![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Alsof een werkgever geen mes op de keel van een werknemer durft zetten ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn werknemers verdienen stuk voor stuk meer dan wat ze op een ander kunnen krijgen, en hebben meer voordelen dan die ze op een ander zouden krijgen. Meer nog, ik heb eravring met werken in groei-economieën waar de gemiddelde werkloosheid van de omgeving 3% en minder bedraagt, maar desondanks gaan mijn werknemers niet lopen en is mijn verloop beperkt, ook al hebben ze geen vakbondsvertegenwoordiging en is hun loonsopslag afhankelijk van hun prestatie. Wat met jouw werknemers? Of heb je die niet en ben je gewoon de zoveelste beste schipper die aan wal blijft staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Groeilanden,tja, verklaart al veel nietwaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Een typisch geval van de beste schipper die aan wal staat dus. Veel zeiken en kankeren en zelf niks bewijzen. Je opmerking overgroeilanden toont dat zelfs perfect aan. Je hebt niet het flauwste idee waarover je hebt; doe dan ook niet alsof je er iets zinnig over kan concluderen of zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk idd.
Maar om dat te kunnen inschatten moet je er eerst wel eens in slagen vanonder moeders rokken te komen ![]() Maar om je arrogante, self-indulgent persoontje een plezier te doen: ervaring hebben met dat type economie, betekent niet dat je alleen daarmee ervaring hebt. Mijn team hier in België is minstens even groot, mijn team in NL is ietwat kleiner, en voor elk van hen geldt wat ik eerder beschreef over meer dan vele anderen verdienen. Bad luck, try again... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() nieuws uit kortrik
http://www.verdrietvankortrijk.be/?p=466 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() kan imand ons vertellen wat een ceo netto overhoudt van een brutoloon van 1 miljoen euro ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dankzij de vakbonden is een werknemer in loondienst immers niet meer dan een marionet in de handen van zijn werkgever. De vakbonden hebben het zelfs zo goed gespeeld, dat een interimmer zijn tijdelijke werkgever makkelijker onder druk kan zetten dan een vaste werknemer. Maar we spreken hier niet over werknemers waarvan de werkgevers er 13 in een dozijn vinden als ze een vacature hebben. Gisteren nog kennis gemaakt met een nieuwe collega. De man is 61 jaar oud en komt nu de vacature invullen van technische handlanger, want de werkgevers vinden geen jongere die het verschil ken tussen een biem en een zaathout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afhankelijk van je gezinstoestand op 1 januari van het aangifte jaar. Maar er zitten wel nog enkele andere verschillen in wat er over blijft voor de ontvanger. Zo moet een zelfstandige zelf zijn ziekte verzekering betalen en zijn pensioen. Daarnaast ontvangt een zelfstandige geen werkloosheidsuitkering bij beëindiging van overeenkomst. En een CEO is een zelfstandige met een tijdelijke opdracht, geen werknemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de meeste groeieconomieën kan je zelfs geen mensen vinden in de groeilanden en moet je binnen de oude economieën blijven. In mijn sector is er zelfs een gebrek aan mensen die het werk kennen en kunnen. Vacatures blijven vaak meerdere jaren openstaan en de bedrijven kopen de werknemers en contractors bij elkaar weg om hun vacatures in gevuld te krijgen. Er bestaat zelfs een uithuursysteem tussen de bedrijven in de sector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Kan ik je perfect in volgen. In mijn vorig bedrijf na het behalen van enorm goede resultaten, de beloofde bedrijfswagen aan mijn neus voorbij zien gaan aangezien het budget op was nadat de indexatie en collectieve groei doorgerekend werd. Nochtans waren er genoeg mensen die heel wat minder scoorden en amper minder opslag krijgen. Qua motivatie was dit natuurlijk niet optimaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al dossiers gedaan over bedragen waartegen over de lonen van die CEO'tjes zeer klein bier waren en ik heb dezelfde CEO'tje met hun groot loon al gelijk jengelende kinderen naar mijn opdrachtgevers weten lopen omdat ze hun gelijk niet konden halen... Intelligentie en kennis hebben namelijk niets te maken met hetgeen je verdient. Integendeel, uit de praktijk is duidelijk dat degenen met de grootste mond en een manifeste psychopate persoonlijkheid meestal CEO worden omdat ze in staat zijn alle normen en waarden aan de kant te zetten om hun doel te bereiken en daarvoor zelfs over lijken gaan. Komt mij dus voor dat jij zo'n klassiek voorbeeld bent van een grote bek met psychopatisch neigingen Laatst gewijzigd door Stingray : 3 mei 2011 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Feel free om een woordenboek te gebruiken als je het niet verstaat trouwens. Citaat:
Citaat:
![]() In spite of that: ik heb teams, ik heb werknemers, er is geen één van hen die te klagen heeft en er is er geen één die niet tevreden is. 't Moet zijn dan psychopatische kantjes hebben volgens jouw definitie, in realiteit behoorlijk constructief is ![]() En again, zo'n "CEO-killer" zijn, de mond vol hebben over wat voor een slechte persoonlijkheden zulke mensen hebben, en dan nog steeds niet in staat zijn eigen werknemers te hebben of teams aan te sturen... Impressive ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enerzijds omdat de brutto-netto verhouding enorm is. Iemand 100 euro meer opslag geven per maand kost je als bedrijf al snel 300 euro maandelijks. Iemand belonen voor goed werk en je wil hem 1000 euro netto bonus geven kost je als bedrijf snel bijna een viervoud. Anderijds zit je met de indexatie die enorm demotiverend werkt. Bij een andere afdeling van mijn vroegere werkgever was het nog schrijnender. Enerzijds waren er teveel werknemers die enorm wegen op de loonkost en budgetten en anderzijds was er in praktijk teveel werk om uit te voeren. Langdurige ziektes (depressies die maanden aanslepen), inefficientie van de werknemers en de luiheid om samen wat langer te blijven tot alles af was zorgden voor iedereen voor een enorme werkdruk. Dan moet je die mensen die wel enorm hard werken jaar na jaar vertellen dat ze geen opslag krijgen wegens budget op tot ze natuurlijk op een dag vertrekken. En we weten allemaal hoe moeilijk het is om een slechte werknemer op straat te zetten. |
|
![]() |
![]() |