![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Strauss-Kahn concluded in his speech to the Brookings Institution shortly before the Fund’s recent meeting: “Ultimately, employment and equity are building blocks of economic stability and prosperity, of political stability and peace. This goes to the heart of the IMF’s mandate. It must be placed at the heart of the policy agenda.” Strauss-Kahn is proving himself a sagacious leader of the IMF. We can only hope that governments and financial markets heed his words. NOT ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- DSK zou hals over kop gevlucht zijn, zijn affaires achter gelaten en op de eerste vlucht naar Frankrijk gesprongen zijn: blijkt FOUT te zijn. Hij is nog gaan lunchen met zijn dochter, en is op zijn *geplande* vlucht gestapt, 4 uur later of zo. - de efficiente politie heeft hem "getraceerd" op de luchthaven: FOUT: hij heeft ZELF gebeld om zijn verloren GSM te zoeken - de kamermeid was een arme, keurige Amerikaanse vrouw zonder enige historie die DSK totaal niet kende: FOUT: het blijkt een geimporteerde frans-sprekende Afrikaanse moslima met AIDS te zijn (maw, een heel goeie kans, zeg, 70% of zo, dat het een ex-prostituee is) - ze kende DSK niet: FOUT: het personeel dat in de luxe-afdeling werkt, leert de klanten met foto en al kennen, en DSK was "klant aan huis" in dat hotel waar ze dus al 3 jaar werkt. Maw, het *evidente* bewijsmateriaal dat DSK zich de onschuldige en niets-vermoedende kamermeid heeft gedaan en dan gelijk een dief is gaan lopen, is als een kaartenhuisje ineen gestuikt. Het blijkt blijkbaar te gaan om een hoogst-waarschijnlijk ex-prostituee die dus al minstens op 1 punt staat te liegen (dat ze hem niet kende). Citaat:
Al het forensisch materiaal is in overeenstemming hiermee. Nog eens, hoe kan je nu iemand die je ECHT verkracht je laten afzuigen zonder dat die je piemel eraf bijt ? Is dat een 'complot' ? De vraag is of ze dat plannetje helemaal uit zichzelf heeft bedacht, of ofdat iemand haar dat discreet heeft ingefluisterd die het plezant had gevonden om een of andere manier dat DSK door zijn sexmaniak gedrag zwaar in de problemen zou komen. Dat praat DSK niet vrij. Hij heeft een zwaar gedragsprobleem met vrouwen. Maar gezien het verdampen van het evidente "bewijs" dat hij een echte verkrachting heeft gepleegd en is gaan lopen, en gezien het twijfelachtige profiel tenslotte van de aanklaagster die bijna zeker ook een ex-prostituee is (ex ?), verandert dat toch wel de gegevens zou ik zeggen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2011 om 07:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Marc Hooghe in De Morgen:
<<Een kwestie van geweld, niet van libido |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Allemaal goed en wel, maar:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Bu...haar-leven.htm Citaat:
Me dunkt is dat er toch wel ver over. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 mei 2011 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar hoe zit dat dan met die instemming? Het is meestal een zeer slechte strategie, leugens met leugens te bestrijden. En voor degenen die dit pathologisch analyseren: ja, het klopt natuurlijk dat mensen op die posities meestal tamelijk gestoord zijn, freudiaans uitgedrukt naricistische machtswellustelingen zijn. Maar ik denk dat DSK zijn narcisme en machtswellust voldoende op andere terreinen kan uitleven, en seks niet voor machtsspelletjes hoeft te misbruiken, toch zeker niet tot op het punt van de verkrachting. Deze hele zaak stinkt, en voor mij stinkt ze des te meer omdat ik toevallig een Senegalese ken die in een lange reeks onverkwikkelijke zaken, een valse beschuldiging van verkrachting en omkoperij in natura incluis, een rol speelde die nogal op de rol van deze mevrouw Diallo lijkt. Onze Cynara geeft weer eens blijk van onwrikbare logica.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een echte whodunnit-draad op politics.be! Je kunt er zo een romannetje van maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fantastisch ontnuchterend om te zien hoe een "wetenschapper" erin slaagt om zulke perfide conclusies te schrijven, en dat allemaal op basis van wat hij leest in een of andere gazet. Dat terwijl diezelfde "wetenschapper" mensen dagenlang zit uit te schijten omdat ze hun gedacht over Fukushima maken op basis van net dezelfde gazetten. Maar dat zou dan "onwetenschappelijk" zijn.
Enig kritisch zelfonderzoek is toch aangewezen.
