Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 mei 2011, 16:44   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als u uw oogkleppen afdoet ziet u misschien ook wat er aan het gebeuren is.

Ofwel breken we gezamelijk België af ofwel dumpen ze N-VA en blijft alles zoals het al 180 jaar is.
De Schoofzak heeft geen ongelijk. De Wever kan gerust la Belgique besturen als de curator van het failliete Belgique. En net zoals bij een faillissement de activiteiten van een vennootschap nog een hele tijd rustig kunnen voortgezet worden, in afwachting van een definitieve liquidatie, zo ook kan N-VA met De Wever als premier dat toepassen op la Belgique.
Oud 3 mei 2011, 16:49   #62
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Schoofzak heeft geen ongelijk. De Wever kan gerust la Belgique besturen als de curator van het failliete Belgique. En net zoals bij een faillissement de activiteiten van een vennootschap nog een hele tijd rustig kunnen voortgezet worden, in afwachting van een definitieve liquidatie, zo ook kan N-VA met De Wever als premier dat toepassen op la Belgique.
Ze zien het echt niet meer zitten denk ik, die francofonen en -fielen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 mei 2011, 16:51   #63
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ze zien het echt niet meer zitten denk ik, die francofonen en -fielen.
kunnen we dan eindelijk beginnen met de voorbereidingen voor de begrafenis van België?
de mensen durven het mortuarium niet meer binnen van de stank.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 mei 2011 om 16:52.
Shadowke is offline  
Oud 3 mei 2011, 17:23   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar herinner ik me niets meer van.
Wat ik wel weet is dat de politiek sinds de laatste stembusgang nog nooit zo besluiteloos geweest is.

U vindt dat wellicht super goed. De Burger gaat evenwel de rekening gepresenteerd krijgen, een gepeperde rekening die pijn gaat doen.
Wat denk je ?
Gaat uwe god dan nog steeds even populair zijn ?
Die rekening die de burger nu al krijgt, niet gaat krijgen zoals u beweert, is het gevolg van het jarenlange wanbeleid en kan u dus bijgevolg niet bij NVA leggen. Grappig dat u zelfs dzt in hun schoenen tracht te schuiven. U zou beter eens uw pijlen richten op de mensen die van dit land een financiele en institutionele puinhoop hebben gemaakt, maar dat lijkt me onmogelijk daar u zo diep met uw kop in het zand zit en dat al jarenlang. Chapeau hoor, je. Moet het maar doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 mei 2011 om 17:24.
fox is offline  
Oud 3 mei 2011, 18:23   #65
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Elio Di Rupo heeft nooit de post van premier aanvaard.
Kom kom, hij stond al in de startblokken om na de eerste informatieopdracht van De Wever als formateur verder te werken. Alleen bleek hij niet in staat om de rest van de PS een akkoord over de staatshervorming te laten slikken.
In de weken daarna heeft hij aangetoond dat hij het niet waard was om formateur te worden. Hij kon het gewoon niet.
fonne is offline  
Oud 3 mei 2011, 18:24   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Wij zijn de grootste politieke familie. Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: een glasheldere sollicitatie voor premier.
N-VA + VB vertegenwoordigen samen nochtans meer kiezers dan PS + SP.A. Waarom mag de Vlaams-nationalistische familie dan de premier niet leveren?
fonne is offline  
Oud 3 mei 2011, 18:25   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet nog waar die clowns voor staan ?
Jij hebt het in ieder geval nooit geweten.
fonne is offline  
Oud 3 mei 2011, 18:27   #68
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u uw oogkleppen afdoet ziet u misschien ook wat er aan het gebeuren is.

Ofwel breken we gezamelijk België af ofwel dumpen ze N-VA en blijft alles zoals het al 180 jaar is.
Dan is de keuze rap gemaakt zekers. Wie wil er nu in godsnaam in een soort Bokrijk leven waar alles blijft zoals het al 180 jaar is?
fonne is offline  
Oud 3 mei 2011, 18:30   #69
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar herinner ik me niets meer van.
Wat ik wel weet is dat de politiek sinds de laatste stembusgang nog nooit zo besluiteloos geweest is.
Dat is een goede zaak voor wie wel standvastig is.

Citaat:
U vindt dat wellicht super goed. De Burger gaat evenwel de rekening gepresenteerd krijgen, een gepeperde rekening die pijn gaat doen.
Wat denk je ?
Gaat uwe god dan nog steeds even populair zijn ?
Met een linkse regering zonder N-VA zal die rekening nog immens veel hoger uitvallen, wees daar maar gerust van.
fonne is offline  
Oud 3 mei 2011, 18:41   #70
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
N-VA + VB vertegenwoordigen samen nochtans meer kiezers dan PS + SP.A. Waarom mag de Vlaams-nationalistische familie dan de premier niet leveren?
Ik denk niet dat dit met "politieke familie" bedoeld werd. Of bent u het niet met me eens dat Di Rupo al vanaf dag 1 al aan het hengelen was om premier te worden? Ik zou het alvast geen famillie willen noemen, of het moet er serieus gaan veranderen. Ieder zijn meug.

