![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze verschillen van plaats tot plaats doorheen de tijd en van persoon tot persoon. Ook waar geen famillievermogen is om te beschermen, wordt er gehuwd. Er wordt ook gehuwd zonder politieke overwegingen. Niet iedereen trouwt om economische redenen enz... Wat u opsomt, uw zogenaamde facetten, zijn geen bestaansredenen van het huwelijk. Er zijn dan ook meerdere manieren om het familievermogen te beschermen, of politieke voordelen te halen, dan met het huwelijk. Het is juist dat het huwelijk daartoe vaak gebruikt wordt, maar dat is wat anders dan stellen dat zij daarvoor bestaat of dat dit het huwelijk in essentie zou zijn. Misschien is dat in uw visie zo, maar dan weet je nu meteen ook waarom net deze visie subjectief zou zijn. Mijn vaststelling over het huwelijk, namelijk dat zij overal ter wereld en door alle tijden heen voorkomt, bij slechts die relaties waarvan men procreatie kan verwachten (man-vrouw dus), is echter volledig los van alle tierelantijtjes, die de diverse gemeenschappen aan deze essentie van het huwelijk gekoppeld hebben. Het is duidelijk dat homoseksuelen slechts wensen te huwen omwille van de economische voordelen die onze wetgeving aan gehuwden biedt en daarvoor zonder enig probleem schaamteloos voorbij gaan aan deze essentie alsof het huwelijk in wezen een geldkwestie zou zijn. Nergens in de geschiedenis van de mensheid werd er zo respectloos omgegaan met het fenomeen huwelijk. Het is altijd iets geweest voor die relaties waarvan men procreatie kan verwachten in het voordeel van het voortbestaan van de gemeenschap. Daarom wordt ze ook door de gemeenschap beschermd erkend en gevierd. Vrienschaprelaties bijvoorbeeld, die ik in een bepaald opzicht even belangrijk acht als liefdesrelaties, zowel voor jezelf als voor de menselijke gemeenschappen in het algemeen... ... die ook politieke en economische voordelen kunnen opleveren, werden nooit op dezelfde wijze gewaardeerd door de gemeenschappen als het huwelijk. En de enige mogelijke en denkbare reden daarvoor is ook het enige mogelijke en denkbare verschil tussen die twee. Namelijk de seksualiteit gericht op nakomelingeschap. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 mei 2011 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2302 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weten we.
Citaat:
Citaat:
Het is niet omdat u blijkbaar geen eerlijke discussie kunt voeren, dat ze niet zou bestaan. Ik heb intussen al lang begrepen dat u mijn objectieve redens nooit zult aanvaarden. Niet omdat het niet om objectieve redens zou gaan, maar door uw gebrek aan volwassenheid om los te komen van uw vooroordeel over mijn persoon en een kunstmatig in stand gehouden Calimerogevoel. Maar dat neemt niet weg dat zo lang niemand kan duiden waarom mijn redens niet objectief zouden zijn, deze objectieve redens weldegelijk bestaan. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van bij de les te blijven. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2304 |
Staatssecretaris
|
![]() De enige iet of wat objectieve reden die ik u heb zien geven is het behoud van traditie.
![]() |
#2305 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als u het verschil tussen parafilie en geaardheid niet ziet is alle hoop verloren.
![]() |
![]() |
#2306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zo goed als zeker dat als we morgen ergens een indianenstam zouden ontdekken in het Amazonegbied , die nog nooit met andere beschavingen in contact kwam, ... dat ook zij het huwelijk kennen tussen man en vrouw als procreatief gedrag dat beschermd, erkend en gevierd wordt door de gemeenschap. Traditie,... ... dat zijn die dingen als de bruid die haar boeket achter zich weggooit, naar de familiemaagden die ze proberen te vangen. of de kus op het balkon als je wil. Geloof me maar dat ik ook wel begijp dat dergelijke zaken, geen objectieve redenen zijn om tegen het homohuwelijk te zijn. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 mei 2011 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien toch wel... ... over de dingen die jij niet ziet dan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2308 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2309 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is selectief doof en blind voor alles wat niet in zijn kraam past, vrees ik...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, u liegt wel. U liegt dat u zwart ziet zelfs. U heeft wel degelijk gezegd dat het de relatie is en niet de partners die beschermd worden. U deed dat zelfs meermaals.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2313 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2314 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom komt u dan altijd met die idiote vergelijking op de proppen? U zou ondertussen moeten weten dat u appelen met citroenen vergelijkt en dat dergelijke vergelijkingen van nul en generlei waarde zijn...
Citaat:
Citaat:
Ik weet niet wat "redens" zijn. Dat woord bestaat niet.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zelfs dat is in hoge mate subjectief. Hij koppelt immers een waarde aan die traditie. Die waarde geldt misschien wel voor hem persoonlijk, maar is zeer zeker niet universeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#2316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kent dat verschil best. Er is een andere reden waarom hij graag die link legt in zowat elke discussie over homoseksualiteit. Ik laat het je raden...
![]() |
![]() |
![]() |
#2317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit dat nu met walter Capiau?
![]() |
![]() |
![]() |
#2318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
p.s. Ik heb je persoonlijke aanval weggelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2319 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij je tot dit soort praktijken moet verlagen om de schijn te wekken dat je een punt zou hebben in deze discussie is wel heel erg laag van je. Neem me niet kwalijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |