![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de vele tegenstrijdigheden is dat de aarde plat zou zijn voor een snelle reiziger. Enfin: is dat al bewezen dat de aarde werkelijk plat is? Of zowel plat als rond alsook een klein beetje plat? Ja: het hele heelal is plat voor een reiziger die bijna met de lichtsnelheid gaat. Contractie noemen we dat. Aldus hebben we een gewoon normaal heelal en daarbij ook nog een plat heelal, twee heelallen dus. Zeer eigenaardig als je het mij vraagt. Ik zou dus behalve gewoon ook plat moeten wezen. Ik heb er nog niks van gemerkt. Er zijn dus twee harrie's.... ![]() ![]() ![]() Einstein heeft er geen probleem mee. Er zijn net zoveel werkelijkheden als er waarnemers zijn. Dus is er niet alleen een tijdsvertraging voor een vliegtuig, maar ook moet er een tijdsversnelling zijn. Kijk: als het goed is moet ook dat worden bewezen. Ook dat de aarde plat is, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor weer niks natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat we over beweging spraken. 2 totaal verschillende dingen hoor harrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je komt dan op het multiversum van Hugh Everett terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat behoort bij elkaar. De werkelijkheid is immers een sluitend systeem en Einstein pulkt alles uit elkaar zonder het met elkaar te vergelijken en komt dan tot foute conclusies. Want pas binnen het totale systeem kun je bepalen wat nu beweegt en stilstaat. Dus niet door dingen weg te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De versnelling die de trein in beweging bracht wel. Dit was trouwens al lang voor Einstein bekend, Newton weet je wel. Maar die zat er ook naast zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 |
Parlementslid
|
![]() Anyway, ik ga nu slapen, het is hier ondertussen al 23u30 down under.
Ik ben blij je nog eens in je hemd te hebben gezet. Bedankt daarvoor. Ik zie het vervolg morgen wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zwijn
![]() |
![]() |
#1173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1174 |
Europees Commissaris
|
![]() Harrie,
Vertel met je verlichte geest eens: Wat is een referentiestelsel Wat is het wezenlijke, fundamentele, verschil tussen algemene en speciale relativiteit Wat is een kracht Zolang je te dom bent om een definitie van die begrippen te copy pasten (begrijpen zal het zwijn toch nooit doen) blijf je alleen en eenzaam achter
![]() |
#1175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik kan nieuwe mogelijkheden tot een oplossing aangeven, zoals ik al eerder heb verteld.
Maar enfin: je kan nu eenmaal niet lezen. Citaat:
Goed: of robotten ook zijn toegelaten is Mij nog niet bekend. Zeker moeten ze worden hergeprogrammeerd van de dood tot het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Binnen een totaal systeem echter valt zoiets door de mand en is niet vol te houden. De algemene relativiteitstheorie gaat over versnellingen met name door de zwaartekracht. Ook hier komt de relativiteit om de hoe kijken, want iemand die valt en versnelt zou mogen zeggen dat hij zich een toestand van rust bevindt en juist de omgeving zich zou versnellen. Ook dit is relatieve lariekoek. Want hoe zou je de versnelling van het heelal dan moet verklaren? Hocus pocus dus. Citaat:
Kortom: Gods scheppingskracht, de energie van Aristoteles als van potentialiteit in de realiteit, wat dan eigenlijk concreet een veranderen is van de ene toestand in de andere, kortom: beweging. Citaat:
kan een trein de aarde onder zijn wielen wegrijden? Goed: zoiets zal een zwijn nooit doen. Het beestje kan alleen maar knorren en vieze winden laten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus er is altijd baas boven baas. |
|
![]() |
![]() |