![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is het niet. Het is een openbare plaats en als zodanig gelden er de regels die door de wetgever worden opgelegd. Die zijn in het belang van iedereen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De reden? Ik wou mijn job liever houden. Ik ben blij dat de wet op het rookverbod op de werkvloer er door is gekomen. Nu kan ik gezond naar het werk.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nogal per definitie dat dit niet zo is.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog ene die het leuk vindt dat de verantwoordelijkheid over zijn eigen leven hem wordt ontnomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zelfs per definitie wel zo.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah; kan je dat eens uitleggen? Welke definitie is dat dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=caf%E9
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Verder is zo'n woordenboek niet erg relevant voor de vraag of dat een café een eigenaar heeft (en dus mag beslissen of er gerookt mag worden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat café een eigenaar heeft en wie die eigenaar is, is irrelevant. Een café is een openbare plaats. Het is voor het publiek toegankelijk en dus is het evident dat de overheid erop toeziet dat de gezondheid en de veiligheid van dat publiek geen gevaar loopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nunt : 25 april 2011 om 09:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is het wel.
Citaat:
Citaat:
Tafel, stoelen, muziek, tegen betaling en personeel zijn dan ook niet schadelijk voor de gezondheid.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals geld niet belangrijk is voor mensen die rijk zijn. Tot als het eens begint tegen te zitten uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan vb. uit te komen op: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/...ens-meer.dhtml en daarin te lezen: NEW YORK - Vanaf 23 mei is het verboden om nog in parken en op stranden, promenades, pleinen en andere publieke plekken te roken in de Amerikaanse stad New York. Burgemeester Michael Bloomberg tekende vandaag de strengere antirookwet, nadat de gemeenteraad eerder deze maand had ingestemd met de aanscherping. Er mocht al niet meer gerookt worden in cafés en restaurants. Wie rokend in 'rookvrij' gebied gepakt wordt, kan een boete van 50 dollar (37 euro) krijgen. Er mag nog wel worden gerookt op trottoirs, parkeerplekken, straten en thuis, als de huisbaas dat tenminste toestaat. Volgens critici gaan de maatregelen te ver. Andere grote steden als San Francisco en Chicago namen eerder al het voortouw in het bestrijden van roken op grote openbare locaties.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() In tegendeel, ik vindt het leuk dat de controle over mijn eigen leven (of gezondheid) wordt teruggegeven.
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of wil je terugkeren naar een toestand zoals 30 jaar geleden waar iedereen overal mocht roken ? |
|
![]() |
![]() |