![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Mijn verontschuldigingen als dit onderwerp al zou bestaan. Ik vraag me gewoon iets af. Je kan naar mijn aanvoelen 2 soorten kritiek op De Wever uiten :
* Hij is niet bereid tot compromis ( Hij kan het niet, hij is te radicaal, etcetera ) Niet bereid tot compromis wil volgens mij zeggen dat hij zijn programma niet loslaat en zich niet kan inleven in de mening van de andere. Te radicaal vasthangen aan de eigen mening zeg maar. * Hij is een verrader van zijn kiezers en zijn eigen programma ( Hij is niet consequent, hij wil opeens wel onderhandelen over sociaal economische, etcetera ) Verrader van het eigen programma wil zeggen dat je niet consequent bent. Enkele dagen terug was er nog een topic op dit forum in die zin "nva is monarchistisch geworden". Ter verduidelijking Persoonlijk wens ik geen van beide bovenstaande kritieken te onderschrijven. Wat ik me wel afvraag is - over alle nva bashers alhier aanwezig - welke van beide kritieken ze willen volgen. Beide vormen van kritiek kunnen een terechte houding zijn als je er goede argumenten voor hebt ( al zie ik die niet ) en doe gerust je best om ons te overtuigen. Niets is immers gezonder voor een partij dan in vraag gesteld te worden en de kans te hebben jezelf tegen eerlijke kritiek te verweren. Punt dat ik wil maken is echter dat je volgens mij niet BEIDE vormen van kritiek kan combineren. Tenzij ik één of andere nuance gemist heb. Allez, ik kan moeilijk zeggen dat De Wever te hard aan zijn programma vast houdt en daarom geen compromis wil/kan sluiten en tegelijkertijd declareren dat hij zijn eigen programma te gemakkelijk overboord smijt. Welk van de twee is het nu ? Ik denk dat je - als je die twee kritieken toch combineert - je een probleem hebt, namelijk dat het je niet gaat om een eerlijk debat maar veeleer met een koste wat het kost inhakken op de NVA. En dat lijkt me dan weer intellectueel oneerlijk te zijn. Daarom deze draad. Als je tegen de NVA bent, welke van deze twee kritiekvormen volg jij en waarom ? Of wil je toch die twee vormen van kritiek vermengen en vind je dat mijn inschatting ( dat die elkaar wederzijds uitsluiten ) fout is ? En zo ja, waarom ? Ik zou het graag snappen. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is dik. Tot daar de gefundeerde kritiek van Belgicisten op BDW
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan je ook gelijkaardige topics opstarten over Gennez, Tobback, Beke, en nog een hele boel anderen...
Wat een dwaze draad ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet bereid tot een compromis: Hij doet niet genoeg toegevingen
Hij is een verrader van zijn kiezers: Momenteel verwezenlijkt hij helemaal niets van zijn programma, zodoende heeft de kiezer niets aan zijn stem De vraag is natuurlijk wat de kiezer daarvan denkt; is dat de fout van N-VA of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik stemde niet op BDW, maar heb wel veel respect voor hoe hij de zaken aanpakt, en hoe standvastig hij blijft.
Een van de opties moeten kiezen, omdat je "tegen" bent is belachelijk. Het is niet omdat je niet voor iemands ideëen bent, dat je geen lof kan hebben over hoe die persoon zijn job doet.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever geen regering dan zulkeen gedrocht die we de laatste 12 jaar hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Als Vlaams Nationalist moet hij er nu mee ophouden - Nu zeker dat we weten dat de Koning de lakens uitdeelt.
Hoe is het te combineren, wanneer een partij de onafhankelijkheid uitroept, zich als premier van dat land wil profileren. Indien hij verder doet is het de zoveelste lafaard in de rij Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 10 mei 2011 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in de weg, en natuurlijk kunnen een gebrek aan compromisbereidheid en tegelijkertijd weinig van eigen ideeen realiseren of eigen programma verloochenen samen gaan.(dat is politiek weet ge) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik een N-VA basher of ben ik tegen de N-VA louter om het feit dat ik de Maddens-doctrine, de BAERT doctrine en de wijze Van Rompuy regeringsonderhandelingen maar niets vind ?
Je moet ook een duidelijk onderscheid maken tussen Bart De Wever en zijn politieke visie en Bart De Wever als partijvoorzitter. Bart De Wever als partijvoorzitter moet wel degelijk zich schikken naar zijn achterban. De verschillen kunnen voor velen miniem lijken maar dat is vooral omdat ze zoveel mogelijk verborgen worden gehouden.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 mei 2011 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de wijze Van Rompuy daarentegen gebruikt wordt, dat is de fout van de Franstaligen zelf, die hadden maar in 2007 een beetje redelijk moeten zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je bent voorstander dat N-VA zich terugtrekt uit de onderhandelingen en dat ze hun volledige (stilzwijgend) fiat geven aan de lopende zaken regering ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De BAERT doctrine uit het Anciaux interview van Knack : Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) je krijgt minder Vlaamse zelfstandigheid ==> Brussel/Franstalige Gemeenschap blijft bevoegdheden uitoefenen op Vlaamse grond 2) elke toegeving is een te grote kost 3) een onafhankelijkheid van Vlaanderen wordt zéér bemoeilijkt. Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er in de verkiezingsdebatten uitgewerkte oplossingen voor BHV verdedigd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |