![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5081 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is wel weinig tegenstand in België wat betreft kernenergie. De meeste Vlamingen (Belgen) liggen er niet van wakker. Dus of het zal keren daar vrees ik voor. Hetzelfde geldt voor Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5082 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5083 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(eco-stroom ed.) En als ik vergelijk met vroeger thuis toen ik nog een kind was ![]() Veel is er nu niet bijgekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5084 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerste prioriteit is in "overvloed" te leven, omdat zonder die conditie, het milieu OOK geen belang heeft, of niks anders belang heeft he. Wat kan het milieu mij nu schelen als ik zou moeten inbinden ? Wat win ik daar nu bij ? Het milieu is tenslotte een manier om het mij beter laten te hebben he. Het is met andere woorden een middel en geen doel. Maar het is wel een heel belangrijk middel waar we zorg moeten voor dragen omdat het zonder zorg uiteindelijk veel meer problemen voor ONS zal opleveren en dus niet als goed middel zal functioneren. Waarom zou ik mij over het milieu en anderen moeten bezorgd maken als ik in de eerste plaats al mijn eigen behoeftes niet ten volle, en met overvloed, kan bevredigen, want daarvoor bestaat deze wereld toch in de eerste plaats, he, om mijn behoeftes (overvloedig) te bevredigen, anders heeft deze wereld geen nut, en kan die evengoed den boom in he. Maar EENS ik mijn behoeftes overvloedig kan bevredigen, vind ik wel, en hierbij vind ik mij dus enorm genereus en bezorgd om het milieu, dat we de opgave hebben om dat te doen op een manier die zo min mogelijk de dingen omzeep helpt. Als nu zou blijken dat er geen andere manier bestaat om dat te doen, dan door alles omzeep te helpen, wel, dan weze het zo, he. Maar ik vind dat het onze morele plicht is om ALS het mogelijk is om dat met minder dan een totale schade voor "het milieu" te doen, we dat ook moeten doen. Meer nog, ik ben er zelfs van overtuigd dat we dat met beperkte schade kunnen doen. Maw, dat die extreme positie, "als ik mijn overvloed niet krijg, mag het allemaal den boom in" (die ik dus wel aanneem) is zelfs nergens nodig voor. We kunnen met beperkte schade a priori WEL onze behoeftes bevredigen. Ik vind dus dat we wel die opgave hebben. Ik vind dat stellen op zich heel "milieu-bewust'. Het rare is dat zogezegde "groenen" er altijd A PRIORI van uitgaan dat we moeten inbinden, zoals in een religieuze doctrine, boete moeten doen en zo. Ik zie niet in hoe men tot zo een besluit zou KUNNEN komen. Voor mij is "meer" onze bestaansreden. Meer genot, meer plezier, meer technologie, meer kennis, meer alles. Dat is wat ik "vooruit" noem. Als we moeten inbinden, kunnen we wat mij betreft even goed verdwijnen, dan heeft ons bestaan eigenlijk geen zin. En als ons bestaan geen zin heeft, dan heeft "het milieu" (dat enkel dient om ons bestaan zo aangenaam mogelijk te maken, he) ook geen bestaansreden, en is het dus onbelangrijk of het nu omzeep geholpen wordt of niet. Maar nog eens, ik denk niet dat er zo een extreme standpunten moeten ingenomen worden, want er zijn middelen genoeg om ons heel ruimschoots laten te leven met slechts beperkte schade aan het milieu, zodat het milieu nog altijd zijn belangrijkste functie kan vervullen: ons goed laten genieten en profiteren.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 april 2011 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5085 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee is alles gezegd in feite... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5086 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5087 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5088 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, ja, de bedoeling is om met meer confort en meer mogelijkheden in de toekomst te leven dan nu, ja. Moest ik op een uur naar Nieuw-Zeeland kunnen, ginder een wandeling maken, en terug kunnen komen, dan zou dat inderdaad beter zijn, en zoiets moet een streefdoel blijven. Het idee zelf dat we ons dat systematisch zouden ontzeggen, is voor mij een zo ondragelijk idee, dat ik dan het bestaan de moeite niet meer waard vind. Het idee dat we bijvoorbeeld onszelf in principe veralgemeende ruimtereizen voor groot publiek principieel ontzeggen, is voor mij een ondenkbaar standpunt. Ook al is zoiets op dit ogenblik niet doenbaar. Ons het streven ernaar principieel ontzeggen, is voor mij het einde van de zin van de mensheid. Ons dat voorlopig ontzeggen omdat we nog niet weten hoe het te doen zonder teveel schade, daarentegen, is prima. Maar in principe "inbinden" vind ik een idee dat totaal uit den boze is en de reden ervoor (het milieu, de toekomstige generaties,...) irrelevant maakt.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 april 2011 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5089 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5090 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd zat en plaats zat gehad om "andere technologieen" te ontwikkelen, ze hebben het niet gedaan, want een kolencentrale is zo gemakkelijk neergepoot en vrij rendabel. Citaat:
![]() |
![]() |
#5091 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5092 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5093 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een superkritische vloeistof: http://en.wikipedia.org/wiki/Supercritical_fluid Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 april 2011 om 21:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was de Westvlaming Karel Vande Poele die (in de VS) de gloeilamp uitvond. Edison heeft ze nagemaakt en weliswaar verbeterd. Vande Poele was afkomstig uit Poperinge. Wie is er nog afkomstig uit de "Hoppestad" ? Juist: onze eerste ruimtevaarder Dirk Frimout. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5095 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen met zonnepanelen en windenergie redden we het niet. Al eens gelezen hoeveel vogels er sterven door die molens?
Lees ook www.dailybayonet.com ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5096 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen idee of er een apart topic over bestaat, anyway iemand gisteren panorama over Tsjernobyl gezien?
Reactie van iemand die nu in een andere kerncentrale in Oekraïne werkt 'het kan zo opnieuw gebeuren'.
![]() |
#5097 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5098 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het antwoord voor gans de partij op een gemiddelde uitkomt van -70%, denk ik dat jullie inderdaad representatief zijn voor een groep die denkt zonder alle huidig comfort te kunnen leven. Maar, ik vrees dat alle groene die ik ken, allemaal een huis hebben die verwarmd wordt, en meestal op een nogal inefficientie manier. Dat ze allemaal een auto hebben die zelfs meestal meer verbruikt dan mijn wagens. En dat ze allemaal electriciteit verbruiken, en meestal ook meer dan wat ik verbruik in mijn privé. DUs samengeteld, denk ik dat ik van de meeste groene geen lessen in ecologie moet leren, en als ik met 10kw PV installatie en een windmolenpatent op mijn naam, hier moet uitgekakt worden samen met patrick dat ik niet groen genoeg ben, soit, dat kan mij nu geen bom schelen, maar ik zeg tegen jullie allemaal, met windenergie en zonnepaneeltjes geraak je er niet. PUNT. En wij vragen gewoon jullie berekening. ALs het allemaal moet neerkomen op verwijtjes, en elkaar intimideren, dan wijzen wij naar mooie boeken en teksten waar het meer berekent wordt dan al jullie emogedoe. Dus reken AUB het alternatief UIT, met studies en rekenmachien, en geen emotalk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5099 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet dat ik wil moeilijk doen maar de VHS kwaliteit is tegenwoordig niet echt meer om over naar huis te spreken
![]()
![]() |
#5100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |