![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2262 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2263 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2264 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2265 |
Banneling
|
![]() Uitwassen van het systeem aanpakken:
Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz. Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt! Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven. Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden. Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken. We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld. De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2266 |
Banneling
|
![]() Inkomens verschil:
Het inkomens verschil tussen werknemers en werkgevers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen. Economie is een middel en geen doel op zich! De vrije markt is voorlopig geen eigendom van werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid in dit systeem, de geprivilegieerde elite zal dus haar eigen concurrentie positie zelf moeten veilig stellen en hun verantwoordelijkheid daarvoor moeten opnemen, ze zijn niet persoonlijk verantwoordelijk zoals vennootschappen aangeven, maar wel maatschappelijk verantwoordelijk. Arbeiders zijn “niet” verantwoordelijk voor een vrije markt die niet van hen is, dit volgens de huidige liberale ideologie uiteraard. In goede economische tijden (hoogconjunctuur) mogen arbeiders niet participeren in de winsten??? De winsten werden gebruikt voor persoonlijke verrijking en om bedrijven in lageloonlanden te plaatsen, waardoor de eigen prachtige KMO bedrijven hier massaal bankroet gingen door oneerlijke concurrentie. In slechte economische tijden (laagconjunctuur) moeten arbeiders de crisis “niet” betalen!!! Dat zijn nu éénmaal de consequenties van het huidige (neo) liberale systeem. Je kan arbeiders niet verantwoordelijk stellen voor de rotzooi die grote bedrijven (banken speculanten en multinationale bedrijven) met onze economie gemaakt hebben, dat is wel zeer laag bij de grond en zeker niet discutabel. Uitkeringen, lonen en dividenden van elite en jetset saneren: · Uitkeringen en lonen van de geprivilegieerde elite zijn te duur voor België, ze moeten gesaneerd worden. · België kan onmogelijk innovatief en concurrentieel zijn met deze verstikkende kost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2270 |
Banneling
|
![]() Het systeem zorgt voor welvaart
![]() met de helft armen weet je wat het is? Het is een strijd van de ene helft die het goed heeft tegen de andere helft die het niet goed heeft en die onderaan de ladder die niet weten in welk gat ze moeten kruipen om te overleven, dat vormt voor de harde kern van de narcisten probleem nul niet dat me dat verwondert dat je hun vertegenwoordigers tegenkomt op forum. in het openbaar, op life podia en zo, zouden ze wel tien keer hun tong ronddraaien eer ze dat soort laagheden rondbazuinen je weet wel, menselijk opzicht en zo tenslotte ook niet goed voor hun imago maar ojongens, als het virtueel en anoniem is, dan gaan de grote poorten wijdopen. Triest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2271 |
Banneling
|
![]() Daar zit veel waarheid in...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
suit yourself Aan de ene kant vraag je je af hoe iemand werkend minder kan verdienen dan aan de dop aan de andere kant vind je de zeven procent die in dat trieste geval verkeren geen probleem je wordt dus zeker niet gehinderd door kennis van zaken bij het maken van een dergelijke uitspraak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, laten we eens rekenen: Als alleenstaande werkloze kun je, afhankelijk van je laatste job natuurlijk en na verloop van tijd, belanden bij ongeveer 964€ per maand. Waarvan je, indien je tenminste correct je rekeningen betaalt, die totaal ongeveer 749€ bedragen, dus je hebt 215€ en daar moet je van eten.. (en kleding? onvoorziene uitgaven? noppes) Dat is een verschil met het 'minimumloon' (want je begint NOOIT ergens aan méér) van 530€ per maand. Huurverhoging op het brutoloon neemt daar al minimum 150€ vanaf. (en als je 'teveel' verdient, bruto uiteraard!! dan kun je gaan verhuizen en privé huren aan 600-800€ want dan vervalt je 'recht' op een sociale woning.) Vervoerskosten (om te kunnen gaan werken!) met de huidige prijzen en natuurlijk afhankelijk van de afstand en het voertuig (alhoewel tegenwoordig het voordeel van een diesel te verwaarlozen is, ook al!): minimaal 250/300€/maand (en dat is aan de l�*ge kant gerekend) Dan heb je nog 80€ voordeel voor een m�*�*nd wérken - want aangepaste kleding, schoenen, brood/lunch etc.. tel ik niet mee. Je gaat belast worden het jaar erop dus, vooruitziend, moet je daar ook rekening mee houden, eventuele hulp zoals voordelen medische kosten vallen weg, dus meerkost want dan moet je de volle pot betalen. En vergéét het dat werklozen over allerlei ‘sociale voordelen’ beschikken, d�*�*r komt zelfs een leefloner amper voor in aanmerking, zo smerig zijn ze dan wel: met grote tam-tam aankondigen w�*t er allemaal aan voordelen te krijgen is, alleen…..kan bijna NIEMAND daarvan genieten omdat de voorwaarden bel�*chelijk lage inkomsten vereisen. Met al die aanpassingen van regeltjes en kromme redeneringen die enkel dienen om de indruk te wekken dat de ‘overheid’ het toch zo goed met de mensen voorheeft én zelfs ‘eraan werkt’ snijden ze echter in eigen vlees (verminderde koopkracht, slinkende economie) en d�*t is niet erg, ware het niet dat de werkmens de dupe is van die bedrieglijke praktijken! En breek mij hélemaal niet de bek open over bedrog zoals de ‘activa-kaart’ voor oudere werklozen want dat is een nog schandaliger verhaal waar de overheid (opnieuw) haar eigen wetten aan de laars lapt! Begrijp je het zo een beetje? Werklozen worden in een situatie gedwongen waar ze geen kant uitkunnen want om een overbrugging te kunnen maken tussen een ‘beginloon’ (?!) en een later, hoger loon heb je die financiële overbrugging nodig in de vorm van een spaarcentje…dat werklozen niet hébben. Daarom ook dat sommige werklozen schulden maken als ze gaan werken omdat het loon niet toereikend is. Dé oorzaak ligt bij de belangenverstrengeling tussen politiek en bedrijven die elkaar de hand boven het hoofd houden om, hebzuchtig als ze zijn, hun gigantische winsten te behouden en zelfs nog te vergroten terwijl de belastingbetaler voor de faktuur opdraait, uiteraard is dan de werkloze de perfecte zondebok om met de vinger te wijzen. Ook al om het 'gepeupel' tegen elkaar op te jutten zodat de aandacht afgeleid wordt van de miljoenen die de hebzuchtige elite onder elkaar verdelen! ![]() Laatst gewijzigd door Oma : 13 mei 2011 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2275 |
Europees Commissaris
|
![]() eno2: en met HOEVEEL is de levensduurte weer gestegen intussen?
Weet je wat voeding kost tegenwoordig, electriciteit, water, gas? Toch allemaal basisbehoeften of niet? Weet je w�*t de armoedegrens is? Onder armoedegrens wordt meestal verstaan: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg). En dan heb je 'menswaardig' leven nog niet beschouwd... 15% van de Belgen leeft in armoede, dat is ongeveer één op zeven Laatst gewijzigd door Oma : 13 mei 2011 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2276 |
Banneling
|
![]() 'k begrijp het niet
ik bestel tegenwoordig hardcovers tweedehands bij amazon voor 0$ ik dacht dat er in de wereld niets gratis te krijgen was ??????? hoe is dat mogelijk????? prachtige, ongebruikte, onbeschadigde boeken ????? edit: verkeerd geplaatst was voor K&K laat het toch maar staan 't staat hier ook niet echt verkeerd en 't is beter dan een gratis lunch Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2011 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toen ik werkte was dat 8000 bf/maand, toen ik dopte 4000bf/maand ongeveer |
|
![]() |
![]() |
![]() |