15:00   #4902
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Dan moeten ze, een groot aantal “anonieme burgers” verspreid over het Belgische grondgebied de geigertellers leren aflezen, met een zeer neutrale en degelijke controle, en straffen met zeer zware boetes en gevangenisstraf indien er fraude is.
Er is met deze atoomcentrales zo immens veel geld te verdienen dat corruptie bijna onmogelijk uit te sluiten is.

Heb jij aandelen in de fabrikant van geigertellers of zo? Het meetnetwerk van Telerad is meer dan betrouwbaar genoeg.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 15:03   #4903
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rustig, rustig, 't was enkel een rekenfoutje in maddox' post.

Je kunt natuurlijk achter alles een complot zoeken (het staat u vrij om totally coo-coo te worden), maar zelfs voor een anonieme avatar komt dat de geloofwaardigheid niet ten goede
Oud 20 april 2011, 15:13   #4904
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Heb jij aandelen in de fabrikant van geigertellers of zo? Het meetnetwerk van Telerad is meer dan betrouwbaar genoeg.
Het meetnetwerk van Telerad is meer dan betrouwbaar genoeg?

Zijn die zo omkoopbaar, dat is ook een garantie natuurlijk!
In Italië zeggen ze ook dat de maffia niet omkoopbaar is?

Oud 20 april 2011, 15:13   #4905
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus de norm voor radioactiviteit is inderdaad een 'arbitrair' gezoken getal... Die uiteraard gebaseerd is op 'kennis' en 'vooral op een grote saus angstpsychose'
hoeveel kindjes worden er voor de school tegen 200km/h overhoop gereden?
quasi geen dus eigenlijk is het te gek, gezien het nulrisiko, dat je niet tegen 2�*�*km/h langs scholen moogt vliegen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 15:36   #4906
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zou pleiten als GROENE ECONOMISCH ingestelde minister: het 100.000GEIGERTELLER ONLINE programma.

Dus we maken een ontwerp van radioactiviteitmeting die elke burger die zich zorgen maakt kan kopen voor een prikje, en die hij verbindt met zijn internet, en zo een website de waarde upload naar een googlemapje...

ik ben zeker als hier één wolkje uit fukucina komt overwaaien, dat je het perfect zult zien passeren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 april 2011 om 15:37.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 15:37   #4907
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zo nu komt het jaloesie element ze, nog een beetje en je bent er weer
Jaloers ? Over wat ? Ah, jij rijd misschien ECHT met een Ferrarri ? Ge zijd er vet mee, met al die snelheidsbeperkingen.
Dat is toch enkel goed voor Prins Laurent's en andere stoeffers, zo een wagen...
Er zijn misschien mensen waar ik een beetje jaloers op ben, maar zeker niet op jou, wees gerust.

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 april 2011 om 15:38.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 15:46   #4908
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jaloers ? Over wat ? Ah, jij rijd misschien ECHT met een Ferrarri ? Ge zijd er vet mee, met al die snelheidsbeperkingen.
Dat is toch enkel goed voor Prins Laurent's en andere stoeffers, zo een wagen...
Er zijn misschien mensen waar ik een beetje jaloers op ben, maar zeker niet op jou, wees gerust.
Op de Pauleke moet je niet jaloers zijn,

Hij heeft 20 jaar niet op restaurant kunnen gaan.
Geen pintje kunnen drinken.
Niet op reis kunnen gaan.
Niet mogen seksen omdat de pil te duur was.
In lompen moeten lopen omdat kleren te duur waren.
Geen vlees gegeten.
Met de fiets gereden.

Al dit om zonnen panelen op zijn dak te leggen!

Waar of niet Pauleke, zelf verklaard!
Oud 20 april 2011, 15:48   #4909
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaloezie politiek is een vorm van politiek die je bedrijft waarbij je uw beslissingen baseert op het 'afgunst'element eerder dan op de 'logische objectieve economische en wetenschappelijke parameters' zoals dat zou moeten.

Je hebt ook armoede-niche-politiek, waarbij je naief weg blijft alle systemen fantaseren voor arme mensen om hen te steunen in allerlei niche elementjes, die bijna op het lijf geschreven zijn van een doelgroep van 10man, waarmee je de indruk geeft iets te doen, terwijl je in feite niets wilt doen aan de armoede, og aan dat probleem, maar gewoon bezig bent met een politieke marketing te doen.

Beide passen dus goed bij elkaar, en uw redenering over de ferrari was dus een jaloezie element, die uw debat vertroebelt. Trouwens het woord kwam in de discussie dankzij de formule 1 vergelijking.

Nu om terug te komen op uw kerncentrales: lees toch eens dringing http://www.withouthotair.com
Downloed die boek, en laat u eens door een natuurkundige die gewoon is natuurkunde op een 'bevattelijke manier' uit te leggen inspireren om te vatten wat je wilt vertellen over windmolens, zonneenergie, biomassa. Je zult lichtjes verwonderd zijn over de 'limieten' van de technologie en waartoe we kunnen fietsen... Het doel van het boek is dat Engeland bvb CO2 vrije economie heeft tegen 2050, en de auteur exploreert op basis van fysica alle mogelijkheden die er bestaan om dat doel te bereiken...

Als wij zeggen dat we niet tegen windmolens zijn, en die ook omarmen, is dat ook zo. Wij zeggen ook allemaal in koor, maar pas op, je kunt max 20% van onze energie met windmolens maken, en je zult daarvoor wel een paar duizend windmolens moeten neerpoten... EN zo gaan we verder...
Idemdito voor zonnepanelen, Idemdito voor biomassa;, idem voor isolatie; dan exploreert hij voertuigen, vliegtuigen, en andere energieintensieve industrieen... en je zult dus versteld staan dat op het einde van de rit er in feite maar één bron overblijft om een niet fossiele economie te doen verderdraaien...

.
Oud 20 april 2011, 15:51   #4910
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Voor de goede verstaander: in een helicopter is het allesbehalve "stil als een graf". Daar moet je geen groot genie voor zijn.

Als we iets hebben mogen leren van de USSR, dan is het inderdaad wel dat het een uiterst onbetrouwbaar regime betrof. Merk op dat voor de stommiteiten van dat regime, de betrokken staten nog altijd kunnen rekenen op steun uit het (gehate) westen: nu is weer maar eens > 500 miljoen euro vrijgemaakt. In hoeverre zijn al die gegevens dan betrouwbaar? En is het niet veel raadzamer om je (als journalist, bvb) te verlaten op de bevindingen van internationale organisaties (VN - Unscear, WHO) ipv op plaatselijke "getuigen"? Deze morgen nog, op de Ochtend, slaagde een (Nederlandse) correspondent in Kiev erin om zonder enig voorbehoud het cijfer van "900.000 doden" te vermelden in de context van Chernobyl. Tja, als dat de job van "journalist" is, dan kun je beter een paar hersenloze apen aan het werk zetten: die moet je alvast een pak minder betalen.
Turkje, wat denk jij hiervan :

Citaat:
De ernstige problemen met de Fukushima-kerncentrale in Japan hebben regeringsleiders in veel landen gedwongen hun kernenergiebeleid opnieuw onder de loep te nemen, maar zo niet in Turkije. De Turkse premier Recep Erdogan vaart zijn eigen koers. Kort voor zijn vertrek deze week naar Moskou zei hij dat er geen sprake van kan zijn dat Turkije zijn plannen voor de bouw van nieuwe kerncentrales opschort.

Marc Guillet, Istanbul

'Er kleven ook risico's aan het gebruik van cosmetica, vanwege de chemische stoffen. Toch stopt niemand ermee', aldus Erdogan. 'Wie risico's wil vermijden, zou ook moeten afzien van oliepijpleidingen en geen gas in de keuken mogen gebruiken.'

Breuklijn

Milieuorganisaties stellen echter dat de nieuwe Akkuyu-centrale wordt gebouwd op slechts 25 km afstand van een breuklijn. Volgens sommige studies is het gebied bij de stad Mersin juist relatief veilig, maar deze week verklaarde een organisatie van ingenieurs dat een groot risico wordt genomen. Zeker is dat zich op een andere breuklijn, dicht bij Istanbul, in 1999 een aardbeving voor met een kracht van 7,4 op de schaal van Richter. Daarbij kwamen meer dan 20.000 mensen om het leven.Volgens de Turkse minister van energie, Taner Yildiz, zijn er ongetwijfeld lessen te trekken uit Fukushima, maar zullen die geen aanleiding vormen om de plannen voor de bouw van twintig kerncentrales bij te stellen. Turkije wil over twintig jaar zo'n 20% van zijn energie uit kerncentrales halen.

'Informatievervuiling'

Yildiz zei dat er op dit moment veel 'informatievervuiling' is over de problemen bij Fukushima. Hij kritiseerde milieuorganisaties die aandringen op uitstel van de bouw van kerncentrales, met de opmerking dat het risico van een tsunami in het Middellandse Zeegebied niet erg groot is. Hij stelde bovendien dat de Fukushima-centrale veertig jaar oud is en gebouwd is met verouderde technologie.

Turkije ondertekende vorig jaar een contract met de Russische bedrijven Rosatom en Atomstroyexport ZAO om zijn eerste kerncentrale te bouwen bij het gehucht Akkuyu, in de buurt van Mersin aan de zuidoostelijke kust van de Middellandse Zee. Onderhandelingen voor een tweede kerncentrale bij de havenstad Sinop aan de Zwarte Zee met de Tokyo Electric Power Company (Tepco) en Toshiba, die diverse van de Fukushima-reactors bouwden, zijn in een vergevorderd stadium. Aanvankelijk waren de berichten dat er voor het eind van deze maand een akkoord zou zijn, maar dat lijkt nu onwaarschijnlijk.

Snelgroeiende economie

Turkije heeft een snelgroeiende economie (gemiddeld 7% bbp-groei sinds 2002), een jonge en groeiende bevolking en een stijgende welvaart. Die leiden tot een snel groeiende behoefte aan elektriciteit van zo'n 8% per jaar. Nu al moet Turkije driekwart van zijn energiebehoefte importeren, vooral olie en gas uit Rusland. Om die afhankelijkheid in te perken, heeft het land kernenergie nodig, zo besloot het parlement eind 2007.

Afgezien van de nabijheid van een breuklijn, lijkt de locatie voor de kerncentrale bij Akkuyu logisch: aan het water van de Middellandse Zee en dicht bij grote bevolkingscentra als Adana, Mersin en Antalya, die een groeiende behoefte hebben aan elektriciteit.
Mail dit artikel Reageer op dit artikel
Erdogan's beslissing heeft volgens mij een hoog " hersenloze-apen "-gehalte, wat denk jij erover ? Niet te gevaarlijk voor jouw landgenoten ( en voor zijn Europese buren ), zomaar van die kerncentrales van Russische makelij dan nog, gaan bouwen ? In een land dat zeker niet zo ver gevorderd is op technologisch gebied als Japan dan ook nog...Als daar zo een ongeluk gebeurd gaan ze helemaal niet weten wat te doen !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 16:00   #4911
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de Pauleke moet je niet jaloers zijn,

Hij heeft 20 jaar niet op restaurant kunnen gaan.
Geen pintje kunnen drinken.
Niet op reis kunnen gaan.
Niet mogen seksen omdat de pil te duur was.
In lompen moeten lopen omdat kleren te duur waren.
Geen vlees gegeten.
Met de fiets gereden.

Al dit om zonnen panelen op zijn dak te leggen!

Waar of niet Pauleke, zelf verklaard!
laten we zeggen dat ik geen bier drink omdat ik daar gewoonweg gigantisch dik van wordt, zo weinig mogelijk op reis ga met de vlieger omwille van mijn ecofootprint, dat mijn vrouw de pil niet pakt lijkt wel te kloppen maar dat wordt dan gecompenseerd met de doos rubbers, mijn kledij beperk ik inderdaad tot 2 tshirts 2 hemden en 3 broeken per jaar en 2 paar schoenen per jaar en zeker niet de duursten. Vlees eet ik wel, en met de fiets rij ik ook, maar in feite rijdt mijn wagen 2000km per jaar wat dan toch ver onder het gemiddelde zit.

EN die zonnepanelen heb ik inderdaad gelegd, maar niet met die besparingen uiteraard, maar gewoon als investering.
Oud 20 april 2011, 16:02   #4912
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Erdogan's beslissing heeft volgens mij een hoog " hersenloze-apen "-gehalte, wat denk jij erover ? Niet te gevaarlijk voor jouw landgenoten ( en voor zijn Europese buren ), zomaar van die kerncentrales van Russische makelij dan nog, gaan bouwen ? In een land dat zeker niet zo ver gevorderd is op technologisch gebied als Japan dan ook nog...Als daar zo een ongeluk gebeurd gaan ze helemaal niet weten wat te doen !
Waarom zouden we ontwikkelingslanden het plezier van goedkope kernenergie ontzeggen, om ze zo in de armoede te houden ? Niet speciaal een ethische houding van uw kant ?
Oud 20 april 2011, 16:46   #4913
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

1000 Micro= 1 milli.

1 micrometer= 1 duizendste van een millimeter, 1 miljoenste van een meter.

zoals ik voorreken, 0.06 microsievert, zoals Corse aanhaalt, per uur. da's 0.06* 24*365= 526,6 microsievert= 0.5266 millisievert

Klopt, ergens een 1000 verkeerd gezet, blijft mijn doem in deze draden

In alle geval, 1,05 millisievert/jaar extra, da's boven de drempelwaarde voor niet nucleair personeel kwa bestraling. We moeten beginnen panikeren met zijn allen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 april 2011 om 16:50.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 17:01   #4914
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat komt ervan om te dicht bij de ps aan te leunen. Begint ge overal corruptie achter te zoeken.
Maar dat er met atoomcentrales geld te verdienen is, is een feit (men rolt al maanden over de vloer, aan wie deze winsten nu moeten toekomen - aan de staat, aan de verbruiker of aan de aandeelhouder).
Met zonnepanelen is er echter nog meer te verdienen. En met veel minder risico. En het geld gaat daar zonder discussie naar de aandeelhouder.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 17:14   #4915
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat komt ervan om te dicht bij de ps aan te leunen. Begint ge overal corruptie achter te zoeken.
Maar dat er met atoomcentrales geld te verdienen is, is een feit (men rolt al maanden over de vloer, aan wie deze winsten nu moeten toekomen - aan de staat, aan de verbruiker of aan de aandeelhouder).
Met zonnepanelen is er echter nog meer te verdienen. En met veel minder risico. En het geld gaat daar zonder discussie naar de aandeelhouder.
wel ik kan mij inbeelden dat corrupte willy claes die centrales helpen beslissen heeft, daar een pak in zijn zak doen verdwijnen heeft. EN ik kan mij inbeelden dan corrupte vandelanote bij de verkoop ook weer een pak in zijn zakken doen verdwijnen heeft. En ik kan mij zeker in beelden dat al die intercomunales vol met corrupte benoemde politici zitten die lekker zitten te parasiteren op die electriciteit transport... dus ja er is daar veel corruptie, maa rje moet wel in de juiste zakken kijken?.
Oud 20 april 2011, 18:04   #4916
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws mannen.
Eneco gaat in Puurs twee windmolens bouwen.
Max. hoogte = 151 meter.
De molens zijn elk goed voor 2,3 MegaWatt aan vermogen.
En goed voor 2.600 gezinnen, en zullen tegen augustus 2011 operationeel zijn.
Besparing: 5.525 ton aan CO2-uitstoot.
Dankzij het revolutionaire systeem zonder tandwieloverbrenging zullen de
twee windturbines minder geluid maken dan een klassieke windmolen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 18:12   #4917
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Goed nieuws mannen.
Max. hoogte = 151 meter.
Zeer goed!
Oud 20 april 2011, 18:15   #4918
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed nieuws mannen.
Max. hoogte = 151 meter.
2 * 2,3MW / 2600 gezinnen = 1768W per gezin? Toch maar oppassen als je de microgolf opzet! Eerst het licht en de TV uitdoen. En wat doen die gezinnen de 90% van de tijd dat die windmolens niet op vol vermogen draaien?
Citaat:
Als de wind waait. Als ik zo zie hoe dikwijls de windmolens in Ruisbroek aan de A12 effectief draaien (laat staan op vol vermogen) zou ik mij niet te veel illusies maken.
Citaat:
En ik maar denken dat het de wieken waren die voor het geluid zorgen.
Oud 20 april 2011, 18:20   #4919
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch één intelligent man die zich niet laat bang maken door de agitprop van de groenpissers. We gaan nog lachen als we binnenkort met Turkije moeten gaan onderhandelen over de import van elektriciteit.
Oud 20 april 2011, 18:25   #4920
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
2 * 2,3MW / 2600 gezinnen = 1768W per gezin? Toch maar oppassen als je de microgolf opzet! Eerst het licht en de TV uitdoen. En wat doen die gezinnen de 90% van de tijd dat die windmolens niet op vol vermogen draaien?

Als de wind waait. Als ik zo zie hoe dikwijls de windmolens in Ruisbroek aan de A12 effectief draaien (laat staan op vol vermogen) zou ik mij niet te veel illusies maken.

En ik maar denken dat het de wieken waren die voor het geluid zorgen.
Bel even met Daniel Van den Brande... van Peleman Industries.
't Zijn zijn cijfers.
Peleman plaatst die molens op zijn terrein.

Of Jeroen Reijnen van Eneco.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be