![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Deze morgen meldde radio 1 dat Delmotte hoegenaamd geen verarming wil van het franstalig landsgedeelte.
Met andere woorden we mogen doen wat we willen zolang we hun blijven toestoppen. Ik heb een ander idee: Integrale inning van belastingen per deelstaat Vlaanderen - Brussel/franstalige gemeenschap - Wallonie. Zo ook de begroting opmaken en vandaar uit europa en de federale regering sponsoren. Met dien verstande dat er in verhouding per inwoner evenveel "gegeven" wordt door elke deelstaat. Eigenlijk te simpel om los te lopen, maar dat daar nog geen enkele "intellectuele" politieker aan gedacht heeft zie? De toekomst laat zich wel raden zeker? Vlaanderen rijk en de rest arm.... |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, dan stel ik voor de Vlaamse daklozen de villa van Delmotte gaan plunderen. Kwestie van de verarming tegen te gaan.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze Vlaamse regering heeft weer een begroting zoals het hoort: in evenwicht, zelfs met een "overschot". Van dat overschot gaat 65.000.000 € naar onderzoek en ontwikkeling: proficiat ! Zo moet het zijn !!! ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 3 mei 2011 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Absoluut niet, het bedrag dat naar R&D gaat in Vlaanderen is lachwekkend laag voor een streek die denkt zich te richten op een hoogtechnologische economie. Elke euro extra is positief natuurlijk maar op zich is het te weinig en niet structureel genoeg.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 3 mei 2011 om 21:19. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de truuk zou kunnen zijn, je maakt een 'leefbelasting van 400euro per maand' om gewoon in vlaanderen te verblijven. Die belasting wordt verminderd doordat de werkende vlaming een 'refund' krijgt bovenop zijn loon van 400euro per maand. Netto is de werkende vlaming even rijk, en de niet werkende vlaming 400euro armer. Wat hem voldoende zal motiveren om te verhuizen naar wallonie.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 mei 2011 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij vindt dat deze gedachte past in deze draad (zelfs zonder eventjes te melden dat je off topic gaat) ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ewel, en toch ben ik akkoord. Dat bedrag is voor mij persoonlijk het waard als we daarmee Vlaanderen onafhankelijk krijgen.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat gaat natuurlijk niet voor de pensioenen, tenzij ambtenarenpensioenen. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan geldt het toch voor Schoofie.
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja sorry ik moet consequent blijven in de redenering
ik vind dat 1° arbeid moet onlast worden, en lasten op netwerken, energie , en consumptie van delfstoffen moet geheven worden, te betalen door de consument en niet door de export. Een arme chinees moet niet onze sociale zekerheid betalen, en chinese productie zonder lasten mag een 'corrigerende taks' krijgen versus de consument, het is finaal de belgische consument die alles moet betalen.. we moeten streven naar equitaxerende systemen, die energie evenveel belasten als de oplossing om minder energie te verbruiken. Die de garagist of hersteldienst evenveel belasten als de productie van de wagen of electronica in china. 2° ik vind dat het ambtenarenkorps hun pensioenlast een 'molensteen' is aan de nek van de regering. Dus die molensteen mag overgeheveld worden naar de gewone pensioenkas, en de ambtenaren mogen solidair zijn met de privépensioenen. En dan kunnen we samen weer groeien. Dat gaat dus niet over de kleine pensioenen, maar wel over de dubbeldikke pensioenen die het gemiddele pensioen van de ambtenaar op 2000euro doen klokken. In éénzelfde adem vind ik dat alle gelijkstellende systemen best afgeschaft worden. Als iemand 35jaar werkt en 5jaar dopt moet hij volgens mij nog 5 jaar werken vooraleer hij zijn pensioen kan krijgen. 3° ik vind dat het systeem van steungeven moet omgezet worden naar leningen, van de staat aan de burger die afgelost worden door te werken en belastingen te betalen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 mei 2011 om 11:00. |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem, zoals reeds gezeit.
Ik ga niet verhuizen naar Walenland omwille van die 400 €. Ik betaal voor de goede zaak. (een buitenverblijf in de Ardennen, dat blijft er wel inzitten, ik heb niks tegen die mensen of die streek rechtstreeks ...)
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb er eigenlijk al vaker aan gedacht om te verhuizen naar Wallonië, naar't schijnt is het leven er goedkoper
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje: iedere kleine van 5 jaar spreekt daar al bijna perfect Frans. Dat ziet ge toch niet in onze boerendorpjes en dito steden.
|
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |