![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat klinkt hard en onprettig, maar het is wel de realiteit.
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Schrijf dat dan meteen. Zoals Edina al schreef, kiezen meer en meer landen ervoor om binnenlandse adoptie te promoten. Steeds maar adoptiekanalen slibben dicht. Dat is goed, want uiteindelijk belandt zo'n kind altijd beter in de eigen samenleving & cultuur. Wat je nu inderdaad vaker ziet, is dat veel kandidaat-adoptiekinderen bepaalde medische zorgen nodig hebben (zgn 'special needs') die ze in hun rootsland niet kunnen krijgen; Die kinderen worden sneller 'aangeboden' voor buitenlandse adoptie. het is echter nog altijd de keuze van de kandidaat-adoptieouders of ze een kind willen opnemen dat 'bulkt van de medische zorgen'; Doen ze dat wel, dan kan je dat alleen maar respecteren
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Mooi zo. Nu volg ik je terug.
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat was een plastische omschrijving eno ? problemen méé ? ? Als genez wat plasticiteit mag gebruiken in haar 1Mei toespraken, kan ik toch hier op dit forum mijn 'dichterlijke vrijheden' ook loslaten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, moesten ze in het 'buitenland' echt elk kind waar ze geen raad mee weten, afstaan voor adoptie, er zouden geen ellenlange wachtlijsten meer zijn.
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik citeer enkel wat ik verneem, hé. India was vroeger bv een geliefd adoptieland in België, met tientallen kinderen per jaar, maar dat kanaal is bijna dicht omdat de Indische regering vindt dat weeskinderen / vondelingen / ... moeten worden opgevangen in eigen land.
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij men vindt dat gele kindjes effectief chinees moeten spreken en sprinkhanen eten. En bruine kindjes met machetekes moeten kunnen spelen. Zelf zou ik zoiets niet durven opperen want dan ben ik racistisch wegens het vasthechten van cultuur en gedragingen aan etnische kenmerken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2011 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik begrijp dat elk die het gedrag van Marokko niet aanvaard het normaal vindt dat België geen enkele controle uitvoert op kinderen die van hieruit geadopteerd worden.
en terzelfdertijd kan elk klein kind ook zien dat deze maatregel gewoon opnieuw een makkelijker manier is om te immigreren naar hier.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 5 mei 2011 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat terzijde gelaten, vind ik het doodnormaal dat aan de wensouders een reeks voorwaarden worden opgelegd DIE VOLDOEN AAN DE ANTI DISCRIMINATIE WETTEN. Mensen die hier een kind willen adopteren moeten daarvoor ook eerst een reeks onderzoeken doorlopen. Niks mis mee. (nou ja, ik ken een koppel dat niet geslaagd was voor adoptie, dachten dat ze verder geen kinderen meer konden krijgen en bleken dan ineens supervruchtbaar te worden na 10 jaar met nog vier spruiten als gevol... hoe moet men d�*t dan beschouwen? - doodnormale welopgevoede middenklasse mensen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk iemand die 't doorheeft!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is (nog) niet nodig, die fabriceren ze hier al aan de lopende band.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zat pal op topic ivm met zijn smerige uitdrukking. Toen ik voor de eerst keer on topic reageerde, kreeg ik backfire. Dat voelde, nou ja, als backfire. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |