Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2011, 17:03   #121
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Achnee, natuurlijk niet, hoe kon ik nu zoooo dom zijn, dat er ook joden verjaagd werden, maakt niks uit, die mensen hebben geen rechten, die moeten alles slikken!
Die situatie van toen kun je niet meer wijzigen, er worden nu helemaal geen rechten van Joden geschonden !

Citaat:
Wie zijn of haar geboorteland 'verlaat' op aanraden van de leiders van andere arabisch/islamitische landen, omdat zij wel eens vlug zouden afrekenen met de joden, maar niet lukte, tot 3 X toe, dan zijn die leiders van die landen die die mensen aanmaanden te vluchten, verantwoordelijk voor de vluchtelingen!
en wat wil u deaarmee aangeven ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 17:08   #122
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De gebruikelijke crap waarmee men altijd aankomt . Altijd weer dat verleden als rechtvaardiging voor Israels handelen.
De situatie nu is niet meer wat hij was .
Oud 30 april 2011, 17:12   #123
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien Israël zich terugtrekt tot de grens van 1967 is er nog steeds géén vrede, maak je zelf asjeblieft niks wijs.

't Handvest van Hamas werd nog steeds niet gewijzigd, totale vernietiging van Israël, 'land for peace' remember, om 't even hoeveel 'land' Israël afstaat, er zal nooit vrede zijn tot 't hele MO jodenvrij is!
Natuurlijk het ligt allemaal aan een handvest van één van de Palestijnse partijen en niet aan de concrete situatie.
Oud 30 april 2011, 17:17   #124
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De gebruikelijke crap waarmee men altijd aankomt . Altijd weer dat verleden als rechtvaardiging voor Israels handelen.
De situatie nu is niet meer wat hij was .
Excuseer dat ik zomaar tussenbeide kom, maar wat je hier zegt, geldt natuurlijk ook voor de Palestijnen. Die gebruiken ook het verleden als rechtvaardiging voor hun handelen, en ook voor hen is de situatie nu nie meer zoals ze destijds was.
Oud 30 april 2011, 17:28   #125
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik was enigszins verwonderd te mieten vaststellen dat de NVA de Palestijnse zaak steunt. Meestal, zeker in Nederland of de VS, is dit voorbehouden aan linkse partijen. Het onderscheid hen ook van VB die openlijk partij kiezen voor Israel.
Zal dat zich dan ook vertalen in de buitenlandse politiek eens ze aan de macht komen? Dat zou dan de pijn toch een beetje verzachten...

http://www.jongnva.be/index.php?page...age&page_id=50

Dat is toch allang achterhaald?

Die NVA identificeert zich met de Brave Palestijnen, en de Walen zijn de stoute Israeli's.

Het blijft een farce, die 'Palestijnse Zaak', maar wel zielig voor die Palestijnen.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 30 april 2011 om 17:29.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 09:17   #126
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ze zijn er massaal naartoe getrokken en hebben overal nederzettingen neergepland. In 1878 was nog geen 3% van de bevolking daar Joods.
Dit rechtvaardigt de verzetsacties van het arabische volk, net zoals vele West-Europeanen in het verzet gingen toen Duitsland dit gebied in 1940 kwam bezetten.
Nu snap ik uw denkwijze over België.

Walen zijn wellicht de Belgische Joden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 09:18   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook toen hebben ze bevolking er verjaagd.
Is het niet uw gedachtengoed dat Islamieten uit Europa moeten worden verjaagd ?
U lijkt me 2 maten en twee gewichten te hanteren ?
Oud 1 mei 2011, 09:19   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder volk baas in eigen land. Wil dat volk een multiculturele samenleving? Dan is dat zo. Willen ze dat niet? Ook hun keuze!
Niet zo lang geleden was er iemand in Europa die zei :
"Een Volk, ein Land, ein Fuhrer".

Dat had wellicht alles opgelost ?
Of niet ?
Oud 1 mei 2011, 09:21   #129
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je doet alsof er maar 2 opties zijn. Voor of tegen, zwart of wit. Oftewel wordt je moslim, oftewel schop je de moslims er uit.

Grijs bestaat ook! Het is mogelijk om naast mekaar te leven, zonder mekaars cultuur te vervuilen.
Alles wijst erop dat binnen afzienbare termijn deze bevolkingsgroep de meerderheid zal uitmaken binnen Europa, en geen kat die dit nog zal kunnen tegenhouden. Iedereen met ietwat gezond verstand weet dat de strijd van Dewinter & Wilders een verloren strijd is op termijn en zij weten dat ook.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 09:29   #130
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Stel dat WO2 of de holocaust nooit had plaatsgevonden, dan zou de Europese bevolking de joodse bevolking veel minder laten doen. Nu denk men nog te veel: "het zijn Joden en die hebben het ooit eens zwaar gehad in Duitsland, dus laten we ze nu maar doen wat ze wilen"
Zonder Hitler had de staat Israël waarschijnlijk nooit bestaan en zaten we nu niet met het midden-oosten probleem.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 13:33   #131
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zonder Hitler had de staat Israël waarschijnlijk nooit bestaan en zaten we nu niet met het midden-oosten probleem.
Vermoedelijk niet - laten we daarom het hele VN mandaat gebied aan Turkije teruggeven, misschien dat een dergelijke actie wel past in het retrobeleid van de betreffende organisatie. Het zal nooit gebeuren, maar zou het iets uitmaken?
Oud 1 mei 2011, 18:51   #132
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA is dus anti-Israël?

Goed om weten, dan kan ik 't aan iedereen doorgeven.
Ik kan u natuurlijk niet tegen houden om dat bovenstaande aan iedereen te gaan verkondigen maar 'kritiek geven op' is niet noodzakelijk hetzelfde als 'anti-...'

Waarschijnlijk zul jij liever hebben dat men tegen jou zegt "goed bezig, doe zo voort", maar misschien bewijst die kritische boodschapper die jou eerlijk durft te zeggen dat je niet goed bezig bent, jou toch een grotere dienst dan diegene die jou altijd gelijk geeft, zelfs wanneer je de grootste stommiteiten doet.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 19:15   #133
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Nederland had een uitstekend georganiseerde burgeradministratie. Dat was de hoofdoorzaak (en dat er veel meer Joden waren) van het gemakkelijke weghalen door de Duitsers. Hun geloof stond op de kaarten vermeld.

Opmerking 2 ten aanzien van mensenrechten: dat werkt aan twee kanten.
De ene kant is dacht ik al voldoende toegelicht. Oorzaak en gevolg.
Dat Nederland een uitstekend georganiseerde administratie had, kan best waar zijn maar desondanks: als excuus is het toch iets té gemakkelijk.

En mensenrechten hebben met twee of hoeveel kanten ook niks te maken: je past ze toe of niet. Zo eenvoudig is dat!

En verder: deze topic ging over de N-VA die actief rechten van Palestijnen (en ook Koerden, Basken,...) ondersteunt. Wat dat positief mensenrechtenengagement te maken heeft met een heropleving van het antismitisme heb jij helemaal niet toegelicht.
Idem voor uw verdachtmakingen over een verband met een zogezegd onverwerkt oorlogsverleden van de Vlamingen: toegelicht heb jij ook daar helemaal niks!
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 21:03   #134
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Alles wijst erop dat binnen afzienbare termijn deze bevolkingsgroep de meerderheid zal uitmaken binnen Europa, en geen kat die dit nog zal kunnen tegenhouden. Iedereen met ietwat gezond verstand weet dat de strijd van Dewinter & Wilders een verloren strijd is op termijn en zij weten dat ook.
Totale onzin die dan ook niet te onderbouwen valt, een paranoide waanwereld.

De 4 % moslims zijn opeens in staat de rest te bekeren, zeer ongeloofwaardig.
Oud 1 mei 2011, 21:06   #135
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Excuseer dat ik zomaar tussenbeide kom, maar wat je hier zegt, geldt natuurlijk ook voor de Palestijnen. Die gebruiken ook het verleden als rechtvaardiging voor hun handelen, en ook voor hen is de situatie nu nie meer zoals ze destijds was.

Daar zit dus de denkfout , Palestijnen hebben concrete redenenvoor hun handelen in het hier en nu, namelijk het beëindigen van de bezetting en alles dat daarbij hoort.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 1 mei 2011 om 21:08.
Oud 1 mei 2011, 21:44   #136
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Ato

Waar praat je toch over? Over welke bezetting en van wat? Je praat over twee groepen die elkaar sinds 60 jaar bevechten en waar niemand zich dan ook aan welke afspraak houdt. Aan de Oslo akkoorden al helemaal niet.
Beide kanten niet.
Oorzaak en gevolg.
Dat na zestig jaar de daadwerkelijke oorzaak uit het oog verloren is geraakt, afgesleten is en mediamatisch is vervormd tot een monstrum is een feitelijk gebeuren waar niemand verder iets meer mee doet dan ach en wee.

Ik zal het niet meemaken dat er in dit va banque spel nog verandering zal komen en heb ik wel zo'n beetje het laatste woord er aan gespendeerd.

Het is een uitzichtloze politiek en beide partijen zijn van slechte wil. Dat er een slaag krijgt is in de regel het geval wanneer partijen in oorlog zijn.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 1 mei 2011 om 21:46.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 21:58   #137
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Bij het innemen van standpunten, kijken populisten zoals de n-va welk standpunt hen op en bep. moment meest stemmen zal opleveren en indien nodig zullen ze wel hun standpunt volledig omkeren.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 22:18   #138
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik kan u natuurlijk niet tegen houden om dat bovenstaande aan iedereen te gaan verkondigen maar 'kritiek geven op' is niet noodzakelijk hetzelfde als 'anti-...'
Ik kreeg al antwoord van bgf op die vraag, mijn vraag (+ commentaar) was in de context van zijn antwoord op mijn eerdere vraag.
Maar toch bedankt.
Citaat:
Waarschijnlijk zul jij liever hebben dat men tegen jou zegt "goed bezig, doe zo voort", maar misschien bewijst die kritische boodschapper die jou eerlijk durft te zeggen dat je niet goed bezig bent, jou toch een grotere dienst dan diegene die jou altijd gelijk geeft, zelfs wanneer je de grootste stommiteiten doet.
Ik weet niet precies wat U hiermee bedoelt, indien persoonlijk; nee, ik zou niet liever hebben dat men tegen mij zegt; "goed bezig, doe zo voort", ik beslis dat zelf wel.
Indien U Israël bedoelt, kritische boodschappers die eerlijk durven te zeggen dat Israël niet goed bezig is, zijn er blijkbaar genoeg, maar niemand die in die situatie zit of 'n situatie die vergelijkbaar is, ik zou dus eerder zeggen; "Keer eerst voor eigen deur voordat je 'n ander land gaat bekritiseren". Bovendien zijn er landen genoeg ter wereld waar de mensenrechten met voeten getreden worden, landen genoeg waar 'kritiek' op geuit k�*n worden dus, maar 't lijkt wel of 't steeds dat kleien Israël is dat 't moet ontgelden, beide zijden zijn al decennialang fout bezig.

Maar ik begrijp dat NVA opkomt voor onderdrukte volkeren, ze identificeren zich dus met de palestijnen als ik 't goed begrepen heb?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 22:18   #139
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Ato

Waar praat je toch over? Over welke bezetting en van wat? Je praat over twee groepen die elkaar sinds 60 jaar bevechten en waar niemand zich dan ook aan welke afspraak houdt. Aan de Oslo akkoorden al helemaal niet.
Beide kanten niet.
Oorzaak en gevolg.
Dat na zestig jaar de daadwerkelijke oorzaak uit het oog verloren is geraakt, afgesleten is en mediamatisch is vervormd tot een monstrum is een feitelijk gebeuren waar niemand verder iets meer mee doet dan ach en wee.

Ik zal het niet meemaken dat er in dit va banque spel nog verandering zal komen en heb ik wel zo'n beetje het laatste woord er aan gespendeerd.

Het is een uitzichtloze politiek en beide partijen zijn van slechte wil. Dat er een slaag krijgt is in de regel het geval wanneer partijen in oorlog zijn.
2
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 23:21   #140
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Daar zit dus de denkfout , Palestijnen hebben concrete redenenvoor hun handelen in het hier en nu, namelijk het beëindigen van de bezetting en alles dat daarbij hoort.
Dat kan best zo wezen, maar met evenveel recht kan je stellen dat de Israëli's concrete redenen hebben voor hun handelen in het hier en nu, namelijk het beëindigen van de beschietingen vanuit Gaza en het beëindigen van de aanslagen en alles wat daarbij hoort.

Ik vind verder dat D'ARTOIS het heel goed aan je heeft uitgelegd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be