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dit zo is, dan is zijn zogenaamde vrees voor een complot... bullshit.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, het argument wordt hierdoor helemaal niet weerlegd. DSK zou naar alle waarschijnlijkheid binnen enkele maanden aftreden om zich in de presidentiële race te storten. De vermeende "boze krachten die hem van het IMF wegwilden" hadden dus geen enkele reden iets te ondernemen. In het ergste geval, mocht DSK toch voor het IMF hebben gekozen, konden "ze" nog altijd hun complotje uitvoeren. De enigen die nu belang hadden DSK uit te schakelen zijn zijn concurenten binnen de PS. Maar dat die achter een complot zitten met NYPD en het Amerikaans gerecht, dat is wellicht zefs voor prisonplanet te zot voor woorden. Al bij al zie ik tot nu toe geen enkel valabel argument of aanwijzing dat hier meer gebeurd is dan dat DSK als een volidioot achter zijn l*l liep. Het lijkt erop dat hij wel doorhad dat hij zich niet netjes had gedragen (zie zijn telefoon aan zijn vrouw over zijn "problème grave"), maar echt gevlucht is hij niet. Ik vermoed dat hij hoopte dit door zijn advokaten in der minne en in alle discretie te laten schikken.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 mei 2011 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
zie ook: Citaat:
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz1MnB1ADZD Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 mei 2011 om 11:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... wat er dus maar enkel op wijst dat zijn vunzige gedrag al eens eerder tot extra-legale uitspattingen heeft geleid.
![]() |
#353 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Samenzweringstheoreticus", het woord dient hetzelfde doel als "racist" of "islamofoob": op de boodschapper schieten zonder de boodschap te hoeven verifiëren. Dooddoeners dus. Dooddoeners die niet wegnemen dat de "samenzwering" soms officieel voorgeschreven is, zoals de vergaderingen van de EU-raad, die niet openbaar zijn. Dat daar niets gezworen of samengezworen wordt, wel, dat weet iedereen, dat daar op ondemocratische wijze besluitvorming plaatsvindt, zou iedereen ook moeten weten. Natuurlijk een complottheorie, maar wel eentje dat in de Verdragen van Rome tot Lissabon staat.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veel heb ik er niet aan, maar ze verrassen me niet. Nu graag inhoudelijke bewijzen (of aanwijzingen) over de samenzwering, en/of inhoudelijke reactie op wat ik citeerde en schreef.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 mei 2011 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hopen tot een besluit-consensus te komen tijdens een ietwat grote vergadering is hopeloos. De Belgische politiek is dat duidelijk aan 't bewijzen sinds YLT zijn grote verkiezingsoverwinning haalde. ![]() Lees je in de krant veel over de besluitvorming van de Vlaamse regering? Nee, daarom dat ze zo vlot verloopt. Niet democratisch zullen sommigen zeggen, maar 't werkt. Het werkt zelfs zo in scholen, bij deliberaties is er een informele 'pre-deliberatie' tussen de zwaargewichten van de hoofdvakken. De leraars tekenen, godsdienst, turnen en geschiedenis etc mogen hun zegje doen op de echte deliberatie maar ze weten ook dat toch al vast staat wie bist en wie niet. Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2011 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() The Truth is Out There, Mulders!!!!
![]() Zielige paranoia-lijders die hun eigen frustraties en angsten projecteren op DSK. Triestig eigenlijk.
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welke perfide conclusies ? Ik schrijf enkel dat, met de elementen die openbaar bekend waren gemaakt via officiele kanalen, ik in het begin dacht dat er eigenlijk niet veel twijfel meer over bestond dat DSK die meid had verkracht. Ik stel nu dat er elementen zijn die ondertussen opduiken, die de basis van die eerdere bekendgemaakte informaties deels weghalen, en DUS de zowat zekere konklusie dat DSK die meid heeft verkracht. Maw, ik pas mijn mening aan aan de informatie waarover ik (denk te) beschikken. Ik ga hier ook niet stellen dat het nu zo goed als zeker is dat DSK in de val is gelopen. Het is nog altijd goed mogelijk dat hij die meid heeft verkracht zonder poespas. Maar nu is er twijfel, en die was er eerder niet. De twijfel komt van het feit dat eerdere elementen die de twijfel weghaalden, zelf onderuit gegaan zijn. Ik heb van in 't begin gezegd dat ik het meest bezwaarlijke element vond dat hij "gevlucht" was en dat hij niet op zijn gepland, maar een eerder vliegtuig van Air France zat. Het andere bezwaarlijke element was de "onschuldigheid" van die kamermeid. Welnu, die twee elementen zijn weggevallen, en DUS is er enige twijfel ontstaan over de vanzelfsprekendheid van de juistheid van de verklaring van die meid, omdat haar profiel het heel aannemelijk maakt dat het een ex-prostituee is en dat we weten dat ze op 1 punt alvast de waarheid niet zegt. Dat neemt nog altijd niet weg dat het goed mogelijk is dat DSK die meid domweg heeft verkracht. Maar het maakt andere scenario's ook plausibel.
![]() |
![]() |
#360 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ah, dat van die "tis 70% zeker een hoer" was dus geen conclusie, maar een feit.