![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
|
![]() Ik geef haar wel deels gelijk. Enkel een 'boer' schept plezier in het zichzelf degraderen en komt enkel af met gênante platitudes met een negatieve bijklank. Het is gezelschap dat je liefst niet in je bijzijn hebt, omdat niemand graag stront over zijn hoofd krijgt, ook al kiepert die persoon in kwestie de bak ook over zijn hoofd.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 mei 2011 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat we het Nederlands zullen moeten laten vallen.. Het zal wel erg in de hoek gedreven worden als cultuurtaal De perfecte beheersing van (minstens) het Engels zal voor iedereen met culturele ambities onmisbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
|
![]() In mijn school leren wij Frans aan de hand van klassikaal oefeningen te maken in het werkboek, na dat de leerkracht ons eerst de theorie meegaf dat we dan als we kunnen beginnen, het goed doen. Maar, wij hebben dit jaar nog nooit een conversatie mogen aangaan, en als het er een is, is het dan wel een tekst uit ons hoofd leren.
En voor de rest zit de helft van de klas maar te slapen of steken dezelfde altijd hun vinger op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
|
![]() Citaat:
Ik had trouwens Engels, Frans en Duits in mijn lespakket.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
|
![]() het is waar dat het frans van de vlaamse leerlingen achteruitgaat. Dat zou niet mogen gebeuren: het is niet omdat ze ten zuidens des lands amper nederlands kunnen dat we dezelfde fouten mogen gaan maken. Ik ga dus niet akkoord met wat vic van aelst daarover zei.
Trouwens, ik ben van het gedacht (en heb dat kort geleden horen bevestigen door verschillende leraars secundair onderwijs op een opendeurdag van mijn vroeger college) dat het niveau algemeen achteruit gaat, niet alleen van het Frans. Volgens de leerkrachten lag dat aan twee dingen: ten eerste dat slechte resultaten meer en meer worden aangevochten en niet worden aanvaard door leerlingen/ouders. Ten tweede heeft men zijn uiterste best gedaan om het onderwijssysteem zo te veranderen dat oa de eindtermen achteruit zijn gegaan en ook dat subsidies worden uitbetaald per aantal leerlingen. Kortom: ze doen hun best om er zo veel mogelijk te houden om genoeg geld binnen te krijgen, terwijl vroeger in scholen ze er prat op gingen om een hoge kwaliteit aan te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
|
![]() Citaat:
__________________
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 952
|
![]() Citaat:
Is het dan met de engelse taal zoveel beter ??? De meeste (jong)volwassenen scheppen op dat ze zo goed engels kunnen, meestal gaat het dan maar om MTV-engels |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
|
![]() Citaat:
Daar sta je dan met je MTV-Eubonics.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
|
![]() Citaat:
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
|
![]() Citaat:
Eigenlijk klopt het wel in uw geval. U voelt zich immers aangesproken met mijn beschrijving. Indien u aan die vereisten voldoet bent u dat inderdaad, maar dan eerder een 'gestampte boerin'. ![]()
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
|
![]() Citaat:
Ik schrijf 'U' altijd met 'n hoofdletter! Waarom moet ik me aangesproken voelen door Uw beschrijving, ik stelde U 'n vraag en U antwoordde MIJ op die vraag, vandaar dat ik ook reageerde op Uw antwoord aan mij. ![]() Maar euh...nu heb ik nog geen antwoord op m'n vraag.
__________________
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 9 mei 2011 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 30.069
|
![]() Citaat:
Dat moeten we niet willen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
|
![]() Citaat:
or All hat, no cattle.
