Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2011, 22:14   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De spits in Wallonie valt wel mee, ze moeten daar niet met zijn allen naar het werk.
Nee, ze rijden daar met zen allen naar de RVA maar niet allemaal tegelijk op de zelfde dag en/of uur, vandaar dat er minder snel van spits spraken is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 22:38   #22
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor een keer ben ik het eens met de walen. Allemaal dikke kul dat dit grote gevolgen heeft voor Antwerpen of om het even welke andere stad. In Duitsland was dit al zo het geval in de jaren '70.
ok
laat ze maar slapen, de wereld draait door
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 08:50   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een hoop gekak en valse voorwendsels om de Walen te bekladden.

Alsof er nergens in Europa op zondag niet mag gereden worden met vrachtwagens....
Ooit van zondagsrust gehoord ???
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 11:03   #24
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Zondagrust in la wallonie? is het daar dan niet alle dagen zondag (niet werkendag)?
Trouwens op die waalse wegen zie je nauwelijks vrachtwagens in vergelijking met de Vlaamse wegen.

Laatst gewijzigd door Freddie : 22 mei 2011 om 11:04.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 11:20   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Zondagrust in la wallonie? is het daar dan niet alle dagen zondag (niet werkendag)?
Trouwens op die waalse wegen zie je nauwelijks vrachtwagens in vergelijking met de Vlaamse wegen.
Er bestaat niet zoiets al Vlaamse of Waalse wegen.

We hebben alleen Belgische wegen, een Belgisch wegennet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 11:43   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor een keer ben ik het eens met de walen. Allemaal dikke kul dat dit grote gevolgen heeft voor Antwerpen of om het even welke andere stad. In Duitsland was dit al zo het geval in de jaren '70.
Ik denk dat dat wel behoorlijk grote gevolgen kan hebben. Als ik vrachtvervoerder was en mijn vracht bvb in Duitsland moet geraken zou ik het als een serieus pluspunt voor Rotterdam tov Antwerpen zien.

Ik begrijp ook helemaal niet waarom een beperking van vrachtverkeer op zondag zou moeten. Tijdens de spitsuren zou ik veel meer begrijpen. Maar dit.... of zijn ze bij de PS ineens hyperreligieus geworden en moet alsdus de zondagsrust gegaranderd worden?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 12:07   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik denk dat dat wel behoorlijk grote gevolgen kan hebben. Als ik vrachtvervoerder was en mijn vracht bvb in Duitsland moet geraken zou ik het als een serieus pluspunt voor Rotterdam tov Antwerpen zien.

Ik begrijp ook helemaal niet waarom een beperking van vrachtverkeer op zondag zou moeten. Tijdens de spitsuren zou ik veel meer begrijpen. Maar dit.... of zijn ze bij de PS ineens hyperreligieus geworden en moet alsdus de zondagsrust gegaranderd worden?
Belgie en Nederland zijn de enige landen in W. Europa waar op zondag vrachtwagens rijden.
Of niet ?
Oud 22 mei 2011, 15:13   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Belgie en Nederland zijn de enige landen in W. Europa waar op zondag vrachtwagens rijden.
Of niet ?
Geen idee of het de enige zijn. Ik weet alleen dat de concurrentie tussen Rotterdam en Antwerpen bikkelhard is en het om details gaat waar een cargo aanmeert.

Voorts vind ik sowieso - ongeacht wat de rest van europa doet - een verbod op zondag onzinnig. Verbieden tijdens de spitsuren op de grote verkeersassen lijkt me veel zinniger.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:27   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

ik zou zeggen: hoe meer op zondag hoe beter
dan worden de files in de week iets lichter
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:30   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik zou zeggen: hoe meer op zondag hoe beter
dan worden de files in de week iets lichter
Hm... Neen.

Er komen dan op zondag ook files.

Of denk je dat de firma's op maandag wat gaan thuisblijven en uitslapen omdat er op zondag gereden is?
Oud 22 mei 2011, 21:48   #31
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als ze toch moeten wachten op de parkings om verder te mogen rijden, waarom dan niet ineens een algemeen verbod??

Dat zou nu eens iets voor Europa zijn, maar ja, in gevallen waarin ze echt zouden moeten optreden, doen ze het niet. ( zie ook migratie)Een regel voor heel Europa zou wel een stuk duidelijker zijn.

Die overvolle parkings op zondag , waar de chauffeurs hun potje aan het koken zijn tussen de camions in, lijt mij ook niet zo'n superidee.
En dat laatste is precies het probleem. Het idee achter de regeling is kennelijk dat de chauffeurs dan genoeg vrije dagen krijgen, want echt extra druk op de weg is het op de meeste zondagen niet. Maar op deze manier krijgen ze hun rustdag op een willekeurige parkeerplaats in the middle of nowhere in plaats van thuis bij moeder de vrouw. Wat mij betreft word deze regel dan ook overal waar deze geldt weer zo snel mogelijk afgeschaft.

Waar nog bovenop komt dat een vrije dag thuis prima gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld onderhoud aan de vrachtwagen of misschien zelfs wel korte ritjes door een andere chauffeur, wat de economische schade die vrij zijn oplevert weer wat inperkt.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 mei 2011 om 21:48.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 22:19   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als alle ritjes binnen bepaalde uren moeten gedaan worden dan mogen de ritjes niet te groot worden of we zitten met een probleem.
Oud 23 mei 2011, 08:55   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als alle ritjes binnen bepaalde uren moeten gedaan worden dan mogen de ritjes niet te groot worden of we zitten met een probleem.
Géééééééééééén ritjes. Dat zou alleen maar achterbakse misbruiken veroorzaken.

Oud 23 mei 2011, 11:46   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

De hollanders gaan dat ook invoeren.

Nu is het gewoon zo, dat als er een containerboot in Apen toekomt op zondag, ze rap die container op nen trailer kunnen zwieren en die al tot aan de grens kunnen voeren.

Dan als op zondag om een uur of 10 de grenzen open gaan, kan de race met die container beginnen door de rest van Europa.

Die container kan dan al op maandag om bvb 5 uur al ergens in Duitsland of Frankrijk gelost worden.

Anders vertrekt die container pas op maandagmorgen, en dan kan die nooit geleverd geraken voor maandagmiddag bvb. En dat kan wel een verschil uitmaken bij levering van onderdelen, of express diensten.

Maar dat is het enige verkeer dat daar echt baat bij heeft,

Wat ze wel eens Europees mogen regelen is een absoluut inhaal verbod voor vrachtwagens op 2 vaks en 3 vaks autostrades. Waar er enkel mag worden ingehaald in speciale omstandigheden of op speciaal aangeduide zones (bvb op minimum 10 km van volgende afrit. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 12:12   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik wil op zondag:

- geen quads op de baan of waar dan ook
- geen moto's, brommers.. op de baan
- geen getimmer, gezaag, geboor... in de buurt
- geen muziek van bij de buren of van in't dorp
- geen telefoongerinkel
- geen belgerinkel (tenzij voor een tournee generale)

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 12:19   #36
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik wil op zondag:

Of de ijscoman.
Oud 23 mei 2011, 12:24   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Of de ijscoman.
Op voorwaarde dat die z'n melodieke eens verandert.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 12:34   #38
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En dat laatste is precies het probleem. Het idee achter de regeling is kennelijk dat de chauffeurs dan genoeg vrije dagen krijgen, want echt extra druk op de weg is het op de meeste zondagen niet. Maar op deze manier krijgen ze hun rustdag op een willekeurige parkeerplaats in the middle of nowhere in plaats van thuis bij moeder de vrouw. Wat mij betreft word deze regel dan ook overal waar deze geldt weer zo snel mogelijk afgeschaft.

Waar nog bovenop komt dat een vrije dag thuis prima gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld onderhoud aan de vrachtwagen of misschien zelfs wel korte ritjes door een andere chauffeur, wat de economische schade die vrij zijn oplevert weer wat inperkt.
Dan zullen ze nog wat extra goedkope oostblokkers moeten laten rijden, die zitten er niet veel mee in om ergens een weekendje over te staan ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 11:33   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De hollanders gaan dat ook invoeren.

Nu is het gewoon zo, dat als er een containerboot in Apen toekomt op zondag, ze rap die container op nen trailer kunnen zwieren en die al tot aan de grens kunnen voeren.

Dan als op zondag om een uur of 10 de grenzen open gaan, kan de race met die container beginnen door de rest van Europa.

Die container kan dan al op maandag om bvb 5 uur al ergens in Duitsland of Frankrijk gelost worden.

Anders vertrekt die container pas op maandagmorgen, en dan kan die nooit geleverd geraken voor maandagmiddag bvb. En dat kan wel een verschil uitmaken bij levering van onderdelen, of express diensten.

Maar dat is het enige verkeer dat daar echt baat bij heeft,

Wat ze wel eens Europees mogen regelen is een absoluut inhaal verbod voor vrachtwagens op 2 vaks en 3 vaks autostrades. Waar er enkel mag worden ingehaald in speciale omstandigheden of op speciaal aangeduide zones (bvb op minimum 10 km van volgende afrit. )
In de andere W.-Europese landen kennen ze blijkbaar iets van PLANNING.

Oud 24 mei 2011, 11:37   #40
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik wil op zondag:

- geen quads op de baan of waar dan ook
- geen moto's, brommers.. op de baan
- geen getimmer, gezaag, geboor... in de buurt
- geen muziek van bij de buren of van in't dorp
- geen telefoongerinkel

EN geen klokken die luiden
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be