![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#14941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Alboreto, pajoske, Henri1, Het Oosten:
Ik vrees dat jullie jullie zondebok elders gaan moeten zoeken. " Taalstrijd geen uitvindsel van politici De taaltegenstelling is niet uitgevonden door de politici; ze is verankerd in de geesten van de Belgen. Dat schrijven Marc Elchardus (VUB) en Olivier Servais (UCL) in een nieuw boek. Ze onderzochten welke ‘persoonlijk beleefde' verhalen Franstaligen en Vlamingen over elkaar vertellen. De negatieve overwegen. ... Besluit: het zit niet alleen bij politici, maar in de hoofden en de harten, bij jong en oud, en niet alleen vlakbij de taalgrens." bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=F437LERM De vraag is nu: sinds wanneer 'overwegen' de 'negatieve' 'persoonlijk beleefde verhalen' die Vlamingen en Franstaligen over elkaar vertellen, en welke politieke gevolgen die voor het land hebben gehad. Wanneer leefde Jules Destrée ook alweer? Van wanneer dateert de slogan "Brüssel Vlaams? Ça Jamais!", en wélke partij had daar een enorm electoraal succes mee? Waarom stemmen 'de mensen' niet massaal op de werkelijk unitaire partijen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, zeker ... Een Vlaamse Gaai. Een mooie en zéér intelligente vogel. Ik zou het helemaal niet erg vinden mocht die gaai in onze vlag de plaats innemen van de leeuw. Het is uiteindelijk een inheems dier.
![]() |
#14943 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Get real!
![]() |
![]() |
#14945 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14946 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14947 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14948 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14949 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als politici hun publiek vertellen dat Brussel een Vlaamse stad is, alhoewel nog geen 10% van de inwoners Nederlandstalig is, dan liegen die politici, maar de Vlaming voelt zich in Brussel bedrogen asl hij niet in AN wordt aangesproken. Is dat de schuld van de Brusselaars? Neen, van de politici die leugens vertellen. Citaat:
Het succes van de NVA is dat hun 'verhaal' goed valt bij de kiezer. Dat heeft niks met realiteit te maken. Ik heb het hier al meerdere keren geschreven: als het kiespubliek gaat beseffen welke impact het verhaal van NVA zal hebben op hun eigen leven (vb strenge beperking werkloosheidvergoeding) gaat ge dat kiespubliek nog al eens zien vluchten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te vrezen valt dat het problème met/van de sale flamin ouder is dan La Belgique zélf.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14951 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is maar één manier om daar voor honderd procent zeker van te zijn: het behoud van België en het verder cultiveren van de Belgitude bij de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14952 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voeling met wat Vlamingen dachten had men volgens mij in die tijd niet. Die Vlamingen waren doorgaans ook erg wereldvreemd en gemakkelijk om te buigen mits propaganda. Nu ja, wat de meerderheid toen dacht, kan me niet schelen. Er zijn hier maar bitter weinig mensen met als hoofdmotivatie het kortstondige bestaan van het VKN om in Nederland-Vlaanderen hun culturele ruimte te zien hoor. Welk ondemocratisch zootje hier de plak zwaaide is evenmin het argument, volgens mij.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 mei 2011 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14953 | |
|
![]() Citaat:
![]() Gewoon zeggen dat de mensen niet begrijpen waarop ze stemmen en de politici de schuld geven van de problemen. 'Ja, ze zijn wel democratisch verkozen maar dat telt niet'. Wat een onzin toch. Als jullie dat willen kan België nog steeds gered worden maar dan moet je wel de échte problemen onder ogen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14954 | |
|
![]() Citaat:
maar ik denk dat dat een gepasseerd station is.
![]() |
![]() |
#14955 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14956 | |
|
![]() Citaat:
(ik pas ff mijn niveau aan aan HomoErgaster)
![]() |
![]() |
#14957 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14958 |
Burger
|
![]() Ik wil u maar wijzen op het feit dat de uitspraak " we hebben enkel taal gemeen met de nederlanders" volkomen volstrekt belachelijk is. U daar op wijzen is dus blijkbaar van een lager niveau?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven anders. We gaan anders op vakantie (Hollanders met sleurhutten). We drinken anders (Hollands bier niet te zuipen). We eten anders, Hollander kroket uit de muur, Belgen verfijnder. We wonen anders, Hollanders in pietluttige rijtjeshuisjes. Enz..... We spreken wel op papier dezelfde taal. Vocaal is het wel een ander paar mouwen nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14960 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |