![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: De Prinsenvlag is helemaal geen NSB-symbool. | |||
| Eens |
|
26 | 74,29% |
| Oneens |
|
2 | 5,71% |
| Weet niet |
|
3 | 8,57% |
| Duvel |
|
1 | 2,86% |
| Bah |
|
1 | 2,86% |
| Oooh, Bovenbuur is ne nazi! |
|
2 | 5,71% |
| Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
die kiekes van de traditionele partijen maken hier dezelfde fouten (de wil van de kiezer naast hun neerleggen en bashen op politieke andersdenkenden) |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb inmiddels een mail gestuurd aan de redactie van De Telegraaf, ongeveer met dezelfde inhoud als mijn posting. Ik acht het aannemelijk en ook wenselijk dat de discussie over de prinsenvlag een opportuun moment is om een breder maatschappelijk debat te voeren over de integratie van Nederland en Vlaanderen.
De prinsenvlag en de gefnuikte missie van Wouter Beke ... Men moet het ijzer smeden als het heet is. |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laten we hopen dat dit nu niet weer gaat gebeuren. En dat de prinsenvlag weer in ere hersteld wordt, hoewel dat voor mij persoonlijk niet zo hoeft, mede vanwege de connotatie met het verouderd instituut van een koningshuis, doch dit terzijde.
|
|
|
|
#65 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
EDIT: Stadhouder van Holland en Zeeland (zo uit mijn hoofd).
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 12 mei 2011 om 20:29. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Minister
|
@Macchiavelli:
We zullen nog even geduld moeten uitoefenen. Volkert van der Graaf komt pas in 2013 (misschien 2012) vrij uit de gevangenis. Hij heeft inmiddels heel wat 'goed gedrag' bonus punten verzameld voor korting op de straf. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 12 mei 2011 om 20:29. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ga ervan uit dat hij achttien jaar - ik schrijf het bewust voluit - volledig uitzit en dit vanwege de mogelijke 'maatschappelijke onrust' die invrijheidstelling teweeg zou kunnen brengen.
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
Stadhouder klinkt wat beter dan wat je anders in royalistische termen uitdrukt.
Ten tijde van Beowulf was een man met een paar vazallen, geiten en wat land al een koning .... Maar als je de schilderijen van Vroom en Van de Velde bekijkt dan weet je waar de Prinsenvlag voor staat - net zo als onze eigenste eigen vlag ook to het 'huis' behoort ......
|
|
|
#69 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hopelijk wordt de nationale driekleur der Nederlanden in ere wordt hersteld, ook bij een hereniging met de onder frans-taalimperialistische bezette Zuidelijke Nederlanden. Als die driekleur zo verkeerde associaties oproept waarom dan ook niet het Ned elftal, alle Oranjeverenigingen, andere nationaleteams in de sportwereld enz. Het moet maar eens gedaan zijn met die onzin en dat riooljournalistje mag wel eens zijn excuus geven. Als hij zo openlijk wat in de krant zet dat hij dan maar ook openlijk zijn ongelijk toegeeft.
|
|
|
|
#70 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De prinsenvlag van stropke is wel mooier dan die van Ernst. Dat hemelsblauw is me te flets.
Wat geel van de Vlaamse leeuw aan het rood toevoegen, en wat zwart aan het blauw, mijn voorstel voor de volgende draad over dit belangrijke onderwerp.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#72 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#73 |
|
|
@ Macchiavelli
|
|
|
#74 |
|
Minister
|
Het Muiderslot is in handen van de NSB'ers gevallen!
![]() Wie goed kijkt, kan achter het venster van het torenkamertje nog net een vervaarlijk grijnslachende Geert Wilders zien, die samen met het spook van Anton Mussert de snoodste plannen aan het smeden is.
|
|
|
#75 |
|
|
Ja, duidelijk nazi's op boten daar in de tekening.
|
|
|
#76 |
|
Europees Commissaris
|
![]() Hieronder vindt u de lijst met vlaggendagen. Dit zijn de dagen die een historisch belang hebben en waarop men de oranje-wit-blauwe prinsenvlag kan uithangen: 13 februari – Traktaat van de 38 artikelen 16 maart – Willem I roept zich uit tot Koning van de Nederlanden 24 april – verjaardag Willem van Oranje (1538-1584) 11 juli – Vlaamse (Zuid-Nederlandse) feestdag 26 juli - onafhankelijkheidsdag van de Verenigde Nederlanden 21 september – eedaflegging Willem I te Brussel 30 november – landing Willem I te Scheveningen |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Europees Commissaris
|
De prinsenvlag ...
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Mooi hoor..
Een foto van jouw eigen vlag neem ik aan??.. Jeff PS: Ik heb zelf ook een Prinsenvlag, wat ben ik toch ook een foute Indo.. hehe
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 1 september 2012 om 21:14. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
http://denederlandenverenigd.wordpre...selverklaring/ De webstek is het bezoeken waard! |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik zal je webpagina wel een keertje lezen (ik ga zo stappen.. ben nog jong Jeff |
|
|
|
|