![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leuk om te weten waar mijn geld naartoe gaat... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 6 april 2011 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Pure haatpraat ongehinderd door enige kennis.
Een bonus van 600.000 euro betekent dat de uitkeerbare winst van Dexia met 600.000 euro daalt. De aandeelhouders incasseren minder, en de staat verliest 25% RV. Door de uitkering als bonus incasseert de staat op die 600.000 euro bonus een PB van 50%. Dus dubbele inkomsten voor de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu ja, ik heb geen enkel probleem met bonussen. Wel met de commentaar die ik dagelijks moet lezen. Waarom maken politici er een probleem van? zij krijgen bij een niet herverkiezing ook een mooie "vergoeding". In percentages nog veel hoger dan deze van topmensen. Deze mensen combineren ook hun job niet met 20 andere functies maar doen er één en worden daarvoor beloond. Politici kunnen precies wel meerdere jobs combineren en het resultaat trekt dan ook vele keer op de zak. Mensen die een bonus ontvangen hebben deze gekregen door goedkeuring van de raad van bestuur en aandeelhouders. Bij politici is gewoon de juiste partijkaart genoeg om aan de vetpotten van door andermans werk verdiend geld te zitten. Laatst gewijzigd door Bollywood : 26 april 2011 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij den 'werkmensch' is dat toch ook zo!!!: Daar krijgt ge een 'C4', als uw resultaten het niveau van uw verdiensten niet halen. waarmee... je praktisch evenveel centen krijgt dat diegenen, die nog moeten gaan werken???: In beide gevallen komen de centen toch uit (meerzelfde) onze portemonnees!!! ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die "toplui" zijn ook begonnen als werknemer in de beginne aan een lager loon dan de gemiddelde werkmens en hebben zich na jarenlang enorm hard werken weten op te werken tot in de top en dragen daar nu de vruchten van. Vraag eens aan de 'werkmens' wat hij zou doen moest zijn baas vragen om een uurtje per week langer te werken voor hetzelfde loon zodat zijn bedrijf kan blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uw troetelheertjes van de 'Adel' en de 'Burgerij' zijn onbeschofterikken die Kolosale fortuinen aan het ----GELUK---- van de modale Burgers wegsnoepen en onttrekken!!!, - terwijl ze al die 'SCHANDEPOEN' helemaal niet nodig hebben. Het enige dat hen voor wandaden beschermt is; het 'Economisch gemondialiseerd en gestructureerd (shitbull) systeem' dat ons allen in de ban houdt. Het einde hiervan is nakend, wee U: Melkers van het mensdom! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Dacht van niet. Aandelenopties zijn indirekt aan resultaat gelinkt, en ik dacht dat daar niemand een probleem mee had. En voor pensioensparen moet je ook een bedrag inleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Dat durf ik ten stelligste te betwijfelen. Die topposities zijn en gevolg van "ons-kent-ons" netwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oh ja!!! U hebt het over het ‘spermasyndroom’.- alleen dat de 'top' waarover U het hebt, slechts: een 'topje' is, ten opzichte van de 'Top' van de Kapitalistische Pyramide, welke omzeggens iedere 'Loopbaner'/ 'Carrièrist' zijn ganse lever lang, zo hoog mogelijk tracht te beklimmen om vervolgens met een karig op-ruststellingsvergoeding de laan uitgestuurd te worden. Velen zijn geroepen weinigen bereiken de 'Top', net zoals de 'Sperma's'. Wel: 't systeem is wel uiterst klever bedacht maar, als het om billijkheid, verdraagzaamheid of simpelweg: menslievendheid gaat.....laat het overwegend te wensen over! Men vergeet eveneens al te zeer dat: een goede werknemer, vakman in 't geschied ook een passie voor zijn kunde kan en zal ontwikkelen hetgeen meestal in het voordeel van de werkgever past. Onze Alexandertjes (alles voor ons en niets voor de anderen) zullen dan ook niet nalaten hier munt uit te slaan. In verband met uw 'Schoolexamenvraagje': Het is een kwestie van wederzijdse mentaliteit: Heeft uw werknemer een gezonde mentaliteit, is hij gelukkig met de overeengekomen taken alsook met de billijke vergoeding die U hem toekent en hetgeen hem toelaat keurig met zijn naasten op een fatsoenlijke manier te leven en te groeien. In dit geval en voor zover dat U ook fair speelt, kan er geen misverstand ontstaan. In alle andere gevallen kan een weigering slechts met een 'C4' onthaald worden. Tenzij uiteraard pertinent blijkt, dat de goede wil en betrokkenheid van de gesolliciteerde niet in vraag kan worden gesteld. Deze radicale houding staaft zich op het feit dat het heel moeilijk is met iemand constructief te fungeren zodra het vertrouwen zoek is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Ik bedoelde dat we niet weten hoe een bonus uitgekeerd zal worden. In het voorbeeld van iemand anders werd gezegd dat indien de bonus in cash uitgekeerd werd, de staat 50% recupereerd. in het geval van een uitkering in aandelenopties of pensioensparen is dit slechts ongeveer 25% en dus gelijk aan wat iemand hierboven aanhaalde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Netwerken zijn inderdaad belangrijk, dat gaan we niet ontkennen maar die komen er ook maar door te werken, aanwezig te zijn, sociaal te zijn op het werk zelf. Die zijn niet zomaar aangeboren of op achternaam gebasseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Met hard werken en sociaal te zijn op het werk schop je het - in het beste geval - tot bureauchef. Om tot de écht grote jongens te behoren moet je gewoon van in den beginne aan de "old boys" netwerken gelieerd zijn. Dat kan via (invloedrijke) familie, "connecties" met het groot kapitaal, alumni verenigingen van "elite" scholen, etc... Uit eigen ervaring meen ik te begrijpen dat "ervaring", "expertise" en "hard werken" niet echt beloond worden in het wespennest dat de zakenwereld tegenwoordig is. Integendeel....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar eenmaal ik beginnen werken heb, en mits wat veranderingen hier en daar, toch het gevoel krijg dat ik door me sociaal op te stellen, hard te werken, niet te klagen dat er voor me een mooie toekomst weggelegd is. Misschien heb ik geluk gehad en zal nog veel meer geluk nodig hebben in de toekomst maar in plaats van te klagen over andermans bonussen van mensen die resultaat bereikt hebben (dus geen poltiekers), zorg ik ervoor dat ik zelf niets tekort kom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kom niet uit een invloedrijke familie, heb geen toegang tot groot-kapitaal, kom niet uit een rijk gezin (au contraire), maar na 6 jaar werken zit ik intussen al zowat 3 jaar op functies met steeds toenemende verantwoordelijkheden (functionele organisaties die meerdere landen overkoepelen) en als ik op deze manier kan blijven presteren zit ik voor mijn 35ste in een directie-functie. Dikke zever dus dat je er niet kan geraken met competentie en hard werk. |
|
![]() |
![]() |