![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
![]() Een interessante quote uit de studie van E. Nuyts:
Citaat:
__________________
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 26 mei 2011 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
|
![]() Citaat:
![]() Idd capaciteit ook, maar dat wordt vooral door het aantal rijstroken bepaald en die zijn bij een "2+2-middenberm" ook niet anders als een 2+2-autosnelweg. Op een autosnelweg wordt wel sneller in-en uitgevoegd door aangepaste op- en afritten voor een (veel) snellere en veel veiligere doorstroming door het aantal voorrangsnegaties of hinderen te minimaliseren; de dan mogelijke snelheidsverschillen zijn daardoor véél lager op autosnelwegen. Thx, nog een argument meer dat er geen reden is voor die offic. 120 kmh op 2+2-mdberm en 2+2-snelweg gelijk te zetten. Het blijft een puur politieke reden die niets met verkeersveiligheid te doen heeft. D bewijst het al 30 jaar aan zijn evolutie. Een autosnelweg is vooral ontworpen om ook snel te kunnen rijden, door voertuigen die veilig snel kunnen rijden. Dat hindert ook geen enkele autobestuurder ook bvb maar 90 te rijden zoals de camions. En moest er ietsiepietsie-extra capaciteit nodig zijn omdat het heel druk is en er is fileverkeer dan zit men toch al automatisch (ver) onder de Vmax van 120 kmh. De verkeersdrukte regelt automatisch de (aangepaste) snelheid op de snelweg. Een gelijkmatige snelheid en relatief korte veiligheidsafstand - # zonder paniekeurs die hun rem aantikken # - is dan capaciteitsverhogend; maar dat is vooral theorie, er zijn er altijd bij die dat niet kunnen (is ook menselijk), ook al worden alleen maar rijvaardige alerte bestuurders genomen en voorafgaand gebrieft met de beste bedoelingen het zolang mogelijk uit te houden ( # utopie # : deskundige testen (Duitsland, Japan,... hebben dat aangetoond http://de.wikipedia.org/wiki/Stau_au..._Fehlverhalten ) M.a.w. een hogere (wettelijke) snelheidsmax is meestal veilig mogelijk als de autosnelweg rustiger wordt en er plaats en veiligheidsafstand zat is, dan is capaciteit eigenlijk irrilevant. Maar hogere gereden snelheden kunnen toch nog capaciteitsverhogend werken: De xx %-voertuigen die dan minder lang op de snelweg rijden maken trouwens nog eens extra plaats vrij (moest er al eens een file ontstaan door een ongeval waardoor er 1 van de 2 rijstroken afgezet wordt) dan is de *filedruk* navenant minder. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2011 om 13:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
|
![]() Citaat:
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
|
![]() Van "hogere snelheden en hun risico op de autosnelweg" zijn geen links. En in Be sowieso niet die doen (officieel) geen onderzoek naar ongevalsoorzaak onaangepaste snelheid.
![]() Ik kan naar analogie evenzo 3 punten beweren: - Ten eerste is dit pure praktijkervaring (ook buitenland). - Ten tweede zijn daar cijfers en studies over die deze (3) dingen min of meer aantonen. - Ten derde tonen offic. cijfers in Duitsland aan (het enige land die dat kan) dat de verhouding gelimiteerde/ongelimiteerde autobahnen netjes overeenkomt met de verhouding van het aantal respectievelijke verkeersdoden, dit voor de jaren 2005/2006 (bron heb ik). (1) (veel) lagere snelheden als de vlotte verkeerstroom zijn onveiliger (te lage snelheid of onaangepaste snelheid is dan zelfs een zware overtreding) (2) (te) lage snelheidsverschillen - vb bij het inhalen - zijn (veel) onveiliger omdat men zich onnodig veel langer in de dode hoek ophoudt en zo het conflictrisico onnodig verhoogd. Lage snelheidverschillen kunnen ook leiden tot verveling en concentratieverlies (vooral bij "de meeste" mannen), die gaan zich dan bezighouden met dingen die niet bevorderlijk zijn voor relax en toch alert rijden. Te hoge snelheidverschillen zijn er (bijna) niet op de snelweg (of men moet al extreem snel rijden als er nog ander langzaam verkeer is) omdat die daar op ontworpen is en de regels het ip niet toelaten, daarbij is er ook nog een quasi opgelegde minimum haalbare snelheid (70 kmh) vd motorvoertuigen die er op mogen. Daarnaast is er ook veel inhaalverbod voor zware langzamere (tot 90 kmh) voertuigen, die mogen dan sowieso niet op bet linkervak rijden/inhalen, en al zeker niet op het 3e vak. En dan nog: in normale omstandigheden is bvb linkervak 180 (auto) - rechtervak 90 (camion/auto) nog altijd maar 90 kmh snelheidsverschil en dat bij eenrichtingsverkeer waar ip nooit inhalende tegenliggers op je eigen rijvak tegemoet rijden zoals dat bij gewone wegen het geval kan zijn, bij een gewone 90-weg nadert een (inhalende) tegenligger aan 70/90 kmh, als jezelf 70/90 kmh rijdt, immers aan 140/180 kmh snelheidsverschil... (en jullie passeren mekaar bijna rakelings daarbij, heel erg hé. En dat gebeurt altijd op gewone 70/90 wegen bij tegenliggers) Op gewone wegen (2+2-middenberm zelfs tot 120 km limiet) kunnen er overstekende voetgangers en fietsers enz... zijn, er kan en mag zeer traag (kwetsbaar) vervoer op rijden, tja dat zijn snelheidverschillen op veel onveiligere gewone wegen die in de regel veel hoger zijn als op de snelweg. (dat weet toch iedereen) (3) monotone snelheden (met weinig afwisseling in snelheid, ook geluid) verhogen het risico op concentratieverlies en kan bij vermoeide bestuurders tot indommelen of een secondenslaap leiden. Natuurlijk is het veel beter regelmatig een pauze in te lassen, maar relatief weinig bestuurders doen dat. Bij een hogere limiet of geen limiet gaat er veel meer variatie kunnen zijn in snelheid zodat bestuurders alerter blijven (ook meer gedwongen worden alerter te blijven en regelmatig te spiegelen), en niet meer vanzelfsprekend op hetzelfde rijvak mag "blijven plakken aan ~ limiet" omdat de anderen toch niet sneller mogen als -de naar omstandigheden- lage snelheidslimiet. - De maatschappij moet nu eens eindelijk aanvaarden dat autosnelwegen niet aan landsgrenzen eindigen en dat in 2011 de gemiddelde moderne auto en -bestuurder veilige kruissnelheden naargelang omstandigheden kan rijden die significant hoger ligt als een (economische) limiet van 37 jaar geleden. Dus laat die mensen hun relaxe snelheden kiezen naargelang hun auto op de autosnelweg, naargelang hun fysieke toestand en omstandigheden. Dat kan 90 of 100 kmh zijn maar evenzo 160-180 kmh. Verleg dan die snelheidshandhaving van de (kaarsrechte) snelweg op wegen en plaatsen in Be waar het echt nodig is, ttz op de andere wegen waar tot 4-maal zoveel verkeersdoden vallen. Haal daar de extreme snelheidsovertreders van de weg. Alle drie zijn een probleem op onredelijk (permanent) snelheidsbeperkte snelwegen, en zeker dan (en dat is ´plakweg 90%´ zo 24/24h 7/7d op alle Be-snelwegen) waar de max-snelheid veel te laag opgelegd is volgens omstandigheden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2011 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Klopt, maar irrelevant.
Ik: Roken is ongezond. brother paul: Ja maar, iemand die niet rookt en drugs spuit en iedere dag naar de McD gaat en nooit sport gaat meer risico lopen vroeg te sterven. ik: Klopt, maar dat doet niets af aan de stelling dat roken ongezond is. en nu jij terug ![]()
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() np
http://scholar.google.be/scholar?q=s...=1&oi=scholart Een paar quotes: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
|
![]() Citaat:
![]() Enkele tegenquotes (want die laatste quote van die per 1 kmh <-> - 3 % is echt onzin): http://ibiblio.org/rdu/sl-irrel.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en ook de te lage opgelegde limieten te ver onder de V85, zie page 9: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2011 om 23:18. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
We spraken er over dat sneller rijden gevaarlijker was. De door u aangehaalde studie zegt het volgende Citaat:
Zonder controles zal de snelheid niet dalen natuurlijk. Dus een studie waar er niet sneller gereden wordt gebruiken om aan te geven dat sneller rijden niet gevaarlijk is, is niet erg productief. Ge zult dus beter moeten doen. Ik zal u even helpen. Zoek studies waar het gaat over de effectief gereden snelheden, en de verschillen ertussen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 27 mei 2011 om 05:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
|
![]() Citaat:
En als men de limiet veel korter bij de V85 of op de V85 zet (dus men laat de mensen sneller rijden volgens de V-borden) daalt het risico. Daar gaat die eerste studie over. ![]() ![]() (Dat is de link van FCVV hé, de derde "studie" ![]() Citaat:
In de eerste studie ´Effects of Raising and Lowering Speed Limits ´ worden de limieten verhoogd op eenzelfde wegen en meestal daalt het aantal ongevallen, omgekeerd bij lagere opgelegde limiet stijgen de ongevallen eerder; dus dat komt op hetzelfde neer. En is heel verhelderend. Want wegen en hun bestuurders (draagvlak 85%) hebben een doordachte limiet nodig op basis van de V85, en niet bvb. 16-21 kmh kmh onder de V85 bij een ´ plotse 70 kmh-weg´ zoals Be oplegt. (bron FCVV-studie) In de 2e link van de EU bevelen ze de V85 aan (85 % van de bestuurders): Citaat:
Citaat:
![]() En blijkbaar speelt het geen rol voor jou of de hoofdoorzaak van dat eventueel ongeval dan ook nog te hoge snelheid boven de limiet is, er zijn nog "98" andere oorzaken of meerdere oorzaken mogelijk. PS. dat weet iedereen dat bij hogere impactsnelheid de gevolgen erger zijn, als er een ongeval is. Maar een iets hoger gereden snelheid leidt niet automatisch altijd naar iets hogere impactsnelheden, de alertheid vd bestuurder is daar veel meer doorslaggevend. Je onderzoekt helemaal niet of te trage limieten met amper draagvlak (voor het voorrangsverkeer) tot meer snelheidsverschillen, meer frustratie, en meer (inhaal)maneuvers leiden, of zelfs tot meer voorrangsnegaties leiden vanuit de zijwegen. Ergo, tot meer verkeersongevallen leiden wat de eerste studie over ´reasonable limits´ duidelijk aantoont. (FCVV /BIVV doet dat trouwens ook niet ![]() Citaat:
Of zijt gij blind ofwat ? Die Belgische effectief gereden gemiddelde snelheden (van 3 jaren) - die met 2 �* 5 kmh gedaald zijn - objectief gemeten - heb ik geciteerd in het onderste deel van mijn post, bron en link fcvv.be. Er staan zelfs 2 tabellen in, bij de tabel gemiddelde snelheid staat de daling (verschil) al erachter, bij de Tabel V85 zal ik de objectief gemeten DALING in de praktijk zelf aanvullen, begrijpend LEZEN aub. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() link van fgov.be Citaat:
Natuurlijk steeg het aantal afgelegde kilometers in al die jaren, maar die kilometers stegen verhoudingsgewijs wel véél meer in de jaren toen er een dalende trend was...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 mei 2011 om 11:14. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
![]() Jij gooit een algemene statement in de groep, ik stel daar een tegenvraag op met wat concrete voorbeelden en jij komt opnieuw af met wat algemene statements (waarbij je psychologie voor fysica wil laten doorgaan in quote 1 of waarbij je statements over snelwegen wil ondersteunen door quotes over normale wegen). Dus again: hoezo, meer risico? Waarom zou ik meer risico op de baan zijn dan een goedkoop stadswagentje, wanneer ik op een veel kortere afstand stilsta, zelfs al rij ik sneller? Of als je nog wat meer voorbeelden wil: waarom zou ik een groter risico zijn, wanneer ik winterbanden liggen heb en een ander die zich aan de snelheid houdt, niet? Of wil je echt toegeven dat het je niet om verkeersveiligheid te doen is maar domweg om het klassieke, puberale "jij rijdt snel, bah!"-verhaaltje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
|
![]() vervolg voorgaande post, jouw desinformatietaktiek heb ik weer eens door.
![]() Neen, dat denk je maar door selectief te negeren. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet niet selectief iets onconcreets quoten, je moet het wezenlijke quoten, en de studie niet proberen te minimaliseren door onwaarheden te vertellen. Jij quote dus zelf een tekst waar per 1 kmh/3% gerekend wordt, maar als ik een studie citeer waar tot bijna 2,4 kmh snelheidsstijging (van V75) gesproken wordt - bij het verhogen van de limiet - , negeer je dat selectief. Waarvan akte. Citaat:
Citaat:
![]() De studie bevestigt dit cijfer bijna, 6,7 zit helemaal niet veraf van 7,2. ![]() Citaat:
Fijn hé, als ik jouw aangehaalde studiequote neem om mijn aangehaalde studie te bevestigen. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 mei 2011 om 16:13. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.632
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn de auto's ook gigantisch veranderd, dus als de auto's beter zijn, dan zou je allang moeten de snelheid verdubbeld hebben, waar is de tijd dat de 2PK gemeengoed was en als traagste rakker aan 90km/u door het verkeer sukkelde. En nu sta ik te pleiten om electrische lilluputters aan 90km/u door het verkeer te laten pruttelen en doe jij ze denigrerend af als 'niet aangepast'
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 mei 2011 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
De stelling was dat sneller rijden tot meer risico leid en hogere snelheidsverschillen ook. Wat gij met uw studie probeert aan te tonen is dat een bord plaatsen niet altijd helpt om de snelheid te laten dalen. Dat laatste kan inderdaad maar doet totaal niets af aan de stelling. De gegevens in die studie toonden geen verandering in de gereden snelheden aan en is dus waardeloos in het proberen weerleggen van de stelling. Het onderwerp van deze draad, namelijk dat flitspalen prachtige resultaten boeken toont aan dat de stelling wel degelijk correct is. Ge moet maar eens een uurtje naast een flitspaal gaan staan en zien hoe de mensen hun snelheid aanpassen. De gereden snelheden daar dalen en dus ook het ongevalsrisico. Er zullen inderdaad een aantal idioten zijn die te snel rijden en aan de flitspalen hard in de remmen gaan en daardoor onnodig risico bij creëren, maar blijkbaar is de totale winst er nog altijd.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Ge moet natuurlijk wel willen lezen wat de studies aantonen. I can lead you to water, but I can't make you drink
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zeg dat het Belgische infrastructuur slechts 120 toelaat. En met infrastructuur bedoel ik het geheel, inclusief de wetgeving. Voor mijn part mogen ze die snelwegsnelheden gelijkschakelen met Frankrijk, zoals ze in Nl hier en daar gaan doen en op sommige stukken waar het kan 130 toelaten, maar dan nog is het idioot een wagen te kopen die optimaal draait op 160 of 180. Dat kan interessant zijn mocht ge in Duitsland wonen en elke dag voor uw werk op een onbeperkt stuk snelweg moeten rijden. Maar in België is dat een non-argument. Citaat:
Daarom heeft men o.a. aan de autoconstructeurs een aantal verplichtingen opgelegd waardoor de auto's inderdaad een pak veiliger geworden zijn. Ik ben er (net zoals gij vermoedelijk) van overtuigd dat dit heel wat slachtoffers heeft vermeden. Als ge dan de toegelaten snelheden verhoogd, dan maakt ge de inspanningen van de autoconstructeurs ongedaan, en dat kan de bedoeling niet zijn. Een tweede punt waar ge rekening mee moet houden is dat de mens niet is mee geëvolueerd. Bij botsingen aan hogere snelheden komt een mens op een veel te korte afstand tot stilstand, waardoor de ingewanden gewoon loskomen en de mens sterft. Er is nog geen enkele techniek die de auto-sector kan aanbieden om botsingen trager te doen verlopen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar toch is er een significante snelheidsverandering merkbaar, weinig (little) maar toch tot bijna 2,4 kmh meer voor 75% van de bestuurders bij een verhoogde snelheidsmax, de rest blijven wat apathisch hun gang gaan. Citaat:
Mooi bewijs dat de (auto)bestuurders hun eigenverantwoordelijkheid qua aangepaste snelheid nemen en die snelheidsborden eerder als kassa-borden bekijken. Citaat:
Daarbij heb ik de link van de FCVV ook nog eens dik uitvergroot waar de dalende snelheden objectief gemeten zijn. Dus Uw gepruttel en genegeer helpt niets. ![]() En WAT is NU met de Belgische FCVV-link van 2007 die snelheidsdalingen tot 7 kmh tussen 2003 en 2005 meette !, op NEGEER bij jou ? Zeg dan direct dat je helemaal geen argumenten hebt hé. Zwak zwak en laf ook nog. .... Sinds Steve Stevaert omstreeks ´98 verkeersminister werd is het aantal bebouwde kom oppervlakte (regime 50 kmh) in Vlaanderen quasi verdubbeld. En sinds 1995 zat hij in het Parlament en had ook al invloed op het snelheidgedoe in Vlaanderen. De verkeersdrempels en plateau´s schoten al eerder uit de grond, de zone 30 ´s namen massaal toe (ook door Bert Anciaux). Steve Stevaert en hun opvolg(st)ers op de Spa zorgden er ook voor dat er massa´s 70- en 90-borden(2+2) in Vlaanderen geplant werden, dus snelheidmax verlagingen van 20 en 30 kmh, later werden de zone 30-50- ook 70 uitgebreid. Ook in Wallonie werden de 50 en 70/90 regimes opgedreven. Be heeft het recordaantal flitspalen in Europa, pakkans bij bemande controles werd ook opgevoerd, flitspalen werden zelfs op de snelweg geplaatst. Al dat en het drukker verkeer ook, heeft geleid tot gemiddelde snelheidsdalingen in de orde van 15 kmh en wat heeft het opgeleverd, geen daling letselongevallen... dus NADA qua ongevaloorzaak ( bij ´strohalm minder doden´ zijn andere parameters belangrijker) Bekijk de cijfers maar goed, en niet blij zijn met een dode mus want in 2008 en 2009 daalden de afgelegde kms waar tov de voorgaande jaren altijd een licht stijgende tendens was. Citaat:
Citaat:
De verkeersstatistieken geven namelijk heel wat anders weer, geen dalende tendens meer van de letselongevallen. http://statbel.fgov.be/nl/statistiek..._slachtoffers/ Citaat:
Een beetje minder snelheid is daar heel zelden ongevaloorzaak, gewoon totaal te verwaarlozen tov de andere parameters. Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 mei 2011 om 12:04. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
![]() Je gaat immers nergens op de vraag in en je geeft geen enkel concreet voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
De stelling is 1) hogere snelheden houden meer risico in 2) meer verschillen in snelheden houden meer risico in. Op de vraag naar links die dit aantonen gaf ik u een hele hoop links en was zelfs zo vriendelijk er de relevante stukjes uit te halen. Vele van die stukjes komen uit wetenschappelijke studies. Wat wilt ge dan nog meer weten? Welke relevante vragen van u zijn daarmee niet beantwoord?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Ook u kan ik niet doen drinken, enkel de linken aangeven waar het water zich bevindt.
Wilt ge als een klein kind met de handen op de oren 'lalalala' uitschreeuwen, dan is dat uw recht, maar verwacht dan weinig begrip van mijnentwege. Citaat:
De stelling zegt dat sneller rijden meer risico inhoudt. De oude US-studie zegt dat bordjes niet altijd helpen, en dat kan wel zijn, maar het is en blijft off-topic, hoelang ge ook 'lalalalala' blijft schreeuwen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
Geen enkele vraag is beantwoord, om het kort te stellen ![]() |
|
![]() |
![]() |