![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7322 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7323 |
|
Banneling
|
Gelieve u te beperken tot actuele gebeurtenissen in België en niet alle stadia van de juridische procedures als een 'nieuw feit' voor te stellen...dat schiet er maar bitter weinig over van jouw lijstjes..
|
|
|
|
|
|
#7324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
- onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur - vluchtgedrag - niet in staat tot voortplanting - Engelstalige tv en radio - met staatsmiddelen financieren van een kerk - niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders - handhaven van een erfopvolgende uitvreter - gedogen van fraude - politieke processen tegen de oppositie - toelaten van nepotisme - brugpensioeners vanaf 46 jaar - Minderwaardigheidscomplex Als jij een betere definitie hebt voor de Vlaamse Cultuur, hoor ik het graag. |
|
|
|
|
|
#7325 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, heb jij hem ook gelezen?
Citaat:
Als het al zo is dat meer mensen iets krijgen tegen allochtonen (het lijkt eerder op het tegendeel) Zou dat kunnen zijn omdat : Allochtonen beter voetballen dan autochtonen Allochtonen mooiere meiden scoren dan autochtonen Allochtonen mooiere muziek maken dan autochtonen (en in het Nederlands) Allochtonen minder dialect spreken dan autochtonen Allochtonen duurdere huizen kunnen betalen dan autochtonen (Brussel), etc Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 mei 2011 om 16:22. |
|
|
|
|
|
|
#7326 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
U bent precies te laat. U zou uw melding omtrent actuele gebeurtenissen in België voor deze post moeten doen. Gelieve u te beperken. Alvast bedankt! |
|
|
|
|
|
|
#7327 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#7328 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
hoeveel banpunten staat er op het off-topic volspammen van draden?
|
|
|
|
|
|
#7329 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#7330 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik vraag me af wat onze politici van plan zijn.
Vandaag bezocht ik zoals zo vaak nog eens het centrum van een oer-Vlaamse studentenstad (veel mogelijkheden zijn er dan niet Vandaag zie je overal waar je kijkt zeer veel allochtonen, vaak nog in hun orginele klederdracht. Geen enkel teken van integratie of zich aanpassen aan de totaal andere omgeving waar totaal andere regels en gedragscodes passen. Ze nemen massaal de bus, gaan niet opzij als je wil passeren, bekijken je niet of alsof je een stuk vuil bent, lachen niet vriendelijk, praten (voor onze normen: schreeuwen!!) enkel in hun eigen taal tegen een voormalig landgenoot of gsm, ... In de bus naar een gemeente iets buiten de stad, zat ik als enige Belg. Mijn reisgenoten waren of Oost-Europeanen of kwamen uit de Arabische wereld... Degenen waarvan ik even dacht dat ze Belgen waren, bleken blanke Oost-Europeanen... Grof maar de geur op die bus was niet te harden ... de hygiëne bleek echter omgekeerd evenredig aan de technische gadgets en het leek erop alsof men zich in het zweet had gelopen de bus te halen, terwijl de meesten in alle ernst afstapten bij de eerste halte die na zo'n 100 meter is... Iets dat onder ons, studenten, een beetje als not-done beschouwd wordt (om een overvolle bus met bestemming buiten Leuven te nemen waardoor anderen er niet meer opkunnen, om gewoon aan de volgende halte te moeten zijn Toppunt van alles is, dat dit een zeer progressieve stad is. Als je al die gesluierde vrouwen tem niquaab toe hier ziet en mannen met bedekt hoofd, lijken we 50 jaar terug in de tijd. Ik stel voor dat eens enkele mensen van de P.S. die bus nemen en me uitleggen wat de bedoeling is? Het verstoten van onze eigen cultuur ofzo? Zijn ze vies van de blanke huidskleur? Voorkeur voor zwart haar? Gooien ze graag met geld? Ik voel me stilaan een vreemde in mijn eigen land ... Het hoeft dan ook niet te verbazen dat het lokale OCMW hier veel meer leeflonen moet uitkeren, dan enkele jaren terug.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 mei 2011 om 19:17. |
|
|
|
|
|
#7331 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Jij bent geen Vlaming. Indien wel, vraag ik me af wat je nog doet in dit land. Als jij dit ziet als je eigen cultuur, zou ik me er zo snel mogelijk van distantiëren en wegtrekken naar een ver oord. Of neen wacht ... dat is niet nodig. In Kraainem wonende zal je je al ver genoeg verwijderd van de Vlaamse cultuur voelen. Bij je lijstje was ik er overigens van overtuigd dat je enkele kenmerken van allochtonen was aan het opsommen!!! Kinderverkrachting ... er zijn arabische landen waar verkrachting niet eens bestaat mijn lieverd. Ook met kindjes van bil gaan is geen enkel probleem. Ze hebben begot geen enkel recht. In menig Afrikaans land is het er niet beter op gesteld. Ik vraag me dus toch wel af ... Andere dingen die je schrijft zijn helemaal de waanzin ten top. Maar met zo'n avatar verwacht ik eigenlijk niets anders.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 mei 2011 om 19:20. |
|
|
|
|
|
|
#7332 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik ga je topic duidelijker proberen te herschrijven; jij kan dat blijkbaar niet. Als je daarmee niet akkoord bent (m.a.w. als je denkt dat hetgeen wat ik nu ga schrijven niet overeenstemt met wat je bedoelde in de titel en de openingspost), geef maar een seintje. ----- Met de titel "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" meent de topicstarter "Steeds meer allochtonen worden crimineel". Met de openingspost; "... En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...meent de topicstarter; "Steeds meer allochtonen worden crimineel; en dat is precies de reden waarom ik mezelf steeds minder veilig voel in onze zogenoemde 'samenleving'. Meer zelfs; ik persoonlijk wil geen 'samenleving' met de allochtonen; de negatieve bijdrage door de allochtonen in onze samenleving is zodanig groot geworden, dat het voor mij al om het even is of het nu over een flinke percentage van de allochtonen gaat of een grote/overgrote percentage. Ik zou persoonlijk geen allochtoon in dienst nemen, zou ik een werkgever zijn. Ik ben zeker dat er steeds meer mensen zo denken en ik vind het een echt actuele kwestie, die doorgroeit als 'kanker'." ----- illwill, pas op! Dat wil nog niet zeggen, dat ik ermee akkoord ben. Nog steeds zeker niet !!! Het klinkt gewoon eerlijker en, ook al is het kritisch, maar toch niet beledigend, en het is een mening. Zou je je topic op die manier beginnen of later een soortgelijke uitleg geven, zou ik de woorden van Hoomer opnieuw hier plakken (citeren; goedbedoeld). Ik heb hiermee gewoon aangetoond hoe je je mening kan posten, zonder dat je anderen beledigt... Zodat zelfs diegenen die niet akkoord zijn met jou, je mening kunnen respecteren. Een beleefde atmosfeer vind ik persoonlijk zeer belangrijk voor een gezonde discussie. Maar daarvoor moet je zelf op een beleefde wijze je topic kunnen beginnen; dat is zeker een waarde voor onze samenleving. Ik, zijnde een allochtoon, een vreemdeling, voel me echter beledigd door de titel en de openingspost. Meer zelfs; ik voel me meer door de titel en de openingspost beledigd dan door die criminele allochtonen. En het feit dat je zo veel tijd hebt gehad om op een beleefde wijze een adequate uitleg te geven over je topic en om anderen, die met jou praten, te respecteren, maar dat je geen stappen hebt ondernomen, vind ik heel jammer; vooreerst voor jezelf. Weet je waarom? Omdat je gevangen bent door je eigen principes. Ik heb die kunnen wegjagen (de onnodige principes, om niet gevangen te raken door mijn eigen principes; ook al zijn die vaak heel belangrijk). Net daarom heb ik je topic herschreven. Ik zal zeker niet benieuwd worden als je met de bovenvermelde alternatieve versie van de titel en de openingspost niet akkoord gaat. Maar dat verandert niks. Het omgekeerde wel iets. Het is jouw keuze! Democratie toch (beledigend) !? Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 mei 2011 om 21:49. |
|
|
|
|
|
|
#7333 |
|
Staatssecretaris
|
P.S. Op een politieke forum klinkt het woord "kanker" duidelijker, dan "rotte appels". Bovendien is het een kritiek in die zin.
Maar, nogmaals, voor alle duidelijkheid; zowel de titel, als de openingspost zijn volledig beledigend. Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 mei 2011 om 21:46. |
|
|
|
|
|
#7334 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#7335 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#7336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#7337 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het is de topicstarter, Marie, die woorden legt in andermans' mond; die zijn mening verplicht in plaats van te zeggen "ik persoonlijk.. ik vind... ik wil... ik wil niet"... Duidelijk of niet? Hier! Kijk! (doe maar je ogen breed open en lees het eens); "... En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...Je bent net verkeerd aan het redeneren, Marie! Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 mei 2011 om 22:08. |
|
|
|
|
|
|
#7338 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ieder die deze stelling leest, mag daarover zijn mening geven. Wat niet kan is dat één bepaald persoon op dit forum zich het recht toe-eigent om de stelling van iemand anders (in dit geval van de topicstarter) te herschrijven. Sorry, Quasix, dat is grof èn pretentieus!
|
|
|
|
#7339 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 mei 2011 om 22:14. |
|
|
|
|
|
|
#7340 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat wil zeggen dat jij jouw mening mag plaatsen, maar niet de mening van 'n ander herschrijven of jouw mening opdringen aan 'n ander, dat is NIET democratisch!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|