![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral over ideologieën die de vrijheden waar onze voorouders hard voor gestreden hebben willen vernietigen, zodat je weet wat te bestrijden!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkbaar is ergens een misverstand ontstaan dat ik het gedrag van moslims doorheen de geschiedenis moet kunnen verdedigen, enkel omdat ik de koran kan appreciëren. Ik zie het verband niet zo goed.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een bindend referendum over de status van de islam maar niet over de godsdienstvrijheid?
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En tenzij jij en je geestverwanten hun zin krijgen zal ook de godsdienstvrijheid niet verdwijnen. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 20 april 2011 om 00:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je glazen bol - die zo stellig beweert dat dat nóóit zal gebeuren - mag ik die eens lenen? Elk land waar die 'minderheid' in de meerderheid is, heeft nog steeds 'godsdienstvrijheid', nietwaar?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 20 april 2011 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar in die kerk zit er gelukkig hoe langer hoe minder rattengebroed. in de moskee daarentegen...
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat: Citaat:
Of beweer je "volgens dit vers moet ik enkel goed doen tegenover moslims, en niet tegenover ongelovigen"? Wel, dit is enkel uw interpretatie, en niet de mijne. Er staat wel degelijk "mensen", niet "gelovigen". Als de koran toch zo literalistisch is als u soms zo graag gelooft, waarom staat er dan niet gewoon "en gelovigen vergeven" ipv "en mensen vergeven"? Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 07:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Ik moet je teleurstellen: dit vers is enkel gericht aan de "gelovige volgelingen" en zeker niet aan de "ongelovigen".
Dit ziet men als men de rest van de verzen uit die zin leest: ----------------- 130. O gij die gelooft, neemt geen rente, daar (deze) aanleiding geeft tot eindeloze vermeerdering (van bezit) en vreest God, opdat je mag slagen. het is dus niet gericht aan ongelovigen131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid. dit gaat OVER ongelovigen, ze zijn dus niet aangesproken 132. En gehoorzaamt God en de boodschapper, zodat u barmhartigheid moge worden betoond. dit is duidelijk gericht aan gelovige volgelingen133. Wedijvert met elkaar in het vragen om vergiffenis van uw Heer en om het paradijs, welks uitgestrektheid de hemelen en de aarde is, bereid voor de godvrezenden, 134. Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; God heeft hen die goed doen, lief. 135. En zij, die wanneer zij een slechte daad begaan of zichzelf onrecht aandoen God gedenken en om vergiffenis vragen voor hun zonden - wie kan deze zonden vergeven buiten God? - en niet volharden in hun (slechte) daden tegen beter weten in, 136. Dezen zijn het, wier loon vergiffenis is van hun Heer; in tuinen waar doorheen rivieren stromen zullen zij vertoeven; hoe goed is het loon van degenen die werken. 137. Voorzeker, vóór u zijn verschillende volkeren voorbijgegaan, reist daarom over de aarde en ziet, hoe het einde was van degenen, die loochenden. dit gaat weer OVER ongelovigen 138. Dit is een duidelijke verklaring voor de mensen, een leiding en vermaning voor de godvrezenden. 139. Verslapt noch treurt; je zult zeker overwinnaar worden, als je gelovig blijft. voil�*: de gelovigen zullen overwinnen! 140. Als gij (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen laten Wij onder de mensen wisselen, opdat God degenen, die geloven onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en God heeft de onrechtvaardigen niet lief. 141. Opdat God de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen. Beter lezen in het vervolg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat boek mag door gelovigen (moslims) niet naar eigen goeddunken geïnterpreteerd worden. Bovendien heb ik geen eeuwenoud boek nodig of 'n god om me te komen vertellen dat ik 'goed' móet doen, ik kan dat ook zonder die sprookjeshorrorboeken en dan doe ik dat omdat ik dat w�*l, niet omdat 't moet! U herhaalt telkens weer dat ene vers, verder komt U niet. Nóg maar 1 X; met 'mensen' wordt in dat boek enkel 'moslims' bedoeld, dát zijn de 'mensen', wij zijn ongelovigen, afgodendienaren, varkens & apen of kafir! Lees nog eens wat CC hier boven schreef en laat 't goed tot je doordringen... PS; Als je 't nu nog niet begrijpt, moslims moeten goed doen voor elkaar, enkel voor elkaar! (Maar zelfs dát lukt niet eens).
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 20 april 2011 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wakker worden jongen, ja binnen een democratie kan men toelating geven om geweld te gebruiken tegen bedreigingen tov diezelfde democratie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 18:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het probleem is dat u een politieke agenda heeft. U hebt een hekel aan wat moslims uitrichten, en daarom bent u er a priori op gebrand om de koran af te kraken. Jammer! Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 18:45. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
't Staat in je koran, zoek 't maar even op voor me! Citaat:
Misschien kan je jezelf overtuigen door de ogen te sluiten voor 't aanzetten tot geweld, haat, discriminatie, apartheid e.d., maar niet iedereen is zo blind!
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij moet eens leren begrijpen dat er een verschil is tussen een geloof en de gelovigen 'maw', niet elke gelovige deelt dezelfde mening of het zelfde idee over dit geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() En u moet eens leren begrijpen dat het hier niet over een geloof gaat, maar over een totalitaire doctrine waar hooguit wat godsdienstige accentjes aan zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 19:39. |
||
![]() |