![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
kritiek is belangrijk, het is een noodzakelijke activiteit en de enige manier om fouten en mistoestanden te ontdekken en recht te zetten. kritiek op hetgeen er misloopt binnen de wereld van de islam is dan ook meer dan welkom, ook al zullen sommige geloofsgenoten van mij dat niet erkennen. echter niet alles wat zich als 'islam-kritiek' aandoet is echte kritiek. we kunnen ruwweg drie categorieën onderscheiden:
precies omdat terechte kritiek zo belangrijk is, is ook het ontmaskeren van islamofobie een noodzaak. alleen wanneer de racistische lastercampagnes van de islamofoben niet langer het debat overheersen, kan er op een zinnige manier over de terechte kritiek en met de gesuggereerde oplossingen gediscussieerd worden. vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 23 mei 2011 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon afschaffen die hap, niemand zat te wachten op 'n 7de eeuwse ideologie die mensen en vooral vrouwen ontmenselijkt.
Europa heeft geen nood aan 'n nieuwe onderdrukkende 'religie', met 't katholicisme was reeds afgerekend. We moeten de hersenspinsels van die 7de eeuwse karavaanrover en pedofiel niet verheffen en 'n status van belangrijkheid gaan geven die 't niet toekomt!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 23 mei 2011 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terechte kritiek: het is weer de vos die de passie preekt.
Moet je hem horen als het over mijn atoomtheorie gaat. Daar heb ik hem nog nooit iets zinvols en inhoudelijks over horen zeggen. Maar zelf wil ie wel gerespecteerd worden. De Islam is een achterlijke religie van 1400 jaar geleden: een religie van dictatuur en vrouwenonderdrukking en homohaat. Ook meent Allah de enige God te zijn en is zelf al een zeer onverdraaglijk persoon, die bovendien helemaal niet bestaat. Als je de Koran leest wordt daar op elke bladzijde gedreigd met zware straffen als je niet in Allah gelooft. Weg met die onzin. Het is volkomen uit de tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weg dermee!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
mijn dank gaat uit naar Harriechristus en SDX voor hun treffende illustratie van wat ik bedoelde met: Citaat:
redwasp
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik zie dat de topicstarter naar realistische oplossingen op zoek is. Welnu, daar heb ik er wel een paar van:
- thuis je geloof belijden, en er anderen niet mee lastig vallen. Geen dawah bedrijven dus. - lukt dat niet, je biezen pakken en ergens gaan wonen waar dat allemaal wel normaal is en op prijs wordt gesteld. Dat lijken mij bijzonder realistische oplossingen, al zegt iets me dat ik nu ook in het islamofobenhoekje geduwd ga worden.
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
maar deze topic ging niet over de vraag naar oplossingen. het ging over verschillende vormen van 'islam-kritiek' en over een onderscheid tussen die vormen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is Islam een ras??? Stap eens af van die dooddoener telkens je argumentatief in nauwe schoentjes komt. Te pas en ten onpas "Rassiesme, rassiesme!!!" kelen, dat is pas het ontwijken van discussie en het uitsluiten van andere meningen. Je dreigt hier al bij voorbaat om kritiek die je naar inhoud of vorm niet zint, in een juridisch kwaad daglicht te stellen. Dat is een schijterige manier van discussieëren. Voor de rest ken je mijn kritiek op de islam: -zelfde kwatsj als andere religieën -daarenboven de wil om op religieuze en dus valse basis de maatschappij te regelen -daaruit voortvloeiend: anti-democratisch, sexistisch, discriminerend en al het foute waar jullie religieuzen vaak zelf zo graag mee zwaaien. Stop het nu maar in een van je vakjes, als je er geen weg mee weet. Ciao!
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ik zou zelfs alleen maar ciaou zeggen
vrede! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'De zon smaakt blauw' behoeft ook geen diepgaande analyse of discussie. Ik hoef Uw islamitische soort van Vrede! Niet!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie redwasp trouwens niet echt bepaald argumentatief in nauwe schoentjes komen. In tegendeel. Ik snap niet hoe hij zo kalm blijft terwijl een aanzienlijk deel van zijn opponenten totaal niet inhoudelijk reageren of zelfs gewoon weigeren hun stellingen behoorlijk te onderbouwen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 23 mei 2011 om 23:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu het eeuwige probleem van alle geloven,en zijn er al véél te veel onschuldigen gedood "in de naam van god".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die onderbouwing: tops!
