![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is allemaal al uitvoerig behandeld op de eerste 20 pagina's van deze discussie. ff lezen aub...
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 |
Staatssecretaris
|
![]() Nix te vroeg...
Uit de Japan Times: “Outrage as Japan lifts radiation limit for kids … Outraged Japanese parents have held a rowdy demonstration outside Japan's education ministry in Tokyo to protest against the government's decision to weaken nuclear safety standards in schools. …. But the government says it had no choice but to raise the legal exposure limit, saying about three-quarters of the schools in Fukushima have radiation levels above the old safety level of one millisievert. " ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 |
Staatssecretaris
|
![]() In een hoorzitting voor de Japanse senaat verklaart professor Hiroaki Koidi van de universiteit van Kyotot dat hij en zijn collega’s onder druk gezet zijn om oa de stralingsdata van 15 maart niet vrij te geven. Ex-skf.blogspot : "Hiroaki Koide: "Pressure Not To Release Radiation Data"
In the testimony in the Japan's Upper House Government Oversight Committee, Hiroaki Koide of Kyoto University said there was an outside pressure on him and his colleagues not to release the survey data including the radiation data on March 15. ..." ![]() Hiroaki Koide
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 25 mei 2011 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit weekend heette het (tot verbazing van sommigen) plotseling dat drie reactorkernen "op enkele dagen tijd” zo goed als volledig gesmolten waren (zie bv NHK-news, waarin ook het woord "stable"
![]() Vandaag komen ze er mee af dat die kernen binnen de 24 uur gesmolten zijn, dwz op ten laatste 12 maart. Niet alleen Tepco, ook het internationaal atoomagentschap en zelfs de Japanse regering moet dat al lang geweten hebben. ![]() Uit ex-skf.blogspot : "Containment Vessels of Reactors 1, 2, 3 Were Possibly Damaged Within 24 Hours of March 11 Earthquake Someone at Yomiuri Shinbun who was made to read the TEPCO's report to the Nuclear and Industrial Safety Agency (NISA), the government overseer, found this bit of information in the main report (225 pages, in Japanese; English translation is on-going at TEPCO): Containment Vessels were damaged within 24 hours of the quake. ... Looks like fun reading. I will report back when I see the exact words from TEPCO on the subject. It's also amusing to see the Japan's MSMs now use the word "core meltdown" quite often, which was a taboo word for 2 months until TEPCO officially admitted it on May 15. ..." Maw de Japanse mainstreammedia gebruiken nu het woord "kernmeltdown" met de regelmaat van de klok, terwijl ze dat woord twee maanden lang angstvallig vermeden hebben. Betekent deze bekentenis dat bepaalde zaken uit de hand aan het lopen zijn? ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 25 mei 2011 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bijna was de gevaarlijkste fabriek ter wereld "in de lucht gevlogen", link. ![]() "Earthquakes and Nuclear Power Plants ... The Rokkasho plant, where the nuclear waste (death ash) from all the nuclear plants in Japan is collected, is located on land under which the Pacific Plate and the North American Plate meet. That is, the plate that is the greatest danger to the Rokkasho plant, is now in motion deep beneath Japan. ... The Rokkasho plant was originally built with the very low earthquake resistance factor of 375 gals. ... Today its resistance factor has been raised to only 450 gals, despite the fact that recently in Japan earthquakes registering over 2000 gals have been occurring one after another. Worse, the Shimokita Peninsula is an extremely fragile geologic formation ...; if an earthquake occurred there it could be completely destroyed. The Rokkasho Reprocessing Plant is where expended nuclear fuel from all of Japan’s nuclear power plants is collected, and then reprocessed so as to separate out the plutonium, the uranium, and the remaining highly radioactive liquid waste. In short, it is the most dangerous factory in the world. At the Rokkasho plant, 240 cubic meters of radioactive liquid waste are now stored. A failure to take care of this properly could lead to a nuclear catastrophe surpassing the meltdown of a reactor. This liquid waste continuously generates heat, and must be constantly cooled. But if an earthquake were to damage the cooling pipes or cut off the electricity, the liquid would begin to boil. According to an analysis prepared by the German nuclear industry, an explosion of this facility could expose persons within a 100 kilometer radius from the plant to radiation 10 to 100 times the lethal level, which presumably means instant death. On April 7, just one month after the 3/11 earthquake in northeastern Japan, there was a large aftershock. At the Rokkasho Reprocessing Plant the electricity was shut off. The pool containing nuclear fuel and the radioactive liquid waste were (barely) cooled down by the emergency generators, meaning that Japan was brought to the brink of destruction. But the Japanese media, as usual, paid this almost no notice. ..."
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 25 mei 2011 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Want er is ondertussen al veel plutonium vrijgekomen in de wereld, en we zijn nog altijd allemaal niet dood. Ik zou dus het officiele rapport eens willen zien waar men aangeeft dat men binnen een straal van 100 km IEDEREEN accute stralingziekte met dodelijke afloop oplevert. 10 - 100 times the lethal level dat is dus 50 - 500 Sievert instantaan he.
![]() |
![]() |
#1488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We WETEN dat er een lineair verband bestaat tussen bestraling en het optreden van kankers (de kans op het optreden van kankers) BOVEN enkele tientallen millisievert, en we NEMEN AAN dat men dat lineair kan extrapoleren naar beneden toe. Het probleem is dat het zo goed als onwaarneembaar wordt als piepklein signaaltje bovenop het veel grotere kankersignaal te wijten aan andere (chemische en biologische) factoren. Maw, we hebben het over een PRUTSRISICO dat niet waarneembaar meer is maar nog altijd, via die hypothese, uitrekenbaar. Nu zijn er verschillende manieren om daarop te reageren: - elk beetje straling is "gevaarlijk". Juist, maar een PIEPKLEIN gevaartje. - van zodra het risico vergelijkbaar is met de achtergrondstraling, en vooral met de variatie van achtergrondstraling van plek tot plek, moeten we daar geen rekening mee houden, aangezien we met die achtergrondstraling zelf ook geen rekening houden (heel weinig mensen kiezen hun woonplaats als functie van de achtergrondstraling, he). - van zodra het risico veel kleiner is dan het risico om door andere (levenswijze) oorzaken een kanker te krijgen, zoals roken, drinken, vatsig leven.... nemen we aan dat het risico equivalent is met "ongevaarlijk". De twee laatste manieren van beschouwen geeft dus wel aan dat er een practische "gevaarloosheidsgrens" aan straling is, namelijk wanneer het risico erdoor in 't niet verdwijnt in de statistische ruis en de andere kanker oorzaken. Dat is een beetje als het risico gaan beschouwen om doodgebliksemd te worden, en daar rekening mee gaan houden als functie van uw woonplaats en dergelijke. Als een vergelijkbaar risico zonder blikken of blozen en zonder erbij stil te staan, zomaar gelopen wordt, dan kunnen we ervan uitgaan dat we dat risiconiveau als "ongevaarlijk" beschouwen, en dat geeft dus een practische benedenlimiet waaronder straling als ongevaarlijk kan beschouwd worden, ook al is het wiskundig aangenomen (maar niet bewezen) risico niet strikt nul. Je kan bijvoorbeeld stellen dat in een appartementsgebouw wonen op de 4de verdieping "ongevaarlijk" is tijdens een onweer, ook al is het risico niet NUL dat je daar doodgebliksemd in wordt.
![]() |
![]() |
#1489 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is het volgens u nu nog steeds INES-niveau 6? Trouwens (wat ook in het ex-blogspot-stuk staat over het feit dat Tepco er blijkbaar al van meet af aan op de hoogte was dat drie kernen zo goed als volledig gesmolten waren) nog de volgende bedenking: Toen NISA dan toch eindelijk afkwam met "Niveau 7", beweerden ze nog steeds zonder met de ogen te knipperen dat de meeste kernen nog steeds min of meer intact in de vaten zaten (wat zoals we nu effectief al lang weten een groffe leugen was; sterker nog er is allerlei vuiligheid uit minstens één kern VER BUITEN een reactor aangetroffen). U heb ik toen ook horen zeggen dat de vrijgekomen radioactiviteit slechts 10% van Tsjernobyl bedroeg (waar ik geen snars van geloofde). Nu zeggen ze dat er 3 kernen (vrijwel) volledig gesmolten zijn. Wat zegt u dat over de vrijgekomen radioactiviteit? Om even (ongepast) in voetbaltermen te spreken : in de wedstrijd Fukushima-Tsjernobyl staat het momenteel al 3-1 ![]() (en "de wedstrijd" is nog niet gedaan). Ik ben trouwens ook zeer benieuwd naar uw uitleg over het verhaal van Vigilante. Maar waarschijnlijk is de omerta waar u al vele weken mee door het leven gaat nog steeds van kracht. Volgend plaatje is afkomstig uit die link die u kennelijk niet goed zag staan: ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 25 mei 2011 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is wel wie er hier de zeveraar is. Zeveren en knippen en plakken kan iedereen. Maar verduidelijken wat hij knipt en plakt is blijkbaar al wat moeilijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de link naar dat "officiele rapport van de nucleaire industrie" niet gezien. Kan je die even aangeven ?
Citaat:
- vrijgave van een *significant* deel van de reactor inhoud - vrijgave van meer dan, wat was het, 10^17 Bq. Het probleem is dat de reactor inhoud ergens in de buurt is van 10^22 Bq, dus, tenzij je een honderdduizendste als "significant deel" beschouwt, zijn de twee tegenstrijdig. (ik kan mij een grootte-orde vergissen hier, schrijf uit het hoofd). Citaat:
Volgens mij is het enige wat echt significant is vrijgegeven, de vluchtige componenten (jodium, edelgassen, cesium), en als je dat gaat uitrekenen, kom je uit op grammen of kilogrammen. Zijn er tonnen en tonnen reactor inhoud in de natuur gegaan ? Waar is dat bevestigd ? (in Chernobyl zijn er tussen de 5 ton en de 90 ton in de natuur gegaan, he) Citaat:
Ik zie niet goed in waarom het feit dat een deel van de brandstof zou gesmolten zijn op een zeker ogenblik, of alles zou gesmolten zijn op een zeker ogenblik, wat dan ook zou te maken hebben met de "ergheid voor de bevolking". Behalve dan dat men altijd in anti-nucleaire kringen de KATASTROFE van de MELTDOWN heeft gedramatiseerd, en nu moet vaststellen dat dat eigenlijk maar redelijk weinig uitmaakt, maar toch nog vasthoudt aan die catastrofale bijklank van het woord "meltdown". Het enige wat een "meltdown" wel te maken heeft met een vrijgave is dat de vluchtige produkten niet meer opgesloten blijven in de brandstofstaven. Als de rest dan ook lek is (wat het geval blijkt te zijn) dan komen die vluchtige produkten vrij. Maar daarvoor moet je zelfs niet eens een meltdown hebben, en zeker geen totale: het volstaat dat de brandstofstaven hun integriteit verliezen (barsten of zo). Citaat:
Citaat:
Ik weet niet wie Vigilante is, trouwens. Misschien heb je daarover geschreven maar ik zal het dan wel niet gelezen hebben. Of niet gezien hebben dat die naam eraan verbonden was. Ik zag wel de link naar die blog maar ik vroeg de link naar dat "officiele rapport van de nucleaire industrie" dat stelde dat men in een straal van 100 km tientallen Sievert zou opdoen.
![]() |
![]() |
#1492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om trouwens nog eens terug te komen op dat woordje "meltdown", wat zou je dan denken van de gesmolten-zout reactor waar de brandstof en de radioactieve spullen dus in gesmolten vorm bij hoge temperatuur werken ?
Is die dan een continu "ramp" bij normale functionering ? Een beetje zoals een kolencentrale dan ?
![]() |
#1493 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1494 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Alle gekheid op een stokje, ik ben geen techneut, ken de gegevens van wat er wanneer waar is teruggevonden zeker niet uit mijn hoofd, maar ik weet wel dat er op een gegeven moment 1,5km van reactor 3 vandaan (misschien geen grote maar wel) onrustwekkende hoeveelheden plutonium zijn gesignaleerd. (In zijn algemeenheid vind ik het nog onrustwekkender en verwerpelijker dat er blijkbaar vooral naar jodium en cesiumwaarden GEZOCHT wordt, en nauwelijks naar gevaarlijker zaken; en dan gaat het niet alleen om plutonium of strontium). Ter illustratie voor iedereen nog een kort filmpje ivm reactor 3 (AANBEVOLEN). Citaat:
On: de basis van mijn stelling is al vele weken dat er naar alle waarschijnlijkheid in Fukushima qua gevaar, al (ruimschoots, misschien zelfs een veelvoud) meer gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen dan destijds in Tsjernobyl. Ook de Japanse mainstreammedia (MSM) beginnen dit sinds enkele dagen te zeggen. Citaat:
Wat dat in de praktijk gaat betekenen gaan we over minder dan een jaar wel merken. De Japanse overheid zal onmogelijk van alles kunnen verbergen op de manier waarop de communisten dat destijds gedaan hebben. De bekentenissen van de voorbije dagen (hier en in Japan) zijn volgens mij een serieuze vingerwijzing naar de ernst van de situatie. (Maw, waarschijnlijk komt er de pakweg acht volgende weken noodgedwongen nog meer.) Citaat:
De aan de gang zijnde kettingreacties gaan onverminderd door (ondanks bv het gebruik van borium) en het gevaar voor een explosie is zeker niet geweken. Het Japanse MSM-bericht van enkele dagen geleden dat een vijfduizendtal Japanse arbeiders noodgedwongen zijn afgevoerd geeft te denken. (Ik kan me moeilijk voorstellen dat een Japanse krant daarover zou gaan liegen.) Vigilante kwam (zeer snel, en ook daarvoor proficiat!) met een zeer ernstig te nemen bericht ivm reactor 1 naar buiten. Mogelijk was dit echter gebaseerd op foutieve gegevens. Ik bedoel hiermee niet dat de situatie in reactor 1 niet ernstig is (integendeel). Ik reageer hier nu ook pas voor het eerst op. Wellicht gebeurt dat eerstdaags wat uitgebreider. Citaat:
Wel, dit is uw eerste antwoord in vele weken waar ik iets aan heb, al staat er weinig nieuws (en geen enkele link) in. Ik ben eigenlijk al blij dat u niet herhaalt dat “de situatie zeker niet erger is dan enkele weken geleden” (of woorden van die strekking). BEDANKT daarvoor PvE!
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 26 mei 2011 om 14:26. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() 37 fotootjes over Tsjernobyl en Fukushima. Wie 26 keer juist raadt over welke ramp het gaat is voor de maker van de quiz geslaagd. Wat mij betreft mag u een onbeperkt aantal keer kijken. De antwoorden staan in het onderschrift van de video.
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uw (in deze nu elf weken lopende discussie bijna eenmalige) negatieve reactie zegt veel over u. ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 26 mei 2011 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is het de vrijgave van een zeker aantal Bq ? Ja, dan is het een niveau 7, maar dan is het toepassingsbereik van niveau 7 HEEL BREED. Is het het "zwaarste ongeluk" waar een serieuze fractie van de kern inhoud over een groot gebied wordt uitgesmeerd (zoals Chernobyl) ? Dan is dit duidelijk GEEN niveau 7. Maar wat heeft dat nu belang in welk vakje je het ongeluk wil stoppen ? Chernobyl en Fukushima zijn duidelijk totaal verschillende ongelukken met een verschillende impakt. Chernobyl heeft veel meer mensen aan grote dosissen geholpen dan Fukushima. Niettemin is de hoeveelheid daadwerkelijke slachtoffers van Chernobyl ook niet zo reusachtig ; maar die van Fukushima zullen heel weinig zijn. Citaat:
En, ja wat valt daarmee nu te lachen ? Als je me zegt dat het gros van de kern nu in de natuur is vrijgegeven, dan stelt dat inderdaad tonnen plutonium voor. Enkele honderden tonnen uranium, en enkele tonnen plutonium. En verschillende tonnen fissieprodukten. De plutonium inhoud van een afgewerkte brandstof is van de orde van een paar procenten. Citaat:
Een nanogram ? 1000 atomen ? Want wat er "onrustwekkend" aan zou kunnen zijn is dat dit INFORMATIE geeft over een groter dan vermoed lek, he. Bron ? Cijfers ? Numbers, no adjectives. Citaat:
Om iets te kunnen zeggen moet dat spectrogram dan wel uit de achtergrond een piek naar voren laten komen. Citaat:
Het verband tussen AKTIVITEIT en MASSA is gegeven door de volgende eenvoudige formule (moest je de moeite getroosten om mijn boek te lezen, dan zou je dat allemaal leren he): MASSA (in gram) = AKTIVITEIT (in Bq) x HALFWAARDETIJD (in seconde) x atoommassa (bijvoorbeeld 131 voor jodium 131) / 6.023E23 Voorbeeld: 10^17 Bq I-131: 8 dagen halfwaarde tijd = 8 x 24 x 3600 = 691200 seconden. massa jodium = 10^17 x 131 x 691200 / (0.693 x 6.023E23 ) = 21.7 gram. Met andere woorden, ongeveer de totale vrijgekomen hoeveelheid radioactiviteit ten gevolge van I-131 komt van de vrijgave van een twintigtal GRAM van het spul. Citaat:
Wat de vrijgaves betreft: Ik zit nog steeds met de eerder gepubliceerde cijfers aangezien de grote vrijgaven toch wel de eerste weken was. Als je een link hebt naar een betrouwbare update van een nieuwe schatting, mij niet gelaten - zoals ik gezegd heb volg ik het niet meer zo. Ik zal zelf ook eens rondneuzen. Citaat:
Wat wel kan is dat de informatie over de TOESTAND zoals die nu al maanden is, "erger" is gebleken dan we in 't begin dachten, maar dan moeten we dat dus nuanceren door blijkbaar vast te stellen dat die ergere toestand geen echt waarneembare gevolgen aan de buitenkant heeft gehad (anders was die ergere toestand evident geweest van in 't begin). De hoeveelheid gesmolten brandstof is zo een element. "erger" in zekere zin, maar infeite redelijk irrelevant om het gevolg voor de bevolking aan te meten.
![]() |
![]() |
#1498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier een overzicht van het toch wel goed geinformeerde IRSN:
http://www.irsn.fr/FR/Actualites_pre...n-25052011.pdf en http://www.irsn.fr/FR/Actualites_pre...a_16052011.pdf
![]() |
#1499 | |||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ga nu gezagsargumenten gebruiken, want u en meer dan 90% van uw collega’s zullen nog veel boterhammekes moeten eten eer ze de kennis en de ervaring van Hirose Takashi bereikt hebben. Hirose Takashi heeft bovendien de euvele moed gehad om als vrijwel eerste wetenschapper (al hoor je ze tegenwoordig dagelijks, al dan niet anoniem) de Japanse overheid in een tv-debat waarin ook een reeks (overheids)specialisten aanwezig waren, een onderminister zwaar getackeld, EN HIJ IS DAAR MET VLAG EN WIMPEL MEE WEGGEKOMEN. Ik ben er 100% zeker van dat Hirose Takashi zich zo’n uitspraken niet kan permitteren, EN AL ZEKER NIET MET BETREKKING TOT DE KWEEKREACTOR IN ROKKASHO. Dan zou hij publiekelijk gelyncht worden lijkt mij. ![]() Schema van een snelle kweekreactor Citaat:
Door de voortdurende kettingreacties is het gevaar op een explosie er niet minder op geworden. En voor de branden in reactor vier losbraken werden de camera's netjes uitgezet (of heeft u daar misschien wel beelden van?) De situatie is m.i. zelfs in die mate verergerd dat men nu bereid is om toe te geven dat de smeltingen van de reactorkernen binnen de 24 uur hebben plaats gevonden (voor wie dat gemist zou hebben). Ik interpreteer dat als een zware concessie met het oog op slecht nieuws dat binnen niet al te lange tijd (+- twee maanden) naar buiten moet komen.) De vraag is nu m.i. niet zozeer WANNEER men die reactoren onder controle gaat krijgen, maar OF dat überhaupt nog mogelijk is. Naar ik hoor is reactor 1 meer dan problematisch en gaat reactor 3 nog erger worden. Reactor 2 is relatief minder erg. Citaat:
Citaat:
Een Fairewinds-update Ik kan iedereen aanraden van dit een paar keer te bekijken (samen met mijn hiervoor geposte link ivm de explosie in reactor 3). Het is grotendeels speculatie, maar wel gefundeerde speculatie. Al is het wel zo dat er andere serieuze bronnen zijn die er een andere mening op na houden. Volgens mij heeft Gundersen het in een ander filmpje duidelijker over “plutonium”, maar ik kan niet zo maar op één-twee-drie zeggen welk filmpje dat is. Een paar officiëlere voorbeelden dan maar : Energy news, op basis van een citaten in NHK + filmpje : Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
LOL. Citaat:
EDIT, heb uw links gezien in nr 1498. Geen “nieuw materiaal” maar ook ik noem dit serieus te nemen bronnen. Citaat:
Wat vindt u bv van die 5.000 vrijwel gelijktijdig afgevoerde arbeiders? Puur toeval, of hebben die allemaal van hun vrouw slechte toespijs tussen de boterhammekes gekregen?
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 26 mei 2011 om 18:23. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1500 | |
Staatssecretaris
|
![]() NOT dus. Het zijn oudere mensen die zichzelf aanmelden.
Zij staan hun plaats af aan de jeugd, nogal letterlijk te nemen. Hier zijn er die u bij de groentenboer zouden doodslaan om toch maar de rijpste tomaat te pakken te krijgen… ![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |