Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 mei 2011, 12:01   #101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je een link geven ? Ik heb het gewoon het programma op de website van het Vlaams Belang gelezen.
Niet alleen heb je het partijprogramma niet gelezen. Als je erop gewezen wordt ben je dan nog eens te lui om het op te zoeken ook. Geen wonder dat je de NVA tracht te linken met het VB. Je hebt geen flauw benul van waarvoor deze partijen staan.

http://www.ondernemendvl.org/
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 17 mei 2011, 12:02   #102
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom?

op bijna alle vlakken kunnen ze niet meer van elkaar verschillen, zowel communautair (VB wilt onmiddellijke onafhankelijkheid, N-VA niet), economisch (VB weet het niet goed maar lijkt meer solidaristisch te zijn, N-VA is duidelijk rechts-liberaal) als op integratievlak (assimilatie tov integratie). Zelfs op ethisch vlak hebben ze verschillen, maar idd wel minder, maar dat kan je ook van de conservatieve vleugel van CD&V zeggen.

dus op welke manier zie jij zo'n kartel?
Dat klopt allemaal. Ik pleit niet dat ze geen kartel vormen.

Ik vind het echter lafheid van de bevolking dat ze pikken dat zelfs het N-VA het cordon sanitair in stand houdt. Het Vlaams Belang moet betrokken worden in de regeringsformatie en moet van mijn part zelfs in een regeringscoalitie worden getrokken. De N-VA moet hier haar eisen stellen als grote broer van de separatistische familie die ze vormen met het Vlaams Belang.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 mei 2011, 12:09   #103
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind het echter lafheid van de bevolking dat ze pikken dat zelfs het N-VA het cordon sanitair in stand houdt. Het Vlaams Belang moet betrokken worden in de regeringsformatie en moet van mijn part zelfs in een regeringscoalitie worden getrokken. De N-VA moet hier haar eisen stellen als grote broer van de separatistische familie die ze vormen met het Vlaams Belang.
Ik zou ook willen dat de sp.a en groen! eisen dat de pvda moet betrokken worden in de regeringsformatie en dat die zelfs in een regeringscoalitie moet betrokken worden...
freelancer is offline  
Oud 17 mei 2011, 12:30   #104
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik zou ook willen dat de sp.a en groen! eisen dat de pvda moet betrokken worden in de regeringsformatie en dat die zelfs in een regeringscoalitie moet betrokken worden...
Het Vlaams Belang heeft 12 zetels en het PVDA heeft er 0.

Wat gaan de 0 zetels kunnen helpen bij een regeringsformatie ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 17 mei 2011, 12:36   #105
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet alleen heb je het partijprogramma niet gelezen. Als je erop gewezen wordt ben je dan nog eens te lui om het op te zoeken ook. Geen wonder dat je de NVA tracht te linken met het VB. Je hebt geen flauw benul van waarvoor deze partijen staan.

http://www.ondernemendvl.org/
Bedankt voor de link. Het Vlaams Belang mag wel een beetje aan zijn marketing werken. Ik heb gemeend gezocht op hun website naar hun economisch programma en ik had deze link niet gevonden.

Ik heb de tekst van 109 van 2006 gelezen. Als ik me toespits op het economisch programma dan kom ik toch uit dat het een rechts programma is. Ze halen ondermeer het voorbeeld aan van de Keltische Tijger ( Ierland), de vlaktaks ( Baltische staten), het saneringsbeleid onder Reagan ( USA).

Het enige linkse punt is pleiten voor de private-publieke samenwerkingen. Het is natuurlijk ook zo dat door heel hun economisch programma een zweem van protectionisme hangt, wat je als economisch links kan beschouwen ( cfr USSR).

Oud 17 mei 2011, 13:16   #106
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
maar ik heb respect voor kleine Croo die de consequent durfde te zijn met zijn vaststelling dat het blokkeerde en bleef blokkeren, en dus de stekker eruit trok. Die man gaat nu toch de stekker niet terug insteken, als hij ziet dat de toestand geen moer gewijzigd is ...
Ik ben blijkbaar veel cynischer dan jij
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 mei 2011, 13:25   #107
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus gij vind het feit dat Di Rupo opkomt voor zijn kiezers een domme zet.
Is het dan misschien ook dom dat BDW opkomt voor zijn kiezers?
Btw wat ben je met cadeaus als je de pakjes niet open mag doen?
Nee, de korte termijnvisie is een stomme zet. Elio is daar schuldig aan (en ook een héél pak anderen aan beide kanten van de taalgrens). Elio brengt zijn kiezers in gedrang door het been stijf te houden, vergeet niet dat ze in Brussel bv een half miljard Euro nodig hebben eh, zonder regering komt dit er niet.

De situatie voor Vlaanderen is echter omgekeerd,zolang er geen regering is kan er geen extra schade toegedaan worden aan Vlaanderen.

Elio zijn stijf been zal hem op korte termijn geen wind eieren leggen, vooral electoraal dan, maar op langere termijn....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 mei 2011, 13:27   #108
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De formateur moet het partnership samenstellen en niemand anders.
Is het Elio zijn schuld dat BDW de taak van formateur, die normaliter is weggelegd voor de grootste partij, weigert op te nemen?
De formateur kan echter niemand verplichten deel te nemen aan zijn ding, als Elio SP.a wilt, en de rest van Vlaanderen zegt "kust ze", dan heeft'm een probleem.... tenzij hij doorgaat zonder staatshervorming. Maar zoiets is uitstel van executie....
Amon_Re is offline  
Oud 17 mei 2011, 13:28   #109
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Twee partijen die 1 gemeenschappelijke doelstelling hebben en voor de rest elkaars bloed wel kunnen drinken noem jij één familie?
Awel ja, zoon & schoonmoeder relatie eh
Amon_Re is offline  
Oud 17 mei 2011, 13:46   #110
Amon_Re

Standaard

Citaat:

VB wilt enkel in de allerlaatste federale stappen
Amon_Re is offline  
Oud 17 mei 2011, 13:55   #111
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik pleit daar ook voor.
Echter: Bart De Wever heeft een huizenhoog punt als hij stelt en ik citeer: "daar is in Vlaanderen geen meerderheid voor".

Daaruit puur ik ook het geduld om nu te wachten en BDW het voordeel van de twijfel te geven tot die meerderheid zich voordoet.
Meer nog: hij vindt in mij als VB'er vandaag een grote medestander.

Mocht hij echter in geval van een meerderheid een "Verhofstadtje of Letermeke" doen dan zal ik opstaan als zijn grootste tegenstrever.
Oud 17 mei 2011, 13:56   #112
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik ben blijkbaar veel cynischer dan jij
En De Croo nog veel meer dan u vermoed ik...
Oud 17 mei 2011, 14:07   #113
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze zijn het momentum ver van gepasseerd. De PS ligt in de loopgraven en ze gaan hun stempel wederom laten doorwegen in het regeerakkoord. Op het vlak van het communautaire is er weinig te vrezen, ik vrees echter dat de Mathoth-doctrine terug zal zijn van weggeweest.

Dat is het probleem als je teveel wil en altijd maar meer en meer wil krijgen. Het risico zit erin dat je de hele pot verliest.

Je kan blijven aandragen met de verwachte winst bij de volgende verkiezingen. Als die er al zou zijn voor de blokkeringspartijen gaan er enkel meer lamme zetels bijkomen.

Een regeerakkoord? Daar is hij nog lang niet aan toe.
Jakko is offline  
Oud 17 mei 2011, 14:11   #114
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mocht hij echter in geval van een meerderheid een "Verhofstadtje of Letermeke" doen dan zal ik opstaan als zijn grootste tegenstrever.
²
Amon_Re is offline  
Oud 17 mei 2011, 14:16   #115
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik pleit daar ook voor.
Echter: Bart De Wever heeft een huizenhoog punt als hij stelt en ik citeer: "daar is in Vlaanderen geen meerderheid voor".

Daaruit puur ik ook het geduld om nu te wachten en BDW het voordeel van de twijfel te geven tot die meerderheid zich voordoet.
Meer nog: hij vindt in mij als VB'er vandaag een grote medestander.

Je hebt veel te veel geduld als Vlaams Belanger.

Je weet toch ook dat Bart De Wever vind dat hij te weinig krediet dat hij de opmars van het Vlaams Belang heeft gekeerd.

Oud 17 mei 2011, 14:21   #116
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat ze beiden het einde van België in hun programma hebben ingeschreven hebben en ze dat nooit ontkennen.
Niet rond de pot draaien, Vive. Trouwens, het VB is al voor een groot gedeelte opgeslorpt door de N-VA, maar ook andere partijen worden het gewaar. Dus waarom zie jij ze liever als één grote familie? Gingen de onderhandelingen trouwens over het einde van België? Me dunkt schaarden alle Vlaamse partijen zich achter de octopusnota, uitgezonderd Groen, het VB en PVDA+, dus probeer het nog eens.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 mei 2011 om 14:23.
Jakko is offline  
Oud 17 mei 2011, 14:59   #117
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien, Vive. Trouwens, het VB is al voor een groot gedeelte opgeslorpt door de N-VA, maar ook andere partijen worden het gewaar. Dus waarom zie jij ze liever als één grote familie? Gingen de onderhandelingen trouwens over het einde van België? Me dunkt schaarden alle Vlaamse partijen zich achter de octopusnota, uitgezonderd Groen, het VB en PVDA+, dus probeer het nog eens.
Waar draai ik rond de pot ? Wat je vertelt van de overlopers bevestigd juist de stelling van 1 familie.

Als je trouwens het economisch programma van 2006 van het Vlaams Belang bekijkt dan vind je hier veel aspecten van terug in de Nota De Wever en zelfs in de nota JVDL.

Ik vind het gewoon niet kunnen dat het VB nog altijd 12 zetels heeft en er gewoon bijzitten voor spek en bonen.

12 zetels is niet niks, zeker niet omdat het Vlaamse zetels zijn.

Oud 17 mei 2011, 15:00   #118

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Euuu?

Als ge louter en alleen afgaat op de N-VA stemmen, ja, maar dat is mooi naast de waard gerekend hoor makker. Er is ook nog zoiets als het VB, als LDD, en een flik pak Vlaamsgezinde CD&V'ers. Al bij al wordt uw 73 % andere vandege flink uitgehold.

Weet ge wat? Gennez kan misschien nog film carrier maken als Vrouwelijke Fernandel http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...w=1024&bih=550
VB wordt op voorhand al opzij gezet ... in een karton van sanitair.
Karma is offline  
Oud 17 mei 2011, 15:01   #119

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het Weverke zou aanvaarden, dik tegen zijn goesting, dat Gennez èn de groenten mee mogen spelen,
is er dan een kans dat hij een 'tegenprestatie' op communautair vlak kan lospeuteren ?
Neen, nog minder dan dat ze niet zouden meespelen ... die denken gewoon niet Vlaams ...
Karma is offline  
Oud 17 mei 2011, 15:25   #120
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar draai ik rond de pot ? Wat je vertelt van de overlopers bevestigd juist de stelling van 1 familie.

Als je trouwens het economisch programma van 2006 van het Vlaams Belang bekijkt dan vind je hier veel aspecten van terug in de Nota De Wever en zelfs in de nota JVDL.

Ik vind het gewoon niet kunnen dat het VB nog altijd 12 zetels heeft en er gewoon bijzitten voor spek en bonen.

12 zetels is niet niks, zeker niet omdat het Vlaamse zetels zijn.
Het is nu niet zo dat enkel het VB klappen heeft gekregen: het kan zich nog gerust langs de SP.A en de O Vld zetten. Alle partijen moesten inleveren aan de N-VA.

Met niet rond de pot draaien, bedoel ik uiteraard uw fantasie dat ze één politieke familie moeten worden, omdat ze beiden het einde van België willen. Wie heeft de N-VA de kans gegeven om te groeien, nadat ze door de invoering van de kiesdrempel, gedoemd waren om te verdwijnen? Wat antwoordde BDW in het kopstukkendebat met Marianne Thyssen, toen BDW gevraagd werd wat hij nu eindelijk wilde met België? Ik denk dus niet dat het succes van De Wever (N-VA) te wijten is aan het feit dat de partij het einde van België wil. Dus nogmaals, welke meerwaarde zou dit de N-VA opleveren, zich als één grote politieke familie met het VB te profileren? Ik ben er vrijwel zeker van dat jij wel beter weet.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 mei 2011 om 15:46.
Jakko is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be