Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 mei 2011, 20:17   #161
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat jammer dat meneer Peeters het zo aanpakt....

Eerlijk gezegd was het een s c h i t t e r e n d e gelegenheid geweest om Meneer Demotte verder met de nodige egards te ontvangen en meneer Picqué al wat minder.Een "federatie" heeft genoeg aan één (1) Minister President,een stad daarentegen heeft een burgemeester nodig...

Ook als het in gezamelijk overleg om centjes voor Brussel gaat (een onvermijdelijke gebeurtenis) is een overleg met de Rudy afdoende....
kelt is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:18   #162
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bedoel je dat pariteit niet eerlijk is?
Voor mij niet.
Maar vermits de Franstaligen daar altijd uitdrukkelijk op gestaan hebben moeten ze dan ook maar aanvaarden dat dan ook de schulden paritair verdeeld worden.
daiwa is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:19   #163
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Beschouw het maar als uw déél van de successierechten die u moet betalen voor uw deel van de belgische erfenis...
:
daiwa is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:19   #164
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Misschien een domme vraag maar waar staat "Vlaanderen" in de Belgische grondwet laat staan dat Brussel de hoofdstad er van is?
Je kunt natuurlijk van de domme blijven spelen, maar voor één keer wil ik het nog eens uitleggen.
DE BELGISCHE GRONDWEt
HET FEDERALE BELGIË, ZIJN SAMENSTELLING EN ZIJN GRONDGEBIED

Artikel 1
België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten.
Artikel 2
België omvat drie gemeenschappen : de Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap.
Artikel 3
België omvat drie gewesten : het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brusselse Gewest.
http://www.const-court.be/nl/basiste..._grondwet.html

Vlaanderen is in hedendaagse context de noordelijke deelstaat van België. Op bestuurlijk vlak vormt het het geheel van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest. De hoofdstad van Vlaanderen is Brussel, dat tegelijk een zelfstandig gewest vormt én tevens de hoofdstad van België en de Franse Gemeenschap is (maar niet van het Waals Gewest). De Vlaamse Gemeenschap is bevoegd voor de inwoners van het Vlaams Gewest en de Vlamingen in Brussel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaanderen

Vlaanderen = Vlaamse gemeenschap + Vlaams gewest
Walonië =/= Franstalige gemeenschap + Waals gewest

Dit is toch anders niet ingewikkeld.
Als Wallobrux wilt erkent worden als officiële gesperksorgaan moet het wel erkend worden door federaal België, en dat is dus niet het geval. Het is een fantoom entiteit, alleen de franstalige gemeenschap wordt erkend als een bestuursorgaan in België.
Oud 26 mei 2011, 20:23   #165
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah,de argumenten zijn dus op,zoals in iedere scheiding gebruikelijk is zal ieder zijn deel van de schuld op zich moeten nemen...

U gaat toch niet denken dat diegenen die voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor die immense staatsschuld door hun jarenlang wanbeleid op zowel gewestelijk als federaal beleid niet voor hun aandeel zullen moeten opdraaien...

Wat een hautaine hovaardigheid mijn beste..

Betalen zult u ...
U beschuldigt mij van waar u zelf schuldig aan bent...
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:24   #166
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niettemin klinkt het hier anders, hier klinkt het alsof dat Vlaanderen het grootste gedeelte van de schuld op haar gaat nemen.
Neen, u bent het die zegt dat het zeker 50-50 zal zijn, al de rest is daar nog niet zo zeker van.
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:25   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik bedoel dat je statement geen steek houdt, maar dat zal je natuurlijk ontkennen, ook al gaf ik je net een tegenvoorbeeld.

Maar voor jou is er pariteit.
Je antwoord is niet geheel en al duidelijk.

Is pariteit geen Waalse eis?
Oud 26 mei 2011, 20:25   #168
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Franstaligen.
Bron?
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:27   #169
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heel simpel mijn beste,staatsschuld delen door het aantal inwoners en dan vermenigvuldigen met het aantal inwoners per gewest....

De franstaligen zijn nét zo goed verantwoordelijk voor hun deel van die staatsschuld aangezien zij hem mee hebben opgebouwd...

Beschouw het maar als uw déél van de successierechten die u moet betalen voor uw deel van de belgische erfenis...

Of u het graag niet of wil,u krijgt uw deel van de rekening...

