![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het wel af en toe lichtelijk amusant om in te pikken op wat hij hier neerpent.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk, muren spreken op regelmatige tijdstippen in uw streek.
![]()
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
eigenlijk geloof ik dat het negeren van zijn schrijfsels (en het aanmoedigen van anderen om dat ook te doen) de beste tactiek is om schade te vermijden. nu ja, het is niet omdat ik zijn tussenkomsten negeer dat hij dat ook met die van mij doet, natuurlijk. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh nee: de eerste indruk is de beste en verder behoef je je dan niet te verdiepen. Dat is geheel en al de techniek van de moderne wetenschap: leer de natuurkunde in 5 minuten. Lijkt het je niks: dan moet het wel onzin wezen. Citaat:
Wat iedereen denkt moet wel waar zijn: vroeger was dat het geloof en nu is het de wetenschap. Zo ben je gauw klaar en behoef je geen moeite te doen. Waarom je dan nog zoveel moeite wil doen zoveel onzinposten aan mij te typen is mij een raadsel: je lijkt Alboreto wel en al die andere grote lichten hier op het forum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf (het woord alleen al....
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt nooit verder dan wat beledigingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Van zulk soort zijn er dan miljoen, allemaal geprogrammeerd om de moderne wetenschap te "verdedigen" en andersdenkenden aan te vallen met leugens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat hij inzicht heeft dat de schepping de evolutieleer niet in de weg staat. nml.: dat de evolutieleer begint met de schepping. 'Gods' grootste mirakel zou dus wel de 'Big Bang' kunnen zijn.Aanstoot door de Schepper zelf om; zijn gehele meesterwerk te ontplooien en te laten bloeien. Het feit, dat U iets minder geleerde termen en woorden gebruikt om uw kennis zo veel mogelijk te verspreiden, zal geen weldenkende U ooit kwalijk nemen. U volgt daarbij niets meer dan het voorbeeld van 'Jezus' toen hij destijds, met behulp van zijn leerlingen-apostelen de mensen is gaan evangeliseren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdiepte me helemaal niet in jouw theorie. De reden: mijn eerste indruk tijdens het filmpje. Ik meende behoorlijk wat onzin te ruiken, en besliste daarom om er niet verder mee door te gaan. Bijgevolg zal ik ook nooit een oordeel vellen over jouw theorieën, zoalng ik ze niet las. Waar ik wel op inpik, is op je forumgetroll. Dat lees en analyseer ik heel aandachtig, en dan reageer ik. Citaat:
Mogelijks mis ik daardoor af een toe een parel, of gooi ik een kindje met het badwater weg, maar dat is geen probleem. Wanneer iets echt de moeite is, verneem ik dat wel vanwege mensen die ik vertrouw, en wie weet doe ik dan wel een poging om op te vissen wat ik teruggooide. Citaat:
Citaat:
Op het domein van kennis en wetenschap is democratie niet van tel. Ook de enkeling kan de enige zijn die het bij het rechte eind heeft. Tot hiertoe zie ik in jouw geval niet direct een dergelijke uitzondering. Citaat:
Ik zal het eens eerlijk zeggen: Je lijkt me een forumtroll, en ik ben dat ook. De dankbaarste mensen om te trollen zijn net andere trollen. Je bent dus tijdelijk mijn forumspeeltje in wiens schaduw ik zelf een lekker eind weg kan trollen. Hopelijk vinden jij en anderen er lol aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja: wat deed Hij toen zo al in zijn eentje in alle eeuwigheid zonder Hemel en aarde? Je zou toch bijna medelijden met Hem krijgen. Oh nee: zijn Zoon was er ook al. Zou het kunnen zijn dat er toen ook al oneindig veel microwezentjes waren en dat scheppen in de Bijbel eigenlijk: scheiden betekent? Samen met de zondeval als onderscheid van goed en kwaad? Kortom: in alle eeuwigheid was het goed tussen hemel en aarde, totdat Jahweh op de proppen kwam en de boel verpestte. Hariechristus daarentegen maakt alles weer goed. ![]() Citaat:
Dat zou nog mooier zijn. Citaat:
En had ie per se iets nodig, waarom heeft ie het dan al niet eerder geschapen? Bovendien heeft ie er ook nog een behoorlijke rotzooi van gemaakt: een heelal dat straks weer onder gaat in een EINDKRAK. Ik kan wel een betere schepping bedenken. Nee: die God van de Bijbel is helemaal niks, knudde met een rietje. Leugenwerk en raadselachtigheid. Gelukkig zijn daar Hegel en harriechristus om het op te lossen in de heilige geest, reeds in de oude bijbel beloofd. Citaat:
Citaat:
Toch spreek ik niet in gelijkenissen, zoals Jezus deed, maar ik vertel direct waar het om gaat: gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos en daarbij ook het innerlijke hemelrijk. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ....................
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 mei 2011 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook doe je steeds maar weer je best Mij belachelijk te maken. Inhoud komt er niet uit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is nu juist de val. Dat de aarde om de zon draait kun je ook niet direct zien, vroeger niet en nog niet. Daarvoor is kennis nodig, uitleg en nadenken dus. Ja; dat valt niet mee. Zo is het ook met mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 mei 2011 om 11:36. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nochtans heb ik nooit ten aanzien van jouw persoon een scheldwoord laten vallen zoals: dommerik, robot etc. Ik val enkel de ideeën aan die je op dit forum neerpent. ALs die ideeën daardoor ridicuul beginnen te lijken, dan is het heel menselijk dat je je daardoor persoonlijk aangesproken voelt, maar in principe hoeft dat niet het geval te zijn. Een dwaas idee maakt nog geen complete dwaas van diegene die het naar buiten brengt. Als je beter zou opletten, dan zou je gelezen hebben dat ik jou op een bepaalde manier heel eerlijk vond overkomen, zelfs al sloeg wat je in het filmpje vertelde ook nergens op. Citaat:
Op andere domeinen, zoals filosofie, kunst, wetenschap etc. zal ik soms iets meer geneigd zijn om het oordeel van de vakman te volgen. Citaat:
Moet ik me echt schamen omwille van mijn beschaafde scheldloze discussie met jou? Ik dacht het niet. Zelfs wanneer mijn ongelijk bewezen wordt, dan ben ik blij een beter inzicht verkregen te hebben. Schaamte ken ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alles begint bij het uiterste 'manisme' Op een punt raad ik U echter aan het voorbeeld van Jezus te volgen, ten opzichte van uw 'blinde' en 'kortneuzige' belagers: ''Heer en Vader, vergeef het hen want, ze weten niet waarmee ze bezig zijn. Ik denk zelf dat 'Eureka' een doorbraak is, dat; slechts ingewijden kunnen bereiken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ga het niet herhalen. Ik denk dat de Vader in de hemel best zelf wel weet wat te doen. Zelfs de domme massa der robotten zal eens wakker worden, zo niet in dit leven dan in het volgende, zo niet hier dan wel in de hemel der microkosmos. Citaat:
Archimedes heeft het geroepen terwijl hij naakt de straat op riep. Mijn atoomtheorie is zoveel des te meer dan de ontdekking van Archimedes, maar het leek mij beter mezelf te beheersen. Nu: na zoveel jaar word ik nog steeds in de maling genomen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 mei 2011 om 15:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woord: waanzin klinkt niet erg leuk in de oren. Citaat:
Je bent een zielig figuur. Citaat:
Maar dat is voor jou zeker niet weggelegd. Citaat:
Je zal je pas schamen als anderen dat ook gaan doen en je zal me pas gaan geloven als anderen dat ook gaan doen. Aldus ben je volkomen waardeloos. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is erger.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Onwetende wezens, vrezen slechts het onheil dat ze met hun zintuigen kunnen waarnemen. Daar waar de onzichtbare aanranders merendeels veel gevaarlijker zijn. Wij zijn naar het imago van 'God' geschapen. Dit houd dus ook in dan wij zoals hem even groot of/en klein zijn, ten opzichte van andere lichamen die ofwel groter ofwel kleiner zijn dan wij. Ik ben ervan overtuigd dat men op één Aardse millimeter een nieuw Universum zou kunnen opstarten! (Relativiteit van maten, gewichten, afstanden en tijd) De schepper is de eerste wetenschapper en staat aan de bron van de evolutieleer. (Darwin heeft niets uitgevonden) Citaat:
Citaat:
Daartoe heeft hij ons de nodige richtlijnen gegeven. De laatste werden en worden nog steeds onvoldoend in acht genomen. Dit is echter onze verantwoordelijkheid en dus niet deze van de schepper. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opgepast: t.o.van: plagiaat en/of oneerlijke concurrentie!! ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |