Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2011, 12:17   #101
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Van anti-theist - rabiaat dan nog - naar moslim. Hoezo?

Over welke argumenten - die jou naar dat pad van de islam hebben geleid - heb je het zoal?
lang verhaal. ik heb het al eens samengevat. de werkelijkheid is natuurlijk nog een pak compexer:

http://forum.politics.be/showpost.ph...64&postcount=1

vrede,

redwasp
Oud 13 mei 2011, 12:19   #102
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Ik ga me verder uit de discussie houden wegens totaal onzinnig, een totaal gebrek aan rede en intellectuele eerlijkheid naar tegenstanders toe, in een platvloers discours gewikkeld, een totale onwil om ook maar iets constructiefs te verwezenlijken.
misschien moet ik ook hier je voorbeeld maar eens volgen. misschien dat je af en toe wel een goede invloed op mij hebt.

ik bid dat de barmhartige (verheven en geprezen zij hij) het hart van alle vijanden van de islam vult met liefde, begrip, mededogen en een fikse dosis scherpzinnige skepsis. moge hij ons allen op het juiste pad gidsen en ons eindelijk vrede schenken.

vrede,

redwasp
Oud 13 mei 2011, 12:28   #103
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De oplossing is zeer eenvoudig: dekolonisatie door de afschaffing van de dubbele nationaliteit en het uitwijzen van vreemdelingen.
Ik denk vooral dat jij zeer eenvoudig bent.
Kolonisatie? Een paar de facto onafhankelijk ghetto's in enkele grote Europese steden ja. Blaas de dingen nog wat meer op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik heb jou niet horen klagen toen de blanken uit Afrika geshot werden.

Integendeel, lieden ter linkerzijde juichten dat toe.

Het is nog niet zo lang geleden dat Mugabe door de PVDA en ander links werd opgehemeld voor zijn "grondherverdeling", lees: grond pikken van de blanken en aan zijn getrouwen geven.
Wat zijn dat nu voor onzinnige stellingen? Ik heb eens laten vallen dat ik mezelf min of meer als links beschouw en mensen menen al al mijn standpunten over heel de kwestie te kennen. Idioot.

Je standpunten over kolonialisme zijn zo boertig simplistisch dat ik er gewoon niet op ga reageren, dat is beter voor mijn bloeddruk.

Ik ben niet gelieerd aan de PVDA noch aan enige andere partij of splintergroep.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:29   #104
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

misschien moet ik ook hier je voorbeeld maar eens volgen. misschien dat je af en toe wel een goede invloed op mij hebt.

ik bid dat de barmhartige (verheven en geprezen zij hij) het hart van alle vijanden van de islam vult met liefde, begrip, mededogen en een fikse dosis scherpzinnige skepsis. moge hij ons allen op het juiste pad gidsen en ons eindelijk vrede schenken.

vrede,

redwasp
dat is heel lief van je, maar in de koran staat toch wel dat uw barmhartige verhevene en geprezene mij express doof en blind heeft gemaakt zodat ik de boodschap niet kan horen. Dus uw bidstonden zullen niet veel uithalen vrees ik.

Trouwens, net bij de tandarts geweest om een tand te laten ontzenuwen: die zenuw dient totaal tot niets zei de tandarts. Was "designfoutje" om de tandartsen te plezieren zei hij. Kan je even aan uw barmhartigheid doorgeven dat hij de ziekenkas op zware kosten heeft gejaagd door die zenuwkes in die tandjes te laten zitten? Danku.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:51   #105
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat is heel lief van je, maar in de koran staat toch wel dat uw barmhartige verhevene en geprezene mij express doof en blind heeft gemaakt zodat ik de boodschap niet kan horen. Dus uw bidstonden zullen niet veel uithalen vrees ik.
toch zie ik dat onze geliefde profeet bad opdat god de grote moslim-hater umar op een beter pad zou leiden. het was uiteindelijk god die besliste dat umar moslim werd.

sommigen zullen inderdaad nooit hun eigen gedachten in vraag stellen en zullen blijven volharden in de boosheid. uiteindelijk is het god zelf die beslist wie ze op een beter pad leidt en wie niet. mij heeft ze jaren lang anti-theist gemaakt voor ze me tot de islam riep. wie ben ik om dan te beweren dat ik weet wie zal blijven volharden in de boosheid en wie uiteindelijk zijn standpunt zal minderen?

Citaat:
Trouwens, net bij de tandarts geweest om een tand te laten ontzenuwen: die zenuw dient totaal tot niets zei de tandarts. Was "designfoutje" om de tandartsen te plezieren zei hij. Kan je even aan uw barmhartigheid doorgeven dat hij de ziekenkas op zware kosten heeft gejaagd door die zenuwkes in die tandjes te laten zitten? Danku.
als je een lijst van foutjes in het design wil, er zijn er een pak meer dan alleen die tandzenuw hoor. in mijn discussies met de ID-aanhangers heb ik ooit nog een hele lijst gemaakt. de blinde vlek vind ik zelf de meest in het oog springende (tja, kon dat grapje niet laten). de blinde darm is ondertussen van mijn lijstje geschrapt (lijkt een vrij belangrijke functie te hebben in de bacterie-huishouding van onze darmen) en de zogenaamd nutteloze tepels van de man hebben er nooit op gestaan (wie denkt dat mannelijke tepels nutteloos zijn, heeft volgens mij nog nooit echt sex gehad met een man).

wetenschap leert alle intelligente gelovigen dat de schepping van het leven doorheen het proces van evolutie gebeurde. nergens in de qur'an vind ik ook maar iets dat dit expliciet tegenspreekt.

vrede,

redwasp
Oud 13 mei 2011, 12:54   #106
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,
Helaas is misbruik van religie om oorlogen te rechtvaardigen geen alleenrecht van de islamitische heersers.
Hoe moet ik dan de oorlogen van jullie pedofeet (vrede zij met hem) zien? Als misbruik van religie?

In zekere zin klopt dat wel; Mohammed is met zijn beperkte verstand religieus geïnspireerde tekstflarden aan het sprokkelen geweest bij joodse en christelijke sekten, zonder goed te snappen waar hij mee bezig was. Maar waren zijn rooftochten, moordcampagnes, verkrachtingen en haatpreken in tegenspraak met de koran? Ze vormden er juist één onlosmakelijk geheel mee, warrig en inconsequent, maar met als grote lijn toch de haat tegen alles wat te veel van Mohammed zelf afweek.

In die zin is er in de mohammedaanse misdadigheid geen sprake van een afval van het geloof, en dus ook niet van een misbruik ervan voor doeleinden die eraan tegengesteld zijn, maar van de ultieme uitvoering van het misdadige project van de pedofeet (vrede zij met hem) zelf.

Of wist je niet dat de christenen tot 325 weigerden, legerdienst te verrichten? Dat het christendom daarna een zaak van de kerk is geworden, en de haan vele, vele keren heeft moeten kraaien, tja, dat geeft de mohammedanerij in mijn ogen nog geen zweem van een begin van enig bestaansrecht, laat staan van een recht in mijn land te bestaan, een land waar overigens nog 5% praktiserend christen is, en de gelovigen een minderheid vormen - gelukkig maar.
Oud 13 mei 2011, 13:36   #107
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
wetenschap leert alle intelligente gelovigen dat de schepping van het leven doorheen het proces van evolutie gebeurde. nergens in de qur'an vind ik ook maar iets dat dit expliciet tegenspreekt.

vrede,

redwasp
Ik vind uw persoonlijke versie van islam in feite heel leuk. Toch nog eens je koran lezen, de mens werd helemaal geboetseerd hoor, van klei en aarde en modder en nog van die dingen.... inclusief die zenuw in die tanden én de blinde vlek!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 14:02   #108
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
... . ...
We hebben hier weer een extreem asociaal iemand op het forum.
Een collectie van modellen die 0% empathie hebben en geen etiquetteregels respecteren.

Jij haat hem en niemand verbiedt je om hem te haten. Niemand verplicht je om te geloven en niemand kan iemand verplichten of verbieden om te geloven of niet te geloven.

Wat wil je met je post zeggen?

Ben je iemand aan het overtuigen dat hij/zij liever niet gelooft omdat... blablabla (je eigen overtuigingen of onderzoek ofzo) of wil je nu redwasp of eventueel andere moslims emotioneel kwetsen omdat je hem/haar/hen zo veel haat?

Wat doe je zeg? En dat is dan geen discriminatie? Dat is de discriminatie precies.

Die mens praat als een echt sociale mens met jou op een loyale wijze; maar jij beantwoordt hem met ruwe, wilde en asociale uitdrukkingen over zijn overtuiging/geloof.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 13 mei 2011 om 14:20.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 14:47   #109
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hoe moet ik dan de oorlogen van jullie pedofeet (vrede zij met hem) zien? Als misbruik van religie?

In zekere zin klopt dat wel; Mohammed is met zijn beperkte verstand religieus geïnspireerde tekstflarden aan het sprokkelen geweest bij joodse en christelijke sekten, zonder goed te snappen waar hij mee bezig was. Maar waren zijn rooftochten, moordcampagnes, verkrachtingen en haatpreken in tegenspraak met de koran? Ze vormden er juist één onlosmakelijk geheel mee, warrig en inconsequent, maar met als grote lijn toch de haat tegen alles wat te veel van Mohammed zelf afweek.

In die zin is er in de mohammedaanse misdadigheid geen sprake van een afval van het geloof, en dus ook niet van een misbruik ervan voor doeleinden die eraan tegengesteld zijn, maar van de ultieme uitvoering van het misdadige project van de pedofeet (vrede zij met hem) zelf.

Of wist je niet dat de christenen tot 325 weigerden, legerdienst te verrichten? Dat het christendom daarna een zaak van de kerk is geworden, en de haan vele, vele keren heeft moeten kraaien, tja, dat geeft de mohammedanerij in mijn ogen nog geen zweem van een begin van enig bestaansrecht, laat staan van een recht in mijn land te bestaan, een land waar overigens nog 5% praktiserend christen is, en de gelovigen een minderheid vormen - gelukkig maar.
das gesproken!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 15:07   #110
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

en als het over dat avondlang gaat? wat doen we met de blanke moslims zoals ondergetekende? naar welke woestijn moet ik teruggestuurd worden? en verstaan ze daar wel mijn westvlaams?

vrede,

redwasp
ik weet in geel nog een plaatske ,is da goed?
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 15:10   #111
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
ik weet in geel nog een plaatske ,is da goed?
Geel in Thailand?
Oud 13 mei 2011, 15:11   #112
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Geel in Thailand?
Louis is uit geel ontsnapt en zit nu in Thailand.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 15:13   #113
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Louis is uit geel ontsnapt en zit nu in Thailand.

HAHAHAHAAAAAAAA
Oud 13 mei 2011, 16:12   #114
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Ik vind uw persoonlijke versie van islam in feite heel leuk. Toch nog eens je koran lezen, de mens werd helemaal geboetseerd hoor, van klei en aarde en modder en nog van die dingen.... inclusief die zenuw in die tanden én de blinde vlek!
heb ik gedaan. zeker op het gebied van evolutie en schepping. doe het zelf eens. zoek alle verzen uit de qur'an samen die over schepping gaan en kijk of die als geheel consistent zijn met bijvoorbeeld dedarwinistische these.

ik heb over die discussie ooit iets gezegd in een interview met de morgen, maar ik vind niet meteen de link. ik heb nu niet zo veel tijd. incha'allah geef ik die binnenkort eens.

kan het overigens zijn dat we al wel wat afgeweken zijn van het oorspronkelijk onderwerp: antisemitisme bij allochtone jongeren?

vrede,

redwasp
Oud 13 mei 2011, 16:33   #115
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
daarentegen vind ik dat iedereen het recht heeft om zich gelijk waar op deze planeet te vestigen.
De theorie van het fascisme en de ontkenning van het zelfbeschikkingsrecht van volkeren ligt in deze uitspraak vervat.

In de 19° eeuw, in het licht van de vernietiging van de Indianen op het Noord-Amerikaanse continent, is de uitspraak opgetekend van Chief Joseph 'I claim the right to live on my land as I please, and I accord you the privilege to live on your land as you please'. Dit standpunt is een voorwaarde voor respect, in tegenstelling tot wat redwasp zegt.

Zijn standpunt is dat van de bedriegers, en zegt meer over hen dan dat het inhoud heeft. Dictaturen, onmenselijke regimes, absolute klootzakken kunnen dit soort uitspraken van redwasp in hun vaandel dragen. Het legt de grondslag van blijvende onderdrukking, 'je kan je toch elders vestigen'.

Dat zijn uitspraak neerkomt op 'we gaan ons vestigen daar waar we gratis geld krijgen om op de kap van anderen te leven' laat ik even buiten beschouwing.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 16:42   #116
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

dus ze hebben het recht om anti-semiet te zijn, maar ze moeten toch opkrassen?

ik vind dat niemand het recht heeft om racistisch te zijn, of het nu tegen joden, tegen zwart-afrikanen, tegen limburgers of tegen marokkanen gaat. zeker moslims zouden een voorbeeld van anti-racisme moeten zijn en zijn dat helaas vaak niet (zeker als het om anti-joods racisme gaat, maar ook over racisme tegenover zwart-afrikanen).

daarentegen vind ik dat iedereen het recht heeft om zich gelijk waar op deze planeet te vestigen.

denk dat we dus een beetje van mening verschillen.

vrede,

redwasp
Een moslim die niet op zijn minst een beetje antisemitisch is, is zoals een Vlaamse belgicist of een Afro-Amerikaanse Uncle Tom. Waarom daar zo geforceerd verontwaardigd over doen? Het is een perfect normale reactie, zeker bij jongeren. Ik heb meer respect voor die duidelijke houding dan voor dat vrede-liefde-handjeshoudengedoe.

En ik vind inderdaad het voornaamste probleem dat ze met zovelen aanwezig zijn dat wij überhaupt met dat antisemitisme geconfronteerd worden terwijl dat geen deel uitmaakt van onze hedendaagse cultuur. Men heeft niet het recht zich zomaar overal te vestigen. De Europeanen hadden moreel het recht niet om de helft van de wereld te koloniseren en in verschillende wereldgebieden de oorspronkelijke bevolking te marginaliseren, en immigranten hebben dat recht in het algemeen niet, ook al is daar op korte termijn geen relatie van dominantie aan verbonden. Punt uit.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 16:54   #117
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik ben verontwaardigd door het feit dat mensen zoals Elchardus van de cijfers verschoten, ik had het erger verwacht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 20:23   #118
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
De theorie van het fascisme en de ontkenning van het zelfbeschikkingsrecht van volkeren ligt in deze uitspraak vervat.

In de 19° eeuw, in het licht van de vernietiging van de Indianen op het Noord-Amerikaanse continent, is de uitspraak opgetekend van Chief Joseph 'I claim the right to live on my land as I please, and I accord you the privilege to live on your land as you please'. Dit standpunt is een voorwaarde voor respect, in tegenstelling tot wat redwasp zegt.

Zijn standpunt is dat van de bedriegers, en zegt meer over hen dan dat het inhoud heeft. Dictaturen, onmenselijke regimes, absolute klootzakken kunnen dit soort uitspraken van redwasp in hun vaandel dragen. Het legt de grondslag van blijvende onderdrukking, 'je kan je toch elders vestigen'.

Dat zijn uitspraak neerkomt op 'we gaan ons vestigen daar waar we gratis geld krijgen om op de kap van anderen te leven' laat ik even buiten beschouwing.
ik stel dat ieder het recht heeft om zich overal op de planeet te vestigen. ik verwerp het idee dat ook maar iemand het recht heeft om het leefgebied van een ander te koloniseren. die twee verwarren is gevaarlijk.

vrede,

redwasp
Oud 13 mei 2011, 20:39   #119
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

ik stel dat ieder het recht heeft om zich overal op de planeet te vestigen. ik verwerp het idee dat ook maar iemand het recht heeft om het leefgebied van een ander te koloniseren. die twee verwarren is gevaarlijk.

vrede,

redwasp
Mijn kat denkt daar anders over. Hij bakent z'n territorium af met geurvlaggen en verjaagt elke indringer. Als 't nodig is vecht ie op leven en dood.

Veel dieren doen dit trouwens.

Allemaal racisten? Ook mijn kat waarschijnlijk?

Nog 1 ding, met alle respect rooi wesp, maar 't vers dat je aanhaalt in je bijdrage eerder (de bijdrage met de link naar 'n andere bijdrage van je), werd vervangen door latere verzen, indien je eerlijk zou zijn, zou je dat vers niet gebruiken.
Mohamedanen gebruiken dat vers steeds te pas en te onpas om aan te tonen dat islam godsdienstvrijheid kent, terwijl er in islamitische territoria totaal geen vrijheid van godsdienst is.

De koran is niet in chronologische volgorde samengesteld, maar van kort(ste vers) naar lang, dat wéét je, de Mekka periode kenmerkt zich door ietsje meer vredelievende verzen, omdat de arabieren in Mekka geen brood lustten van wat mohamed te orakelen had, werd hij verjaagd en ging hij op de vlucht naar Medina, vanaf toen werden de verzen bloeddorstiger, vorige verzen kwamen te vervallen en werden vervangen door andere, zelfs d�*t staat duidelijk in je koran.

Wees asjeblieft eerlijk en verspreid geen leugens om mensen op 'n verkeerd spoor te zetten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 20:42   #120
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

vrede,

redwasp
Heeft jouw buurman ook dat recht?
Ik bedoel mag hij ongestoord bij jou binnen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be