Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 09:34   #341
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met ethiek koop ik geen brood.

Het voertuig is een klomp materiaal, exact even gevaarlijk als een rotsblok in rust. Alleen, een voertuig kan voortbewogen worden naar willekeur van een bestuurder.

Ik zal je graag eens horen zeiken over het ontbreken van een vergunning voor het opslaan van dioxines.

Als die taxichauffeur en die agent zichzelf aan de regels houden, is er geen vuiltje aan de lucht. Helaas deed die taxichaufeur het niet.

Eneuh, de doodstraf omdat die agent een kans zou gehad hebben die taxichauffeur door zijn kop te knallen.... hoeveel mensen kan je niet doodrijden met een auto?
De chauffeur is in fout. Ik ben helemaal met jou mee eens.
Maar ik praat over de algemene evaluatie.
Het is gelukkig voorbij. Wat moeten ze nu nog doen om zulke gevallen te (proberen te) vermijden volgens jou? Niks?
Zo verder gaan? Niks veranderen?
Als je het zo goed vindt, heb ik eigenlijk geen opmerkingen omtrent je mening dan.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 09:35.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:42   #342
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het is gelukkig voorbij. Wat moeten ze nu nog doen om zulke gevallen te (proberen te) vermijden volgens jou? Niks?
Zo verder gaan? Niks veranderen?
Als je het zo goed vindt, heb ik eigenlijk geen opmerkingen omtrent je mening dan.

Wat er aangepast worden? Wel men moet veel intensiever gaan controleren en overtreders hardhandiger aanpakken. Ook moet men deze taxichauffeur de maximumstraf geven voor al zijn inbreuken zodat ander crapuul misschien 2 keer nadenkt alvorens zo een stunt uit te proberen.

Misschien kan men een badgesysteem invoeren waardoor een chauffeur enkel in de wachtrij kan komen door via een slagboom te passeren.

Ja, zover moet het inderdaad komen als enkele crapuulchauffeurs zich niet wensen te schikken naar de nochtans overduidelijke regels. De gemeente zaventem beslist over de vergunning en niemand anders. Schik je ernaar of zoek ander werk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:44   #343
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Tof.
Citaat:
Het is gelukkig voorbij.
Tof²
Citaat:
Wat moeten ze nu nog doen om zulke gevallen te (proberen te) vermijden volgens jou? Niks? Zo verder gaan? Niks veranderen?
Of de politie moet meer moeite doen om het proper op te lossen, en geen gezeik te krijgen als ze krachtdadig moeten optreden tegen idioten. Of de vergunningshouders de toelating geven er zelf iets aan te doen.

Citaat:
Mijn mening is simpel, idioten helpen met autodarwineren.
Oud 12 mei 2011, 09:52   #344
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
We zijn hier niet in het Wilde Westen, dacht ik!
.
Misschien is dat van uwentwege juist de verkeerde inschatting...
Er zijn alvast velen die er het wilde westen van maken, en dat lukt blijkbaar ook nog.

Laatst gewijzigd door kwantum : 12 mei 2011 om 09:52.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:56   #345
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Blijkbaar kampt de luchthaven al jaren met het probleem. Wat werd er aan gedaan? Noppes. En nu er eens een flik zijn werk doet is't revolutie. Tja, als je zolang het kwaad toelaat, dan wordt er verondersteld dat het normaal en aanvaard is.

Laatst gewijzigd door kwantum : 12 mei 2011 om 09:56.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 10:27   #346
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik praat over evaluatie van de ethiek, beste rechtse plakker. Staan ook bewapende agenten op de autosnelwegen om wagens te stoppen om te controleren? In elk geval is het gevaarlijk om voor een voertuig te staan. Het is nu bewezen feit toch !?

Wie is rechts nu? Ik of jij?

Wat is belangrijker? Een boete voor het ontbreken van een vergunning of het overlijden van een agent van de federale politie of het overlijden van een taxichauffeur?

Bovendien; de taxichauffeur zou sowieso moeten zigzagen (zie bord A1C hieronder)

Bijlage 80541
Ethiek???Wordt er niemand op een snelweg gestopt wegens te hard rijden, zijn er geen alcohol en drugcontroles? Staat deze onzin model voor links denken misschien?
Het is niet te hopen!
Gevaarlijk om voor een voertuig te staan?? Nog even en het is de schuld van de agent; volgens mij hoor je te stoppen wanneer een agent aangeeft dat dit moet, ook wanneer hij daarbij je de weg verspert door voor je voortuig te staan en dan begint u over ethiek???

Wat belangrijk is? Dat ook taxichauffeurs zich houden aan wettelijke bepalingen, dat en niets anders lijkt me belangrijk dus stop je wanneer een agent je daartoe aanmaant en krijg je een boete wanneer je zonder vergunning aan de luchthaven mensen oppikt, deze regels gelden voor iedereen, ongeacht origine!
Duidelijk zo?
Mooi!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:15   #347
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...Ook moet men deze taxichauffeur de maximumstraf geven voor al zijn inbreuken zodat ander crapuul misschien 2 keer nadenkt alvorens zo een stunt uit te proberen...
1) Poging tot doodslag (wordt bestraft met 15 tot 20 jaar opsluiting)
2) Opzettelijke slagen en verwondingen

En als hij een blanco strafblad heeft en als er bewezen wordt dat het niet meer is en niet minder dan opzettelijke slagen en verwondingen !?

Over welke maximumstraf spreek je eigenlijk; 20 jaar opsluiting?

------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
... Wel men moet veel intensiever gaan controleren en overtreders hardhandiger aanpakken.
Tegenstrijdig met (zie hieronder)

Citaat:
Misschien kan men een badgesysteem invoeren waardoor een chauffeur enkel in de wachtrij kan komen door via een slagboom te passeren.
Tegenstrijdig met hetgeen wat je hierboven zei. In elk geval vind ik dit persoonlijk een betere oplossing.
------------

Citaat:
Ja, zover moet het inderdaad komen als enkele crapuulchauffeurs zich niet wensen te schikken naar de nochtans overduidelijke regels. De gemeente zaventem beslist over de vergunning en niemand anders. Schik je ernaar of zoek ander werk.
Jij bent aan het zeveren nu in plaats van te discussiëren (dit laatste stuk).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 11:16.
Oud 12 mei 2011, 11:21   #348
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ethiek???
Ja!!!

Citaat:
Wordt er niemand op een snelweg gestopt wegens te hard rijden
Nee. Heel af en toe Ferrari, Porsche enz. Anders is het een controle voor iets anders en niet voor het hard rijden.

Citaat:
zijn er geen alcohol en drugcontroles?
Op een autosnelweg?

Citaat:
Staat deze onzin model voor links denken misschien?
Waarom spreek je nu over "links"?

Citaat:
..Gevaarlijk om voor een voertuig te staan??
Ja!

Citaat:
Nog even en het is de schuld van de agent
Nee! Wie zegt dat?

Citaat:
volgens mij hoor je te stoppen wanneer een agent aangeeft dat dit moet, ook wanneer hij daarbij je de weg verspert door voor je voortuig te staan...
Tuurlijk!

Citaat:
...en dan begint u over ethiek???
Inderdaad!

Citaat:
... deze regels gelden voor iedereen, ongeacht origine!
Juist! Ikzelf heb geen enkel woord gezegd over origine.

Citaat:
Duidelijk zo?
Duidelijk zo?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 11:24.
Oud 12 mei 2011, 11:49   #349
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Poging tot doodslag (wordt bestraft met 15 tot 20 jaar opsluiting)
2) Opzettelijke slagen en verwondingen

En als hij een blanco strafblad heeft en als er bewezen wordt dat het niet meer is en niet minder dan opzettelijke slagen en verwondingen !?

Over welke maximumstraf spreek je eigenlijk; 20 jaar opsluiting?
Uiteraard. Met fluwelen handschoentjes werkt toch niet. Dat werd de laatste jaren uitvoering bewezen.

Citaat:
Tegenstrijdig met (zie hieronder)

Tegenstrijdig met hetgeen wat je hierboven zei. In elk geval vind ik dit persoonlijk een betere oplossing´
Complementaire zaken zijn helemaal niet tegenstrijdig.