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.622
|
![]() Citaat:
Het lijkt me nochtans zo te zijn dat u zich aangevallen voelt doordat ik het Frans een insignificante taal vind.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
|
![]() Citaat:
Dit is dan ook geen 'onozel gezaag en gezever' maar, mijns inziens, (terechte) kritiek. Het onderwijs mag en moet wel degelijk in vraag gesteld kunnen worden. Zoniet kan men niet verbaasd zijn dat we na een tijd enkele treden van de wereldtop naar beneden duikelen. Citaat:
Ik heb acht jaar Frans gehad en nog niet één uur Duits. Ik heb die tweede taal dan maar zelf geleerd en na ruim een jaar was mijn Duits stukken beter dan mijn Frans ooit geweest is, en dan was ik nog één van de betere in mijn klas. Dat wil ook al iets zeggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Als wij vroeger ons eerste lesjes Frans kregen, dan hoorden we daar van alle geburen, familie .... van "hoe belangrijk dat dat wel was enz. bla bla ...". Net zoals nu, als een kleine 'iets' kan een een pc, de reacties heel erg lovend zijn ... En het Frans is niet 'hot' meer. (wel akkoord dat er heel wat schort aan het huidige onderwijssysteem. Zelfs in mijn tijd was men al mooi en terecht aan het opschuiven naar 'niet alleen kennen en van buiten leren, maar ook begrijpen...', nu zit men daarin veel en veel te ver. Maar dat is andere koek.) (en wat betreft het verschil tussen Engels echt kennen, en MTV-Engels: 1) een taal leren, echt leren, is hard en veel werken, oefenen, en onderhouden 2) de grote massa van Vlamingen vroeger, kon wel (goed!) zijn plan trekken in het Frans, maar daar bleef het ook bij. Ge moet niet denken dat onze kinderen 'dommer' zijn dan wij !
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.898
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
|
![]() Citaat:
Vroeger kwamen kinderen aan in de lagere school en waren min of meer opgevoed. Ouders deden hun werk. Tegenwoordig willen meer en meer ouders "de beste vriend" van hun kind zijn. Ze zijn zelfs bevreesd om het woord "nee" tegen hun koter te gebruiken of beginnen met een 8jarige te onderhandelen. Luisteren is er niet meer zozeer bij. Die 8jarige komt dan aan in een school. Er wordt in het onderwijs onderscheid gemaakt tussen kennis, vaardigheden en attitudes. Om het in die terminologie uit te leggen moet de leerkracht veel meer tijd en moeite investeren in het aanbrengen van attitudes dan vroeger. De doelstelling "stilzitten, zwijgen en opletten" bijvoorbeeld kostte 20 jaar geleden veel minder tijd dan vandaag omdat de meeste leerlingen dat al konden van thuis. Deze evolutie heeft een negatieve weerslag op de doelstellingen rond kennis en vaardigheden. Het volgende jaartje wil de leerkracht van het tweede leerjaar beginnen met de voor dat jaar voorgeschreven kennis maar moet eerst nog de kennis van het eerste jaar ( dat ze toen niet gezien kregen ) te onderwijzen. Alsook de attitudes die de leerlingen weer verleerd zijn tijdens de 2 maanden grote vakantie opnieuw in te oefenen. Een leerling die beleefd is en luistert is die attitude na de grote vakantie weer kwijt als zijn ouders daar te nonchalant mee omspringen. De achterstand in kennis en vaardigheden is zoals een rollende sneeuwbal : hij wordt groter en groter ... en dit over de jaren heen. Uiteindelijk ( om een lang verhaal kort te maken ) zijn leerkrachten in het 6de middelbaar bezig met het uitleggen van leerstof die aldus de leerplannen in het 3de jaar reeds gezien moest zijn. Daarnaast wordt een groot deel van de leerstof noodgedwongen ook niet meer gezien wegens tijdgebrek. Het is geen zwart wit verhaal, het is uiteraard niet zo dat de schuld enkel bij de ouders ( of leerlingen ) ligt en er geen slechte leerkrachten kunnen zijn, maar we mogen ons ook niet blindstaren op de "slechte leraren die de schuld zijn van alles". Overigens ... hoe word je een slechte leerkracht ? Ben je niet soms de ellende gewoon kotsbeu ? Is een deel van de "slechte" leraren niet gewoon cynisch geworden en ontmoedigd geraakt door de situatie ( die ze niet veroorzaakten maar wel de schuld van krijgen ) ? Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat ouders meer en meer de populaire willen uithangen met hunne kleine en hun eigen verantwoordelijkheden trachten af te schuiven op het onderwijs ( dat het altijd gedaan heeft en dus altijd met de vinger gewezen moet worden ). mvg. Sint Ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 10 mei 2011 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |