Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 mei 2011, 20:38   #21
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Godzijdank kunnen ze nooit zo laag vallen als de sossen...
Indien je het beu bent zeg het mij dan!
Dan kunnen we een serieuze discutie beginnen, anders gaan we verder!

FREEK DE JONGE, HELD VAN FREEDANSER ZIJN JEUGD (..)
JE HEBT DE WERELD HET GELOOF IN DE REVOLUTIE ONTNOMEN.
JE HEBT FREEDANSER ZIJN IDEALEN BELACHLIJK GEMAAKT.
JE VLIEGD NU MET UW PRIVAAT JET NAAR JE VILLA IN ZUID FRANKRIJK.
JE HAD BELOOFD BROEDERLIJK TE DELEN MET CARITAS CATHOLICA.
MAAR JE BENT ALLES ALLEEN ZUSTERLIJK AAN HET OP PEUZELEN.

Christelijke miljardairs:
http://www.svdneb.nl/images/blauwe_brief_dec._08.pdf
corse is offline  
Oud 8 mei 2011, 20:40   #22
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Godzijdank kunnen ze nooit zo laag vallen als de sossen...
Indien je het beu bent zeg het mij dan!
Dan kunnen we een serieuze discutie beginnen, anders gaan we verder!

FREEK DE JONGE, HELD VAN FREEDANSER ZIJN JEUGD (..)
JE HEBT DE WERELD HET GELOOF IN DE REVOLUTIE ONTNOMEN.
JE HEBT FREEDANSER ZIJN IDEALEN BELACHLIJK GEMAAKT.
JE VLIEGD NU MET UW PRIVAAT JET NAAR JE VILLA IN ZUID FRANKRIJK.
JE HAD BELOOFD BROEDERLIJK TE DELEN MET CARITAS CATHOLICA.
MAAR JE BENT ALLES ALLEEN ZUSTERLIJK AAN HET OP PEUZELEN.

Christelijke miljardairs:
http://www.svdneb.nl/images/blauwe_brief_dec._08.pdf
corse is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:16   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
U omschrijft vrij goed het probleem dat openligt voor de N-VA.Als je lang genoeg wrijft komt zelfs de dikste verflaag los,en dan kan het snel gaan
Ik weet dat BDW moeilijk de andere N-VA verkozenen een zwijgverbod kan opleggen,maar dat is nu al de tig-ste keer dat een N-VA mandataris met minder "debatteurs-capaciteiten" enigszins in het nauw gedreven werd en zelfs wat uitgelachen(en nog wel door een SPa-er begot)....
Ja,eerlijk gezegd maakte mevrouw Turtelboom (O-VLD) een rustige en vastberaden indruk,en haar vaststelling dat dat recent geschrijf over de Koning te scheiden is van de regeringsvormingskwestie lijkt me zelfs logisch..
Komaan mensen,we weten allemaal dat het probleem momenteel helemaal niet bij "de Koning" ligt,het was al aan het groeien ten tijde van de vorige Koning...
DENKT men wel na op het N-VA hoofdkwartier...waarom moest een O-VLD-er dat vaststellen (tot ongenoegen van Devadder vermoedelijk)

Na Wouter moet er een formateur zijn.....of sluiten we de boeken.....
Als de nva eens iemand stuurt die minder ervaren is in televisie-debatten (waar men de handigheid niet moet hebben om het dossier te kennen, èn om het te kunnen uitleggen, maar wel om daartoe de gelegenheid te krijgen van de neutrale moderator, èn waar andere handige politiekers twee dingen nastreven: hun eigen liedje zingen, èn de andere zijn liedje belachelijk maken ...),
dan spannen de andere partijen graag samen.
Tjsa, dat is politiek, dat is niet zo erg.

Het kan helemaal geen kwaad dat een aantal nva-kopstukken rustig de tijd krijgen om gemazeld en gepokt te geraken in televisiedebatten, en ondertussen soms blijkbaar afgaan wegens niet politiek-smerig genoeg.

Iets heel anders:
als gij Truttenboom rustig en vastberaden bestempeld in dat debat, dan val ik van mijn stoel. Ze gaf eer een kritiekloze lofzang op die onverkozene van Laeken, ze sprak met geen woord, of ze deed alsof het nooit gebeurd was, dat kleine Croo de onverkozene ook deftig op Zijne plaats heeft moeten zetten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:34   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik zou wel eens zien hoe dat SPA en Open VLD zouden reageren als N-VA de koning, VDL en Beke straal zouden negeren en zelf beginnen met de formatie. Pure hypocrisie lijkt me.
Waarom denk je dat ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:39   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik heb zonet je "post/topic" gelezen.

Wat me opvalt is dat jij ervan uit gaat dat de koning een taak heeft ?

Een koning (niet verkozen des volks) heeft een taak om een regering te vormen?
Een regering wordt dus samengesteld door "verkozen" mensen, (partijen die zich achter een gezamenlijke regeringsverklaring kunnen scharen) en niet door iemand die als vader een koning had !

Is dat te moeilijk om te begrijpen ?
Dit is een zéér pertinente vraag. Eigenlijk zitten al de partijen zich te verstoppen achter de koning, de republikeinse partijen nog het meeste.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 8 mei 2011, 21:42   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Je getuigt hier niet van politiek doorzicht.

Laat NVA maar eens doen wat de anderen voorstellen, en eigenhendig initiatief nemen...
Wat of wie houdt de N-VA tegen ?

Citaat:
Eens kijken wie dat zou aanvaarden. Dirupo heeft verleden week net laten weten dat hij enkel naar de Koning luistert...

In ben zwaar ontgoocheld in je foute analyse..
Het is de N-VA die de PS mee wil hebben voor hun grote staatsafbraak. Dat ze dan maar overeenkomen.

Oud 8 mei 2011, 21:47   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is duidelijk dat mensen zoals jij de N-VA in de verdomhoek willen krijgen. N-VA - en zeker De Wever - is 'intelligenter' dan dat. Zij maakt gebruik van de bestaande wettelijke (tot nader order Belgische) middelen om haar doelen te bereiken (je weet wel, evolutie in plaats van revolutie). Jij en je 'kornuiten' zouden maar al te graag zien dat de N-VA de 'fout' zou maken van buiten een wettelijk kader naar haar doelen te streven. Dan zouden jullie het van de hoogste daken kunnen schreeuwen wat voor schandalige en onwettige praktijken die Vlaams-nationalisten wel menen te mogen gebruiken en het zou dan nog een kleine stap zijn om N-VA de naam van 'illegaal clubje van machtsgeilen waarvoor elk middel het doel heiligt' op te plakken. Niet dus! De Wever en de zijnen leggen - ondanks de vaak 'kinderachtige' aanvallen van het Belgisch establishment - een nagenoeg naadloos parcours af (tot spijt van wie het benijdt) en dat levert hen geen windeieren op. Integendeel! Achterbakse pogingen en uitlatingen van mensen als jij ten spijt.
De grondwet noch andere wetten bepalen de rol van de Koning in een regeringsformatie, waarom verschuilt N-VA zich hier dan steeds achter ?

Oud 8 mei 2011, 21:48   #28
end
Schepen

Standaard

Elke Zevende Dag is het bang afwachten welke N-VA prutser ze dit keer gaan laten stamelen door het debat. De N-VA heeft geen enkele spreker buiten De Wever die voldoende eloquent of geloofwaardig overkomt om te debatteren met de grote jongens. De meesten kunnen met moeite een coherente zin eruit krijgen. Voor karikaturen als Homans, Bracke, Weyts, en Jambon lopen de mensen niet warm. De verfrissende eerlijkheid en rechtlijnigheid van BDW die N-VA zo aantrekkelijk maakt ontbreekt totaal bij deze mensen.

De stemmen die ze verliezen met elke pijnlijke vertoning in DZD verdienen ze gelukkig wel makkelijk terug (en meer) ieder keer De Wever zijn mond open doet. Het blijft wel verontrustend om te zien hoe weinig (spreek-)talent er in die partij is.
end is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:48   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat of wie houdt de N-VA tegen ?

Het is de N-VA die de PS mee wil hebben voor hun grote staatsafbraak. Dat ze dan maar overeenkomen.
De nva wordt niet tegen gehouden. De nva blijft getrouw aan haar kiesprogramma. En dat programma hield legaliteit in. Op basis van dat kiesprogramma .... noemden de journalisten onze overwinning een landslide. De klassieke machtspartijen verloren bakken geld, moesten legers aan medewerkers afdanken ...
en de nva doet overstoorbaar verder wat ze beloofde: lees het kiesprogramma.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:52   #30
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is een zéér pertinente vraag. Eigenlijk zitten al de partijen zich te verstoppen achter de koning, de republikeinse partijen nog het meeste.
Je moet het dan ook eens aan de andere kant van de taalgrens bekijken. Daar is het dus volle bak "het ies aan de konink" met Di Rupo op kop. De Wever heeft niets op te leggen. Ik denk dat hiermee de vraag over de hypocriete houding van de SP.A en OVld alsook de hypocriete stelling van verstoppertje spelen van de N-VA achter de rug van de koning, verduidelijkt is. Oh ja, en dat de koning bijzonder kwaad was en geen verkiezingen wou komt meer dan waarschijnlijk ook van de overkant.

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 mei 2011 om 21:54.
Jakko is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:53   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva wordt niet tegen gehouden. De nva blijft getrouw aan haar kiesprogramma. En dat programma hield legaliteit in. Op basis van dat kiesprogramma .... noemden de journalisten onze overwinning een landslide. De klassieke machtspartijen verloren bakken geld, moesten legers aan medewerkers afdanken ...
en de nva doet overstoorbaar verder wat ze beloofde: lees het kiesprogramma.
blablablabla.

Wat heeft dit met het feit de maken dat in praktijk de N-VA de grootste Vlaamse monarchisten zijn ?

Staat de ode aan de monarchie in hun programma ?

Oud 8 mei 2011, 21:55   #32
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
blablablabla.

Wat heeft dit met het feit de maken dat in praktijk de N-VA de grootste Vlaamse monarchisten zijn ?

Neen, maar de octopusnota wijst alsnog in die richting. Straf dat enkel de N-VA zich dat herinnert.

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 mei 2011 om 21:56.
Jakko is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:55   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Je moet het dan ook eens aan de andere kant van de taalgrens bekijken. Daar is het dus volle bak "het ies aan de konink" met Di Rupo op kop. De Wever heeft niets op te leggen. Ik denk dat hiermee de vraag over de hypocriete houding van de SP.A en OVld alsook de hypocriete stelling van verstoppertje spelen van de N-VA achter de rug van de koning, verduidelijkt is.
Di Rupo geeft hier veel een echo van de uitspraken van BDW met betrekking tot het "aan de koning zijn".

Oud 8 mei 2011, 21:57   #34
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Di Rupo geeft hier veel een echo van de uitspraken van BDW met betrekking tot het "aan de koning zijn".
En dus?
Jakko is offline  
Oud 8 mei 2011, 21:57   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar de octopusnota wijst alsnog in die richting. Straf dat enkel de N-VA zich dat herinnert.
Wat staat er in de octupusnota over de rol van de koning ?

Oud 8 mei 2011, 21:57   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus?
Doet de PS wat de N-VA wil of omgekeerd. Wat er gedaan wordt is effectief niets.

Oud 8 mei 2011, 21:58   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blablablabla.

Zwijg stil !
Seffens zet de Hooggeborene de Laeken nog een fles uit Frankrijk in een ijsemmer, als de Yp hem meldt dat het Weverke even langs komt.

De schoofzak is offline  
Oud 8 mei 2011, 22:00   #38
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat staat er in de octupusnota over de rol van de koning ?
Wat staat er in de octopusnota over een republiek?

De Vlaamse verzuchtingen die ik zonet heb geformuleerd zijn zonder uitzondering ingegeven door het vaste verlangen om te komen tot een meer kwaliteitsvol en slagvaardiger bestuur. De resoluties uit 1999 die het Vlaamse denkkader vormen, vinden hun verantwoording in de notie van de optimale bestuurskracht. Ik ben ervan overtuigd dat de realisatie van heel wat van deze vragen niet alleen Vlaanderen maar ook Wallonië en Brussel ten goede zal komen. De Vlaamse overheid wil de Belgische federale staat niet in vraag stellen of ondergraven maar heeft integendeel de vaste wil om met toepassing van een aantal beginselen zoals subsidiariteit, verantwoordelijkheid en solidariteit ons model te laten evolueren tot een voldragen federaal systeem.

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 mei 2011 om 22:13.
Jakko is offline  
Oud 8 mei 2011, 22:03   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grondwet noch andere wetten bepalen de rol van de Koning in een regeringsformatie, waarom verschuilt N-VA zich hier dan steeds achter ?
Neen ?

Hier zit de 'sleutel':

Citaat:
Art. 96. De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers.
...

De schoofzak is offline  
Oud 8 mei 2011, 22:20   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen ?

Hier zit de 'sleutel':
Voila, nu zijn we er. Waar staat al die zever dat het aan de koning is om het initiatief te nemen ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be