![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga jij iemand die per toeval op deze draad botst uitleggen dat het maar om te lachen is? Dat de holocaust voor u een grap is? Ik lach niet mee.... De oorspronkelijke bevolking? Deze bevolking is verloren vanaf men nationalistisch gaat denken... zolang men dat doet en men zichzelf opsluit binnen zijn eigen landje geeft men zich verloren daar het verdelen en heersen de wurggreep is waar men ons in vasthoud en om uit deze wurggreep te komen zal men zich moeten ontdoen van het nationalistisch tuig. Het nationalisme van de gewone man is van geheel andere aard dan die van de rijken. Voor de rijken is de natie hun politiek-economische organisatie die hem in staat stelt om zijn kapitaal productief zowel in binnen-en buitenland te benutten en zo de lonen enz... te drukken. Deze natie regelt de arbeiders hun belangen in het belang van deze rijke elite. Zolang er geen volledige afschaffing van de kapitalistische slavernij afgedwongen kan worden kan er geen echte democratie bestaan, omdat de wensen van de heersende klassen altijd boven de wens van de arbeiders zal staan met bescherming door oa het leger en de staat. Zelfs wanneer de belangen van de meerderheid duidelijk aan de orde zijn. We zien het elke dag met de afbraak van onze sociale zekerheid, onze lonen, de verkrotting van arbeiderswijken, we zien het met de opwarming van de aarde en andere milieuproblemen die rechtstreeks gevolgen hebben voor de middelen die wij als mens nodig hebben om te overleven. Overal om ons heen zien we waar onze stemmen niet worden gehoord en levens worden opgeofferd aan de kapitalistische machine, omdat het niet in het belang van hun gouden regel, de winstmarge. De kapitalistische baronnen hebben hun lobbyisten, de politici hebben geen wetten in het belang van een meer democratische samenleving te vormen, gebaseerd op de wensen van de mensen die zij vertegenwoordigen, ze vormen wetten in het belang van het creëren van meer welvaart voor degenen die al rijker dan 97% van de wereldbevolking zijn (zelfs een regering lopende zaken kan dit op 30 minuten afronden!!!). We leven niet in een democratische samenleving. Het kapitalisme is geen democratie, al de middelen van het land zijn in de handen van de weinige rijken, de bevolking moeten zich onderwerpen aan deze rijken om de basisbehoeften die ze nodig hebben om te overleven te verkrijgen, zoals voedsel , onderdak, de juiste kleding, water, de toegang tot gezondheidszorg en medische zorg alsook onderwijs of informatie. Deze rijken dicteren en controleren het beleid ze bepalen waar we wonen, wat we eten, wie onze buren zijn, de kwaliteit van het onderwijs enz... Dus de keuzes in ons leven zijn beperkt en ze zijn gebaseerd op de financiële middelen die we verdienen door onze gedwongen arbeid, dit is dus hun zogenaamde democratie . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoetje, ik had veel meer geschreven, dan alleen over de leeuwen.
Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 mei 2011 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij bent aan het maximaliseren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister
|
![]() Ik sprak daarover.
Citaat:
Haat kan je controleren. Maar daarom ga je er niet anders door denken. Ik haat bepaalde dingen, maar daarom ga ik mijn frustraties niet uitwerken op die bepaalde dingen. Als een ander dat doet zal ik er wel zonder veel rumoer op toezien. See where I'm going? Citaat:
U bent in deze democratie altijd vrij een andere mening te dragen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een typisch voorbeeld van "als ik geen bal kan raken speel ik op de man". Laatst gewijzigd door artisjok : 2 mei 2011 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelf hanteren wij deze vuistregels:http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() En ik dus - niet!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 mei 2011 om 20:50. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
-> Je woont in een witte buurt.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Ik wil het begrip discriminatie niet enkel verengen door deze op basis van een zogenaamd 'ras' maar laten we het opentrekken tot discriminatie in het algemeen, zoals bv. discriminatie van holebi's, vrouwen, oudere, invaliden, zieken, mensen met bepaalde uiterlijke kenmerken waardoor ze niet aan het schoonheidsideaal voldoen, ... Ik zie immers niet in waarom racisme belangrijker is dan alle andere vormen van discriminatie. ![]() Doch denk ik dat je wel voorbeelden kan verzinnen van echt racisme of echte discriminatie ... Zoniet is er een Islamgeleerde die je wel wil helpen: Citaat:
Discriminatie is dus niet de veel ruimere definitie die jij en andere linksen ervan gemaakt hebt, waarbij je elk onderzoek en cijfermateriaal, net als persoonlijke ervaringen, die erop wijzen dat bepaalde groepen crimineler zijn, meer overlast veroorzaken, meer kosten, gewelddadiger zijn, minder geïntegreerd zijn, intolerant zijn tegenover andere groepen, racistisch zijn, zich superieur voelen tgo anderen, ... als racisme bestempelt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 mei 2011 om 21:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Nog niets van gemerkt.
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 mei 2011 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ogen sluiten en dan niets zien is idd ook mogelijk
![]() Laatst gewijzigd door manta : 2 mei 2011 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb niemand de holocaust zien ontkennen. Als u dat wel ziet doen heeft u volgens mij de plicht om in te grijpen en dit te melden bij de bevoegde instanties (in eerste instantie de moderators dus gewoon op het driehoekje klikken), want zoals u weet is dit bij wet ten strengste verboden en kan het forum mee veroordeeld worden indien ze deze schrijfsels laat staan. Anders is het als u nillens willens dingen die om humor gaan, in een bepaalde hoek wil duwen, gewoon maar om uw gelijk te kunnen halen: zeggen dat bepaalde burgers veroordeeld worden, enkel en alleen omdat hun huidskleur anders is. Vergeet niet dat humor (zoals bij mijn weten vaak gebezigd in K&K, daarom heet het ook zo) tot op heden mag en er geen wet is die zegt welke stijl je daarbij moet hanteren, noch wordt er een onderscheid gemaakt in goede smaak. Die "tot op heden" staat daar niet toevallig. Zoals u allicht heel goed weet zouden bepaalde groepen humor graag beperken. Zo mag de humor in geen geval over de betrokken groep gaan, anders zou er wel eens een bom kunnen ontploffen. Letterlijk dan ... Weet ook dat humor soms gebruikt wordt om bepaalde cynische toestanden aan te klagen of zelfs om bepaalde gebeurtenissen te verwerken. Er circuleren zelfs grapjes over trisomie-2, allicht ook over 9/11. Ik vind ze niet grappig neen, maar ik zou er niet uit afleiden dat iedereen die deze grap ooit heeft verteld of gehoord invaliden discrimineert of lacht met de vele mensen die overleden zijn door de Moslimextremistische aanslagen van 9/11. Ik zie u grappen daartegen ook niet aanklagen ... opnieuw lijkt het erop dat u enkel wenst eieren te leggen onder het gat van één bepaalde groep. Inmiddels staan er ook topics "cheeren voor OBL"... ik denk nochtans echt niet dat er zich heel veel moslim-extremistische aanhangers onder dit forum bevinden... en ik zie je dit topic ook niet aanklagen. Ik vind het thans ook iets walgelijks hebben, maar tegelijk doet het ook deugd dat we nog kunnen lachen met de vreselijke dingen die in deze wereld gebeuren. Humor ... hoe anders zouden we moeten verwerken dat wij zelf of onze geliefden de komende dagen allen de lucht in kunnen vliegen omdat er een bepaalde groep op zijn tenen getrapt is? ![]() Uw heel betoog daaronder zal ik wel eens volledig lezen als ik tijd te over heb. Toen ik de eerste zin doorploeterd had, zonk de moed me in de schoenen. Het is met alle respect een warrig betoog waarin je the ash of all evil aan het nationalisme en kapitalisme toewijdt ofzoiets en vreemde linken legt die ik totaal niet zie en die mi kant noch wal raken (ik voel me niet in een wurggreep, die greep is net bevrijdend, dat is ook het doel ![]() ![]() Ik denk overigens niet dat u generaties lang Vlaming bent of Nederlands uw moedertaal is eigenlijk, als ik dat lees. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 mei 2011 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Dan bent u één van de weinige doch gelukkige burgers die nog nooit is moeten gaan aankloppen bij één of andere instantie, om welke reden dan ook.
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Wisord, ik zie dat je de ene post die ik je vroeg aan te passen, nog niet aangepast hebt. Kan je dat doen aub?
Nogmaals, ik wil niet dat mijn nick en Islam in één zin staan, laat staan dat er het woord geliefde bij vermeld staat. Ik wil niet geassocieerd worden met een ideologie die even tolerant is als het Nazisme.
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Of het heeft er misschien mee te maken dat een groot deel van de kinderen van bepaalde categorieën 'vreemdelingen' anti-sociaal en ontoelaatbaar gedrag vertonen. Kom, de tijd dat hersenloze politieke correctheid de geijkte manier was om met dit complexe thema om te gaan is nu toch wel echt voorbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hou op! ![]() Wat betekent 'vreemdelingen' in die zin? (autochtonen inbegrepen?) ![]() Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 mei 2011 om 05:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Minister
|
![]() Das wel gemakkelijk. U tussen mijn quotes heen wringen, vragen naar mijn intentie en dan zeggen dat gij iets anders bedoelde?
Wat had gij er dan over te zeggen tussen die quotes door? Citaat:
Citaat:
Dus om een bepaald doel te komen wordt de media wat gestimuleerd zodat een bepaald doel bekomen kan worden. Cyberhaat werd hier direct gelinkt naar vreemdelingen. Cyberhaat in het algemeen zie ik er niet zo uitschieten. Groentje was er sneller dan ik om op in te springen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Haat is dan misschien geen mening, een mening kan wel degelijk haat vormen. En de media kan nog meer uw mening vormen. Brandt het lichtje? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volg de draad liever. Over oorlogen had ik niet gepraat. Jij wel. Ik - niet. Voila. Citaat:
Citaat:
(zomaar: ter info) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar is redwasp? Hij zou je zeker verder en beter kunnen uitleggen waarom jij geen gelijk hebt. Citaat:
Haat is een gevolg van een verkeerde overtuiging die vooreerst angst veroorzaakt. De media moet nog meer mijn mening vormen. Haat =/= mening Mening =/= overtuiging ----- Angst -> Verkeerde overtuiging -> Angst -> Haat -> A) -> Actie -> Reactie B) -> Reactie (vermijden van een Actie) ----- Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 mei 2011 om 10:14. |
||||||||
![]() |
![]() |