Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 mei 2011, 13:52   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat ik me uit de reportage herinner is dat VB en de N-VA van geen kanten overeen kwamen over een Plan B scenario voor België.

Dus nogmaals, hoe zie je dit concreet ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 mei 2011 om 13:53.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 mei 2011, 14:00   #22
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Om op het artikel zelf te reageren:

De PS zal misschien enkele centiemen laten verschuiven, maar zal vcasthouden aan de volledige door Vlaanderen bekostigde "solidariteit"...

Als ik Bart was, zou ik maar één eis stellen om een regering te maken: géén staatshervorming, géén extra geld voor Brussel, maatr wel een verandering van de financiering van de gewesten en gemeenschappen: Voortaan ontvangt iedreen zijn eigen inkiolmsten, en stort door aan de staatskas, wat verondersteld wordt het staatsdeel te zijn. De dotaties omdraaien als het ware.

Alleen dat al zou een super overwinning zijn. Ieder landsgedeelte zijn eigen belasting en accijnzeninning. En het deel dat zogezegd naar de anderen gaat, zal gestort worden. Ineens gedaan met alle verborgen transferts, maar alles in het open en klaar en duidelijk.
M.a.w. het Senelle-scenario op basis van de grondwettelijke gewestgrenzen met de gezamenlijke hoofdstad Brussel. Dan wordt alles klaar als een klontje en kan er vanuit die situatie onderhandeld worden over de mogelijke overgangsmaatregelen.
Oud 10 mei 2011, 14:02   #23
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik bedoelde intransparantie. Typo, sorry.
en wij willen die in stand houden? Goe bezig
vrijevlaming is offline  
Oud 10 mei 2011, 14:03   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik me uit de reportage herinner is dat VB en de N-VA van geen kanten overeen kwamen over een Plan B scenario voor België.

Dus nogmaals, hoe zie je dit concreet ?

VB? So what?

Wat ik nu vaststel is dat de Franstaligen en de Vlamingen van geen kanten overeen komen over hoe het nu verder moet. Ze kunnen totaal geen regering meer vormen.

Dus aan u nu, zonder boedelscheiding : hoe ziet u het concreet?

Laatst gewijzigd door Antoon : 10 mei 2011 om 14:03.
Antoon is offline  
Oud 10 mei 2011, 14:05   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
en wij willen die in stand houden? Goe bezig
Die gast weet werkelijk niet meer van welk hout pijlen te maken. Hallucinant wat die hier de laatste dagen al heeft uitgebraakt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 10 mei 2011, 14:07   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
VB? So what?

Wat ik nu vaststel is dat de Franstaligen en de Vlamingen van geen kanten overeen komen over hoe het nu verder moet. Ze kunnen totaal geen regering meer vormen.

Ik zie dat niet gebeuren.

Heb je er eigenlijk spijt van dat de externe druk van de financiële markten aan het afnemen is ? Je gaat nog een tijdje op het 'NU' moeten wachten. Wat er dan op het 'NU' moment gaat gebeuren is volgens mij geen boedelscheiding maar één of andere vorm van een regering van Nationale eenheid waar ook N-VA parlementszetels in betrokken gaan worden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 10 mei 2011, 14:07   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die gast weet werkelijk niet meer van welk hout pijlen te maken. Hallucinant wat die hier de laatste dagen al heeft uitgebraakt.
Kan je hier 1 concreet voorbeeld van geven ?

Oud 10 mei 2011, 14:09   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je hier 1 concreet voorbeeld van geven ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=11

En nee, ik heb het niet over je kleine lapsus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 10 mei 2011, 14:20   #29
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:

grappig dat hij dat vraagt nét na dat hij die fout begaat
vrijevlaming is offline  
Oud 10 mei 2011, 14:37   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat niet gebeuren.

Heb je er eigenlijk spijt van dat de externe druk van de financiële markten aan het afnemen is ? Je gaat nog een tijdje op het 'NU' moeten wachten. Wat er dan op het 'NU' moment gaat gebeuren is volgens mij geen boedelscheiding maar één of andere vorm van een regering van Nationale eenheid waar ook N-VA parlementszetels in betrokken gaan worden.
Als "één of andere vorm van een regering van Nationale eenheid waar ook N-VA parlementszetels in betrokken gaan worden" het beste is wat men kan voortbrengen na zolang te hebben onderhandeld, dan is het nog veel erger gesteld dan ik dacht met dit land.
Het betekent in feite dat het scenario van het 'verdampen' van België veel dichterbij is dan ik ooit had kunnen voorzien.
Oud 10 mei 2011, 14:40   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ga je me pakken op een typo die ik dan ook nog rechtzet ? Ik bedoelde intransparantie ipv transparantie.

Oud 10 mei 2011, 14:40   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je me pakken op een typo die ik dan ook nog rechtzet ? Ik bedoelde intransparantie ipv transparantie.
Heb je mijn bericht gewoon niet gelezen of zo? Zoals ik zei had ik het niet over je kleine lapsus. Man toch.
fox is offline  
Oud 10 mei 2011, 14:44   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je mijn bericht gewoon niet gelezen of zo? Zoals ik zei had ik het niet over je kleine lapsus. Man toch.
Wat wil je dan wel duidelijk maken ?

Oud 10 mei 2011, 14:51   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je dan wel duidelijk maken ?
Dat u van geen hout pijlen weet te maken. Vreemd dat ik dat nogmaals moet herhalen. U draait weer in circeltjes. Of vind je het normaal misschien dat je nonsens verkondigt zoals "N-VA wil de intransparantie in stand houden"
fox is offline  
Oud 10 mei 2011, 15:15   #35
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat u van geen hout pijlen weet te maken. Vreemd dat ik dat nogmaals moet herhalen. U draait weer in circeltjes. Of vind je het normaal misschien dat je nonsens verkondigt zoals "N-VA wil de intransparantie in stand houden"
hij is echt hilarisch hé
vrijevlaming is offline  
Oud 10 mei 2011, 16:48   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
M.a.w. het Senelle-scenario op basis van de grondwettelijke gewestgrenzen met de gezamenlijke hoofdstad Brussel. Dan wordt alles klaar als een klontje en kan er vanuit die situatie onderhandeld worden over de mogelijke overgangsmaatregelen.
Het "plan" van Senelle slaat gewoon nergens op. Het is een eenzijdige de facto onafhankelijkheidsverklaring zonder het met zoveel woorden te zeggen. Denk je echt dat je de ruiten kan ingooien om vervolgens te gaan onderhandelen over hoe voorlopig de ruiten weer te gaan lijmen, om ze vervolgens weer te kunnen ingooien?
solidarnosc is offline  
Oud 10 mei 2011, 16:49   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
VB? So what?

De verdeeldheid tussen de Vlaamse partijen is groter dan die tussen de Vlamingen en Franstaligen.
solidarnosc is offline  
Oud 10 mei 2011, 17:00   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De verdeeldheid tussen de Vlaamse partijen is groter dan die tussen de Vlamingen en Franstaligen.
Daar gaat bij de volgende verkiezing in Vlaanderen meer duidelijkheid over komen, wees gerust, de anti-Belgische tendens zal zich versterken.

Zij die in Vlaanderen denken van ondubbelzinnig de Belgische kaart te kunnen trekken gaan (weer) rammel krijgen.

Ook het platte warm en koud blazen van de CVP zal nog een keer afgestraft worden. Ook het "de Vlaming moet verplicht Frans blijven leren" van onze Minister-President aan de Belgische leiband zal afgestraft worden.
Oud 10 mei 2011, 17:44   #39
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja hoor eens, hij heeft wel een punt.
Hollander is offline  
Oud 10 mei 2011, 17:44   #40
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ja hoor eens, hij heeft wel een punt.
geintje dus, voor de slechte verstaanders.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be