Citaat:
Jij bent aan het zeveren nu in plaats van te discussiëren (dit laatste stuk).
Jij mag dat misschien zever vinden, maar het is de realiteit. Het is schering en inslag dat de Brusselse taxichauffeurs zich niet houden aan de regels. Het is duidelijk dat jij amper of nooit op de luchthaven komt. Dan is het ook niet nodig om enige uitspraak te doen over hoe vaak dit crapuul de regels met de voeten treedt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 12 mei 2011, 11:59   #350
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Met fluwelen handschoentjes werkt toch niet. Dat werd de laatste jaren uitvoering bewezen.
Daarover spreek ik niet.
Ik vraag je mening eigenlijk.
Wat heeft de chauffeur volgens jou gedaan?
Opzettelijke slagen en verwondingen of poging tot doodslag?

Citaat:
Complementaire zaken zijn helemaal niet tegenstrijdig.
Je had gewoon een systeem voorgesteld die veel beter zou werken dan het verlies van tijd door de federale politieagenten. Ze kunnen belangrijkere dingen doen dan de functie van een badge systeem persoonlijk uit te voeren.

Citaat:
Jij mag dat misschien zever vinden, maar het is de realiteit...
Ik vind het zever omdat je "kwaadachtig ingesteld" bent tegen alle chauffeurs. Roepen helpt niet. We zijn aan het discussiëren. Gemeente Zaventem goedpraten betreffende het stimuleren van monopolie is volgens mij niet nodig. Dat mag je doen natuurlijk. Maar het is niet ter zake.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 12:19.
Oud 12 mei 2011, 12:07   #351
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Waarom bezetten die collega taxichaffeurs de luchthaven?

Vinden die dat dan kunnen rond te rijden met een politieagent op de motorkap?
Discriminatie. Ze eisen ook een politieagent op hun motorkap.
Oud 12 mei 2011, 12:13   #352
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wat zou jij doen als je eerst omvergereden werd en dan 4 kilometer meegesleurd op de motorkap? Ik zou die kerel recht in zijn kop schieten.
Van Johan Bollen zou je nog niet eens "racist" mogen worden.
Oud 12 mei 2011, 12:15   #353
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wat zou jij doen als je eerst omvergereden werd en dan 4 kilometer meegesleurd op de motorkap? Ik zou die kerel recht in zijn kop schieten.
Vandaar ook dat de kans (in de Europese landen) 0 is dat je ooit een politieagent wordt.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 12:18.
Oud 12 mei 2011, 12:22   #354
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Zijn er geen filmpjes van?

Het doet me denken aan die keer dat ik een flik op de motorkap had. Hij greep zich vast aan de ruitenwissers, die ik dan per ongeluk, ook nog eens opzette, zodat hij precies naar iedereen aan het wuiven was.
Oud 12 mei 2011, 12:32   #355
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover spreek ik niet.
Ik vraag je mening eigenlijk.
Wat heeft de chauffeur volgens jou gedaan?
Opzettelijke slagen en verwondingen of poging tot doodslag?
Poging tot doodslag uiteraard. Je moet al goed gek zijn om daar slagen en verwondingen in te zien.

Citaat:
Je had gewoon een systeem voorgesteld die veel beter zou werken dan het verlies van tijd door de federale politieagenten. Ze kunnen belangrijkere dingen doen dan de functie van een badge systeem persoonlijk uit te voeren.
Uiteraard is zo een badge systeem niet waterdicht. Ook daar kunnen na verloop van tijd misbruiken optreden. Daarom moet er nog steeds gecontroleerd worden.

Citaat:
Ik vind het zever omdat je "kwaadachtig ingesteld" bent tegen alle chauffeurs. Roepen helpt niet. We zijn aan het discussiëren. Gemeente Zaventem goedpraten betreffende het stimuleren van monopolie is volgens mij niet nodig. Dat mag je doen natuurlijk. Maar het is niet ter zake.
Ik ben helemaal niet kwaadaardig ingesteld. Het overgrote deel van de Brusselse taxichauffeurs heeft al lang genoeg bewezen dat het crapuul is. Dat is uiteraard jammer voor de paar die het wel goed menen.

De gemeente zaventem stimuleert helemaal geen monopolie. Er zijn namelijk meerdere taxibedrijven met vergunningen voor de luchthaven. Wat ze wel niet doen is het toelaten van iedereen. Dat is geen monopolie en dat gebeurd op zowat alle niveaus om enigszins de controle op de spelers te kunnen bewaren, de continuiteit en de kwaliteit van de dienstverlening te kunnen verzekeren. Het is uiteraard ook in het belang van de chauffeurs zelf want teveel concurrentie zullen ook zij serieus in hun portomonnee voelen. Dergelijke maatregelen worden genomen op elk niveau en daar is niks mis mee.
Oud 12 mei 2011, 12:33   #356
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zijn er geen filmpjes van?

Het doet me denken aan die keer dat ik een flik op de motorkap had. Hij greep zich vast aan de ruitenwissers, die ik dan per ongeluk, ook nog eens opzette, zodat hij precies naar iedereen aan het wuiven was.
Je zou haast denken dat je trots ben op dergelijke crapuleuze handelingen.
Oud 12 mei 2011, 12:37   #357
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd.
Ik vind het gewoon modern, correct, civiel, verstandelijk om een pv per post naar de chauffeur te sturen, die geen vergunning heeft om aan de luchthaven te staan te wachten, net als het gedaan wordt voor het snel rijden, verkeerd parkeren, enz.

Volgens mij hoef je niet een bewapende agent van de federale politie naar de plaats te sturen, waar o.a. de taxichauffeurs volgens het verkeersreglement (borden en wegmarkeringen: TAXI) mogen staan te wachten, om daar een vergunning-controle uit te voeren. Vergunning-controle kun je volgens mij ook uitvoeren zonder dat je de vergunning van een chauffeur vraagt (om te tonen). Let op, ik zeg in elk geval niet dat de chauffeur een agent mag omverrijden ofzo of dat een agent geen controle mag uitvoeren. Ik spreek over evaluatie van de ethiek in het algemeen en het bestrijden van monopolie in elk geval.

Ofwel moeten ze in het verkeersreglement (in het algemeen) en in de theorie en examenvragen theorie Rijbewijs B duidelijke beschrijving vermelden over specifieke plaatsen voor de taxi's en/of bussen (o.a. Luchthaven in Zaventem) waar ook de taxichauffeurs niet mogen parkeren en/of stil staan die geen vergunning ervoor hebben (klassieke monopolie).
Al wie een beetje gezond verstand heeft weet zonder meer dat die agent volkomen correct gehandeld heeft. U haalt er een heel woordenboek bij om als afleidingsmanoeuvre die agent in een kwaad daglicht te stellen. Een mens die gewoon zijn werk doet ...
Het is een wonder dat er niet meer gewapende agenten rondlopen in deze tijd zonder enig respect voor de samenleving.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 12 mei 2011 om 12:37.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 12:41   #358
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou haast denken dat je trots ben op dergelijke crapuleuze handelingen.
De rechter op de politierechtbank was nochtans duidelijk, mij werd niets verweten. Met de bedreigingen die de agent tegen mij geuit had in het bijzijn van getuigen leek hij ook niet opgezet.

Misschien was die rechter dan ook trots op zijn crapuleuze uitpraak.
Oud 12 mei 2011, 12:41   #359
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Al wie een beetje gezond verstand heeft weet zonder meer dat die agent volkomen correct gehandeld heeft. U haalt er een heel woordenboek bij om als afleidingsmanoeuvre die agent in een kwaad daglicht te stellen. Een mens die gewoon zijn werk doet ...
Het is een wonder dat er niet meer gewapende agenten rondlopen in deze tijd zonder enig respect voor de samenleving.

Trouwens, het staat zo goed als vast dat die taxichauffeur gewoon zijn gat veegt aan die geciviliseerde pv. Iets wat hij trouwens ook gewoon gekregen zou hebben moest hij geciviliseerd gestopt zijn voor die controle.

Laatst gewijzigd door fox : 12 mei 2011 om 12:42.
Oud 12 mei 2011, 12:43   #360
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De rechter op de politierechtbank was nochtans duidelijk, mij werd niets verweten. Met de bedreigingen die de agent tegen mij geuit had in het bijzijn van getuigen leek hij ook niet opgezet.

Misschien was die rechter dan ook trots op zijn crapuleuze uitpraak.
Ah ok, je bent er effectief nog trots op ook. Lol. Toen ik 12 was stond ik ook vol trots te glunderen tegenover mijn vrienden toen ik de leerkrachten uitdaagde

Laatst gewijzigd door fox : 12 mei 2011 om 12:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be