Dat gaat boomschors fretten worden mijn beste...
En ik veronderstel dat je erbij wil zijn om de gekookte boomschors in de borden van de Franstaligen te pletsen en ze er nog een draai om hun draaien erbij te geven.
azert is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:28   #170
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Je kunt natuurlijk van de domme blijven spelen, maar voor één keer wil ik het nog eens uitleggen.
DE BELGISCHE GRONDWEt
HET FEDERALE BELGIË, ZIJN SAMENSTELLING EN ZIJN GRONDGEBIED

Artikel 1
België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten.
Artikel 2
België omvat drie gemeenschappen : de Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap.
Artikel 3
België omvat drie gewesten : het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brusselse Gewest.
http://www.const-court.be/nl/basiste..._grondwet.html

Vlaanderen is in hedendaagse context de noordelijke deelstaat van België. Op bestuurlijk vlak vormt het het geheel van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest. De hoofdstad van Vlaanderen is Brussel, dat tegelijk een zelfstandig gewest vormt én tevens de hoofdstad van België en de Franse Gemeenschap is (maar niet van het Waals Gewest). De Vlaamse Gemeenschap is bevoegd voor de inwoners van het Vlaams Gewest en de Vlamingen in Brussel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaanderen

Vlaanderen = Vlaamse gemeenschap + Vlaams gewest
Walonië =/= Franstalige gemeenschap + Waals gewest

Dit is toch anders niet ingewikkeld.
Als Wallobrux wilt erkent worden als officiële gesperksorgaan moet het wel erkend worden door federaal België, en dat is dus niet het geval. Het is een fantoom entiteit, alleen de franstalige gemeenschap wordt erkend als een bestuursorgaan in België.
Wikipedia is een encyclopedie, ze verzamelt informatie en geeft die weer, ik ben het artikel gaan bekijken en er staat geen bronvermelding bij "het geheel van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest."

Iedereen kan zo'n artikel aanpassen, zolang er geen juridische backup, is wikipedia even betrouwbaar als Xenophon en harriechristus

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 26 mei 2011 om 20:28.
gehuigert is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:29   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Neen, u bent het die zegt dat het zeker 50-50 zal zijn, al de rest is daar nog niet zo zeker van.
Natuurlijk zal het 50/50 zijn, dat is pariteit. Ik heb geen schuld aan pariteit, dat is een Waalse eis volgens mij.
Oud 26 mei 2011, 20:31   #173
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
En ik veronderstel dat je erbij wil zijn om de gekookte boomschors in de borden van de Franstaligen te pletsen en ze er nog een draai om hun draaien erbij te geven.
gekookt?
born2bewild is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:31   #174
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je antwoord is niet geheel en al duidelijk.

Is pariteit geen Waalse eis?
'k zal u een hint geven:
Paritaire comités bestaan uit evenveel werknemers als werkgevers; als een werkgever failliet gaat, wordt de schuldenberg dan paritair verdeeld tussen de werkgever en de werknemers?

Toch bedankt dat u even zelf duidelijk maakte dat je al deze dingen maar voor de grap zegt

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:32   #175
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zal het 50/50 zijn, dat is pariteit. Ik heb geen schuld aan pariteit, dat is een Waalse eis volgens mij.
Hebben ze Waalse resoluties waar ze pariteit eisen? Of hoe gaat dat zo in zijn werk, die eis?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 26 mei 2011 om 20:32.
gehuigert is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:32   #176
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Hmm... dan zou ik dr eerder voor opteren 70% van de schuld op ons te nemen .
Ik vrees dat het eigen volk daar heel anders over denkt.

Zich terugtrekken op een klein gebied, met zo min mogelijk 'vreemden', en zo welvarend mogelijk uitsterven. Dat is het devies.

Waarom niet een paar grote steden aan de Franstaligen geven? Hoeft er misschien nog maar 20 % betaald te worden.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:34   #177
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Waar staat "Vlaanderen" in de Grondwet?
Ik heb me die vraag opeens ook al gesteld. Het kan er misschien in staan maar dan zou ik dat wel graag eens weten. Ik heb het persoonlijk nog niet gevonden.
solidarnosc is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:35   #178
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb het persoonlijk nog niet gevonden.
dat zegt weinig
born2bewild is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:35   #179
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat jammer dat meneer Peeters het zo aanpakt....

Eerlijk gezegd was het een s c h i t t e r e n d e gelegenheid geweest om Meneer Demotte verder met de nodige egards te ontvangen en meneer Picqué al wat minder.Een "federatie" heeft genoeg aan één (1) Minister President,een stad daarentegen heeft een burgemeester nodig...

Ook als het in gezamelijk overleg om centjes voor Brussel gaat (een onvermijdelijke gebeurtenis) is een overleg met de Rudy afdoende....
Volgens mij zal vooral Peeters en Vlaanderen voor lul staan. Want goed is Vlaanderen wel grondwettelijk en kan Peeters zich eigenlijk minister-president van Vlaanderen noemen volgens de grondwet? Kan Brussel eigenlijk grondwettelijk wel de hoofdstad zijn van Vlaanderen?
solidarnosc is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:35   #180
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dat zegt weinig
Dat is waar vandaar mijn oproep.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be