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Religie is nu eenmaal aantoonbare schromelijke nonsens. Elk argument dat met een religieuze premisse start is op voorhand zelf zwanger van ongenuanceerde onzin, en zoals je weet kan je niet een beetje, gedeeltelijk of half zwanger zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 24 mei 2011 om 06:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt al dan niet praktiserend zijn. Ge kunt het eens zijn met alles binnen het geloof of slechts een gedeelte.
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan b.v. in de god van de katholieken geloven zonder ooit een voet in de kerk te zetten, zonder ooit actief aan hun religieuze gedoe mee te doen. Je kan anderzijds ook mee'feesten' op de door hen voorziene dagen: zondag, feestdag, kommunie, trouw, en sterfdag. En dan heb je de crux: de pilaarbijters die elke dag lekker gaan kwezelen, kaarsen ontsteken en wijwater drinken. Maar hun gemeenschappelijke noemer blijft toch steeds het geloof in een mythische, entiteit, waar niemand echter ooit een spoor van vond. Citaat:
Mijn kritiek op de islam is net dat het praktiseren, én alle aspecten van het dagelijkse leven, zowel privee als openbaar niet van elkaar te scheiden zijn. Zeker niet in landen waar ze de meerderheid hebben, daar is geloof en leven onafscheidelijk verbonden. In westerse landen kan je je als moslim wel iets meer permitteren, maar kledijvoorschriften, rammadan, dagelijkse bidsessies, etc. blijven vaste hap.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar één God en dat is God......(dat zeg al genoeg)...... ![]() Fout dus. Er zijn oneindig vele Goden. In de eerste plaats al die Goden die de mensen zelf hebben verzonnen: incluis Allah, Jahweh en Jezus. Ten tweede de mensen zelf, die de Goden van hun eigen Goden zijn. Ten derde: de microwezentjes, die ook echt bestaan, en die eigenlijk de hogere mensen zijn en ons op hun beurt hebben gecreëerd. Zonder waarheid en verdraagzaamheid kan er geen vrede zijn. Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 mei 2011 om 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb je dan al een probleem! Want gelovigen doen graag alles af als " fobie" terwijl het mijn inziens omgekeerd is, hoe meer mensen over de islam weten, hoe meer zij veroordelen, kritisch worden, kritiek hebben. En vaak is die kritiek wel degelijk onderbouwt maar bots je op een muur bij gelovigen die menen de waarheid in pacht te hebben, hadith's afdoen als " onbetrouwbaar" relativeren met opmerkingen zoals" daar zijn moslims het onderling niet over eens" of andere redeneringen die ervoor zorgen dat ze toch maar niets in vraag moeten stellen. Bovendien is het hebben van een mening zoals bijvoorbeeld " god bestaat niet en dus is allah een verzinsel"al een probleem want met die bewering beledig je allah en dat is verboden. Evengoed leidt de vervolging van homo's, de achterstelling van vrouwen en culturele uitwassen zoals besnijdenissen, eremoorden,zelf hoofddoeken tot discussies waarbij niet mensenrechten maar geloof centraal staat, het is steevast" geen echte islam" en die daden gebeuren door broeders die het niet begrepen hebben,maar ondertussen beroepen die broeders zich wel op dezelfde islam als de zogenaamde verdedigers doen. Conclusie; met gelovigen is het lastig praten want niet rede maar onderwerping staat in hun redeneringen centraal, aan hun overtuiging. Opvallend hoe de verdeling van deze redenering (van jou Red Wasp) is opgebouwd, het gaat over kritiek die gelovigen als rechtvaardig zien, angst en fobie alsof inzicht wat tot minachting, ergernis en afkeuring leidt onmogelijk zouden zijn. Nochtans leidt rede daartoe, wanneer het over een religie gaat die mensen terroriseert van wieg tot graf! Laatst gewijzigd door alice : 24 mei 2011 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |