Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2011, 13:39   #81
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moeten we daaruit begrijpen dat jij buitenlandse adoptiekinderen beschouwt als afval?
Als de uitspraak van Edina "daarom geeft men er bij buitenlandse adoptie de voorkeur aan om kinderen in de eerste plaats bij de familie te houden, als dat niet kan voor adoptie in eigen land te kiezen en pas dan voor buitenlandse adoptie" klopt, en wie ben ik om daaraan te twijfelen, dan kan daaruit inderdaad geconcludeerd worden dat buitenlandse kinderen die hier ter adoptie worden aangeboden, "tweede keus"-kinderen, of cru gesteld, "afval" zijn. Ze zijn immers afgevallen voor familie en landgenoten daar.
Dat klinkt hard en onprettig, maar het is wel de realiteit.
Oud 5 mei 2011, 13:47   #82
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zie gewoon kweniehoeveel adoptiekinderen die gewoon 'gehandicapt' zijn. Dus bulken van de medische zorgen, en waarhet adoptiekanaal gebruikt wordt om het kind een 'kans' te geven, terwijl ze zelf het allang niet meer zien zittenom ervoor te zorgen. Dus dat is dumpen. Afval is een nogal zwaar woord, maar een kwestie van het in een oneliner te kunnen resumeren hoe ik denk over het feit dat er nogal significant veel medische problemen terecht komen bij adoptieouders

Schrijf dat dan meteen. Zoals Edina al schreef, kiezen meer en meer landen ervoor om binnenlandse adoptie te promoten. Steeds maar adoptiekanalen slibben dicht. Dat is goed, want uiteindelijk belandt zo'n kind altijd beter in de eigen samenleving & cultuur.
Wat je nu inderdaad vaker ziet, is dat veel kandidaat-adoptiekinderen bepaalde medische zorgen nodig hebben (zgn 'special needs') die ze in hun rootsland niet kunnen krijgen; Die kinderen worden sneller 'aangeboden' voor buitenlandse adoptie.

het is echter nog altijd de keuze van de kandidaat-adoptieouders of ze een kind willen opnemen dat 'bulkt van de medische zorgen'; Doen ze dat wel, dan kan je dat alleen maar respecteren
Oud 5 mei 2011, 13:48   #83
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik neem aan dat Edina de feiten en reglementen niet uit haar duim zuigt, dus is het niet Edina die bullshit verkoopt. Neemt niet weg dat ik die feiten en reglementen als bullshit beschouw.
Mooi zo. Nu volg ik je terug.
Oud 5 mei 2011, 13:49   #84
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je snapt het niet, het zijn de herkomstlanden die eisen stellen qua leeftijd, huwelijk, religie, ... In sommige gevallen (bv India via de Vreugdezaaiers), zijn die voorwaarden (vooral religieus) opgesteld door het weeshuis, maar in vele gevallen gaat het louter over wetgeving in het land van herkomst. Dus nogmaals, de Westerse landen (zeg maar de ontvangstlanden) stellen die regels niet op.

'afval dumpen', da's pas intelligent gesproken.
ik heb het daar eerder over de 'overdreven verhouding aan zieke kinderen die via adoptiekanalen binnenkomen in belgie. Zowat elk kind waar ze in het buitenland geen raad mee weten, wordt bij wijze van spreken gedumpt als 'afval' in belgie...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 13:49   #85
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Als de uitspraak van Edina "daarom geeft men er bij buitenlandse adoptie de voorkeur aan om kinderen in de eerste plaats bij de familie te houden, als dat niet kan voor adoptie in eigen land te kiezen en pas dan voor buitenlandse adoptie" klopt, en wie ben ik om daaraan te twijfelen, dan kan daaruit inderdaad geconcludeerd worden dat buitenlandse kinderen die hier ter adoptie worden aangeboden, "tweede keus"-kinderen, of cru gesteld, "afval" zijn. Ze zijn immers afgevallen voor familie en landgenoten daar.
Ach, weet je wat, Macchiavelli, die kinderen worden dan misschien in hun herkomstland als 'afval' beschouwd, ze worden opgevangen door mensen die hen niet als tweede keus of afval beschouwen. Dat is het belangrijkste.
Oud 5 mei 2011, 13:51   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja, maar noem hem geen zeveraar, want dan krijg je een vierpunter.
dat was een plastische omschrijving eno ? problemen méé ? ? Als genez wat plasticiteit mag gebruiken in haar 1Mei toespraken, kan ik toch hier op dit forum mijn 'dichterlijke vrijheden' ook loslaten...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 13:52   #87
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Steeds maar adoptiekanalen slibben dicht. Dat is goed, want uiteindelijk belandt zo'n kind altijd beter in de eigen samenleving & cultuur.
En waarom zou die "eigen samenleving en cultuur" te prefereren zijn, terwijl wij onze samenleving en cultuur moeten laten infiltreren door middeleeuwse en pre-middeleeuwse normen en waarden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 13:52   #88
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb het daar eerder over de 'overdreven verhouding aan zieke kinderen die via adoptiekanalen binnenkomen in belgie. Zowat elk kind waar ze in het buitenland geen raad mee weten, wordt bij wijze van spreken gedumpt als 'afval' in belgie...
Anders moet je dat eens staven met cijfers, die 'overdreven verhouding'. Me dunkt dat die cijfers inderdaad hoger zullen liggen dat bij biologische kinderen, maar so what? Feit is dat zulke kinderen hier goed terecht komen. Wat jij dumpen / afval / ... noemt, is in feite een deel van de essentie van buitenlandse adoptie: kinderen die in eigen land geen toekomst meer hebben (door uiteenlopende redenen, waarvan medische), afstaan voor adoptie.

Eerlijk gezegd, moesten ze in het 'buitenland' echt elk kind waar ze geen raad mee weten, afstaan voor adoptie, er zouden geen ellenlange wachtlijsten meer zijn.
Oud 5 mei 2011, 13:54   #89
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
En waarom zou die "eigen samenleving en cultuur" te prefereren zijn, terwijl wij onze samenleving en cultuur moeten laten infiltreren door middeleeuwse en pre-middeleeuwse normen en waarden?
Ja, daar zeg je wat ...
Ik citeer enkel wat ik verneem, hé. India was vroeger bv een geliefd adoptieland in België, met tientallen kinderen per jaar, maar dat kanaal is bijna dicht omdat de Indische regering vindt dat weeskinderen / vondelingen / ... moeten worden opgevangen in eigen land.
Oud 5 mei 2011, 13:55   #90
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, maar noem hem geen zeveraar, want dan krijg je een vierpunter.
Probeer jij anders eens on topic te reageren en weet ons te zeggen hoe dat voelde voor de eerste keer.
Oud 5 mei 2011, 14:00   #91
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daar zeg je wat ...
Ik citeer enkel wat ik verneem, hé. India was vroeger bv een geliefd adoptieland in België, met tientallen kinderen per jaar, maar dat kanaal is bijna dicht omdat de Indische regering vindt dat weeskinderen / vondelingen / ... moeten worden opgevangen in eigen land.
Als ze ZELF voor hun weeskinderen kunnen zorgen, mij niet gelaten. Maar ik zie dus niet in waarom we HIER kinderen moeten gaan opvoeden met in het achterhoofd de door Edina aangehaalde mantra "dat ze later vast hun roots willen zoeken" en dus bijgevolg opvoeding rekening houdend met die roots zouden moeten krijgen.... dat noem ik dus B.S.

Tenzij men vindt dat gele kindjes effectief chinees moeten spreken en sprinkhanen eten. En bruine kindjes met machetekes moeten kunnen spelen.

Zelf zou ik zoiets niet durven opperen want dan ben ik racistisch wegens het vasthechten van cultuur en gedragingen aan etnische kenmerken.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2011 om 14:01.
Oud 5 mei 2011, 14:58   #92
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ik begrijp dat elk die het gedrag van Marokko niet aanvaard het normaal vindt dat België geen enkele controle uitvoert op kinderen die van hieruit geadopteerd worden.
en terzelfdertijd kan elk klein kind ook zien dat deze maatregel gewoon opnieuw een makkelijker manier is om te immigreren naar hier.

Laatst gewijzigd door the_dude : 5 mei 2011 om 14:59.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 15:01   #93
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik begrijp dat elk die het gedrag van Marokko niet aanvaard het normaal vindt dat België geen enkele controle uitvoert op kinderen die van hieruit geadopteerd worden.
IK denk niet dat er veel weeskinderen vanuit Belgie naar vb. Bangladesh worden geëxporteerd ter adoptie.

Maar dat terzijde gelaten, vind ik het doodnormaal dat aan de wensouders een reeks voorwaarden worden opgelegd DIE VOLDOEN AAN DE ANTI DISCRIMINATIE WETTEN.
Mensen die hier een kind willen adopteren moeten daarvoor ook eerst een reeks onderzoeken doorlopen. Niks mis mee. (nou ja, ik ken een koppel dat niet geslaagd was voor adoptie, dachten dat ze verder geen kinderen meer konden krijgen en bleken dan ineens supervruchtbaar te worden na 10 jaar met nog vier spruiten als gevol... hoe moet men d�*t dan beschouwen? - doodnormale welopgevoede middenklasse mensen).
Oud 5 mei 2011, 15:08   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
...
en terzelfdertijd kan elk klein kind ook zien dat deze maatregel gewoon opnieuw een makkelijker manier is om te immigreren naar hier.
Eindelijk iemand die 't doorheeft!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 15:20   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Kinderen zijn geen afval, een dergelijke uitdrukking wel.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 15:21   #96
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Eindelijk iemand die 't doorheeft!
Nog slimmer is emigreren als foetus
Oud 5 mei 2011, 15:23   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze ZELF voor hun weeskinderen kunnen zorgen, mij niet gelaten. Maar ik zie dus niet in waarom we HIER kinderen moeten gaan opvoeden met in het achterhoofd de door Edina aangehaalde mantra "dat ze later vast hun roots willen zoeken" en dus bijgevolg opvoeding rekening houdend met die roots zouden moeten krijgen.... dat noem ik dus B.S.

Tenzij men vindt dat gele kindjes effectief chinees moeten spreken en sprinkhanen eten. En bruine kindjes met machetekes moeten kunnen spelen.

Zelf zou ik zoiets niet durven opperen want dan ben ik racistisch wegens het vasthechten van cultuur en gedragingen aan etnische kenmerken.
Adoptiekinderen zoeken roots, that's it.
Oud 5 mei 2011, 15:24   #98
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog slimmer is emigreren als foetus
Dat is (nog) niet nodig, die fabriceren ze hier al aan de lopende band.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 15:26   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer jij anders eens on topic te reageren en weet ons te zeggen hoe dat voelde voor de eerste keer.

Ik zat pal op topic ivm met zijn smerige uitdrukking.

Toen ik voor de eerst keer on topic reageerde, kreeg ik backfire.

Dat voelde, nou ja, als backfire.
Oud 5 mei 2011, 15:27   #100
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is (nog) niet nodig, die fabriceren ze hier al aan de lopende band.
Kunnen ze hier dan hun eigen adoptiekinderen niet fabriceren, dan hebben ze die hele omweg niet nodig. Van deur tot deur is toch makkelijker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be