Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 mei 2011, 16:32   #81
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Nu u toch toegeeft dat er effectief geldstromen zijn...zeg mij eens Filootje...met wie is Wallonië (opgelet!!! met hun eigen zuurverdiende centjes hé, niet op de sossenmanier solidair zijn met iemand anders' zweet) solidair pakweg de afgelopen 180 jaar?
ik zou niet op een zinnig antwoord rekenen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 mei 2011 om 16:32.
born2bewild is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:06   #82

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet wat moeite doen om wat verder na te denken.
Slechts 16% van het N-VA kiesvee wil een splitsing. Daarmee moet het Opperhoofd rekening houden.
Dus degenen die op N-VA stemmen zijn kiesvee?
Waar haal je trouwens dat cijfer van 16 procent ... bron ...?
Karma is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:26   #83
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Dus degenen die op N-VA stemmen zijn kiesvee?
Waar haal je trouwens dat cijfer van 16 procent ... bron ...?
Citaat:
Zelfs al vond de bevraging plaats in een periode van verhoogde communautaire koorts, dan nog geven slechts 9,5% van de Vlamingen aan dat zij een splitsing van België wenselijk vinden.
Dat zou dus kunnen kloppen.

bron: http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3...erenbelgie.pdf

9,5% van de Vlamingen is ongeveer 5 a6% van de Belgen. Niet echt een democratische meerderheid. Stel nu nog dat dit cijfer vandaag niet meer actueel is. Zoveel verschil zal dat toch niet maken op een paar jaren tijd.
pajoske is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:35   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

9,5% van de Vlamingen is ongeveer 5 a6% van de Belgen. Niet echt een democratische meerderheid. Stel nu nog dat dit cijfer vandaag niet meer actueel is. Zoveel verschil zal dat toch niet maken op een paar jaren tijd.
Het gaat over 16% van de vlamingen, dus die 9,5% van het N-VA kiesvee + een paar paardekoppen van het VB.
Henri1 is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:47   #85
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat over 16% van de vlamingen, dus die 9,5% van het N-VA kiesvee + een paar paardekoppen van het VB.
Ik zou graag eens gezien hebben wat het resultaat geweest was had men moeten de vraag als volgt stellen.

Wil u Belgie splitsen?
Ja/Nee

Indien neen wat als men geen grondige staatshervorming wil aanvaarden?

Ik als hardnekkige NVA kiezer had op de eerste vraag ook neen geantwoord. Bij de tweede vraag zou ik echter antwoorden dat indien men geen deftige staatshervorming kan verwezenlijken door constante weigeringen van de franstaligen, dan zou het land van mij mogen barsten. Nu echter is dit verschoven naar zo weinig mogelijk samen doen en bij voorkeur splitsing.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 20 mei 2011 om 17:49.
alfa16vjtd is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:51   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik zou graag eens gezien hebben wat het resultaat geweest was had men moeten de vraag als volgt stellen.

Wil u Belgie splitsen?
Ja/Nee

Indien neen wat als men geen grondige staatshervorming wil aanvaarden?

Ik als hardnekkige NVA kiezer had op de eerste vraag ook neen geantwoord. Bij de tweede vraag zou ik echter antwoorden dat indien men geen deftige staatshervorming kan verwezenlijken door constante weigeringen van de franstaligen, dan zou het land van mij mogen barsten. Nu echter is dit verschoven naar zo weinig mogelijk samen doen en bij voorkeur splitsing.
U bent dus een hardliner geworden ?
Henri1 is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:52   #87

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een studie met resultaten in 2007 is totaal verouderd ... ondertussen is het politieke klimaat in Belgie compleet veranderd.
Karma is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:56   #88
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent dus een hardliner geworden ?
Ja, doordat ik tot het besluit gekomen ben dat het minste beetje inspraak dat men aan de andere kant van de taalgrens heeft in vlaanderen we veel geld uit ons zakken gooien omdat ze toch voor alles dwarsliggen. Vooral het artikel over de redding van de KBC bank heeft me eigenlijk overtuigd. Het komt erop neer dat men aan de andere kant van de taalgrens zuiver haat tegenover ons koestert terwijl vlamingen enkel inzitten met hun toekomst.
alfa16vjtd is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:56   #89

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2007 was het jaar van Leterme. Nu is dat ondertussen al helemaal "passé" en stemden de Vlamingen veel meer Vlaams.
Karma is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:58   #90
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, doordat ik tot het besluit gekomen ben dat het minste beetje inspraak dat men aan de andere kant van de taalgrens heeft in vlaanderen we veel geld uit ons zakken gooien omdat ze toch voor alles dwarsliggen. Vooral het artikel over de redding van de KBC bank heeft me eigenlijk overtuigd. Het komt erop neer dat men aan de andere kant van de taalgrens zuiver haat tegenover ons koestert terwijl vlamingen enkel inzitten met hun toekomst.
freelancer is offline  
Oud 20 mei 2011, 17:59   #91
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gelooft dus klakkeloos de propaganda van hert VB en nu ook N-VA ?
Henri1 is offline  
Oud 20 mei 2011, 18:02   #92
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk je nu echt dat Europa Vlaanderen zal toelaten om niet meer solidair te zijn met Wallonië ? België in zijn geheel kent de snelste groei binnen de eurozone. Ze zullen lachen als Vlaanderen zijn loonhandicap wil afbouwen ten koste van een gebrek aan solidariteit. Dat Europa zomaar de taak van Vlaanderen in de solidariteit zou opnemen is geweldig simplistisch geredeneerd. Het is België die is toegetreden tot Europa en de euro. Bij de toelating heeft België trouwens zwaar gesaneerd en is onze Belgische frank een paar keer gevallen om te kunnen voldoen aan de voorwaarde van toetreding. Bij het geval van een seperatie moet voor de nieuwe staten opnieuw een screening gebeuren door Europa alvorens men gaat overwegen om deze toe te laten in Europa. Europa zou kunnen overwegen om Wallonië toch te laten toetreden voor de lieve vrede te bewaren. Ik snap niet hoe Vlaanderen dit verkocht gaat krijgen aan Europa door hun unilaterale afscheiding.

Met het vrij verkeer van diensten en goederen is Europa 1 grote handelszone geworden. Hierdoor gaat Europa steeds meer regels opleggen aan haar lidstaten. Deze regels zullen op maat zijn van de sociaal-economische situatie van de regio. Ierland staat onder zware druk om zijn lage vennootschapsbelasting meer in lijn te brengen met de rest van Europa. Zeker nu ze aan het infuus van het Europees reddingsfonds hangen.

Duitsland draait nu het meeste op voor het Europees reddingsfonds. Ze gaan er niet mee lachen als Vlaanderen een grotere concurrent gaat worden door een afbouw van de loonhandicap Vlaanderen-Duitsland, terwijl Duitsland voor het grootste deel solidair moet zijn met Wallonië mocht het ook aan het infuus van het Europees reddingsfonds komen hangen.

Hou er ook rekening mee dat de anderen landen in Europa achterblijven op België in hun herstel na de rampjaren 2008-2009. De groei in België is hoog, niet zo hoog als Duitsland maar Duitsland was ook zwaarder getroffen tijdens deze rampjaren.

Voor alle duidelijkheid, de transfers berekenen totaal het surplus dat een onafhankelijk Vlaanderen gaat hebben. Een onoplosbaar vraagstuk zit er in de sociale zekerheid waar de rechten opgebouwd zijn door personen. Je kan beter deze sociale zekerheid failliet laten gaan om ooit uit dergelijk kluwen te raken. De sociale zekerheid wordt nog maar een klein deel gefinancierd door sociale bijdragen. De financiering komt uit de alternatieve financiering. Vlaanderen gaat ook handelsverdragen moeten opstellen met Wallonië ( en wat met Brussel). Dit is lang niet zo dat deze even interessant zullen zijn als onder 1 souvereine staat. Ik ga hier ook voorbij aan de kostprijs van een afsplitsing en hoe de burgers, investeerders en bedrijven hierop reageren.
Bravo. Ik had zelf niet duidelijker kunnen maken dat u geen reet begrijpt van Europese politiek.
Rogge is offline  
Oud 20 mei 2011, 18:02   #93
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, die geloof ik niet aangezien die er veel minder zijn dan aan de linkerzijde. Bij de linkerzijde is het echter vervallen in leugens die zelfs de domste persoon onder ons zou moeten kunnen inzien zoals de belofte om de uitkeringen te verhogen en niemand zal dit voelen het geld komt ergens van een boom waar je bankbiljetten kan van plukken en dit alles voor stemmen te kunnen ronselen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 20 mei 2011 om 18:04.
alfa16vjtd is offline  
Oud 20 mei 2011, 18:06   #94
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Bravo. Ik had zelf niet duidelijker kunnen maken dat u geen reet begrijpt van Europese politiek.
Vlaanderen zal dan via europa geld kwijt zijn aan wallonie maar niet zoveel plus men begrijpt hier blijkbaar nog altijd niet dat geld niet belangrijkste is. Het is de constante bemoeienis en het onvermogen om zelf te kunnen beslissen in vlaanderen over wat men al dan niet doet. Bovendien zal wallonie dan zijn uitgaven altijd moeten voorleggen. Anders zie ik ook europa gedoemd om te splitsen in noord en zuid.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 20 mei 2011 om 18:10.
alfa16vjtd is offline  
Oud 20 mei 2011, 18:16   #95
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what ????

In den tijd toen de vlamingen in het superiere vlaanderen geen werk hadden en als het ware ook geen nagel hadden om aan hun gat te krabben waren ze toch wel in hun nopjes om in Wallonië te gaan werken.

Meer nog, velen vonden het daar zo goed dat ze helemaal naar Wallonië verhuisden.
Leuk dat u akkoord gaat. Het zou inderdaad stukken beter zijn als men de werklozen in Wallonië geen uitkering meer zou geven, en hen zo te dwingen om werk te zoeken daar waar er werk is.

Citaat:

Uw stelling is er eentje van een gretige gierigaard die voor zijn medemens geen greintje overheeft.

In vergelijking met de 17 Miljard die moet bespaard worden door de nieuwe regering zijn uw transfers peanuts.
Au contraire mon cher, u bent als de bedelaar die de weldoener, die hem 50 jaar lang onderhouden heeft en besluit daarmee op te houden, verwijt voor egoïstische gierigaard.
Als ik eraan zou twijfelen dat u werk heeft, zou u het woord "als" mogen weglaten - in dat geval zou dit zelfs geen vergelijking meer zijn.
Rogge is offline  
Oud 20 mei 2011, 18:18   #96
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zal dan via europa geld kwijt zijn aan wallonie maar niet zoveel plus men begrijpt hier blijkbaar nog altijd niet dat geld niet belangrijkste is. Het is de constante bemoeienis en het onvermogen om zelf te kunnen beslissen in vlaanderen over wat men al dan niet doet. Bovendien zal wallonie dan zijn uitgaven altijd moeten voorleggen. Anders zie ik ook europa gedoemd om te splitsen in noord en zuid.
Wat de EU onderscheidt van België, is dat de Europese betalers effectief mee kunnen beslissen over de hoogte van de transfers en hun aanwending.
Rogge is offline  
Oud 20 mei 2011, 19:37   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Een studie met resultaten in 2007 is totaal verouderd ... ondertussen is het politieke klimaat in Belgie compleet veranderd.
Hoe komt dan dat Henri1 daar niets van weet?
Oud 20 mei 2011, 19:43   #98
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ten eerste, het moet maar ene keer 50%+ zijn en dat moment komt in 2014/2015.

Ten tweede, veel hangt ervan af hoe men de vraagt stelt - de vraag zou moeten zijn: Indien de franstaligen blijven weigeren om Belgie systematisch te hervormen, wilt U dat Vlaanderen onafhankelijk wordt? J/N

Bovendien hoeveel % v/d Belgen dat is doet er niet toe - Walingen hebben niks te zeggen over Vlaanderen. Voor te trouwen moet je met twee zijn, slechts eentje moet beslissen voor een scheiding....

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 mei 2011 om 19:51.
Salvadorii is offline  
Oud 20 mei 2011, 19:46   #99
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe komt dan dat Henri1 daar niets van weet?
Hij loopt nog een 180 jaar achter,... hoe komt het dat jij dit niet weet
alfa16vjtd is offline  
Oud 20 mei 2011, 19:48   #100
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij geloven de kiesuitslag Mooi hé, en volgende keer gegarandeerd beter - merci aux tous les Rikskes!

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 mei 2011 om 19:48.
Salvadorii is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be