Heer, vergeef ons het cordon

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 mei 2011 om 18:49.
Jakko is offline  
Oud 3 mei 2011, 18:52   #71
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dit met "politieke familie" bedoeld werd. Of bent u het niet met me eens dat Di Rupo al vanaf dag 1 al aan het hengelen was om premier te worden? Ik zou het alvast geen famillie willen noemen, of het moet er serieus gaan veranderen. Ieder zijn meug.

Heer, vergeef ons het cordon
Wat is een politieke familie? Zijn CdH en CD&V nog familie? Je zou kunnen zeggen dat ze ooit beide uit eenzelfde partij PSC-CVP zijn ontstaan en gelijkaardige doelen nastreven. Maar, dat geldt net zo goed voor VB en N-VA: allebei ontstaan uit VU, allebei Vlaams-nationalist. De verschillen tussen CdH en CD&V zijn minstens even groot als die tussen VB en N-VA.
fonne is offline  
Oud 3 mei 2011, 19:37   #72
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is een politieke familie? Zijn CdH en CD&V nog familie? Je zou kunnen zeggen dat ze ooit beide uit eenzelfde partij PSC-CVP zijn ontstaan en gelijkaardige doelen nastreven. Maar, dat geldt net zo goed voor VB en N-VA: allebei ontstaan uit VU, allebei Vlaams-nationalist. De verschillen tussen CdH en CD&V zijn minstens even groot als die tussen VB en N-VA.
Het VB scheurde zich af van de VU. Over familie en aanverwante kwesties kan daar ook een apart boompje over opgezet worden. De PS wil er wel degelijk zijn kleine broertje bijhebben en het was Di Rupo die zei dat zij "de grootste politieke familie" waren.
In hoeverre er nog over politieke families aan beide zijden van de taalgrens kan gesproken worden, is een ander verhaal, maar de N-VA heeft er in ieder geval geen in Wallonië.

Ook Reynders gelooft verkiezingsgewijs nog in zijn politieke familie.

http://www.didier-reynders.be/docs/D...ard_140707.pdf

Hij werd zelfs als Blauwe Reus in 2007 verkozen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 mei 2011 om 19:43.
Jakko is offline  
Oud 3 mei 2011, 19:44   #73
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB scheurde zich af van de VU. Over familie en aanverwante kwesties kan daar ook een apart boompje over opgezet worden. De PS wil er wel degelijk zijn kleine broertje bijhebben en het was Di Rupo die zei dat zij "de grootste politieke familie" waren.
Dat is niet zo moeilijk. De sp.a is samen met de groenen de enige Vlaamse partij die bereid is alles zomaar te slikken en een status quo te aanvaarden.
Oud 3 mei 2011, 20:02   #74
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Dat is niet zo moeilijk. De sp.a is samen met de groenen de enige Vlaamse partij die bereid is alles zomaar te slikken en een status quo te aanvaarden.

Groen stapt niet in regering zonder kernuitstap

Een breekpunt.
Jakko is offline  
Oud 3 mei 2011, 20:07   #75
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan maar zonder de groenen. So what? Who cares?
bgf324 is offline  
Oud 3 mei 2011, 20:41   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat scheelt inderdaad zo'n 145.000 kiezers in het voordeel van de V-partijen (dedecker zelfs niet meegeteld).

Maar 't is wel problematisch om van één politieke (politieke) familie te spreken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 mei 2011, 21:21   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Dewever = God.
Volgens Desmet van De Morgen was SS dat.
daiwa is offline  
Oud 3 mei 2011, 22:22   #78
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Dewever = God.
²
Oud 3 mei 2011, 23:13   #79
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Burger gaat evenwel de rekening gepresenteerd krijgen, een gepeperde rekening die pijn gaat doen.
Tja, de rekening zal sowieso moeten betaald worden....

30 jaar wanbeleid véég je niet in één keer weg....

En dat hebben dan voornamelijk te danken aan dat beleid dat via Vlaanderen ieder jaar telkens wéér een grotere transfertsom in la francofonia pompte zonder dat er daar een écht concreet resultaat zichtbaar werd...

En dan heb ik het vooral niet over die melagomane projecten ala strepy of het opendeurbeleid wat betreft de immigratie,maar wél over het feit dat die tientallen miljarden in de afgelopen decennia daar weergaloos zijn verkwist zonder dat wallonië er economisch op vooruit ging dankzij de gemakzucht én het wanbeleid van de verantwoordelijke politici die desondanks steeds weer verkozen geraakten...

Citaat:
Wat denk je ?
Wat ik denk,is dat het bij jullie véél zeerder zal gaan doen mijn beste...

T
Svennies is offline  
Oud 3 mei 2011, 23:16   #80
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat scheelt inderdaad zo'n 145.000 kiezers in het voordeel van de V-partijen (dedecker zelfs niet meegeteld).

Maar 't is wel problematisch om van één politieke (politieke) familie te spreken.
Net zo problematisch als de travaillisten van CdH en de solidaristen van CD&V in één zak te steken. En toch kregen ze op basis van hun zogezegde "politieke verwantschap" steeds de eerste minister.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be