Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 mei 2011, 17:05   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ach, als we mooi scheiden, is de impasse over. Zo simpel is het. Alleen zal Francofonië dan spoedig zelfs geen water meer hebben om te drinken.
Hoe zie je dit concreet die mooie scheiding ?

Ken jij bij je familie, kennissen of vrienden een geval van een mooie scheiding ?

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat ze in Wallonië over meer drinkbaar water beschikken dan hier in Vlaanderen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 mei 2011, 17:09   #42
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
En heeft de N-VA al eens aan Fitch gevraagd welke rating ze geven als iedereen zijn eigen boontjes dopt ?
Waar haalt NVA aan dat iedereen zijn eigen boontjes moet doppen? Waar haalt de NVA aan dat de sosciale zekerheid afgeschaft wordt? De rating van ons land zal niet verhogen als men ziet dat er goed bestuur is (wat men nu niet kan zeggen)

Wat je nu ziet met de voorstellen van links is dat je WEER de kmo's gaat raken en de burgers. Het zijn de KMO's die voor het meeste werk zorgen maar toch zijn het deze bedrijven die altijd zwaarder en zwaarder belast worden. Uiteindelijk zal het ondernemerschap in Belgie op zo goed als nul komen te staan. Maarja dan heeft links direct zijn doelgroep achter zich. Eén vraag, waar ga je het geld dan halen als er nergens nog geld te halen is?

Voor alle duidelijkheid met KMO's heeft men het niet over de multinationals als elektrabel die inderdaad woekerwinsten maken.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 24 mei 2011 om 17:11.
alfa16vjtd is offline  
Oud 24 mei 2011, 17:10   #43
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ken jij bij je familie, kennissen of vrienden een geval van een mooie scheiding ?

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat ze in Wallonië over meer drinkbaar water beschikken dan hier in Vlaanderen.
Drinkbaar water hebben wij zoiezo meer (we kunnen onze volledige oceaan nog zuiveren)
alfa16vjtd is offline  
Oud 24 mei 2011, 17:19   #44
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bart Brinckman (DS) ziet alvast een opening:
De enige opening die Bart Brinckman ziet is afgelijnd door zijn eigen sfincter in zijn poging om zijn hoofd uit zijn eigen gat te halen.
Oud 24 mei 2011, 17:35   #45
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog altijd geen akkoord tussen Griekenland en Europa voor de financiering van hun staatsschuld na 2013.

Als de EU garant zou staan voor Griekenland tem 2044 zonder enige voorwaarden dan zou S&P inderdaad beter een hogere rating aan Griekenland geven.

Je kan de boodschapper 1000x doodschieten, de boodschap blijft.

Je moet ook weten dat er ook veel gezegd wordt dat de rating bureaus de markt achternalopen.
Ik dat dat ik de "moet weten's" beter beheers dan jij, want jij kletst hier nogal wat uit je nek. Alsof je bvb niet weet dat hervormingen en regionalisering van de sociale zekerheid , zoals aangegeven door F, al jaren door NVA gepredikt wordt... en jij doet alsof dat niet zo is...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 mei 2011, 17:36   #46
EddyBal

Standaard

Citaat:

Misschien, maar ze zijn europees dan ook verplicht om dat water drinkbaar door te geven...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 mei 2011, 17:40   #47
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wel een mooie scheiding zie ik als vredevol uit elkaar gaan zonder mekaar af te maken. Het kan ook anders lopen,....
alfa16vjtd is offline  
Oud 24 mei 2011, 17:58   #48
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wel een mooie scheiding zie ik als vredevol uit elkaar gaan zonder mekaar af te maken. Het kan ook anders lopen,....
Yep.

Ik hoop er van harte op dat ze de wapens opnemen en trachten een corridor te veroveren. Dat geeft ons het excuus om alle gebieden die ooit tot Vlaanderen behoorden, terug te winnen. WIJ zijn tenslotte met een PAK meer én strijdbaar: wij zijn gewoon om voor onze kost te werken.
EddyBal is offline  
Oud 24 mei 2011, 18:13   #49
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Net in 'Het Journaal': de deelstaten - vooral Vlaanderen dus - zullen overschotten moeten boeken om de tekorten van de federale staat op te vangen. Als het aan mij ligt, komt dat overschot er niet. De Franstalige regering, de Brusselse regering en de Waalse regering zullen niet snel een overschot hebben, dus twee keer raden wie dat zal mogen betalen? Maar dat is dan natuurlijk GEEN verarming maar solidariteit... Ook moeten de Franstaligen beseffen dat de federale staat boven haar stand leeft. Een staatshervorming kan dat veranderen. Als ze de federale staat willen doen overleven, zal de federale staat haar tekort moeten zien weg te werken. Geen euro overschot in de Vlaams begroting!

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 24 mei 2011, 18:14   #50
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Yep.

Ik hoop er van harte op dat ze de wapens opnemen en trachten een corridor te veroveren. Dat geeft ons het excuus om alle gebieden die ooit tot Vlaanderen behoorden, terug te winnen. WIJ zijn tenslotte met een PAK meer én strijdbaar: wij zijn gewoon om voor onze kost te werken.
Hmmm liever niet ik woon veel te dicht tegen de grens
alfa16vjtd is offline  
Oud 24 mei 2011, 18:17   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Waar haalt NVA aan dat iedereen zijn eigen boontjes moet doppen? Waar haalt de NVA aan dat de sociale zekerheid afgeschaft wordt? De rating van ons land zal niet verhogen als men ziet dat er goed bestuur is (wat men nu niet kan zeggen)
Iedereen zegt op moment dat ons land goed bestuurd wordt door Leterme IIbis. Zelfs N-VA zegt dit maar niet met exact dezelfde woorden.

Iedereen zegt ook dat er een beleid moet worden uitgestippeld om onze welvaart te verzekeren en dat besparingen nodig zijn. Hiervan is iedereen het eens dat dit geen bevoegdheid is van Leterme IIbis omdat deze in lopende zaken is.

De N-VA wou de RVA splitsen, wat een onderdeel is van de sociale zekerheid:

http://www.vandaag.be/binnenland/567...iet-nodig.html

Citaat:
Wat je nu ziet met de voorstellen van links is dat je WEER de kmo's gaat raken en de burgers. Het zijn de KMO's die voor het meeste werk zorgen maar toch zijn het deze bedrijven die altijd zwaarder en zwaarder belast worden. Uiteindelijk zal het ondernemerschap in Belgie op zo goed als nul komen te staan. Maarja dan heeft links direct zijn doelgroep achter zich. Eén vraag, waar ga je het geld dan halen als er nergens nog geld te halen is?

Voor alle duidelijkheid met KMO's heeft men het niet over de multinationals als elektrabel die inderdaad woekerwinsten maken.
Ik ga hier alleen op je één vraag antwoorden:

Er is naar het schijnt geen enkel besparingsplan dat werkt zonder belastingverhogingen en zonder saneringen van het overheidsapparaat.

Belastingenverhogingen zullen 9/10 gebeuren door een verhoging van de onroerende voorheffing en een verhoging van het kadastraal inkomen via de opcentiemen door de gemeentes en provincies. Andere maatregelen zijn de verhoging van de vennootschapsbelasting en/of een algemene sociale bijdrage hiervoor zie ik minder kansen.

Alle andere maatregelen om belastingen te verhogen hebben een te zwaar negatief effect en gaan niet voldoende geld in het laatje brengen.

Het planbureau geeft over deze problematiek ook hun visie weer:

http://www.plan.be/publications/publ...63&KeyPub=1044

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 24 mei 2011, 18:20   #52
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Inderdaad. Maar probeer ze dat in het Zuiden maar eens aan hun verstand(?) te brengen... Ze laten blijkbaar nog liever de boel failliet gaan dan verantwoordelijkheid op te nemen voor hun eigen daden/beleid.

Er bestaat een woord voor zulke mensen: lafaards.
Welke staatshervorming moet er dan in Griekenland, Portugal of Ierland plaatsvinden?
BWarrior is offline  
Oud 24 mei 2011, 18:21   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Net in 'Het Journaal': de deelstaten - vooral Vlaanderen dus - zullen overschotten moeten boeken om de tekorten van de federale staat op te vangen. Als het aan mij ligt, komt dat overschot er niet. De Franstalige regering, de Brusselse regering en de Waalse regering zullen niet snel een overschot hebben, dus twee keer raden wie dat zal mogen betalen? Maar dat is dan natuurlijk GEEN verarming maar solidariteit... Ook moeten de Franstaligen beseffen dat de federale staat boven haar stand leeft. Een staatshervorming kan dat veranderen. Als ze de federale staat willen doen overleven, zal de federale staat haar tekort moeten zien weg te werken. Geen euro overschot in de Vlaams begroting!
Het grootste deel van de uitgaven van de Federale staat gaat naar het Vlaamse Gewest. Waarom moeten dan de Franstaligen beseffen dat de federale boven zijn stand leeft ?

Ik zie het ook quasi onmogelijk dat het Waals of het Brussels gewest overschotten gaat boeken met de huidige financieringswet. Het zal inderdaad aan Vlaanderen zijn om overschotten te boeken.

Oud 24 mei 2011, 18:22   #54
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Figuurlijke taal is ook niet uw sterkste kant, niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 mei 2011, 18:24   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep.

Wie zijn 'ze' ?

Wie gaat iets terugwinnen van 'ze' ?

Wie zijn 'WIJ' ?

Oud 24 mei 2011, 18:27   #56
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier alleen op je één vraag antwoorden:

Er is naar het schijnt geen enkel besparingsplan dat werkt zonder belastingverhogingen en zonder saneringen van het overheidsapparaat.

Belastingenverhogingen zullen 9/10 gebeuren door een verhoging van de onroerende voorheffing en een verhoging van het kadastraal inkomen via de opcentiemen door de gemeentes en provincies. Andere maatregelen zijn de verhoging van de vennootschapsbelasting en/of een algemene sociale bijdrage hiervoor zie ik minder kansen.

Alle andere maatregelen om belastingen te verhogen hebben een te zwaar negatief effect en gaan niet voldoende geld in het laatje brengen.

Het planbureau geeft over deze problematiek ook hun visie weer:

http://www.plan.be/publications/publ...63&KeyPub=1044

Niet zwemmen en verzuipen is beter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 mei 2011, 18:29   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Figuurlijke taal is ook niet uw sterkste kant, niet?
Wat bedoel je daarmee ?

Oud 24 mei 2011, 18:29   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zwemmen en verzuipen is beter?
???

Oud 24 mei 2011, 18:30   #59
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grootste deel van de uitgaven van de Federale staat gaat naar het Vlaamse Gewest. Waarom moeten dan de Franstaligen beseffen dat de federale boven zijn stand leeft ?

Ik zie het ook quasi onmogelijk dat het Waals of het Brussels gewest overschotten gaat boeken met de huidige financieringswet. Het zal inderdaad aan Vlaanderen zijn om overschotten te boeken.
Maar procentueel gaat er relatief meer naar Brussel en Wallonië. Waarom de Franstaligen de federale staat moeten redden? Omdat de PS het toch altijd heeft over het feit dat de federale staat leefbaar moet blijven.

En het moet nu eens gedaan zijn om ervan uit te gaan dat Brussel en Wallonië geen overschutten kunnen boeken en Vlaanderen dat dus maar moet doen. We betalen al genoeg voor deze bananenmonarchie.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 24 mei 2011, 18:33   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien, maar ze zijn europees dan ook verplicht om dat water drinkbaar door te geven...
Als je Wallonië aan zijn lot overlaat dan voldoen ze niet meer aan de groei- en stabiliteitsnormen om bij Europa te horen.

Ze zullen het drinkwater op een protectionistische wijze zwaar kunnen belasten met export-taksen. Taksen geïnd door Wallonië, te betalen door Vlaanderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be